וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אבדיה נלהב לקראת הגמר: "הלב הגדול שלנו מנצח כל דבר"

22.7.2018 / 8:03

העתודה מגיעה נחושה לגמר אליפות אירופה נגד קרואטיה (20:00, ספורט 5), והכישרון הצעיר יודע: "עשינו היסטוריה". יובל זוסמן: "באים מפוקסים בכל יום". וגם: היכרות עם "הדור האבוד" של היריבה

נבחרת העתודה של ישראל תעלה הערב (ראשון) לגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה בפעם הרביעית בתולדותיה כשתפגוש במשחק הגמר את נבחרת קרואטיה (20:00, ספורט 5). הנבחרת דילגה אמש בקלות על נבחרת צרפת בחצי הגמר, 57:83, תוך כדי הצגה מרשימה ויתרון שעלה מעל 30 הפרש במהלך המחצית השנייה. בסיום המשחק נשארו אנשי הצוות המקצועי של הנבחרת לצפות במשחק בין גרמניה לקרואטיה על מנת להגיע מוכנים ברמה הגבוהה ביותר. הבוקר יערכו שיחה ותדרוך וידאו עם השחקנים, אימון קל וינוחו לקראת ההתמודדות.

"יש שמחה גדולה, אנחנו באים כל יום מפוקסים חדים ומרוכזים מנסים להגיע עם ה-100 אחוז שלנו ולשמור בהגנה כמה שאנחנו יכולים", סיפר יובל זוסמן שהצטיין בחצי וברבע הגמר, ויעלה לגמר שני שלו, "אני חושב שזה לא יפה להגיד שהבסנו את צרפת וספרד כי הן נבחרות מעולות, היה לנו משחקים מעולים, אנחנו שמחים על זה, מחר יום חדש, מחר זה יום יותר גדול מהיום, נצטרך לתת את ה200 אחוז כי זה קורה רק פעם או פעמיים בחיים, אנחנו רוצים שנהיה מקום ראשון, נביא את הכול ונקווה שתהיה שמחה גדולה".

עוד בנושא

העתודה עלתה לגמר אליפות אירופה עם 57:83 מרשים על צרפת
20:00: גמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה, ישראל מול קרואטיה
העתודה חגגה: "אנחנו רוקדים על המגרש, שווים מדליית זהב"
במספרים זה נראה אפילו טוב יותר: ההצלחה של נבחרת העתודה

מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה עם שחקני נבחרת העתודה יובל זוסמן, דני אבדיה. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
סביר להניח שבגמר הוא לא יעודד אותם. נבן ספאחיה עם דני אבדיה ויובל זוסמן/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

מי שמרכז את רוב תשומת הלב מסביב לנבחרת הוא דני אבדיה, שקלע 15 נקודות נגד הצרפתים: "לא ציפיתי בכלל להיות במצב הזה. הפסדנו את המשחק הראשון, וחזרנו כמו שצריך, המשכנו להאמין ולדבר אחד עם השנים ונשארנו ביחד, כקבוצה", אמר אבדיה אחרי הניצחון, "אנחנו משחקים התקפה, הגנה, והלב הגדול שלנו מנצח כל דבר. כישראלים, אנחנו נלחמים על כל כדור, כל התקפה, וגם אם אנחנו מובילים ב-30 הפרש, אנחנו יודעים שאנחנו לא יכולים לתת ליריבה לחזור. זה פשוט מדהים להיות בגמר, ועשינו היסטוריה בכך שעלינו לגמר שני ברציפות. אנחנו רוצים את הזהב, לא נסתפק במה שעשינו".

השחקנים חגגו על הפרקט את הניצחון ביחד עם אנשי המשלחת והאוהדים הישראלים, שמורכבים ברובם מהמשפחות שעשו את דרכם לקמניץ. לאחר מכן המשיכו החגיגות גם בחדר ההלבשה, אך מהר מאוד השחקנים המנוסים יותר בנבחרת ניסו לצנן קצת את הרוחות. "תחושה מדהימה. שיחקנו הגנה מדהימה, נשארנו ביחד, וזה כל כך כיף לשחק ככה", סיכם הסנטר מירון רוינה, "אנחנו יכולים לנצח ככה כל קבוצה, עם הכדורסל האגרסיבי, הגנה טובה והריצה שלנו. זה לא הכדורסל האירופי הטיפוסי, בגלל זה אנחנו מצליחים. אנחנו מרוכזים בעצמנו, ואם נמשיך ככה, אז נוכל לזכות בזהב".

מיירון רוינה, נבחרת העתודה, נבחרת ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
סוד ההצלחה: סגנון לא אירופאי. מירון רוינה/אתר רשמי, אתר פיב"א

בגמר תחכה לישראל נבחרת קרואטיה, הנבחרת היחידה באליפות שנותרה לא מנוצחת. אם נבחרת צרפת הגיעה למשחק נגד ישראל בחצי הגמר עם רצון להאט את הקצב, לקרואטים נוח לשחק משחק מהיר. הם קולעים 81.2 נקודות למשחק, אך כשהיו צריכים לשחק בסקור נמוך יחסית, ניצחו את גרמניה בחצי הגמר. מחוץ לקשת קולעים הקרואטים 10 שלשות למשחק ב-41.2 אחוזים, כך שלישראל מחכה עבודה קשה בלסגור את הקלעים של היריבה.

את הקרואטים מובילים שני גארדים - הרכז מאטה קלאג'יץ' עם 13.2 נקודות ו-5.3 ריבאונדים למשחק והגארד טוני פרקוביץ' עם 14.8 נקודות ו-3.2 ריבאונדים למשחק. השחקן הבולט מתחת לסלים הוא קרסימיר ליוביצ'יץ' עם 8.2 נקודות ו-5.4 ריבאונדים כשבחצי הגמר הוא נעזר במתאו קולאק שקלע 14 נקודות אך רושם טורניר סולידי מאוד עם 5.6 נקודות בממוצע.

קרואטיה מעולם לא עלתה על הפודיום באליפות אירופה לנבחרות עתודה, בעוד באליפות אירופה לנוער כמדינה עצמאית זכתה נבחרת קרואטיה שלוש פעמים במדליית הזהב. הדור הנוכחי של נבחרת קרואטיה, בדיוק כמו הדור הנוכחי של נבחרת ישראל, היה שותף לירידה היסטורית באליפות אירופה לנוער ב-2016 לדרג ב'. על הכישלון ההוא נחשב הדור הנוכחי של הכדורסל הקרואטי כ"דור האבוד". "זאת הרגשה מדהימה", אמר הסנטר ליוביציץ' אחרי העלייה לגמר, "עבדנו כל כך קשה בחודש וחצי האחרונים, יש לנו קשר נהדר ובוטחים אחד בשני. זאת המדליה הראשונה של קרואטיה בעתודה ורוצים שזה יהיה מדליית זהב. אני מצפה לקרב קשה בגמר, אבל קרב הוגן עם כדורסל טוב".

מאטה קלאג'יץ' בפעולה

טוני פרקוביץ' בפעולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully