וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורק לברון יוצא מופסד: גם הספרס וגם הראפטורס הרוויחו מהטרייד הגדול

19.7.2018 / 11:00

טורונטו הפכה למועמדת לגיטימית להגיע לגמר, סן אנטוניו הרוויחה עוד שנים תחרותיות לפני שפופוביץ' נוטש, וההימור הכי גדול הוא דווקא בכלל של הלייקרס. רביץ מנתח את המנצחות והמפסידות בטרייד ומסביר למה גם ללאונרד ודרוזן יש המון מה להרוויח ממנו

קוואי לאונרד, דמאר דרוזן. AP
טרייד נדיר בין שני סופרסטארים בשיא הקריירה. לאונרד מול דרוזן/AP

בקיץ הזה הכל קורה מהר ב-NBA. אפילו הסאגה המתישה של הקיץ, שאיימה לזלוג לתוך העונה, נגמרה באמצע יולי. קוואי לאונרד עובר לקנדה, דמאר דרוזן עושה את הדרך לטקסס, סן אנטוניו מקבלת צעיר מעניין ובחירת דראפט ומשלימה משכורות עם מה שנשאר מדני גרין. נדיר שיש טרייד בין שני סופרסטארים בעמדות דומות שנמצאים בתוך שיא הקריירה שלהם. נדיר עוד יותר שיש טרייד בין שני סופרסטארים ששניהם מאוד לא מרוצים ממנו: קוואי עובר ממקום שהוא לא רוצה להיות בו לעוד מקום שהוא לא רוצה להיות בו, דרוזן גילה אתמול בלילה איך הליגה עובדת. לשני הצדדים יש הגיון מאוד ברור במהלך הזה, אך לפני שנגיע לקבוצות המעורבות כדאי להקדיש כמה מילים לקבוצות שלא היו מעורבות בטרייד.

עוד בנושא
קוואי לאונרד ודני גרין עברו לטורונטו, דמאר דרוזן ויאקוב פולטל מצטרפים לסן אנטוניו
סערה ב-NBA מהטרייד של קוואי לאונרד: "דמאר דרוזן היה נאמן, וקיבל סכין בגב"
גרג פופוביץ' מכחיש את השמועות סביב קוואי לאונרד: "הסיפורים היו מגוחכים"

הג'נרל מנג'ר של לוס אנג'לס לייקרס רוב פלינקה לצד מג'יק ג'ונסון. AP
לברון יישאר בלי קבוצה ראויה? פלינקה ומג'יק/AP

הצד של הלייקרס (ובוסטון ופילדלפיה)

זו לא הפתעה מאוד גדולה שטורונטו היא זו שהשיגה את לאונרד. היא נחשבה לאופציה הריאלית הרביעית ולאחת הבודדות בליגה שיש לה מה להציע לספרס. אבל היו שלוש קבוצות שהיו יכולות להציע חבילות אטרקטיביות יותר, בעיקר במחשבה עתידית, ועדיין להציע לקוואי סיטואציה בה הוא יוכל להתמודד על אליפות בשנים הקרובות. פילדלפיה, בוסטון והלייקרס היו יכולות להציע חבילות שבבסיסן בחירת טופ 3 באחת מהשנתיים האחרונות: מרקל פולץ, ג'יילן בראון וברנדון אינגרם. אנחנו לא יודעים מה קרה במו"מ בין סן אנטוניו לכל אחת מהקבוצות, אך למיטב ידיעתי אף אחד מהשלושה לא היה על השולחן בשום שלב.

בוסטון ופילדלפיה, כנראה, לא היו מוכנות לוותר על אחד מנכסי העתיד שלהן עבור שחקן שמשלב בין סיכון בריאותי לסיכון לעזוב אחרי שנה. לשתיהן יש סיבות טובות להרגיש מספיק טוב עם מה שיש להן ביד כרגע. המצב של הלייקרס מעניין יותר. תהיה להם אפשרות להחתים את קוואי כשחקן חופשי בקיץ הבא ואז לא לאבד אף שחקן שחשוב להם, אבל הם מסתכנים בכך שיקרה מה שקרה להם הקיץ עם פול ג'ורג' - שחקן שנחשב למניה בטוחה להגיע לעיר המלאכים ובסוף בחר להישאר באוקלהומה סיטי.

בלייקרס כנראה סומכים על כך שהפעם יש להם ביד את קלף המיקוח החשוב ביותר: לברון ג'יימס לא רק נמצא בקבוצה, הוא גם חתום לפחות לשלוש שנים. כבר לא מדובר רק במועדון מפואר ובעיר אטרקטיבית במדינה בה הוא נולד, אלא בהזדמנות ודאית לשחק עם אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה ולהתמודד יחד איתו על תארים. הייתי כותב שהעובדה שקוואי הגיע לטורונטו ולא לקבוצה עם עתיד מבטיח יותר מחזקת את הסיכוי שיגיע ללייקרס בקיץ הבא, אבל זה בדיוק מה שכתבתי על פול ג'ורג' לפני שנה. בסופו של דבר, מג'יק ג'ונסון ורוב פלינקה לקחו סיכון. בקיץ הבא יהיו עוד שחקנים אטרקטיביים פנויים פרט ללאונרד, אבל כוכבי משנה איכותיים לקונטנדרית יהיו לא יותר משלושה-ארבעה. ראינו הקיץ כמה מהר הם יכולים להיעלם מהשוק. בעוד שנה מהיום מג'יק ופלינקה עלולים לגלות שהם בדרך לבזבז עוד שנה בלי צוות מסייע שאפשר לרוץ איתו לאליפות.

עוד באותו נושא

פופוביץ' נפרד מקוואי, בליגה תוקפים את הטרייד: "סכין בגב"

לכתבה המלאה
קוואי לאונרד. AP
אולי הוא עוד יגלה שיש לא מעט סיבות להישאר בקנדה. קוואי/AP

הצד של טורונטו

אחת השאלות המעניינות של הקיץ הייתה האם מסאי יוג'ירי יפרק את החבילה אחרי עוד מפלת פלייאוף, או שהוא יסתפק בהחלפת המאמן דווין קייסי בניק נרס. הנדידה של לברון מערבה חיזקה את השאיפה לתת לאחת הקבוצות הטובות במזרח בשנים האחרונות עוד הזדמנות לפחות להגיע לגמר, אבל ללא קינג ג'יימס הכוחות העולים במזרח נראים מרשימים יותר מהקנדים. הראפטורס הרי חטפו סוויפ מקליבלנד בהרכב מלא, בזמן שבוסטון ללא שני הכוכבים שלה גררה את לברון למשחק שביעי. הטרייד על קוואי מבהיר שיוג'ירי באמת לא סמך על הסגל שהיה לו, אבל במקום פירוק הוא לקח הימור גדול כצ'אנס אחרון לפני הליכה לבנייה מחדש.

קוואי לאונרד היה פצוע רוב העונה שעברה ומצבו הנוכחי לא ברור. לא בטוח שתהיה לו מוטיבציה לשחק בטורונטו ובכלל לא בטוח שהוא יישאר בעוד שנה. הוא הפך לכזו תעלומה, שגורמים בליגה כבר בדקו מה אומרים החוקים לגבי מצב בו הוא יסרב להתייצב לאימונים בטורונטו. אבל ניתן גם להניח שקוואי לא ירצה לבזבז עוד שנה שלמה משיא הקריירה שלו ושהוא ייקח את ההזדמנות להזכיר למה הוא היה מועמד בכיר ל-MVP לפני שנתיים. לאונרד בריא ועם מוטיבציה הוא שחקן הרבה יותר טוב מדרוזן, ובוודאי עם קבלות פלייאוף הרבה יותר מרשימות. זה בולט בעיקר בהגנה, שם השדרוג מדרוזן ללאונרד עצום, אבל גם בהתקפה, תחום בו השניים דומים מהנדמה, קוואי הוא סקורר הרבה יותר יעיל שנותן שדרוג גדול מאוד בקליעה משלוש.

הטרייד הזה הופך את טורונטו לקבוצה עם פוטנציאל להיות קבוצת ההגנה הטובה בליגה. הקנדים סיימו את העונה הרגילה שעברה במקום החמישי בליגה ביעילות הגנתית, והם הוסיפו עכשיו את שחקן הכנף ההגנתי הטוב בליגה, כאשר גם לדני גרין עדיין יש מה להציע בתחום ההגנה האישית. קוואי, גרין, אוג'י אנונובי (שהראה ניצוצות של סטופר גדול בהתהוות בעונת הרוקי שלו), דילון רייט ופסקל סיאקם הם כולם שחקני הגנה נהדרים בעמדות 2-4 שיכולים לשמור על כמה עמדות, קייל לאורי הוא בולדוזר בהגנה על פוינט גארדים וסרג' איבקה, שאם הוא עדיין קיים יהיה נכון להפוך אותו לסנטר במשרה מלאה, יכול להשלים חמישייה שמסוגלת לבצע חילופים על חמש עמדות. לניק נרס יהיה הרבה מאוד עם מה לעבוד ומעניין יהיה לראות איך הוא יארגן את הרוטציה הרחבה והאם ישמור על יחידת הספסל הנהדרת מהעונה שעברה.

מה הסיכוי שקוואי יישאר מעבר לשנה? כרגע לא הייתי מהמר על כך שיישאר, אבל המון יכול לקרות בשנה. הראפטורס עשויים להתברר כטובים מהצפוי, נרס המסקרן עשוי להתברר כמאמן הגדול הבא, טורונטו הקוסמופוליטית עשויה להתברר כעיר אטרקטיבית עבור קוואי ופמלייתו, הקהל הנפלא של הקנדים עשוי לסחוף אותו, האפשרות להיות האלפא דוג בקבוצה עם עתיד מבטיח עשויה לקסום. ומכיוון אחר, כדאי להזכיר מדי פעם שלברון ג'יימס כבר בן 33 וחצי והגוף שלו עבר קילומטראז' שאף שחקן בגילו לא התקרב אליו. הוא מצליח לשכנע שהוא לא ייגמר לעולם, אבל הדעיכה יכולה לקרות מהר מסיבה זו או אחרת. אי אפשר להתעלם מהאפשרות שבעוד שנה להגיע לקבוצה של לברון לא תהיה אופציה אטרקטיבית באותה מידה שהיא כרגע.

יוג'ירי לקח סיכון גדול. אם קוואי לא ישתלב ויעזוב בקיץ הבא, לא יהיה לטורונטו מקום מתחת לתקרה להחתים שחקן משמעותי. במצב כזה יוג'ירי די בוודאות ילך לבנייה מחדש, אך ייאלץ לעשות את זה ללא הנכס הכי משמעותי שהיה לו לטרייד וגם ללא אחד הצעירים המבטיחים שהוא נתן בטרייד הזה. עמדת הפתיחה תהיה הרבה פחות טובה מאשר אם היה הולך לבנייה הזו עכשיו. אבל יכול להיות שזה שיקול משני עבור יוג'ירי, יכול להיות שהטרייד הזה נועד קודם כל בשביל השנה הזאת. אולי מבחינתו העונה הקרובה היא חלון הזדמנויות חד פעמי לעשות את הצעד הנוסף ולהגיע לגמר. פילדלפיה עדיין צעירה ולא סיימה להיבנות, בוסטון נראית הכי טוב במזרח אבל גם היא תלויה בבריאות של כוכבים שהשחקנים שסביבם עדיין מבשילים. אם המטרה מספר 1 היא להביא את קנדה לגמר ה-NBA, יוג'ירי הגדיל את הסיכוי שזה יקרה בעונה הקרובה.

סן אנטוניו מודיעה על הצטרפותו של דמאר דרוזן. חשבון הטוויטר הרשמי של סן אנטוניו, אתר רשמי
גם בלי שחקן איכותי כמוהו הספרס היו שווים 47 ניצחונות. ואיתו? דרוזן/אתר רשמי, חשבון הטוויטר הרשמי של סן אנטוניו

הצד של סן אנטוניו

אם במקרה של טורונטו יכול להיות שהטרייד הזה מצביע על חשיבה על ההווה לפני העתיד, במקרה של סן אנטוניו זה בטוח המצב. לא רק שאר סי ביופורד לא המתין יותר מדי כדי לבדוק אם אחת מבין בוסטון, פילדלפיה או הלייקרס תתרצה ותסכים להציע חבילת צעירים אטרקטיבית, גם מטורונטו עצמה הוא היה יכול לקבל חבילה עם גוון הרבה יותר עתידי (עם דגש על אנונובי). העניין של הספרס בדרוזן מבהיר שהטקסנים ממש לא מעוניינים בבנייה מחדש, משהו שהם לא עשו כבר כמה עשורים.

מאוד ייתכן שהסיבה לכך קשורה בהבנה שגרג פופוביץ' לא ימשיך לאמן עוד יותר מדי שנים. במהלך העונה הבאה הוא יחגוג 70 ושמועות מדברות על כך שהוא מעוניין להחזיק רק עד האולימפיאדה בעוד שנתיים. דרוזן מבטיח שסן אנטוניו תישאר איכותית בשנתיים האלה, גם אם בכלל לא בטוח שתוכל לאיים ברצינות על התואר. כדאי לזכור שזו קבוצה שבעונה החולפת ניצחה 47 משחקים בלי קוואי ובלי אף שחקן כנף שמדגדג את הרמה של דרוזן.

השילוב של דרוזן ולמרקוס אולדרידג' בשיטה ההתקפית של פופ יהיה מעניין. שניהם התחילו לזרוק שלשות לאחרונה, אך לא מאיימים מאוד מהטווח הזה בעוד שכנראה מדובר בשני מומחי החצי מרחק הבכירים ב-NBA. סן אנטוניו הלכה נגד הזרם עוד לפני דרוזן, היא הייתה אחת מהקבוצות שזרקו הכי הרבה מחצי מרחק בעונה החולפת, ועם דרוזן סביר שהיא תשתלט על המקום הראשון. הגנות יריבות נבנות כך שהן מאפשרות זריקות מחצי מרחק, אבל אם הן ייתנו לדמאר ולמרקוס להגיע למשבצות שלהם ולזרוק בנחת הן יהיו בבעיה.

בהנחה שבחמישייה יפתח גם דג'ונטה מארי וסנטר טבעי, זה יהיה מקרה מבחן מסקרן לשאלה האם הרבה שחקנים יוצרים ומאמן גאון מספיקים כדי לבנות התקפה איכותית כמעט בלי קליעה משלוש. לא אופתע אם הרכש החדש/ישן מרקו בלינלי יפתח בחמישייה כדי לספק קצת ריווח. אגב, הסנטר בחמישייה בהחלט יכול להיות יאקוב פלטל שהגיע יחד עם דרוזן בטרייד. האוסטרי בן ה-22 הוא סנטר חכם ויעיל עם תנועה טובה ללא כדור ויכולת להגן על הטבעת, בדיוק מסוג השחקנים שפופוביץ' אוהב להעלות בחמישייה. יכול להיות שיש שחקן אחד שכן מרוצה מהטרייד הזה.

מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ' עם דני גרין. AP
עכשיו זה רשמי: גם בעונה הבאה הוא והספרס יילכו נגד הזרם. פופוביץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully