וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאונרד יגיע למחנה האימונים של טורונטו, פופוביץ': "הגיע הזמן לעבור הלאה"

הכוכב מתוסכל מהטרייד אך לא יחרים את המחנה של הראפטורס, בארה"ב טוענים שהוא כבר עסוק בקיץ הבא. וגם: העסקאות האחרות שהיו ולא היו על השולחן והתגובות של פופוביץ' ושאר שחקני הליגה

מאמן סן אנטוניו גרג פופוביץ' עם קוואי לאונרד. AP
הפרידה הפכה רשמית. לאונרד ופופוביץ' ב-2015/AP

הטרייד של קוואי לאונרד ודמאר דרוזן ממשיך להסעיר את ה-NBA. שני האולסטארים החליפו אמש (רביעי) קבוצות בעסקה מלאת מטענים, שבמסגרתה יעבור גם דני גרין מסן אנטוניו לקבוצה הקנדית. מנגד, הרפטורס יעבירו פרט לדרוזן גם את יאקוב פולטל האוסטרי ובחירת סיבוב ראשון מוגנת בדראפט 2019.

גרג פופוביץ' התייחס אמש לראשונה לטרייד, ואמר: "אנחנו מקווים שזה יהיה מצב טוב לכל המעורבים. דיברנו פעמים רבות במהלך הקיץ על דברים שקשורים במגרש ומחוצה לו, ובסופו של דבר הרגשנו שהגיע הזמן לעבור הלאה. קוואי עבד קשה מאוד כדי להפוך לשחקן שהוא הפך להיות, המועדון תרם לו רבות, ונאחל לו את בהצלחה במעבר לטורונטו. דני גרין יחסר לנו מאוד, הוא היה נהדר על המגרש ומחוצה לו, ונתגעגע אליו".

פופ תיאר את קוואי כ"חבר נהדר לקבוצה", ואמר: "קוואי התפתח נהדר כשהיה כאן, הוא עזר לזכות באליפות חמישית. כמו שאמרתי, הוא היה שחקן שעובד קשה כל הזמן, ונאחל לו את הטוב ביותר". פופוביץ' אף הוסיף שהוא מצפה לאמן את קוואי שוב בשבוע הבא, כשהוא יגיע למחנה האימונים המוקדם של נבחרת ארה"ב.

הבהיר הבהיר ש"אין טעם להמשיך לדוש בא', ב' או ג', הגיע הזמן להמשיך הלאה", וכשנשאל אם אכן לאונרד היה "חבר רע לקבוצה", (כפי שנטען לא מעט לאורך העונה הקודמת) מאמן הספרס כינה את הסיפורים על קוואי כ"מגוחכים", ואמר: "קוואי היה חבר נהדר לקבוצה לכל אורך הדרך, כל הסיפורים שסבבו אותו בנושא הזה היו מצערים ולא מדויקים".

כמו כן הוא ציין שהוא מצפה להגעתו של המצטרף הטרי מטורונטו: "דמאר הוא שחקן אולסטאר, שחקן NBA בכיר, שהיה נהדר עבור הקהילה שלו, שחקן קבוצתי, מישהו שעקבתי אחריו הרבה זמן, ואנחנו מאושרים שהוא יהיה כאן איתנו".

סן אנטוניו היתה במגעים עם טורונטו במשך ימים ארוכים, לאחר שלא הצליחה להשיג עסקה עדיפה. על פי דיווחים, הספרס לא היו מעוניינים במה שפילדלפיה היתה מוכנה להציע - רוברט קובינגטון, דאריו שאריץ' ובחירת הדראפט של מיאמי ב-2021, כששתי הקבוצות אפילו לא דיברו על מרקל פולץ, עליו פילי לא היתה מוכנה לוותר גם ככה. סן אנטוניו דרשה מהסיקרס את בן סימונס או ג'ואל אמביד, וכמובן שברט בראון ואנשיו לא היו מוכנים לוותר על צמד הסופרטסארים הצעירים.

גם השיחות עם בוסטון נגמרו מהר מהצפוי. הסלטיקס לא הסכימו לכלול בטרייד את אחד הכוכבים הצעירים שלהם (ג'ייסון טייטום או ג'יילן בראון), בעוד הלייקרס לא ששו לכלול בעסקה את ברנדון אינגרם, שכן הם מאמינים שיוכלו להשיג את לאונרד כשחקן חופשי בקיץ הבא, מבלי לוותר על דבר.

ובינתיים, הדיווחים על כך שלאונרד לא מרוצה מהעסקה נמשכים גם הבוקר, אולם הסיכוי שיחרים את מחנה האימונים של הראפטורס "נמוך מאוד". עם זאת, העיתוני ברוס ארתור דיווח כי "שמעתי שלאונרד כבר מתכנן את דרכו בשוק השחקנים החופשיים בשנה הבאה וכבר יצר קשר עם כוכבים אחרים בליגה ושאל, 'איפה תרצו לשחק איתי?' ולא היה מדובר רק בלוס אנג'לס. גם האפשרות של ברוקלין עלתה".

עוד באותו נושא

בוצע הטרייד בין לאונרד לדרוזן: "אין שום נאמנות במשחק הזה"

לכתבה המלאה
קוואי לאונרד. AP
כבר מתכנן את הצעד הבא. לאונרד/AP

מהצד של טורונטו, הטענה נגד העסקה ברורה: דמאר דרוזן הוא השחקן הטוב בתולדות במועדון, ששיחק הכי הרבה משחקים בתולדות הרפטורס, שיחק הכי הרבה דקות וקלע הכי הרבה נקודות - ובכל זאת הוא משוחרר, ללא ידיעתו, בניגוד לרצונו. הבוקר דווח שהשחקן זועם על ההחלטה להעבירו, וזאת לא רק בגלל שהרגיש מחויב ומחובר אליה, אלא גם בגלל שלא מזמן קיבל בלאס וגאס הבטחה מפורשת מראשי הקבוצה שהוא יישאר.

דרוזן, שמרגיש נבגד, העלה הבוקר בחשבון האינסטגרם שלו סטורי ובו המסר הזועם - "אומרים לך דבר אחד, וקורה משהו אחר. אל תבטח בהם, אין שום לויאליות במשחק הזה. מוכרים אותך בשנייה אחת, בלי למצמץ". כתב TNT דייויד אולדרידג' טען שדרוזן "עצבני מאוד" וש"הוא לא חוזר בו מהטענה שטורונטו שיקרה לו בנוגע לאפשרות של טרייד".

לו וויליאמס, ששיחק עם דרוזן ברפטורס בעונת 2014/15, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לעסקה. אחרי הציוץ הראשוני על העסקה, וויליאמס כתב: "לאאא, הם לא יתנהגו כמו נחשים לאיש שלי ככה". אחר כך צייץ ש"אני פגוע, אני פגוע, האיש שלי נתן לעיר הזאת ולמועדון את הלב והנשמה, הוא היה נאמן לאדמה, והם קיבל סכין בגב". גם בלייק גריפין ואייזיאה תומאס, עוד שני שחקנים ששוחררו לקבוצות בלא ידיעתם, העלו ציוצים ביקורתיים.

כמו כן, לא ברור מה טורונטו מרוויחה מהעסקה. נשיא הרפטורס מסאי אוג'ירי לוקח סיכון לא קטן בטרייד, בידיעה שקוואי יכול לעזוב בתום העונה הבאה, כשבקיץ הבא יהיה שחקן חופשי. על פי כל הדיווחים וההערכות, הפורוורד המצוין והמבוקש מעוניין לעבור ללייקרס ולחבור ללברון ג'יימס. הוא רצה לעשות זאת כבר הקיץ, אבל זה לא היה בשליטתו. טורונטו מקווה שתצליח לשכנע את לאונרד להישאר ולהאריך חוזה, כשהיא תוכל להציע לו בשנה הבאה חוזה לחמש עונות על סך 190 מיליון דולר. ספק אם זה יקרה.

דמארה קרול מחמיא

טרנס רוס מצפה לפסל

אייזאה תומאס מבקש משחקני הליגה ללמוד מסיפורו האישי

בלייק גריפין מסתכל על הנעשה מהצד

קנטר טוען ש"זה השחקן הכי נאמן שיש"

קלדרון יודע ש"זה יהיה מוזר"

וילאנואבה יודע: "אין נאמנות בליגה הזאת"

דמיאן לילארד: "זה עסק קר"

כתב "בליצ'ר ריפורט" טוען כי פגש בליגת הקיץ בלאס וגאס ג'נרל מנג'ר מהליגה, ושאל האם לדעתו קוואי יישאר בטורונטו. "אין סיכוי", הוא אמר, "הוא היה שם במשחק האולסטאר, ולא יצא מהחדר. הוא שונא את הקור"

בצד השני, גם סן אנטוניו סוערת מהעסקה. אין ספק שהקבוצה המפוארת של פופוביץ' מתפרקת מנכסיה, מאבדת את אופיה, ובעיקר מאבדת את התדמית הנקייה שלה, שהייתה חפה מלכלוכים ושערוריות, בניגוד לכל שאר הקבוצות בליגה. ב-ESPN נכתב ש"עוד לפני הטרייד, היו מספר סימנים שרמזו שרצף 21 העונות של סן אנטוניו בפלייאוף עשוי להגיע לקצו", אבל כעת, אחרי הטרייד הזה, לאור העובדה שטים דאנקן פרש מזמן, שמאנו ג'ינובילי כבר הרבה מעבר לשיאו, שטוני פארקר הועבר בטרייד לשארלוט, שעוזר מאמן בכיר נוסף עזב (להורנטס) ושלא ברור עוד כמה זמן מתכוון המאמן פופוביץ' להישאר (אחרי שאיבד לאחרונה את אשתו, שמתה ממחלה קשה) - הרי שסביב הקבוצה יש לא מעט סימני שאלה.

לאונרד שיחק רק תשעה משחקים בעונה שעברה במדי הספרס, אחרי שסבל מפציעה, וככל הנראה גם "סבל" מעצות של "מקורביו". בשנה האחרונה הייתה מתיחות גדולה בין לאונרד לבין הספרס ובין המאמן גרג פופוביץ', שנהג לבקר את "החבורה" סביב לאונרד. כעת, לפחות על פי אוהדי סן אנטוניו, ההחלטה להעביר את לאונרד לטורונטו היא נקמה של פופוביץ' - שרצה לשלוח את קוואי הכי רחוק שאפשר מלוס אנג'לס (גם מבחינה פיזית, גם מבחינה תרבותית, גם מבחינת מזג האוויר).

ריק ביוקר, כתב "בליצ'ר ריפורט", טוען כי פגש בליגת הקיץ בלאס וגאס ג'נרל מנג'ר מהליגה, ושאל האם לדעתו קוואי יישאר בטורונטו. "אין סיכוי", הוא אמר, "הוא היה שם במשחק האולסטאר, ולא יצא מהחדר. הוא שונא את הקור".

המתיחות בין סן אנטוניו לבין לאונרד התבטאה גם בהודעה הרשמית של המועדון - שבה הפרידה מהשחקן נעשתה בצורה קרה מאוד ואינפורמטיבית. בניגוד לתודות המשתפכות לשחקנים אחרים (המעבר של טוני פארקר לווה בסופרלטיבים מרגשים ובדברי פרידה של פופוביץ') - הפעם רק צוין שם בלקוניות ש"לאונרד שיחק את שבעו העונות הראשונות שלו ב-NBA במדי הספרס, שיחק בסך הכל 407 משחקים ובממוצע קלע 16.3 נקודות למשחק, עם 6.2 ריבאונדים ו-2.3 אסיסטים".

כך נראתה הפרידה מטוני פארקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully