וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דג'וקוביץ': "המום שניצחתי". נדאל ביקר את המארגנים אך הודה: "הוא שוב בשיאו"

הסרבי התרגש אחרי המותחן האדיר מול רפאל נדאל והעלייה לגמר ווימבלדון: "נזכר במה שעברתי כדי להגיע לכאן ולנצח". נדאל ביקר את שיבוץ המשחקים וההחלטה לשחק בגג סגור, והוסיף: "אם אגיד שהיריבות שלנו פנטסטית לספורט, תגידו שאני יהיר"

נובאק דג'וקוביץ' עלה היום (שבת) לגמר טורניר ווימבלדון, לאחר מותחן אדיר מול רפאל נדאל שהסתיים אחרי 5:21 שעות בתוצאה 4:6, 6:3, 6:7 (9), 6:3, 8:10. שני הטיטאנים החלו את המשחק אמש, מיד לאחר חצי הגמר הארוך בתולדות ווימבלדון, בו קווין אנדרסון ניצח את ג'ון איזנר, ובסופו של דבר התברר שחצי הגמר שלהם היה השני באורכו. הסרבי כאמור יצא עם ידו על העליונה ועלה לגמר גרנד סלאם לראשונה מאז אליפות ארה"ב 2016. דג'וקוביץ' גם יוכל להיות הראשון מחוץ לטופ 4 שזוכה בווימבלדון מאז עשה את זה גוראן איבניסביץ' הקרואטי ב-2001.

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
אחרי חצי הגמר הארוך בתולדות ווימבלדון: קווין אנדרסון עלה לגמר
קווין אנדרסון: "זה הרגיש כמו תיקו, אבל מישהו היה מוכרח לנצח"

רפאל נדאל משחק נובאק דג'וקוביץ' מתחת לגג סגור בטורניר ווימבלדון. רויטרס
שנוי במחלוקת. הגג הסגור בווימבלדון/רויטרס

אחרי המשחק נדאל הביע ביקורת על המארגנים, וטען שהמשחק לא אמור היה להיות משוחק תחת הגג במגרש המרכזי. המשחק חודש היום בשעה 15:00 אחרי שאתמול הופסק ב-23:00, השעה שווימבלדון הקצה לסיום יום המשחקים. היום המשחק נמשך תחת הגג הסגור, וזאת על אף שהיה יום שמשי וחמים בלונדון. המארגנים טענו שההחלטה התקבלה כדי לשמור על המשכיות של התנאים מהמשחק של יום שישי.

נדאל התבקש להתייחס לתנאים, ונשאל האם זה היה הגיוני לשחק תחת גג סגור. "לא", ענה הספרדי בנחרצות. אחר כך אמר ש"לא, לא אדבר על הגג הסגור, לא אכנס לזה, כי התקשורת תכתוב על זה". יש לציין כי הדרך היחידה שבה הגג יכול היה להיפתח היום היה אם שני הטניסאים היו מסכימים על זה. בהתחלה דווח כי דג'וקוביץ' ביקש להמשיך תחת גג סגור, אבל הסרבי הכחיש את זה.

לתקשורת הספרדית אמר נדאל ש"במערכה הראשונה זה היה קצת קשה להסתגל לתנאים, לא ראיתי את הכדור מספיק טוב, אבל היום כבר היה טוב יותר, היה יותר מואר, יכולנו לראות את הכדור טוב יותר. אבל היום לא היה היום שלי, זה היה היום שלו, ואני מברך אותו... מי שצריך להכריע בנוגע לגג, זה השופט, ואם אתה מתחיל עם גג סגור, אתה חייב גם לסיים באותם תנאים. תחליטו אתם אם זה הוגן או לא. בכל מקרה, יש כל כך הרבה אספקטים למשחק שצריך לבחון על המשחק הזה, היה הרבה טניס מצוין משני השחקנים, העניין של הגג לא נחשב בסיום".

כמו כן, נדאל התייחס לעובדה ששני הטניסאים נאלצו להמתין שעות ארוכות למשחק שלהם, עד שיסתיים חצי הגמר בין ג'ון איזנר וקווין אנדרסון, שנמשך 6 שעות ו-37 דקות, לנוכח העובדה שבווימבלדון אין שובר שוויון במערכה החמישית.

"זה נכון שלוח הזמנים היה קצת צפוף, כשהם יודעים שהמשחק הראשון הוא בין שני מגישים גדולים", אמר נדאל, "כמובן שאתה לא יכול לצפות שהמשחק יתארך עד כדי כך. אבל כן, כשאתה יודע את זה, אולי היה יותר טוב שאנחנו היינו משחקים בצהריים, זה הכל. על השאר אי אפשר להתלונן". נדאל סיפר על ההמתנה הארוכה ואמר: "בזמן שחיכיתי אני חושב שעשיתי חימום איזה עשר פעמים, וצפיתי במשחק".

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' חוגג/רויטרס

דג'וקוביץ', שלא ניצח משחק מול מדורג 1 בעולם מאז גבר על נדאל בווימבלדון 2011, סיכם בהתרגשות: "קשה למצוא את המילים הנכונות, עוברים בי פלאשבקים ל-15 החודשים הכואבים שעברתי ומה שעשיתי כדי להגיע לכאן ולנצח את אחד הטובים בעולם. אני המום. זה יכול היה ללכת לשני הצדדים, עד החבטה האחרונה לא ידעתי אם אנצח. גם הוא היה קרוב והיו לו אפשרויות לנצח. כשאתה מסיים ב-23:00 בלילה וצריך לחזור לפה בצהריים, האדרנלין גבוה וקשה להירגע. זה לוקח זמן, אבל בסופו של דבר אני שמח שהתגברתי על האתגר הזה".

לקראת הגמר מול אנדרסון אמר הסרבי בחיוך: "אני מקווה ששנינו בכלל נוכל לשחק, לעלות על המגרש. הוא שיחק יותר שעות, אבל היה לו יום מנוחה. הייתי שמח אם גם לי היה אחד, אבל אני בגמר ווימבלדון וזה הישג אדיר בשבילי אחרי מה שעברתי. אעכל את זה, איהנה מההישג ואז אחשוב על הגמר".

לאחר מכן, במסיבת העיתונאים, אמר דג'וקוביץ' ש"הייתי מאוכזב מאוד אחרי פריס, אמרתי לעצמי 'אני לא יודע מה יהיה' בעונת הדשא, אבל ברור שלשחק פה הייתה החלטה טובה (מחייך). להיות במקום שבו אני נמצא כרגע זה מספק מאוד... היו לי רגעים של ספק, של תסכול, של אכזבה, שאתה תוהה אם יש לך את מה שנדרש כדי להמשיך. אבל לכולם יש את הרגעים האלה. גם תמיד האמנתי שאני אוכל לחזור לשיאי, להיות הכי טוב במה שאני עושה".

"כשאתה משחק מול השחקן היריב הכי גדול שלך, זה מותח, יש הרבה על הפרק, אתה חייב לשמור על קור רוח, מי שרגוע מנצח, אבל זה קשה. רוג'ר הוא מאסטר בזה. כשאיבדתי את קור הרוח, הפסדתי את ההגשה ואת המערכה.

כשדג'וקוביץ' נשאל על הנושא הוא אמר ש"המארגנים אמרו לנו לשחק תחת הגג, וזה כל מה שאני יודע... הייתי בעד הגג, כי התחלנו פתוח, וחשבתי שהיה טוב יותר לסיים עם הגג. אבל הם בכל מקרה כבר קיבלו החלטה, אני פשוט אמרתי את דעתי".

רפאל נדאל נובאק דג'וקוביץ' אחרי חצי גמר ווימבלדון 2018. רויטרס
רפאל נדאל נובאק דג'וקוביץ' אחרי חצי גמר ווימבלדון 2018/רויטרס

על המשחק עצמו אמר נדאל: "למען האמת, עוד לא היה לי זמן לנתח מה קרה. לא הייתי צופה מהצד, אבל אני חושב שזה היה שואו גדול לצופים, ואני שמח שהייתי חלק מזה. נולה ואני שיחקנו הרבה פעמים זה מול זה, בהרבה אצטדיונים, חלקנו זה מול זה רגעים גדולים. היריבות שלנו? אם אגיד שהיא פנטסטית לספורט, תגידו שאני יהיר, זה התפקיד שלכם לקבוע.

"בדרך כלל אני מאוד ביקורתי כלפי עצמי, אבל היום היו לי כמה חבטות גדולות. כמובן שגם החטאתי כמה, אבל נתתי את המיטב שלי, והוא ניצח אותי, הוא היה טוב יותר, מזל טוב בשבילו. הוא משחק נהדר, הוא שוב ברמת שיא, והוא בגמר ווימבלדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully