וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימבלדון: רוג'ר פדרר הודח. נדאל ודג'וקוביץ' יפגשו בחצי הגמר

האלוף היוצא שמט יתרון כפול והפסיד 2:6, 6:7 (5), 7:5, 6:4, 13:11 לאנדרסון, שיפגוש את איזנר שהפתיע את ראוניץ'. השור ממאיורקה גבר בתום דרמה על דל פוטרו, הסרבי ניצח את נישיקורי

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
הדחה מוקדמת עם ההפסד הראשון שלו לאנדרסון. פדרר/רויטרס

איזו סנסציה גדולה קיבלנו היום (רביעי) ברבע גמר ווימבלדון. רוג'ר פדרר, האלוף המכהן ומי שזכה בטורניר שמונה פעמים בעבר, הודח על ידי קווין אנדרסון בתום דרמה ענקית והפסד 2:6, 6:7 (5), 7:5, 6:4, 13:11 כשהוא מפסיד מערכה בווימבלדון לראשונה אחרי 34 ברציפות ואז מפסיד אפילו שתיים נוספות. גם נובאק דג'וקוביץ', רפאל נדאל וג'ון איזנר עלו לחצי הגמר.

אגב, ברבע הגמר הזה יש ייצוג לחמש יבשות: צפון אמריקה (איזנר וראוניץ'), דרום אמריקה (דל פוטרו), אירופה (פדרר, נדאל, דג'וקוביץ') ואסיה (נישיקורי) ואפריקה (אנדרסון).

חצאי הגמר:

נובאק דג'וקוביץ' - רפאל נדאל
קווין אנדרסון - ג'ון איזנר

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. רויטרס
הפסיד מערכה בווימבלדון בפעם הראשונה אחרי 34 מערכות ברציפות. פדרר/רויטרס

רפאל נדאל (2, ספרד) - חואן מרטין דל פוטרו (5, ארגנטינה) 5:7, 7:6 (7), 6:4, 4:6, 4:6

אחרי שהצליח להעפיל לרבע הגמר באול אינגלנד קלאב לראשונה משנת 2011, השור ממאיורקה נתקל במשוכה גבוהה, אבל הצליח לנצח בצורה מרשימה ויהיה בין ארבעת האחרונים בטורניר. אחרי ארבעה מפגשים רצופים ביניהם בחצאי גמר, הפעם הם התחרו על הזכות לעלות לשם וסיפקו משחק הפכפך ומהנה שנמשך כמעט חמש שעות.

במערכה הראשונה הספרדי היה טוב יותר, ולבסוף שבר בדיוק ברגע הנכון ל-5:7, אלא שדלפו הצליח להפוך ולעלות ל-1:2 אחרי שתי מערכות טובות. שבירה אחת הספיקה לנדאל כדי לחזור ולקבוע מערכה מכרעת, ובה הוא שוב שבר כדי לעלות ל-2:3. דלפו השיג חמש אפשרויות שבירה, אבל לא ניצל אותן ונאלץ להיפרד מהטורניר. בשלושה מתוך ארבעת הגרנד סלאמים האחרונים, הוא הודח על ידי נדאל.

נובאק דג'וקוביץ' (12, סרביה) - קיי נישיקורי (24, יפן) 3:6, 6:3, 2:6, 2:6

לראשונה זה קרוב לשנתיים, מאז אליפות ארצות הברית 2016, נובאק דג'וקוביץ' הצליח לעלות לחצי גמר בטורניר גרנד סלאם. הסרבי בן ה-31, שזכה בטורניר שלוש פעמים בעבר (2011, 2014 ו-2015), הצליח לעשות את זה עם הניצחון ה-13 ברציפות שלו מול קיי נישיקורי, כשהפעם האחרונה בה הפסיד לו הייתה אי שם בחצי גמר אליפות ארצות הברית 2014, לפני קרוב לארבע שנים. נולה פתח טוב והשיג שבירה מוקדמת במערכה הראשונה רק כדי להישבר בעצמו. בסופו של דבר דג'וקוביץ' השיג שבירה נוספת ב-3:4 וסגר את המערכה בנקודת המערכה השלישית שלו. מה שהפריד בין השניים במערכה השנייה הייתה שבירה אחת של נישיקורי במשחקון הרביעי. המערכה השלישית הייתה צמודה מאוד למרות שהשורה התחתונה מראה אחרת, כיוון שבמשחקון החמישי היו לנישיקורי שלוש נקודות שבירה אותן לא הצליח לנצל ולאחר מכן נשבר מיידית. נישיקורי שבר במשחקון הראשון של המערכה הרביעית, אבל נולה השיב עם שתי שבירות משלו בדרך לזכייה במערכה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
קווין אנדרסון טניסאי דרום אפריקאי. רויטרס
הערב הגדול שלו. קווין אנדרסון/רויטרס
רפאל נדאל טניסאי ספרדי. רויטרס
נדאל מאושר בסיום/רויטרס

רוג'ר פדרר (1, שוויץ) - קווין אנדרסון (8, דרום אפריקה) 2:6, 6:7 (5), 7:5, 6:4, 13:11

וואו איזו סנסציה ענקית קיבלנו. רוג'ר פדרר, אלוף הטורניר שמונה פעמים ומי שזכה ב-32 מערכות ברציפות בטורניר לפני המשחק הזה, הוביל כבר 2:6, 6:7 (5), 4:5 מול קווין אנדרסון כשהייתה לו גם נקודת משחק, אבל הדרום אפריקאי הצליח איכשהו לחזור לחיים עם טניס נהדר, לעשות מהפך, לגלות המון קור רוח ולנצח 6:2, 7:6 (5), 5:7, 4:6, 11:13 אחרי ארבע שעות ועוד 17 דקות. לקווין אנדרסון זו הייתה בסך הכול הופעה ראשונה ברבע גמר ווימבלדון, בעוד היריב שמולו הגיע אחרי שזכה בטורניר בשנה שעברה.

זה היה המשחק השני הכי ארוך מבחינת משחקונים בקריירה של רוג'ר פדרר עם 67 כאלה. השיא שלו נותר 77 משחקונים מול אנדי רודיק בגמר 2009. זו הייתה הפעם השלישית בקריירה שפדרר מפסיד בטורניר גרנד סלאם אחרי יתרון של שתי מערכות. שני המקרים הקודמים היו ב-2011: ברבע גמר ווימבלדון מול ג'ו ווילפריד צונגה ובחצי הגמר באליפות ארצות הברית לדג'וקוביץ'. זו הפעם הראשונה שפדרר מפסיד במשחק שנגרר לחמש מערכות מאז ההפסד לראוניץ' בחצי הגמר ב-2016. מאז הוא ניצח בשישה משחקים שנגררו למערכה מכרעת.

המערכה הראשונה הייתה קלה במיוחד עבור פדרר, שהשיג שתי שבירות וזכה בה אחרי 27 דקות. השוויצרי פתח רע את המערכה השנייה ונשבר בדרך לפיגור 3:0, אבל אנדרסון לא עמד בלחץ ונשבר בחזרה כשהוא ב-1:3. השניים הלכו לשובר שוויון, שם הדרום אפריקאי פיגר 6:3, הצליח לזכות בשתי נקודות על ההגשה של פדרר ואז הפסיד את הנקודה על ההגשה שלו בצורה די אומללה. המערכה השלישית הייתה נטולת שבירות עד שב-4:5 הייתה לפדרר נקודת משחק, אבל אנדרסון הצליח להציל אותה ולשמור על ההגשות שלו במשחקון הבא למרות פיגור 40:0 וזכה במערכה. פדרר נעצר אחרי 34 מערכות ברציפות בהן זכה בווימבלדון. אנדרסון הצליח לשמור על המומנטום במערכה הרביעית והשיג שבירה במשחקון השביעי כשהוא מגבה אותה וגורר את המשחק למערכה חמישית.

אנדרסון הצליח לעלות ל-30:0 על ההגשה של פדרר במשחקון השלישי של המערכה החמישית, אבל השוויצרי לא נבהל ושמר על ההגשה בדרך ל-1:2. פדרר עלה ל-2:3 ו-30:0 על ההגשה של אנדרסון, אבל הדרום אפריקאי הגיב נהדר עם חבטות אדירות תחת לחץ ואיזן ל-3:3. פדרר נקלע לצרה ב-30:0 , אבל הגיב עם ארבעה סרבים מושלמים ועלה ל-3:4. אנדרסון הוביל 0:40, פדרר חזר ואפילו השיג נקודת שבירה, אבל הדרום אפריקאי שיחק נהדר תחת לחץ ושמר על ההגשה, 4:4. שניהם שמרו בקלות על משחקוני ההגשות וזה 5:6 פדרר. השוויצרי לקח את שתי הנקודות במשחקון הבא, אבל אנדרסון שוב התעשת והצליח לשמור על ההגשות שלו, 6:6. כזכור, בווימבלדון אין שובר שוויון במערכה החמישית והמשחק יימשך כרגיל. פדרר שמר על ההגשות על האפס, 6:7.

פדרר שיחק מצוין בתחילת המשחקון השני, אבל חבטת העברה אדירה ועוד שתי הגשות מצוינות סידרו לאנדרסון 7:7. אנדרסון הלחיץ את פדרר קצת עם 30:15 אחרי טעות גדולה של השוויצרי, אבל האחרון לא נלחץ ועלה ל-7:8. אנדרסון איזן ל-8:8 ופדרר הצליח לשמור על ההגשות בדרך ל-8:9 אחרי החטאה של אנדרסון. שניהם שוב שמרו על ההגשות, 9:10 לשוויצרי. פריצת הדרך הגיעה במשחקון ה-23 כשאנדרסון מצליח לשבור אחרי שגיאה כפולה של פדרר ועוד טעות שלו.

טניסאי ספרדי רפאל נדאל. רויטרס
לא היה קל בכלל. רפאל נדאל/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
נראה מצוין. דג'וקוביץ'/רויטרס

מילוש ראוניץ' (13, קנדה) - ג'ון איזנר (9, ארצות הברית) 6:7 (5), 7:6 (7), 6:4, 6:3

בהופעתו השנייה בקריירה של הנפיל האמריקאי ברבע גמר גרנד סלאם, הוא הצליח להפתיע בגדול ולקבוע הישג שיא - חצי הגמר. שני השחקנים שמתבססים בעיקר על ההגשות שלהם, לא יצרו אף אפשרות שבירה בשתי המערכות הראשונות וכל אחד מהם ניצח בשובר שוויון אחד, אבל במערכה השלישית הגיע המפנה - כאשר איזנר ניצל את האפשרות היחידה שיצר כדי לשבור ולעלות ליתרון. בשלב הזה הקנדי, שחלם לשחזר את ההגעה לגמר מ-2016, איבד ריכוז ונשבר פעמיים, מה שהביא להפסד שלו.

טניסאי אמריקאי ג'ון איזנר. רויטרס
הישג נפלא. ג'ון איזנר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully