וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מאסר בפועל נגזר על אוהד הפועל תל אביב שתקף מאבטחת

4.7.2018 / 11:13

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 15 חודשים מאסר על אור שמש (27) שהשליך בקבוק זכוכית על המאבטחת במשחק נגד הפועל ירושלים באוקטובר 2017: "ניתן להלחם באלימות רק דרך ענישה מכבידה"

one

בית המשפט המחוזי בתל אביב הטיל היום (רביעי) 15 חודשי מאסר בפועל על אוהד הפועל תל אביב אור שמש, בגין תקיפת המאבטחת במשחק נגד הפועל ירושלים בחודש אוקטובר בשנה שעברה. בנוסף נגזר על שמש (27) מאסר על תנאי למשך שנה וחצי על כל עבירה של אלימות שיעבור במשך שלוש שנים. שמש יצטרך לשלם למאבטחת אותה פצע 20 אלף שקלים, והוא יורחק לשלוש שנים ממגרשי הספורט מיום שחרורו ממאסר.

על פי גזר הדין, במהלך קטטה שהתפתחה בסיום המשחק פנה שמש למנהל חברת האבטחה, עמו יש לו קשרי משפחה ואמר: "תביא את המאבטחים החברים שלך האלה שעומדים איתך ובוא תרדו חמש ואנחנו נביא חמש, נזיין אתכם נפתח לכם את הצורה". לאחר מכן הרים הנאשם בקבוק זכוכית מהרצפה והשליך אותו לעבר המאבטחים, הבקבוק פגע בראשה של המתלוננת שהייתה בתפקיד אבטחה במקום וכתוצאה מכך נגרמה לה פגיעת שונות בראשה, באיזור הלסת, הלחי והעין. היא הייתה מאושפזת לטיפול במשך 18 ימים.

במהלך המשפט גילה הנאשם כי בהיותו בן 10 נפצע אחיו הבכור באורח קשה במלחמת לבנון והיה מאושפז שמונה שנים בבתי חולים עקב פגיעת ראש. מאז החלה התדרדרות במצבו הנפשי והוא התמודד עם בעיות קשב וריכוז ושהה רוב זמנו ליד אחיו בבית החולים, ולמעשה הוריו הזניחו אותו. למרות זאת התנדב כלוחם בגולני. הוא לקח אחריות על מעשיו ושירות המבחן בו שהה התרשם ממנו כאדם חיובי שערך מאמצים לנהל אורח חיים נורמטיבי.

עוד בנושא

באוקטובר: מאבטחת נפצעה בראשה מבקבוק שהושלך על ידי אוהדי הפועל תל אביב
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

אוהדי הפועל תל אביב. לילך וייס, מערכת וואלה! NEWS
אוהדי הפועל תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, לילך וייס

בגזר הדין כתב השופט צבי גורפינקל: "אין צורך להכביר מילים על חומרת המעשה שביצע הנאשם. אין מדובר באירוע מקרי של השלכת בקבוק ללא מחשבה תחילה אלא בפרשה רצופה שהחלה בקטטה בין אוהדי קבוצת הפועל תל אביב לבין המאבטחים ולאחר סיום המשחק..... רבות דובר על הצורך להעניש ביד קשה את המתפרעים במגרשי הספורט ההופכים את ההנאה שבצפיית משחק ספורטיבי לסיוט מתמשך... אלימות המבוצעת במגרשי ספורט גורמת לנזק למי שבא להנות מהמשחק ומביאה לסבל מתמשך במקום להנאה צרופה. הדרך היחידה שבה ניתן להלחם באלימות המצבעת במגרשי הספורט הנה דרך ענישה מכבידה. פציעתה של הנפגעת הייתה קשה ולא נגרמה עקב תאונה אלא עקב אירוע מכוון מצד הנאשם, בהמשך ישיר לאלימות ולהתנהלותו כלפי המאבטחים, רק משום אישיותו החיובית של הנאשם, עדויות האופי שנשמעו לגביו, מצבו המשפחתי והאישי, הודאתו באשמה ולקחית אחריות על מעשיו, לא אמצה עם הנאשה את הדין ולא אגזור עליו את העונש הראוי בגין מעשהו החמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully