וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט חתם באולימפיאקוס: "אתן את הלב והנשמה למען המועדון"

המאמן הישראלי, שעל מועמדותו לסגנית אלופת יוון פורסם לראשונה בוואלה! ספורט, ידריך את אלופת אירופה לשעבר וישתכר 1.9 מיליון יורו בשנתיים. קסטוטיס קמזורה הליטאי, שעבד תחתיו בדרושפאקה, עשוי להצטרף כעוזרו

צילום וידאו: ליאור מזור, עריכת וידאו: מתן חדד

דיוויד בלאט חוזר לצמרת הכדורסל האירופי. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט בתחילת השבוע שעבר, המאמן הישראלי שהצעיד את דרושפאקה לזכייה ביורוקאפ ימשיך את הקריירה שלו בפיראוס, לאחר שחתם היום (רביעי) על החוזה ויאמן בשנתיים הקרובות את אולימפיאקוס. הוא צפוי להשתכר 1.9 מיליון יורו במהלך התקופה הזו.

לחשיפת וואלה! ספורט: דיוויד בלאט בדרך לאולימפיאקוס

בלאט אמר לאחר ההצטרפות למועדון היווני: "אני מאוד שמח להשתייך לאולימפיאקוס. ניתנה לי הזדמנות אדירה להיות חלק מהמשפחה הזאת וממסורת של הצלחות ומהיסטוריה ארוכה של שחקנים ומאמנים גדולים שעבדו כאן. האתגר וההזדמנות הזאת ממלאת אותי בגאווה, אבל גם מדרבנת אותי לעשות את הטוב ביותר. אתן את הלב והנשמה למען המועדון והאוהדים. הקבוצה חייבת לצמוח ולהתפתח ואני בטוח שעם כל האנשים במערכת נעשה את זה".

האדומים נפרדו אתמול באופן רשמי מהמאמן יאניס ספרופולוס, שסיים את תפקידו בתום כמעט ארבע עונות, ועומדים בפני מהפכה בסגל. יורגוס פרינטזיס ואוונגלוס מנצריס היוונים וניקולה מילוטינוב הסרבי הם השחקנים היחידים שחתומים לעונה הבאה. לא מן הנמנע שרוב הזרים האחרים, אם לא כולם, יעזבו - בעוד ראשי המועדון כבר פתחו במגעים כדי להשאיר את הבסיס המקומי - קוסטאס פפאניקולאו, יאניס פפאפטרו ומעל כולם הקפטן ואסיליס ספאנוליס, שיתבקש לקצץ בשכרו. נציגי המועדון ייפגשו מחר (חמישי) עם בלאט בישראל כדי לחתום פיזית על החוזה

בלאט לא הסתיר את רצונו לשוב הקיץ ל-NBA, אך משראה כי הדלתות נסגרו בפניו, הוא חוזר ליורוליג. בתחילת הפגרה הוא הוזכר כמועמד לנחות בצסק"א מוסקבה במקרה ששרונאס יאסיקביצ'יוס לא יגיע, אבל בסופו של דבר נראה שדימיטריס איטודיס יישאר ברוסיה, על פי חוזהו המוערך בשני מיליון יורו לעונה, בעוד שאראס ימשיך בז'לגיריס קובנה.

דיוויד בלאט באולימפיאקוס. האתר הרשמי של אולימפיאקוס, אתר רשמי
חוזר למרכז הבמה. בלאט/אתר רשמי, האתר הרשמי של אולימפיאקוס

אולימפיאקוס תהיה הקבוצה העשירית בקריירת האימון של בלאט בן ה-59. הוא כבר אימן בעבר ביוון, כשהדריך למשך חצי עונה את אריס סלוניקי ב-2010, ויהיה הישראלי השני שעומד על הקווים בהיכל השלום והאחווה - אחרי פיני גרשון, שעבד במועדון במשך עונה וחצי בין 2006 ל-2008.

היוונים ינסו להשתקם אחרי עונה מאכזבת בכל הזירות: הם אמנם סיימו את הליגה הסדירה ביורוליג במקום השלישי, אבל הודחו במפתיע בידי ז'לגיריס בסדרת רבע הגמר; גם בזירה המקומית הם נותרו בידיים ריקות - כשהפסידו בגמר הגביע לא.א.ק אתונה ונכנעו בפעם השנייה ברציפות לפנאתינייקוס במשחק החמישי והמכריע בגמר הפלייאוף.

באולימפיאקוס נוהגים להעמיד צוות מקצועי רחב, עם שלושה ולעיתים ארבעה עוזרי מאמן שנשארים לאורך תקופה ממושכת. בלאט יוכל ככל הנראה להביא איתו אחד מהם, וביוון מדווחים כי הוא עשוי לאחד כוחות מחדש עם קסטוטיס קמזורה הליטאי, שעבד איתו בשנתיים האחרונות בדרושפאקה וקודם לכן היה עוזרו גם בבנטון טרוויזו ובדינמו סנט פטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully