וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברומניה עקב קריקטורה שמציגה את סימונה האלפ כגנבת מתכות

בשרלי הבדו הוצגה אלופת רולאן גארוס כמי שחוגגת את הזכייה בשל המתכת, רמז לכך שצוענים רבים עסקו בגניבת מתכות בעבר. עלייה של 97% בבקשות רומנים למגורים בלונדון בזמן ווימבלדון

קריקטורה על סימונה האלפ טניסאית רומנייה בעיתון שארלי האבדו.
הקריקטורה על האלפ

כעס גדול ברומניה לאחר שקריקטורה בעיתון הסאטירה הצרפתי שרלי הבדו הציגה את סימונה האלפ אוחזת בגביע סוזן לנגלן (של הזכייה ברולאן גארוס) ומתחתיו הכיתוב "ברזל ישן! ברזל ישן!" כרמיזה על כך שהיא כביכול גנבת מתכות. הקריקטורה מתייחסת, או יותר נכון לועגת, לכך שבני הרומה (מה שנקרא בעבר צוענים) התפרנסו מגניבת מתכות. בעקבות הקריקטורה הוצפו הרשתות החברתיות בגולשים רומנים כועסים והציור - שמציג את האלפ כדמות מכוערת ושטנית - תואר כ"החלקה גזענית" של העיתון המפורסם, שהפגין חוסר כבוד כלפי אלופת רולאן גארוס הטרייה, הרומנים ובני הרומה. הזעם אף יצר קמפיין ברשתות בשם "Je Suis Simona" (אני סימונה), שמהדהד את הקמפיין "Je Suis Charlie" אחרי פיגוע הטרור ב-2015 בו נרצחו 12 אנשים ממערכת העיתון.

האלפ התבקשה להגיב לסערה ביום שישי, אך סירבה לעשות כן וטענה שהיא לא במעמד כדי להגיב לדברים כאלה. שגרירת צרפת ברומניה מישל ראמיס אמרה שהקריקטורה "לא משקפת בכלום את דעת הקהל בצרפת", ויחד עם זאת ביקשה להגן על "חופש הביטוי והעיתונות" במדינה. צייצן צרפתי אחד כתב שהבעיה עם הקריקטורה שהיא בעיקר לא מצחיקה: "אני שרלי ותמיד אהיה כזה, ואני לא חושב שזה פוגע בשארלי הבדו להגיד שלפעמים הם לא מצחיקים, ממש כמו במקרה הזה", כתב ז'אן דורסאן. העיתונאי הרומני דן אקסל, שגר בבריסל, אמר שהוא מאמין שהקריקטורה באה לצחוק בכלל על "צרפתים מנותקים שמאמינים שכל הרומנים הם גנבי מתכות".

אפרופו האלפ, הרי שבימים האחרונים מדווחים ב-AIRBNB, שירות שמשדך בין כאלה שמעוניינים לשכור דירות לתקופה מסוימת לבין כאלה שמחפשים להשכיר, כי קיימת עלייה מטורפת בביקוש דירות מצד רומנים. על פי האתר, הביקוש למקומות לינה בלונדון מצד רומנים בתאריכים 15-2 ביולי עלו השנה ב-97% לעומת התקופה בה התקיים ווימבלדון ב-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully