וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום בו הפועל תל אביב נפלה מהרגליים: סיכום חצי הגמר מהצד האדום

11.6.2018 / 9:04

הפציעה של הווארד, בעיית העבירות של מקניל והקושי מול פארגו. גם האדומים הודו אחרי חצי הגמר: "נגמר להדלק, מכבי התישה אותנו". וגם: הצירוף האפשרי של יפתח זיו והתפרעות האוהדים

one

1. ההתפרקות

בפיגור 3 במחצית משחק חצי הגמר נגד מכבי תל אביב אתמול (ראשון), אנשי הפועל תל אביב הרגישו ש"זה לא זה". הצהובים עדיין לא העבירו הילוך, ואילו האדומים עשו זאת מזמן ועדיין לא הצליחו לפתח את המשחק שלהם. אבל גם כשבהפועל תל אביב הבינו שהכיוון לא חיובי, אף אחד לא חשב שזה יסתיים בתבוסה מהדהדת 98:74. "נגמר לנו הדלק", ניסה להסביר טוני גפני, "מכבי התחברה בדיוק ברגע הנכון. ג'רמי פארגו הגיע והוא שחקן שיוצר ומנהיג. הוא הפך את מכבי לקבוצה שונה. הם התמידו בתוכנית המשחק והתישו אותנו".

בזה אחר זה שחקני הפועל תל אביב ירדו מהפרקט עצבניים. ג'רל מקניל חבט בשלט הפרסומת החשמלי פעם אחרי פעם אחרי העבירה החמישית שלו, מאט הווארד ששוב נפצע שוב בשריר התאומים הבעייתי שלו, דידה לחדר ההלבשה, וחלק מהשחקנים הישראלים הזילו דמעה, "היינו שם עד המחצית ואפילו בתחילת המחצית השנייה, אבל כמה מהשחקנים שלנו יצאו מהמשחק, להם יש עומק מדהים ורמה גבוהה והשילוב הזה התיש אותנו", אמר מקניל.

הגארד האמריקאי המשיך: "אני לא רוצה לתרץ, השופטים שרקו עבירות נגדי, אבל אני לא חושב שאני מקבל חצי מהשריקות בהתקפה ששחקנים אחרים מקבלים. אני עושה הגנה טובה, לא מבצע עבירות, ועדיין שורקים לי. אבל אין תירוצים, ברור שאני חושב שחלק מהעבירות היו מפוקפקות, אבל הכל מאחוריי".

בהפועל תל אביב לא ידעו לשים את האצבע על מה שגרם לשיבוש המקצועי, אבל כולם הסכימו שההתמודדות עם ג'רמי פארגו לא הייתה טובה מספיק. "פארגו שלט במשחק מההתחלה, לא הצלחנו ליצור את הריצות שאנחנו רגילים, הם שלטו בקצב", הסביר אדריאן בנקס במסיבת העיתונאים, "זה זמן פלייאוף, זמן שמכבי תל אביב מנוסה בו. אנחנו לא היינו מספיק בריאים, מאט לא היה יכול לשחק והוא חלק משמעותי מהקבוצה שלנו".

מאט הווארד שפספס את כל החלק הראשון של העונה בגלל פציעה, חזר והצטיין בסיבוב השלישי המצוין של האדומים, שיחק רק 10 דקות ובמועדון סיכמו: "בסופו של יום, כשאתה סומך על שחקן פציע, דברים כאלה קורים. אין לנו את העומק כדי לשלוף מישהו ברמתו, וזזה נגמר בחגיגה של אלכס טיוס".

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו, שחקן הפועל תל אביב אדריאן בנקס. ברני ארדוב
"זה זמן פלייאוף, זמן שמכבי תל אביב מנוסה בו". בנקס/ברני ארדוב

2. ההתרגשות

בעיני רוחם, אנשי הפועל תל אביב ראו איך הם חוגגים אליפות ביום חמישי ולא פחדו להצהיר שזאת המטרה. חולצות מיוחדות נמכרו לאירוע, הכרטיסים נחטפו, וההרגשה הייתה שאפשר לעשות את זה. התסכול בסיום של הביע את התחושות הרבה יותר טוב מכל משפט של כל שחקן.

"היינו כל כך נרגשים. התחושות, קשה לשלוט בדברים האלה, בלילה שלפני אתה מתלבט אם לחשוב על זה או לא. מכבי ניצלה את זה שהגענו עם יותר מדי אמוציות. הם היו יותר מקצוענים ושלטו במשחק", אמר בנקס והמשיך לסכם את העונה של האדומים, "הפסדנו, אבל להיות כאן זה מיוחד והקבוצה בצמיחה. אנחנו אחת הקבוצות היחידות שלא החליפה שחקנים במהלך העונה, כולנו עבדנו ביחד כדי להגיע למטרה הזאת".

דני פרנקו סיפר במסיבת העיתונאים כי לא הרגיש את שחקניו כבר מהפתיחה, וככל הנראה בשל העובדה הזאת שלף פסק זמן ראשון מוקדם מאוד, "הרגשתי שזה לא המשחק שלנו כבר ברבע הראשון. דיברנו על זה שלאורך זמן אין לנו את הכלים להחזיק באינטנסיביות הזאת. במחצית היינו בפיגור 3, אבל אמרתי לשחקנים שזה לא הרגיש אותו דבר. התחלנו לאבד שחקנים אחד אחרי השני, ובסופו של דבר לא היה לנו מספיק מה לשים על המשחק"

בשנה שעברה יצאו האדומים עם תבוסה בסדר גודל דומה מיד אליהו, במשחק שבסיומו האוהדים חיכו וקיללו את השחקנים על חוסר המאמץ, הפעם התמונה הייתה שונה. מאות אוהדים (שגם התעמתו עם המשטרה - על זה בהמשך), המתינו לשחקנים כדי להודות להם על העונה הזאת.ץ "הם החזירו לנו את הכבוד שאיבדנו בעונה שעברה", אמר אחד מהם, "זה לא היה היום שלהם, אבל הם נתנו הכל".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב הביסה את הפועל תל אביב 74:98 ועלתה לגמר הפיינל פור

לכתבה המלאה
שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים. ברני ארדוב
ההתרגשות הפריעה. שחקני הפועל תל אביב/ברני ארדוב

3. העתיד

עד סוף השבוע צפויים כל השחקנים הזרים של הפועל תל אביב לעזוב את הארץ ולצאת לחופשות. בעונה הבאה האדומים יעמדו בפני מבחן חדש - מוקדמות ליגת האלופות של פיב"א, מפעל אליו יצטרכו להירשם עד לסוף החודש הקרוב. אם לא יהיו תקלות והקבוצה אכן תשתתף במפעל, היא תתחיל את העונה הבאה מאוד מוקדם.

שני שחקנים בלבד מחזיקים בחוזה ללא אפשרות יציאה - הקפטן רביב לימונד שיסיים את חוזהו בעונה הבאה ותומר גינת, לו חוזה לעוד שנתיים. עם רפי מנקו יש אפשרות דו צדדית של יציאה מהחוזה עד תחילת יולי ובימים הקרובים תתקיים פגישה שבה יוחלט לאן נושבת הרוח. חוזהו של אדריאן בנקס, אותו משלם חמו שתומך בקבוצה דיוויד קולברן, מסתיים, אך ההערכות הן שהוא יחודש כבר בתקופה הקרובה. דניאל איידן צפוי לעזוב.

בגזרת הזרים היחיד שיעזוב בוודאות הוא טיי מקי, שסיים את העונה מצוין, אך התקופה הרעה שלו במהלכה הכריעה מזמן לגביו. דני פרנקו מאוד מעריך את מאט האוורד, אך הפציעות שלו צפויות להשאיר אותו גם כן מחוץ למועדון. סימני השאלה המרכזיים נוגעים לטוני גפני וג'רל מקניל. הראשון מעוניין להמשיך, וחלק מחברי ההנהלה תומכים במהלך, אך בצוות המקצועי צפויים לבחון שחקנים נוספים לפני שיחליטו לגביו. לגבי מקניל קיים כמעט קונצנזוס מלא שהוא צריך להמשיך, אך הנושא הוא תלוי שכר.

" זה מקום מיוחד, אני אוהב את המדינה הזאת. הקבוצה, האוהדים, כולם היו נהדרים עבורי, ישראל היא מדינה פנטסטית. ניקח כמה ימים לעכל את מה שקרה, וכשנצא לפגרה נקבל החלטות", סיכם מקניל. גפני הוסיף: "אני אוהב את המועדון הזה, יש הרבה דברים שנדון עליהם בעתיד, יש לי עוד 3-4 שנים טובות לשחק, אני אנוח בקיץ הקרוב, אשחק קצת גולף, ואקבל החלטה. נפגשתי עם ההנהלה אז אני מניח שתהיה הצעה מהפועל".

השמות הבולטים שעומדים על הפרק מבחינת החתמות חדשות הוא יפתח זיו מעירוני נהריה. בהפועל חשו לאורך תקופה ארוכה כי היה חסר להם עוד גארד איכותי לסגל ושיש להרחיב את הרוטציה. לכן ייתכן מאוד שזיו יקבל פנייה בתקופה הקרובה.

כיסאות שבורים יד אליהו הפועל תל אביב.
כסאות שבורים ביד אליהו

4. הקהל

ההגעה של הפועל תל אביב לפיינל פור הייתה סיפור גדול בעיקר בשל העובדה שמדובר במועדון האוהדים הראשון שעושה זאת. הקהל האדום נתן הצגה כיאה למעמד, אך יצא מאוכזב מאוד. לפני המשחק נערכה הצעדה המסורתית של האוהדים האדומים לכיוון יד אליהו, כשהפעם היה מדובר בצעדה הגדולה ביותר עד כה - כ-1,000 אוהדים.

האווירה המצוינת שאוהדי הפועל יצרו הופרה כבר בפתיחה עם שש אבוקות שנפתחו ביציע 11 ביד אליהו, כשאחת מהן הושלכה לכיוון הפרקט. האדומים יעמדו על כך לדין. בתחילת המחצית השנייה עלה ליציע כוח משטרה שזיהה במצלמות האבטחה את אחד החשודים בהדלקת אבוקה ועצר אותו. המעצר גרר מהומה קלה, אך לא יותר מכך.

הבלגן הגדול התרחש בסיום. המשטרה ניסתה לעכב לחקירה מספר אוהדים אדומים בחשד לתקיפת מאבטחת, וכשבמקום התפתחה מהומה, נסוג כוח השיטור לתוך השטח המפורז הצמוד לשער 9. בסופו של דבר עוכבו שני בני אדם, והאוהדים האדומים החלו להשמיע טענות וקללות לעבר השוטרים. ארבעה אוהדים נוספים הוצאו משטח האולם בגלל שנדף מהם ריח חזק של אלכוהול.

בחברת היכלי הספורט מעריכים שכ-200 כסאות ביציע אוהדי הפועל תל אביב נשברו במהלך המשחק ועוד כמה עשרות כסאות ביציע אוהדי מכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully