וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימונה האלפ זכתה ברולאן גארוס אחרי ניצחון על סלואן סטיבנס

אחרי שלושה הפסדים בגמר גראנד סלאם, אחרי שהוכתרה כ"לוזרית" של הסבב, אחרי שנוצחה במערכה הראשונה ופיגרה 2:0 בשנייה, הרומנייה גברה 6:3, 4:6, 1:6 על האמריקאית וחגגה תואר מתוק

טניסאית רומנייה סימונה האלפ חוגגת זכייה רולאן גארוס 2018. רויטרס
הורידה את הקוף מהגב. סימונה האלפ/רויטרס

היא סוף סוף עשתה זה: סימונה האלפ זכתה היום (שבת) ברולאן גארוס אחרי ניצחון 6:3, 4:6, 1:6 על סלואן סטיבנס האמריקאית. הרומנייה (מדורגת 1 בעולם) גברה על המדורגת 10 בטורניר בתום משחק טניס איכותי ומהנה והשיגה זכייה ראשונה בקריירה בטורניר גראנד סלאם אחרי שהפסידה בשלושת הגמרים הקודמים שלה (פעמיים ברולאן גארוס ופעם אחת באליפות אוסטרליה). היא גם הפכה לרומנייה הראשונה שעושה זאת מאז וירג'יניה רוזיצ'י, שזכתה ברולאן גארוס בשנת 1978.

זה לא היה קל, והאלפ מצאה עצמה בפיגור אחרי מערכה ראשונה נהדרת של סטיבנס שניצחה 3:6. הרומנייה, יחד עם התמיכה הרומנית האדירה מהקהל, לא ויתרה, הגיבה טוב והשתלטה על העניינים במערכה השנייה עם ניצחון 4:6. במערכה השלישית והמכרעת כל הדרכים הובילו לחגיגה של האלפ שניצחה 1:6 וחגגה את ירידת הקוף הענקי מהגב שלה עם זכייה ראשונה ומתוקה. סטיבנס, למרות ההפסד, הפכה לאמריקאית הבכירה בסבב עם עלייה למקום הרביעי.

האלפ מאושרת עם הגביע/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה 1:

האמריקאית פתחה במשחק, שמרה על המשחקון הראשון והצליחה לעלות ל-0:1 די קליל. המדורגת ראשונה התקשתה במשחקון ההגשה הראשון שלה והאמריקאית הצליחה למשוך אותה עד ל-40:40, אך אז הרומנייה זכתה ביתרון ושמרה על המשחקון בדרך ל-1:1. סטיבנס נראתה רגועה ומלאת ביטחון וניצחה גם במשחקון ההגשה השני שלה וקבעה 1:2. האלפ המהוססת לא נראתה טוב במשחקון הבא והאמריקאית ניצלה זאת כדי להשיג שבירה ולעלות ל-1:3. סטיבנס המשיכה להציג טניס נהדר וניצלה טעות בלתי מחוייבת שמינית של האלפ כדי לעלות ל-1:4. האמריקאית המשיכה להקשות על הרומנייה, שהצליחה לשמור על המשחקון הבא ולצמק ל-4:2.

האלפ הרגישה שהגיע הזמן להעלות הילוך אם היא רוצה להציל את המערכה והיא נראתה חדה במשחקון ההגשה של סטיבנס, אך האמריקאית לא התרגשה והמשיכה במשחק הנהדר שלה בדרך ל-2:5. הרומנייה שמרה על המשחקון הבא והורידה ל-5:3. המשחקון התשיעי התחיל צמוד ומותח: סטיבנס הציגה כוח מתפרץ מרשים, האלפ הגיבה עם חבטות מרשימות ועם נגיעה מרשימה ליד הרשת עלתה ל-30:40. האלפ איבדה ריכוז והאמריקאית מצאה עצמה בעמדת יתרון וניצלה אותו כדי לנצח 3:6 במערכה הראשונה.

מספרי המערכה הראשונה:

אייסים: 0:0
שגיאות כפולות: 0:0
נקודות שבירה: 1 מ-1 לסטיבנס, 0 מ-1 להאלפ
ווינרים: 4:5 לסטיבנס
שגיאות לא מחויבות: 10:15 לסטיבנס
סך הכל נקודות: 25:32 לסטיבנס

עוד באותו נושא

סימונה האלפ מאושרת: "חייתי בשביל הרגע מאז שהייתי ילדה בת 14"

לכתבה המלאה
טניסאית אמריקאית סלואן סטיבנס. רויטרס
מערכה ראשונה נפלאה שלא הספיקה. סלואן סטיבנס/רויטרס

מערכה 2:

סטיבנס המשיכה בדיוק באותו מקום בו סיימה את המערכה הראשונה ושברה את הרומנייה כבר במשחקון הראשון בדרך ל-0:1. האמריקאית נראיתה איכותית, והיה נראה שאם תמשיך ככה, יהיה למדורגת ראשונה קשה מאוד לעצור אותה. האלפ פתחה את המשחקון השני עם 0:30 אבל האמריקאית חזרה ועלתה ל-0:2. האלפ לא ויתרה והורידה ל-2:1 עם ניצחון במשחקון לא קל בכלל. האלפ השיגה שבירה במשחקון הבא ואיזנה ל-2:2. שינוי במומנטום? האלפ הציגה משחקון הגשה מושלם ועלתה ל-2:3. האלפ שברה פעם נוספת ועלתה ל-2:4, המומנטום לחלוטין בצד שלה. סטיבנס הגיבה עם שבירה משלה והוריד ל-4:3. לאחר מכן סטיבנס השלימה משחקון טוב נוסף ואחרי מאבק עיקש איזנה ל-4:4.

למרות החזרה של סטיבנס לעניינים, האלפ לא זנחה את היתרון שיצרה לעצמה ובמשחקון הנהדר הבא הצליחה לגבור על האמריקאית ולעלות ל-4:5. המשחקון הבא עלול היה לקרות קריטי מבחינת סטיבנס, שנראתה לחוצה משהייתה עד כה במשחק. הקהל הרומני תמך בהאלפ והוציא את האמריקאית מאיזון והרומנייה איזנה את המערכות עם ניצחון 4:6 שלקח את המשחק למערכה מכרעת.

מספרי המערכה השנייה:

אייסים: 0:1 לסטיבנס
שגיאות כפולות: 0:1 לסטיבנס
נקודות שבירה: 3 מ-3 להאלפ, 2 מ-5 לסטיבנס
ווינרים: 6:9 להאלפ
שגיאות לא מחויבות: 11:15 לסטיבנס
סך הכל נקודות: 26:32 להאלפ

טניסאית רומנייה סימונה האלפ. רויטרס
האלפ לא הרימה ידיים וכפתה מערכה שלישית/רויטרס

מערכה 3:

האלפ הגישה ראשונה וסטיבנס עלתה ל-0:30 מהיר, אבל האלפ נלחמה ושמרה על המשחקון בדרך ל-0:1. נראה היה שהאמריקאית מאבדת ריכוז והיא לא שיחקה באותה איכות כפי ששיחקה במערכה הראשונה. האלפ ניצלה זאת ושברה במשחקון הבא כדי לעלות ל-0:2. המשחקון הבא היה נהדר לצפייה ובסופו האלפ המשיכה במומנטום ועלתה כבר ל-0:3, האם לסטיבנס יש יכולת לחזור למשחק הזה? נראה היה שלא, כי במשחקון ההגשה הבא שלה היא נשברה והרומנייה עלתה ל-0:4 ואם לא יקרה משהו יוצא דופן, היא כנראה תהיה בדרך לזכייה בתואר גראנד סלאם ראשון בקריירה שלה.

נראה שהיא פשוט רוצה את זה מאוד, ורוצה את זה יותר מהאמריקאית. במשחקון הבא האלפ המשיכה לכיוון המטרה ועלתה ל-0:5 והיא הייתה במרחק ניצחון אחד מהרגע הגדול שלה. סטיבנס הצליחה לצמק ל-1:5, אבל שם זה נגמר: במשחקון האחרון האלפ השיגה את הניצחון המיוחל, גברה 1:6 על סטיבנס והשיגה זכייה ראשונה אי פעם בתואר גראנד סלאם.

מספרי המערכה השלישית:

אייסים: 0:1 להאלפ
שגיאות כפולות: 0:0
נקודות שבירה: 2 מ-2 להאלפ
ווינרים: 5:5
שגיאות לא מחויבות: 5:9 לסטיבנס
סך הכל נקודות: 17:28 להאלפ

טניסאית רומנייה סימונה האלפ חוגגת זכייה רולאן גארוס 2018. רויטרס
רגע גדול לרומנייה/רויטרס
טניסאית רומנייה סימונה האלפ חוגגת זכייה רולאן גארוס 2018. רויטרס
לא נבהלה מההפסדים ונלחמה עד שזכתה בתואר/רויטרס
טניסאית רומנייה סימונה האלפ חוגגת זכייה רולאן גארוס 2018. רויטרס
מזל טוב!/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully