וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר גינת: "נצטרך להראות שאנחנו רוצים את המשחק יותר מהם"

3.6.2018 / 7:45

בהפועל תל אביב מנסים לרדת לקרקע אחרי שהתקרבו למרחק ניצחון אחד מהפיינל פור. המשטרה על העימות עם האוהדים: "הם תקפו את כוח המשטרה שהיה מחוץ לאולם", בקבוצה הגיבו: "מסע הדמוניזציה נתן לשוטרים לגיטימציה להתנהג בפראות"

לירון מולדובן

הפועל תל אביב רחוקה ניצחון אחד מהפיינל פור של ליגת העל וחזרה לארבע הגדולות של הכדורסל הישראלי לראשונה אחרי 13 שנים. האדומים הביסו אמש (שבת) 78:99 את מכבי אשדוד/באר טוביה בחוץ, עלו ליתרון 1:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף, וביום שני הקרוב יוכלו להשלים את ההגעה לפיינל פור באולמה הביתי, שמשמעותה גם חזרה לאירופה אחרי תקופה זהה של 13 שנים.

הקבוצה של דני פרנקו קיבלה דחיפה אדירה מ-500 צופים שהשתלטו על היכל הקריה וברחו ליתרון 20, 24:44, עוד במהלך הרבע השני, אלא שאשדוד ביצעה קאמבק נאה בזכות קמרון לונג וירדה למחצית בפיגור 8. במחצית השנייה הורידה הקבוצה המקומית את הפער עד 3 נקודות, אלא שדקות יוצאות מן הכלל של אדריאן בנקס, המצטיין של האדומים בפלייאוף עד כה, טייווין מקי ותומר גינת החזירו את היתרון המשמעותי לקבוצת החוץ שלא שמטה אותו עד הסיום.

"הרגשנו טוב, אחרי המשחק הראשון שהפסדנו פה ידענו שאנחנו חייבים להביא ניצחון", סיכם תומר גינת את המשחק, "הקהל מאוד עזר לנו, זה עוד ניצחון וההפרש לא חשוב פה, יש לנו ביום שני משחק מאוד חשוב בבית מול אולם מלא, אני מקווה שנסיים את העבודה. אנחנו מרגישים טוב ביחד, נהנים ביחד, במשחקים האחרונים אנחנו גם משחקים טוב ביחד ומוסרים הרבה אסיסטים. אני חושב שאנחנו מאוד נהנים לשחק אחד עם השני, וזה בא לידי ביטוי בכדורסל, באחוזים ובביטחון. ידענו שצריך להשאר ביחד, לקבל תמיכה מהקהל ולעשות עוד ריצה אחד טובה, שמח שעשינו את הניצחון החשוב הזה. יש לחץ על שתי הקבוצות, נצטרך לרדת לקרקע, לבוא ביום שני כמו במשחק הזה, להראות שאנחנו רוצים את המשחק יותר מהם, ואם נעשה את זה נוכל לחשוב קדימה".

עוד בנושא

עוד עימות אלים: אוהדי הפועל תל אביב התפרעו, שניים מהם נעצרו
גרינברג על הקריאות הגזעניות: "איבדתי כבוד כלפי הפועל תל אביב"
צפו בהפועל תל אביב עולה ל-1:2 מול אשדוד עם 78:99 בחוץ

one

אלא שלא רק כדורסל היה אתמול באשדוד. במהלך הרבע השלישי של המשחק הותקף אוהד הפועל תל אביב, על ידי מי שהוגדרו על ידי אנשי הפועל תל אביב כאוהדי מכבי תל אביב שארבו לו. כמות של כמה עשרות אוהדים יצאו מהאולם כדי לעזור לחברם, וכשביקשו להכנס בחזרה לאולם, נדחו על ידי כוחות האבטחה. אחדים מהם אכן הצליחו להכנס, ואחד מהם, קטין, סומן על ידי כוחות המשטרה. עם היציאה מהאולם עוכב אותו אוהד על ידי כוחות המשטרה, והאוהדים האדומים זעמו על כך. בתגובה הם חסמו את היציאה מהאולם בגופם, והתיישבו על המדרכה בסמוך ליציאת הרכבים. במקום התפתחה תקרית כשהמשטרה מנסה לפלס את דרכה, ומשתמשת בגז מדמיע ולפי טענת האדומים ניסה אחד השוטרים אף לשלוף אקדח לפני שנעצר על ידי חבריו. בסופה של התקרית, שנארכה למעלה מחצי שעה, עוכבו לחקירה שני אוהדים בשנות ה-20 לחייהם והועברו לחקירה במשטרת אשדוד. אותו קטין שעוכב בתחילה, שוחרר.

ממשטרת לכיש נמסר: "משטרת ישראל תנקוט ביד נוקשה כלפי אלו שיבחרו להפר את הסדר ולנהוג באלימות במגרשי ספורט ומחוצה להם, על מנת לאפשר לציבור ליהנות מסביבה בטוחה במקומות אלו והנאה מירבית. במהלך המשחק החלו מספר אוהדי הקבוצה האורחת להפר את הסדר במקום תוך שבשלב מסויים החלו אף לתקוף את כוח המשטרה שהיה מחוץ לאולם הספורט. בעקבות כך נעצרו שני חשודים צעירים והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה. אוהדים נוספים שביקשו למנוע זאת, ניסו לחסום את כביש היציאה אך ללא הועיל".

"לקראת סיום המשחק הערב באשדוד הגיעו אוהדי מכבי תל אביב לאולם במטרה לתקוף את אוהדי הפועל תל אביב", נכתב בהודעה מטעם האדומים שנשלחה במהלך הלילה, "מסיבה שאינה ברורה בסיום המשחק, עיכבה המשטרה קטין תוך שהיא מפעילה כלפיו אלימות קשה. אוהדי הפועל, במחאה לא אלימה, התיישבו על הכביש הפנימי של האולם. משטרת ישראל פעלה תוך הפעלת אלימות קשה, ריססה את האוהדים בגז מדמיע ולפי עדויות רבות אחד השוטרים אף שלף אקדח. מסע הדמוניזציה שעוברים אוהדי הפועל בעת האחרונה נתן כנראה לשוטרים לגיטמציה לנהוג בפראות ולהפוך לגורם שמלבה אלימות במקום למנוע אותה. אנו קוראים לאוהדי הפועל לצבוע באדום את אולמנו הביתי במשחק ביום שני, לדחוף את השחקנים ולא להיגרר לפרובקציות מכל גורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully