וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי הפועל תל אביב חסמו את היציאה מהאולם, המשטרה פיזרה גז מדמיע

2.6.2018 / 23:30

עוד עימות אלים: אדומים רבים התעמתו עם כוחות שיטור וחסמו את היציאה מהאולם. גז מדמיע רוסס, שוטר איים לשלוף את אקדחו, שני אוהדים נעצרו. גרינברג על הקריאות הגזעניות: "זה עצוב, איבדתי כבוד כלפי הפועל תל אביב"

לירון מולדובן

מהומה נרשמה הערב (שבת) בין אוהדי הפועל תל אביב לכוחות השיטור באולם באשדוד. במהלך הרבע השלישי יצאו חלק מהאוהדים לאחר שאוהדי מכבי תל אביב, לטענתם, היכו את אחד מהאוהדים האדומים מחוץ לאולם. לאחר מספר דקות ביקשו לחזור פנימה אך כוחות המשטרה מנעו מהם זאת. לבסוף, הצליחו האוהדים להיכנס.

בסיום המשחק, ביקשה המשטרה לעצור אוהד אחד שלטענתה נכנס ללא אישור ובמקום החלה תגרה בין הצדדים, בסיומה התיישבו אוהדי הפועל תל אביב ביציאה מהאולם ומנעו מהרכבים, ביניהם אמבולנס וניידות משטרה, לעזוב את המקום למשך דקות ארוכות. גם שחקני מכבי אשדוד לא היו יכולים לצאת מהאולם, למעלה מחצי שעה לאחר השריקה לסיום המשחק בו ניצחו האדומים 78:99 ועלו ל-1:2 בסדרת רבע הגמר. הנהלת הפועל תל אביב ליוותה את אנשי אשדוד, כמו גם את אנשי ערוץ הספורט, בניסיון לצאת מהאולם.

לטענתם אוהדי הפועל תל אביב ועדים, אחד השוטרים איים לשלוף את אקדחו. מעט גז מדמיע אף רוסס בניסיון לפזר את ההתקהלות. שני אוהדים עוכבו לחקירה. קטין שעוכב במקום שוחרר.

מהפועל תל אביב נמסר: "אוהדי הפועל, במחאה לא אלימה, התיישבו על הכביש הפנימי של האולם. משטרת ישראל פעלה תוך הפעלת אלימות קשה, ריססה את האוהדים בגז מדמיע ולפי עדויות רבות אחד השוטרים אף שלף אקדח. מסע הדמוניזציה שעוברים אוהדי הפועל בעת האחרונה נתן כנראה לשוטרים לגיטמציה לנהוג בפראות ולהפוך לגורם שמלבה אלימות במקום למנוע אותה. אנו קוראים לאוהדי הפועל לצבוע באדום את אולמנו הביתי במשחק ביום שני, לדחוף את השחקנים ולא להיגרר לפרובקציות מכל גורם".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב והפועל תל אביב עלו ל-1:2 בסדרות רבע גמר הפלייאוף
צפו בהפועל תל אביב מביסה 78:99 את מכבי אשדוד

אוהדי הפועל תל אביב עם כוחות המשטרה. לירון מולדובן
בלגן באשדוד. אוהדי הפועל תל אביב על הכביש/לירון מולדובן
אוהדי הפועל תל אביב. לירון מולדובן
אוהדי הפועל תל אביב/לירון מולדובן
אוהדי הפועל תל אביב. לירון מולדובן
אוהדי הפועל תל אביב/לירון מולדובן

והיה גם משחק, ובו עלו האדומים ל-1:2 בסדרת רבע הגמר הלוהטת. "אני מאוד אוהב את איך שבאנו למשחק הזה, כבר מהדקות הראשונות", אמר דני פרנקו. "לא עשינו עבודה טובה בכמה פרמטרים חשובים. זה פלייאוף, וזה לא משנה אם מנצחים ב-20 הפרש או בנקודה. אני מקווה שנדע, כולנו, להבין שהדרך היא מאוד ארוכה. אנחנו לא רוצים לחזור למשחק נוסף פה, אבל משחק בית הוא לא ביטחון לשום דבר".

מנגד, המאמן המפסיד בראד גרינברג סיכם: "נלחמנו, היינו בתמונה, חזרנו מפיגור 20, אבל הם קלעו שלשות, השיגו נקודות בהזדמנות שנייה וזה פגע בנו. אי אפשר לתת להם לקלוע 90 נקודות, וזה קרה כבר בשני משחקים ברציפות. הפועל משחקת טוב, צריך לתת להם קרדיט".

על הקריאות של אוהדי הפועל תל אביב אל עבר סק הנרי אמר המאמן האשדודי: "אין לזה מקום, זו אלימות מילולית, כל מי שמתנהג ככה צריך לעוף מהאולם. וכל מועדון שמאפשר זאת, מאבד את הכבוד שלי. אסור לאפשר את זה. שאדם בוגר יתנהג ככה במהלך משחק... זה עצוב. אני לא בטוח שאני רוצה להיות חלק ממשחק שדברים כאלה קורים בו. בארצות הברית זה לא קורה, שם זורקים אנשים לכלא או זורקים מהאולם ולא נותנים להם לחזור לאולם. אני לא מבין למה פה זה כן קורה. איבדתי כבוד לאנשים שיש להם אחריות על הנושא הזה".

צפו בתקציר המשחק

one

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully