וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכסנדרה ססנוביץ': "אבא שלי לקח אותי בדמעות ואמר: 'סשה הולכים לטניס'"

אחרי העלייה לסיבוב השני ברולאן גארוס, המדורגת 52 בעולם סיפרה בראיון לוואלה! ספורט איך עברה בגיל צעיר מטקוואנדו לטניס, חשפה את הלחצים של אימה ("היא לא הייתה מסוגלת לבוא למשחקים") והתרגשה מההצלחה הגדולה של הטניס בבלארוס לאחרונה

טניסאית בלארוסית אלכסנדרה ססנוביץ'. AP
השנה היא מצליחה גם בגרנד סלאמים. ססנוביץ'/AP

באופן מפתיע, או לא כל כך בעצם, הטניס הבלארוסי חווה פריחה מרשימה מאוד לאחרונה. ארינה סבאלנקה רק בת 20 וכבר מדורגת 48 בעולם, ורה לאפקו בת ה-19 מדורגת 77 בעולם אחרי סדרת טורנירים מרשימה בסבב ה-ITF, ויקטוריה אזרנקה מתחילה לחזור לעצמה אחרי כל המגבלות שהיו לה לאחר לידת בנה. המדורגת השנייה בטיבה מהמדינה היא אלכסנדרה ססנוביץ' בת ה-24, שמדורגת 52, והתחילה השנה להצליח גם בטורנירי גרנד סלאם. באליפות אוסטרליה היא נעצרה רק על ידי קרולין גרסיה בסיבוב השלישי וגם ברולאן גארוס היא כבר בסיבוב השני אחרי 4:6, 3:6 מול דניסה אלרטובה הצ'כית (103).

אחרי הניצחון שלה מול אלרטובה, התיישבה ססנוביץ' לראיון עם וואלה! ספורט. היא בחורה ביישנית מאוד ונראית צנועה ושקטה מאוד. לוקח כמה דקות עד שהיא מתחילה להיפתח ולדבר בחופשיות.

עוד בנושא

רולאן גארוס: סרינה וויליאמס חזרה להשתתף בגרנד סלאמים עם ניצחון, גם רפאל נדאל בסיבוב השני
רולאן גארוס: דודי סלע הפסיד לאליאס יימר 7:6, 6:3, 6:1 והודח בסיבוב הראשון
זה מה שזה וככה זה: הקריירה של ברנרד טומיץ' נראית כבר די גמורה

אלכסנדרה ססנוביץ', נבחרת פדרציה בלארוס. AP
אחרי גמר גביע הפדרציה הטניס הפך להיות מפורסם יותר. ססנוביץ'/AP

- ראיתי במשחק שלך היום שאת רגועה מאוד. אלרטובה נראתה עצבנית ואת רגועה מאוד

"במגרש כן אני נראית רגועה, זו האישיות שלי. ככה אני גם מחוץ למגרש. אולי לפעמים אני קצת מתעצבנת וזה מעט מעט שונה, אבל כמעט תמיד אני רגועה. אני לא מנסה לעשות את זה, זאת האישיות שלי פשוט".

- הטניס בבלארוס חווה הצלחה משמעותית עם שלוש טניסאיות בטופ 100 ועוד אזרנקה שחוזרת, הגעתן עד לגמר גביע הפדרציה בשנה שעברה, זו הייתה הפתעה

"כן, יש עכשיו את סבאלנקה, אזרנקה ולאפקו. יש לנו קבוצה טובה מאוד, כל השחקניות ממש טובות. לאפקו היא מצוינת וכבר 77 בעולם, אזרנקה היא כמובן שחקנית גדולה ואין מה להרחיב על זה וגם סבאלנקה שחקנית טובה מאוד שרק משתפרת כל הזמן. כמובן שהטניס הרבה יותר פופולארי בבלארוס עכשיו. הטניס כל הזמן בעלייה משמעותית וזה קיבל דחיפה משמעותית אחרי ששיחקנו בגמר גביע הפדרציה. אני חושבת שזה כבר הענף השלישי או הרביעי הכי פופולארי בבלארוס אחרי הוקי קרח, כדוריד וביאתלון. אחרי גמר גביע הפדרציה הטניס הפך להיות מפורסם יותר כי הרבה הורים ראו אותנו משחקות ואז רצו שהילדים שלהם יתחילו לשחק גם. למה לא? זה ענף ספורט נחמד מאוד".

- איך הרגשת במשחק היום?

"ברור שאני מנסה כל הזמן לשפר את המשחק שלי ולהיות טובה יותר בכל אימון ובכל משחק. היום אני שמחה מאוד שניצחתי. אצטרך לעבוד קשה כדי לנצח גם במשחק השני, אבל היום אני רק שמחה שניצחתי. מחר אתאמן שוב, כנראה שגם זוגות".

- מתי התחלת לשחק טניס ואיך הלכת לזה?

"אני התחלתי לשחק טניס רק בגיל 8.5, לפני כן התחריתי בטקוואנדו במשך שנתיים. הייתי צריכה להחליט על מה אני הולכת: טקוואנדו או טניס ואז אבא שלי אמר לי שאני צריכה ללכת לטניס".

- למה דווקא טניס?

"הוא קיבל החלטה טובה, אבל זו הייתה החלטה קשה מאוד כי אהבתי מאוד טקוואנדו. הייתי עם דמעות בעיניים כשאבא שלי לקח אותי ביד ואמר לי 'סשה, את הולכת לשחק טניס'. למה? כי בטניס את יכולה להגיע ולהשיג דברים, זה ענף אולימפי וחשוב מאוד. נכון שגם טקוואנדו ענף אולימפי, אבל אף אחד לא מכיר אותך גם אם תהיי הכי טובה בעולם. זה לא אותו דבר, אין מה להשוות בכלל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טניסאית בלארוסית אלכסנדרה ססנוביץ'. AP
"אני יכולה לנצח את ברטנס". ססנוביץ'/AP

בסיבוב השני תשחק ססנוביץ' נגד קיקי ברטנס ההולנדית, שנחשבת לאחת משחקניות החימר הטובות בעולם והגיעה בעבר לחצי הגמר ברולאן גארוס, כמו גם לגמר במדריד והפסידה שם לפטרה קביטובה. לקראת המשחק הזה אומרת ססנוביץ': "שיחקתי נגד ברטנס פעמיים, לפני ארבע שנים על חימר הפסדתי לה ובגביע הפדרציה ניצחתי אותה באולם. היא שחקנית חימר טובה? אבל גם אני לא כל כך רעה. אם אראה את הטניס הטוב שלי, אז אני חושבת שזה לא משנה כי אני יכולה לנצח".

- איך התחלת לשחק טניס?

"התחלתי לשחק בצורה חובבנית בין גילאים 13-9, הייתי הולכת לאימונים רק שלוש פעמים בשבוע ובצורה חובבנית. הייתי מתאמנת עם קבוצה של ילדים, היינו אולי שישה או שמונה, שיחקנו טניס. חלק מהילדים היו שם רק כי ההורים שלהם רצו שהם יהפכו לשחקנים מקצוענים. כשהם היו בני תשע או עשר כבר שכרו להם מאמנים פרטיים בהרבה כסף כדי שיתקדמו. אני תמיד הייתי בקבוצה ובגיל 13 ניצחתי וזכיתי בטורניר ברוסיה, זכיתי בו גם בזוגות. ניסיתי לשחק בצורה מקצוענית לאחר מכן וזו הייתה בחירה טובה".

- מי מאמן אותך עכשיו?

"המאמן הראשון שלי עדיין איתי (איגור סבטלאקוב, ר.פ.), זו פעם שלישית שאני חוזרת אליו אחרי שנפרדנו. אנחנו עכשיו כבר שנתיים ביחד. לא היה לו ניסיון עם שחקנים ברמה גבוהה כמוני, אבל הוא אימן טניסאים ברמה טובה יחסית בבלארוס, משהו כמו 15 שחקנים שהיו אלופי הרפובליקה של בלארוס בעבר והוא מאמן מצוין. ברור שזה שונה לאמן טניסאית מקצוענית פתאום, אבל הוא למד הכול איתי וביחד אנחנו כל הזמן הולכים קדימה".

- את גדלת במינסק?

"אני ממינסק. יש לי אחות קטנה, היא פה איתי ואמא שלי פה איתי בפעם השנייה בחיי, זה מרגש אותי. אמא שלי ממש עצבנית ולחוצה".

- במה זה בא לידי ביטוי?

"כששיחקתי בגביע הפדרציה והמשחקים היו בבלארוס, היא לא הגיעה לאצטדיון. היא רק ישבה על הספה בבית, באותה נקודה בדיוק בכל יום וצפתה במשחקים בטלוויזיה כשהיא בלחץ מטורף. היו שני אוהדים שהגיעו לתמוך בי, הם הגיעו עם דגל, בהתחלה הם היו מגיעים עם דגל ברית המועצות, אבל מאז כבר עבר הרבה זמן והם החליפו דגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully