וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שזה וככה זה: הקריירה של ברנרד טומיץ' נראית כבר די גמורה

אחרי עוד הפסד אומלל, האוסטרלי בן ה-25 הגיע למסיבת העיתונאים, מלמל כל מיני שטויות בשקט מוחלט ושיחק עם הכובע שלו. גם 2018 כנראה לא תביא איתה שינוי עבורו. וגם: קטרז'ינה סיניאקובה ואביה הם חוויה יוצאת דופן ומי הוא הספרדי שינסה להדהים את נובאק דג'וקוביץ'

טניסאי אוסטרלי ברנרד טומיץ'. AP
נראה שהקריירה שלו הרוסה. ברנרד טומיץ'/AP

מערכה ראשונה

"טוב, זה היה בסדר, לא?", "כן, אני מניח שזה היה בסדר", "כן, נראה. נראה מה יקרה עכשיו", "זה מה שזה וזה כל מה שאני יכול לומר כרגע", "כן, אבל זה השתנה, ואז הייתי צריך לשחק. ככה זה", "זה היה יציב, זה היה טוב", "שאלה הבאה בבקשה", "אני אוהב את זה, זה בסדר".

אלה היו התשובות המתחכמות של ברנרד טומיץ' אחרי ההפסד 6:4, 5:7, 6:4, 6:4 למארו טרונג'ליטי (190 בעולם) תוך שהוא יושב בערך מטר וחצי מהמיקרופון כך שאף אחד לא שומע אותו ומשחק כל הזמן עם הכובע שלו. כן כן, בדיוק אותו טרונג'ליטי עליו סיפרנו לכם אתמול, אותו אחד שעשה את הדרך ברכב מברצלונה לפריס אחרי שהתבשר רק אתמול על כך שנכנס להגרלה הראשית של רולאן גארוס בגלל הפרישה של ניק קיריוס.

טומיץ' כבר בן 25 ונראה שהקריירה שלו כבר הרוסה. הוא מדורג 191 בעולם והגיע לסיבוב הראשון אחרי שצלח שלושה סיבובי מוקדמות בלי לשמוט מערכה וכשבאמתחתו גם גמר בטורניר צ'לנג'ר על חימר לפני כן. כל זאת למרות שהחימר הוא המשטח החלש ביותר שלו. אבל כשאתה לא רוצה לשחק ומראה גישה כל כך שלילית, ברור שהדברים יילכו לך גרוע. קשה להאמין שזה אותו טניסאי שבעבר דורג 17 בעולם ונחשב לדבר הגדול הבא בטניס, הוא אפילו הגיע לרבע גמר ווימבלדון לפני שחגג את יום הולדתו ה-19. מי היה מאמין אז, ב-2011, שנגיע ב-2018 למצב שצריך לקרות משהו חריג מאוד כדי שאיכשהו עוד ייצא משהו מהקריירה של האוסטרלי?

עוד בנושא:

דג'וקוביץ' ותים עלו לסיבוב השני, המשחקים הופסקו
שלישי ברולאן גארוס: המשך משחקו של נדאל וסיום הסיבוב הראשון
מי רוצה כרטיס לרולאן גארוס? הפרישות מאליפות צרפת גורמות לאבסורד

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
טניסאי אוסטרלי ברנרד טומיץ'. AP
לא תורם שום דבר חיובי לטניס. ברנרד טומיץ'/AP

טומיץ' בקושי שיחק ב-2018 כי השתתף בתכנית הריאליטי האוסטרלית "תוציאו אותו מכאן, אני סלבריטי" ובסופו של דבר הוציא את עצמו אחרי שתי תכניות בלבד כי גם מזה נמאס לו. זה גם אותו טומיץ' שבשנה שעברה ספג קנס כבד אחרי שהודה לאחר הפסד למישה זברב בווימבלדון כי עשה טובה ששיחק בכלל ופחות או יותר "זרק" את המשחק.

זה גם אותו טומיץ' שבשנה שעברה בילה במועדון לילה כשהוא שופך שם 50 אלף דולר ואז סיפק את אחד הראיונות המוזרים על גבול הפארודיים בנוגע לספורטאים מפונקים שנשמעו בהיסטוריה. "זה אולי יישמע מגוחך לאנשים אחרים, אבל בשבילי זה בוטנים", אמר אז בשחצנות, "כשיש לך קרוב ל-14 מיליון דולר אז אני חושב ש-50 אלף דולר הם בסך הכול 0.36% ממה שאני שווה. אז זה לא הרבה כסף, אבל זה עלול להיראות כך לאנשים אחרים".

מוקדם יותר באותו חודש הוא אמר: "אני לא בחרתי בטניס מעולם, הוא בחר בי. מעולם לא התאהבתי בזה. זו סתם עבודה. אני הולך, עושה את העבודה שלי וזה הכול. במשך רוב הקריירה שלי נתתי 100%, במקרים מסוימים נתתי 30% כך שבאופן כללי אני חושב שזה מגיע ל-50%".

תמיד אפשר לתהות איך מרגישים טניסאים שנתנו תמיד 100% ונאלצו לנדוד בין צ'לנג'רים או פיוצ'רים כי לא היו כישרוניים כמו טומיץ', אבל אפשר גם להגיד שהטיפוס הזה לא תורם שום דבר חיובי לטניס.

טניסאי ספרדי חאומה מונאר. GettyImages
עם ההתאמות הנכונות הוא יכול לעשות תוצאות נאות גם במשטחים אחרים. חאומה מונאר/GettyImages

מערכה שנייה

ממש במקרה, יצא לי להיות במשחק של חאומה מונאר בסיבוב המוקדמות השלישי והמכריע. הוא שיחק שם מול דאק הי לי הקוריאני והצליח לחזור אחרי שהפסיד את המערכה הראשונה בשובר שוויון. הספרדי בן ה-21, שמדורג 155 בעולם, לקח את המערכה השנייה 0:6 ובשלישית הצליח להציל שתי נקודות משחק ובסופו של דבר גם לנצח במשחק כולו.

מונאר הוא לא הרבה משום דבר. יש לו פורהנד טוב, סרב טוב, בקהנד בסדר, הוא לא גבוה ולא נמוך (1.83 מטר), הוא לא אתלטי במיוחד ואפילו נראה די גמלוני ומגושם. יש לו מבנה גוף מוצק כזה. אבל מה שתופס את העין בשחקן הזה זו היכולת שלו לשחק במצבי לחץ ולהתמודד עם נקודות מלחיצות. הוא עשה את זה מול דאק הי לי במוקדמות וחזר על זה שוב, ברמה אחרת לגמרי, בסיבוב הראשון.

מונאר פגש את בן ארצו דויד פרר (41 בעולם), שהגיע בעבר לגמר ברולאן גארוס ולחצי הגמר וחגג לא מזמן כבר את יום הולדתו ה-36. בהתחלה לא היה נראה שהמשחק יוליד הפתעה כלשהי. פרר זכה בשתי המערכות הראשונות עם 3:6, 3:6, אבל אז מונאר שוב הראה המון אופי והצליח לנצח 6:3, 6:3, 6:7 (3), 6:7 (4), 5:7 במשחק שארך ארבע שעות ועוד 15 דקות.

מונאר הוא סוג של חתול או לוחם רחוב, תבחרו אתם את ההגדרה החביבה עליכם. אחד כזה שאוהב "ללכת מכות" בטניס, כלומר להילחם על כל נקודה ולרוץ לכל כדור אבוד עד הסוף. בסיבוב השני כבר מחכה למי שהיה פינליסט ברולאן גארוס לנוער בעבר, נובאק דג'וקוביץ'. מקצועית אין למונאר כמעט מה למכור מול אגדה כמו נולה, אבל תהיו בטוחים שהוא ייתן שם הכול ולא בטוח שיילחץ מהמעמד למרות שבטח ישובץ לפיליפ שאטרייה או סוזאן לנגלן.

אין לי מושג אם מונאר יהפוך לשחקן גדול וקשה כרגע לראות אותו מצליח יותר מדי שלא על חימר, אבל עם ההתאמות הנכונות הוא יכול לעשות תוצאות נאות גם במשטחים אחרים. על חימר יש לו את זה והטורניר הנוכחי ייתן לו הרבה ביטחון בהמשך הדרך. לאן כל זה יביא אותו? כן, ימים יגידו.

גשם בטורניר רולאן גארוס. רויטרס
הוא אשם בכל. הגשם ברולאן גארוס/רויטרס

מערכה שלישית

ברולאן גארוס עושים בשכל כשמתחילים את הטורניר ביום ראשון בעוד שאר הטורנירים מתחילים בשני. כל זה לקח אחרי שלפני כמה שנים הטורניר נדחה בגלל גשמים ובסופו של דבר גמר הגברים נערך בשני. הרבה אנשים עם כרטיסים לא יכלו להגיע, טיסות רבות הוזמנו לתאריך מסוים ולא יכלו להידחות וזה גרם לכאוס מוחלט.

מצד שני, נוצר מצב לפיו טניסאי שהמשחק שלו נדחה משני לשלישי ישחק פעמיים ביומיים (סיבוב ראשון בשלישי ושני ברביעי), בעוד יהיו טניסאים ששיחקו בראשון וינוחו בכיף עד רביעי. הכול בגלל הגשם שהתחיל לרדת בחוזקה בשעות הערב ולא בגלל איזושהי כוונה, אבל בפועל נוצר מצב לא הוגן.

דימיטרי סיניאקוב, אביה של הטניסאית הצ'כית קטרז'ינה סיניאקובה. רועי פרייס, מערכת וואלה! NEWS
לא הפסיק לצעוק. דימיטרי סיניאקוב, אביה של קטרז'ינה סיניאקובה/מערכת וואלה! NEWS, רועי פרייס

מערכה רביעית

אחת הטניסאיות הכי סוערות ביומיים הראשונים של המשחקים עבורי היא קטרז'ינה סיניאקובה הצ'כית בת ה-22, שניצחה 5:7, 5:7 את ויקטוריה אזרנקה בסיבוב הראשון במגרש 18. איכשהו הזדמן לי לשבת ליד אביה, שהוא גם המאמן שלה, שלא היה רגוע במיוחד במהלך המשחק וזה בלשון המעטה. דימיטרי, שנולד וגדל ברוסיה עד שהתחתן עם אישה צ'כית, הוא בחור מוצק מאוד ובנוי לתלפיות, שלא הפסיק לצעוק (בצ'כית וברוסית, אולי כדי שגם אזרנקה תבין?) במשך כל המשחק, לנופף בידיים ולסמן לי אחרי כל נקודה עם שתי אצבעות בכמה גדול היה החוץ בחבטה של אזרנקה.

לקראת הסיום סיניאקובה, שהיא בעצמה סערת רגשות מטורפת המהלכת על שתיים, ספגה אזהרה על כך שהיא מתייעצת עם אביה כל הזמן. זה משהו שמזכיר מאוד כרטיס צהוב לשוער על בזבוז זמן בכדורגל. לא נולד עדיין השופט שיוציא לשוער כרטיס צהוב שני על בזבוז זמן וכנראה שלא נולד עדיין השופט שיגזול נקודה מטניסאי/ת על דיבורים עם המאמן. סיניאקובה דיברה אליו והביטה לעברו אחרי כל נקודה ונקודה ותוך כדי שהיא דופקת את המחבט בחימר (לפחות פעמיים בכל משחקון) ולקראת הסיום ספגה אזהרה. אז ספגה. והקטע הכי טוב בכל העניין הזה הוא שסיניאקובה טניסאית מעולה. יש לי הרגשה שעוד נשוב אליה בהמשך הטורניר.

טניסאית צ'כית קטרז'ינה סיניאקובה. GettyImages
עוד נשוב אליה בהמשך. קטרז'ינה סיניאקובה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully