וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה כרטיס לרולאן גארוס? הפרישות מאליפות צרפת גורמות לאבסורד

אחד התבשר שהוא משחק בעוד שעה, אחר נאלץ לנדוד תשע שעות כדי לחזור לפריס והכול בגלל החשש של הפורשים לעלות עם פציעה ואולי לגמור עם קנס ענק. וגם: נדאל מעורר היסטריה, אוסטפנקו נפלה בפח הידוע ו-ונוס נראתה כאילו הסוף כבר כאן. סיכום היום הראשון ברולאן גארוס

אוהדים מתאספים כדי לצפות באימון של רפאל נדאל. רועי פרייס, מערכת וואלה!
כולם חיפשו זווית כדי לראות את האימון של רפאל נדאל/מערכת וואלה!, רועי פרייס

מערכה ראשונה

בשנה שעברה נובאק דג'וקוביץ' הוביל 3:6, 0:2 מול מרטין קליז'אן בסיבוב הראשון ואז הסלובקי פרש. רוג'ר פדרר הוביל 3:6, 0:3 מול אלכסנדר דולגופולוב כשהאוקראיני הודיע שלא ישחק יותר. השניים פרשו, אלפי האנשים ששילמו המון כסף כדי לראות את שניים מהכוכבים הגדולים בעולם לא קיבלו שום תמורה ובכל זאת קליז'אן ודולגופולוב לקחו איתם הביתה צ'ק יפה מאוד. בעקבות הפיאסקו הזה, ובכלל העובדה שבווימבלדון 2017 שבעה שחקנים פרשו בסיבוב הראשון הוחלט לשנות את החוקים. מי שלא יגלה "מאמץ מקסימלי" בסיבוב הראשון, יספוג קנס והפרס הכספי יתחלק 50-50 בין הלאקי לוזר לבין הטניסאי שפרש אחרי שההגרלה בוצעה ולפני שהמשחק שלו יצא לדרך.

מי שלמד על בשרו שב-ITF מתכוונים לקחת ברצינות את החוקים החדשים היה מישה זברב. הגרמני הוותיק, שדורג 32 באליפות אוסטרליה השנה, פרש בפיגור 6:2, 4:1 מול יון צ'ונג בסיבוב הראשון וספג את הקנס הכבד ביותר בהיסטוריה של הגרנד סלאם כשנאלץ להיפרד מ-45 אלף דולר על כך שלא הראה מאמץ מקסימלי. מה שלא הולך דרך הראש תמיד הולך דרך הכיס והמסר הופנם. כך קיבלנו מצב שאחרי יום המשחקים הראשון ברולאן גארוס, שגם הוא מתנהל במתכונת מצומצמת (על מנת להימנע ממצב שבהמשך הדרך ייווצרו "פקקים של משחקים" בשל גשם), שבעה שחקנים כבר הודיעו שהם פורשים מהטורניר ממש לפני שהמשחקים שלהם יצאו לדרך. ואלה שמות שבעת הטניסאים שהפסידו בסיבוב המוקדמות האחרון ובכל זאת שיחקו/ישחקו בהגרלה הראשית: סימונה בוללי, רובן במלמנס, יורגן זופ, סרגיי סטחובסקי, פטר פולנסקי, מוחמד ספוואט ואוסקר אוטה. בצד של הנשים אלה ארנצ'ה רוס ודנילה יקופוביץ'.

כל המצב הזה הוליד קרקס לא קטן. אחרי שבעה לאקי לוזרים, כשמוחמד ספוואט הוא האחרון שבהם. המצרי התבשר שמצפה לו משחק מול גריגור דימיטרוב שעה לפני שהחל, את השמיני כבר התקשו לאתר ובסופו של דבר מי שעלה בגורל היה מרקו טרונג'ליטי הארגנטינאי. הוא היה בברצלונה בזמן שבישרו לו שמצפה לו משחק מול ברנרד טומיץ' אחרי שניק קיריוס פרש. האיטלקי נסע עם אחיו, אימו וסבתו באוטו מברצלונה לפריס, בסך הכול תשע שעות ואמור להגיע לעיר האורות 12 שעות בלבד לפני שהמשחק שלו מול האוסטרלי מתחיל.

גריגור דימיטרוב סיפר ששמע רק רבע שעה לפני העלייה למגרש שהוא לא משחק מול ויקטור טרויצקי. זה קרה כשהסרבי בעצמו נתקל בו בחדר ההלבשה ואיחל לו בהצלחה. יכול להיות שהפתרון החדש טוב מהקודם, בעצם די בטוח שכן כיוון שהוא נותן לקהל לפחות ליהנות מטניס ומשחקנים שבאים לתת 100% ויכולים לתת 100%, אבל מצד שני זה רחוק מלהיות מצב אידיאלי.

עוד בנושא:
המצרי מוחמד ספוואט בראיון בלעדי לוואלה! ספורט: "צריך לשים את הפוליטיקה בצד"
האלופה ילנה אוסטפנקו הודחה כבר בסיבוב הראשון, סשה זברב טייל
שני ברולאן גארוס: דודי סלע יעבור סיבוב בפעם השלישית בקריירה?

גריגור דימיטרוב טניסאי בולגרי. רויטרס
שמע רק רבע שעה לפני העלייה שהוא לא משחק מול טרויצקי. גריגור דימיטרוב/רויטרס

מערכה שנייה

ילנה אוסטפנקו למדה מה שלמדו רבים וטובים לפניה. קשה בטירוף לזכות בתואר, כל תואר ובוודאי שגרנד סלאם, אבל הרבה הרבה יותר קשה לשמור על התואר הזה ולזכות בו שנה שנייה ברציפות. הלטבית סיפקה משחק חלש מאוד, הגישה 13 שגיאות כפולות, ביצעה 48 טעויות לא מחויבות ונראה היה שגם אם בצד השני היה עומד דחליל, הוא היה מנצח אותה. או כמו שהיא עצמה אמרה אחרי המשחק: "אני חושבת שזה לא באמת משנה מי הייתה משחקת מולי, כל שחקנית שיכולה לחבוט חמש חבטות בחזרה הייתה מנצחת אותי היום. שיחקתי רע מאוד וזה לא משנה בכלל מי הייתה היריבה. היא פשוט חיכתה שאני אחטיא ואם ביצעתי קרוב ל-50 שגיאות לא מחויבות, אני מאמינה שזה די אומר הכול".

על המשחק הראשון באותו מגרש אחרי שזכתה שם בתואר, אמרה הלטבית: "כשעליתי למגרש היום היה עליי לחץ מטורף כי גם הקהל עודד אותי ותמך בי ורציתי לשחק ולהראות להם שאני נלחמת. היה עליי לחץ מטורף, הרגשתי שאני לא עצמי על המגרש. אני מאוכזבת וכל כך כועסת. אני כל כך עצבנית". ואצל אוסטפנקו, זה כרגיל גם נגמר עם לחיצת יד די מכוערת בסיום המשחק. חבל מאוד שזה שוב כך איתה.

יקטרינה קוזלובה טניסאית אוקראינית (מימין) עם ילנה אוסטפנקו. רויטרס
לחיצת יד די מכוערת בסיום. ילנה אוסטפנקו, משמאל, עם יקטרינה קוזלובה/רויטרס

מערכה שלישית

מוקדם ביום המשחקים, סביב 11:00 אולי קצת אחרי, כשהכדורים הראשונים של הטורניר החלו לנוע מצד אל צד, רפאל נדאל עשה את דרכו אל אחד המגרשים הקטנים על מנת להתאמן. סביבו נעה שיירה של אנשים כשכולם מנסים לתפוס תמונה של שחקן החימר הטוב בכל הזמנים. היה די משעשע ומוזר לראות את קרלוס מויה, שמשמש היום כמאמן של רפא ובעבר המדורג מספר אחת בעולם שזכה ברולאן גארוס ב-1998, הולך מאחור בשקט כאילו היה כאחרון האדם.

אז האימון יצא לדרך וכמובן שאי אפשר למצוא מקום להידחף אליו כדי לתפוס תמונה (תודה לחברי שכן הצליח לעשות את זה ושלח לי את התמונה). מה שהיה יותר מוזר הוא שבמגרש הסמוך התאמנה אלופת אוסטרליה קרוליין ווזניאקי ושם היו כמה עשרות אנשים בלבד שצפו בה, הרוב עמדו בשורות האחרונות כדי להשיג איזושהי זווית על נדאל. ולא רק ווזניאקי, גם גאל מונפיס - בכל זאת טניסאי מקומי מוביל עם הישגים משמעותיים לאורך השנים - התאמן באין מפריע ובין מצלם כמעט. ככה זה כשזכית בטורניר כבר עשר פעמים, מתייחסים אליך בצורה מעט שונה.

רפאל נדאל במהלך אימון. רועי פרייס, מערכת וואלה!
כולם ניסו לתפוס תמונה. רפאל נדאל באימון/מערכת וואלה!, רועי פרייס
קרוליין ווזניאקי מתאמנת. רועי פרייס, מערכת וואלה!
רוב הקהל עם הגב אליה. קרוליין ווזניאקי/מערכת וואלה!, רועי פרייס

מערכה רביעית

בפעם הראשונה בקריירה האדירה שלה, ונוס וויליאמס הודחה בסיבוב הראשון משני טורנירי גרנד סלאם ברציפות. הפעם זה היה עם 6:4, 7:5 לקיאנג וואנג הסינית, המדורגת 85 בעולם. וואנג שיחקה מצוין ובעיקר נראתה הרבה יותר חיונית, זריזה ומדויקת מוונוס. האמריקאית בת ה-37 הייתה די כבדה, זזה לא מספיק טוב והחטיאה הרבה כדורים בגלל עבודת רגליים קצת עצלה. גם כשהובילה בפתיחת המערכה השנייה, היא נראתה מתוסכלת מאוד מרמת המשחק שלה.

רולאן גארוס מאז ומתמיד היה הגרנד סלאם הכי פחות מוצלח של ונוס, אבל אחרי שבשנה שעברה רשמה הישגים נהדרים בטורנירי גרנד סלאם (גמר באוסטרליה, שמינית ברולאן גארוס, גמר בווימבלדון וחצי גמר בניו יורק), 2018 התחילה ממש לא טוב מבחינתה. יכול להיות שזו תחילת הסוף וירידת המסך הסופית על הקריירה האדירה ורצופת העליות והירידות של האמריקאית. היא ידעה עלייה מטורפת ב-2017 ויכול להיות שלא נשאר עוד גז במיכל. נגד וואנג זה בהחלט נראה כך.

ונוס ווילימאס, טניסאית אמריקאית. רויטרס
המסך יורד. ונוס וויליאמס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully