וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד ספוואט: "מקווה שהצלחתי לשפר את מצב הרוח אחרי הפציעה של סלאח"

אחרי שנכנס להגרלה הראשית כלאקי לוזר לראשונה בקריירה, המצרים סיפק ראיון לוואלה! ספורט והתייחס גם לאפשרות שישחק מול ישראלי: "לא צריך להכניס את הפוליטיקה לספורט, אל תהפוך את זה לפוליטיקה"

מוחמד ספוואט. רויטרס
משחק היסטורי ברולאן גארוס. ספוואט/רויטרס

איזה יום מוזר זה היה למוחמד ספוואט. המצרי בן ה-27, שהודח בסיבוב המוקדמות השלישי של רולאן גארוס, קיבל הודעה ב-11:00 שוויקטור טרויצקי הסרבי פרש מהטורניר בשל כאבי גב והבין שהוא הבא בתור להיכנס לטורניר כלאקי לוזר. בטורנירי גרנד סלאם יש הגרלה בין כל המפסידים בסיבוב המוקדמות האחרון כך שלא יווצר מצב בו טניסאים מפסידים בכוונה במוקדמות במצב שבו הם יודעים שהם ראשונים להיכנס כלאקי לוזר בגלל הדירוג שלהם.

ספוואט היה השביעי בהגרלה וידע שכל מה שהוא זקוק לו על מנת להיכנס לטורניר זו פרישה אחת. ב-11:00 הודיעו לו שטרויצקי פרש ושיש לו שעה להתכונן למשחק הראשון שלו אי פעם בהגרלה הראשית של טורניר גרנד סלאם, נגד לא אחר מאשר גריגור דימיטרוב ועוד במגרש המרכזי בפריס. המצרי בן ה-27 הפך לראשון מהמדינה שלו שנכנס להגרלה הראשית בגרנד סלאם מאז תאמר אל סאווי התחרה ברולאן גארוס ובאליפות ארה"ב ב-1996.

עוד בנושא:

רולאן גארוס: גריגור דימיטרוב ואלינה סביטולינה העפילו לסיבוב השני
למעקב אחרי רועי פרייס בטוויטר

מוחמד ספוואט. רויטרס
השכיח קצת מהמצרים את טראומת מוחמד סלאח. ספוואט/רויטרס

הוא נראה בהתחלה כמו מי שנמצא בהלם מוחלט ומהר מאוד מצא את עצמו ב-6:1, 4:1 מול הבולגרי שעשה ככל העולה על רוחו. פתאום ספוואט צבר ביטחון, השיג שבירה והצליח להיכנס לעניינים כשהוא מפסיד במערכה השנייה 6:4. במערכה השלישית הוא הצליח לשמור על ההגשות שלו לאורך כולה (כשהוא מציל מצב של 40:0 באחד המקרים) וסיפק כמה נקודות לפנתאון. בסופו של דבר זה נגמר ב-6:1, 6:4, 7:6 (1) ובהופעה מרשימה בסך הכול מול יריב עדיף בהרבה.
עם תום המשחק שלו הגיע ספוואט לאזור התקשורת ונראה בהלם מההתעניינות הרבה בו. הוא ענה בסבלנות לכל השאלות באנגלית די רהוטה ועם חיוך בחדר התקשורת. לאחר מכן הוא התראיין לטלוויזיה, בערבית ושוב באנגלית ובסופו של דבר התפנה להעניק ראיון לוואלה! ספורט.

ספוואט, שנולד וגדל במנסורו, עבר לקהיר והיום מבלה את מרבית זמנו באוסטריה, שם הוא מתאמן, אמר: "לא הייתי מרוכז בתחילת המשחק, לקח לי קצת זמן להבין מה קורה. אף פעם לא התאמנתי בפיליפ שאטרייה ואף פעם לא שיחקתי שם. זה אצטדיון גדול מאוד. הכול קרה כל כך מהר בשבילי, הודיעו לי על המשחק הזה רק שעה לפני. התכוננתי לשחק למרות שהפסדתי במוקדמות, אבל מה הסיכוי שיקראו לי לשחק את המשחק הראשון ביום הראשון ובמגרש המרכזי מול אחד השחקנים הכי טובים בעולם כמו גריגור? הכול קרה לי כל כך מהר. הייתי ב-100% עמוס ברגשות ובאושר, תמיד חלמתי על הרגע הזה ופנטזתי לשחק מול נדאל כאן. לא בכל יום אתה מקבל הזדמנות לשחק באצטדיון כזה מול שחקן פנטסטי כזה, שהראה לי בדיוק במה ואיפה אני צריך להשתפר כדי שיהיו לי חוויות נוספות כאלה".

ספוואט סיפר מה הוביל לשינוי במהלך המערכה השנייה: "הייתי זקוק לזמן. גם הייתי צריך להחליף את המחבט, לא מצאתי את המתיחה הנכונה. הרגשתי שאני זקוק למתיחה רפה יותר בגידים של המחבט, אז שלחתי את אחד המחבטים שלי לשזירה. לכן הרגשתי שלקח לי זמן להסתגל לתנאים החדשים. הייתי תחרותי והיו לי הזדמנויות ומצבים. הייתי בכל הנקודות בפנים. הסרב והפורהנד הן החבטות הטובות ביותר שלי, אבל ברור שיש לי לאן להשתפר ומה לעשות כדי להתקדם. עשיתי שינויים בצוות שלי, יש לי מאמן חדש גילברט שאלר, שהיה שחקן בטופ 20 העולמי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מוחמד ספוואט. רויטרס
"צריכים להפריד בין ספורט לפוליטיקה". ספוואט/רויטרס

"תמיד חלמתי להגיע למקומות האלה, אבל לא היה לי את הידע להתקדם. מאז דצמבר האנשים החדשים שאני עובד איתם התחילו לדחוף אותי בכיוון הנכון. אני מרגיש את השיפור באופן קבוע כל הזמן. אם אני מסתכל על עצמי בדצמבר ואני מסתכל על עצמי עכשיו, אני רואה שינוי ענק על המגרש ומחוצה לו. זה עזר לי היום לשחק ברמה טובה כל כך גבוהה נגד שחקן כזה. יש לנו משטחי חימר במצרים, אבל אנחנו לא שחקני חימר טובים. בעבר היו שחקנים שעשו תוצאות יפות על חימר. דיברתי עם הצוות והמאמן שלי והחלטנו לנסות ללכת על זה גם במשטחי החימר. אני אוהב לשחק על משטחים קשים והתוצאה הטובה ביותר שלי הייתה על דשא. התחלנו לחפור עמוק יותר כי המאמן שלי היה שחקן חימר מצוין והוא מעביר לי את המידע. יש הרבה אנשים מסביבי שעוזרים לי. הטניס לא הכי פופולארי במצרים, אבל היו לנו הרבה שחקנים בעבר. גם אלה שהצליחו לא חלקו את הידע איתנו ולא הסבירו לנו מה אנחנו צריכים לעשות".

על משפחתו אמר ספוואט: "ההורים שלי שיחקו טניס כתחביב, אבא שלי הוא דוקטור ואמא שלי עקרת בית". על החשיבות של המשחק לאנשים במצרים אמר ספוואט: "אני מקווה שהרבה אנשים ראו את המשחק", וישר התייחס לסוגייה הבוערת ביותר, מצבו של מוחמד סלאח: "שמעתי את החדשות על מוחמד סלאח היום וזה חבל מאוד. אני מקווה שהצלחתי לשמח קצת את האנשים בבית ולשנות קצת את מצב הרוח במדינה אחרי אתמול. לסלאח יש תדמית מצוינת בכל העולם, לא רק במצרים. מה שהוא עושה עכשיו ייתן למצרים ולערבים, וגם לאפריקאים, אמונה שהם יכולים להצליח".

בסוף שאלתי אותו מה יעשה במקרה שיצטרך לשחק מול יריב ישראלי וספוואט אמר על כך: "עכשיו אתה הופך את זה לפוליטיקה. בשבילי זה ספורט ולספורט אין שום קשר לפוליטיקה. אנחנו צריכים לשים את הפוליטיקה בצד ולהתחרות במגרש. להפריד בין שני הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully