וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס שוב בגמר: "לא ספרו אותנו, אבל עשיתי סוויץ' בראש. זה תענוג"

כוכב קליבלנד הצעיד את קבוצתו עם תצוגה גדולה במשחק 7 בדרך לגמר ה-NBA, מאמן בוסטון הצדיע: "עשינו הכל, והוא קלע 35, זו בדיחה". המספרים של לברון, המחמאות לטייטום, הנפילה של בוסטון והבקשה של קובי בריאנט: די להשוות

אימג'בנק GettyImages

שתי סטטיסטיקות עמדו זו נגד זו לפני המפגש בין בוסטון לקליבלנד במשחק מספר 7 בגמר המזרח הלילה (בין ראשון לשני). מצד אחד עמד לו רצף של 10 ניצחונות ביתיים של הסלטיקס, שלא הפסידו העונה בבית בפלייאוף. מצד שני עמד לו לברון ג'יימס, שניצח חמישה משחקי 7 רצופים ועלה לשבעה גמרים ברציפות. בסופו של דבר חובבי ה-NBA שוב גילו - הצד של לברון מנצח. במשחקו ה-100 העונה, קינג ג'יימס לא קיבל אפילו שנייה של מנוחה וסחב את הקאבס לגמר על גבו עם 35 נקודות (12 ברבע האחרון), 15 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. לברון רגיל כבר להיות בגמר, אך פלייאוף 2018 היה ללא ספק אחד הגדולים שלו בקריירה, אם לא המוצלח מכולם מבחינה אישית.

עוד בנושא

לברון כיכב עם 35 נקודות ב-48 דקות וסחף את קליבלנד לגמר ה-NBA
כריס פול בספק למשחק 7 מול גולדן סטייט, ד'אנטוני: "הוא יעבור מבחן כשירות"

לברון ג'יימס קליבלנד עם ג'ף גרין. AP
הגיבור הגדול, והגיבור המפתיע. לברון וגרין/AP

המספרים

* לברון ג'יימס ניצח משחק מספר 7 בפעם השישית ברציפות, כדי לרשום הופעה שמינית ברציפות בגמר ה-NBA. הוא השחקן השישי בהיסטוריה שמעפיל לשמונה גמרים ברציפות, כשהחמישה האחרים מהסלטיקס של שנות ה-50.

* זו היתה הפעם השנייה בלבד בקריירת הפלייאוף של לברון שהוא הוריד 10 ריבאונדים לפני המחצית. מאידך, לברון סיים לראשונה בפלייאוף הזה את הרבע הראשון ללא אף אסיסט.

* לברון ג'יימס גרם ל-21 קליעות של קבוצתו בזכות המסירות שלו (הכי הרבה במשחק), מתוכן 13 זריקות פתוחות. עם זאת, הפעם הוא גם נתן מאמץ אדיר בהגנה: לברון הגן מול 19 ניסיונות מהשדה, שמתוכן נכנסו רק 6.

* זו הייתה הסדרה ה-35 של לברון בקריירה, במקום הרביעי בכל הזמנים עם טים דאנקן. לפניו רק דרק פישר (40), רוברט הורי (39) וקרים כבדול ג'באר (37).

* קליבלנד היתה בפלוס 18 עם שחקני החמישייה שלה על הפרקט, בלעדיהם היא היתה במינוס 10.

* קליבלנד היא הקבוצה החמישית בלבד שעולה לגמר ה-NBA אחרי שדורגה במקום הרביעי ומטה במחוז שלה בעונה הסדירה. הקבוצה היחידה שגם זכתה באליפות ממצב כזה היתה יוסטון שניצחה בסוויפ את אורלנדו בגמר 1995.

* ג'ייסון טייטום הוא הרוקי הראשון בהיסטוריה עם 20 נקודות לפחות במשחק 7 של שתי סדרות פלייאוף באותה עונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קליבלנד קאבלירס, לברון ג'יימס. AP
עכשיו, לגביע האמיתי. אלוף המזרח לברון/AP

הציטוטים

אין ספק שמה שלברון עושה העונה הוא חסר תקדים. לא רק שהוא סוחף קבוצה בינונית לגמר ה-NBA, בשני המשחקים האחרונים הוא גם בלי קווין לאב, והלילה שוב היה מנהל המשחק, המוציא לפועל, כשהוא מספק כמה מהלכים גדולים, כולל חסימה אדירה על טרי רוז'יר ואסיסט על כל המגרש לג'ורג' היל. "היו ללברון כבר כמה משחקים אדירים", אמר טיירון לו על הכוכב שלו, "אבל אני חושב שלבוא לפה, במשחק 7, בבוסטון, תחת כל הנסיבות שיש בבוסטון, עם ההיסטוריה, לאווירה העוינת הזאת, זה פשוט זה".

לברון לא נח שנייה, כשהמנוחה היחידה שקיבל הייתה בפסקי זמן שלקח לו, לפרקים מיד אחרי פסק זמן של בוסטון כדי לתת לג'יימס לנשום קצת. "זה היה מתבקש מצדי שאשחק את כל המשחק הלילה, ופשוט ניסיתי למצוא דרך לעשות את זה". גם מאמן בוסטון בראד סטיבנס הודה שהמטרה הייתה להתיש את לברון. זה לא עבד. "המטרה שלנו בסדרה הייתה לגרום לו להוציא הכי הרבה אנרגיה שאדם יכול. אני חושב שעשינו עבודה טובה רוב הזמן... ועדיין הוא קלע 35 נקודות. זאת בדיחה".

קווין לאב בא לקבל גביע, ומקבל אהבה גדולה

לברון השלים הישג מרשים, בעונה קשה ומאתגרת. הוא איבד בקיץ את קיירי אירווינג, הכוכב הגדול של הקבוצה, קווין לאב נעדר במשך חודשיים, טיירון לו נעדר במשך מספר שבועות, אייזיאה תומאס לא שיחק חודשיים ואז פורר את חדר ההלבשה, בפברואר הוחלפה חתי קבוצה שלא הצליחה למצוא את עצמה ולהתעלות, ועדיין לברון שיחק כל משחק ומשחק, עשה הכל, ועכשיו הוא שוב בגמר. לצערו, יש גבול גם ליכולת שלו, ולגמר הוא יגיע כאנדרדוג ברור מול מי שזו לא תהיה - גולדן סטייט או יוסטון. "יש לנו הזדמנות לשחק על האליפות", אמר לברון, "לא משנה מה הסיפור, לא משנה אם מהמרים עלינו או לא, אני פשוט אוהב להתחרות".

בראיון אחרי המשחק אמר ש"לא ספרו אותנו בהרבה שלבים העונה, ובאזור הטריידים, עשיתי סוויץ' בראש, והחלטתי להוציא את המיטב מהעונה הזאת, לסחוט הכל עד שלא נשאר מיץ. זה הישג אדיר. עשינו את זה בלי האולסטאר שלנו, יריבה שלא הפסידה בבית. מבחינתי להוביל את הבחורים האלה לגמר זה תענוג".

לברון ג'יימס, שנה אחרי שנה

"אמרנו שאנחנו רוצים לעשות את זה בשביל קווין", אמר לאחר המשחק טיירון לו, מאמן הקאבס, שהתייחס לחסרונו של לאב שספג זעזוע מוח ופספס עוד משחק בסדרה, "הוא רצה לשחק ולהיות במשחק מספר 7. הוא אולסטאר והשחקן מספר 2 שלנו, אבל הוא לא היה יכול לעשות את זה. החבר'ה התעלו בשבילו, ועכשיו יש לו עוד הזדמנות לשחק הגמר ה-NBA".

אבל עם כל הכבוד ללאב, האקס פקטור של הקאבס הלילה היה ללא ספק ג'ף גרין, מי שפתח בחמישייה במקומו של של הפורוורד. גרין היה מצוין עם 19 נקודות ו-8 ריבאונדים והיה שם לצידו של לברון ברגעי ההכרעה. "עבדתי קשה כדי להגיע למצב הזה, קשה לי לתאר במילים מה שאני מרגיש", אמר גרין לאחר המשחק, "הסוד הוא לעבוד קשה, להיות מחויב, נתתי את הכל אבל אני לא מסופק, חייבים להמשיך לעבוד קשה ביחד".

"ג'ף גרין הוא האיש שלי", פרגן לברון ג'יימס לאחר המשחק, לחברו שעבר בעבר ניתוח בלבו והמשך הקריירה שלו היה בסכנה, "בכל פעם לפני המשחק אנחנו עושים את לחיצת היד המיוחדת שלנו כשקוראים במספר שלו, והלילה הוא נענה לאתגר. בתור אחד שכבר היה בחוץ, מבחינתו עכשיו זה הדובדבן שעל הקצפת".

המסע המרשים של בוסטון נגמר בצורה מאכזבת. הסלטיקס רצו לחזור לגמר לראשונה מאז 2010, והיו קרובים מאוד כשהוליכו 2:3 על הקאבס בגמר המזרח, וגם הלילה הם הובילו 71:72 על האורחים כשנותרו 6 דקות לסיום. היה זה אחרי שג'ייסון טייטום דפק דאנק מהדהד על הפרצוף של לברון ג'יימס, ואז נתקע בו בחזה בצורה די מתריסה (וקיבל מבט זועף מלברון), לאחר מכן טייטום קלע עוד שלשה, אבל מאותו רגע קליבלנד הגיבה עם ריצת 2:15. טייטום קלע 24, אל הורפורד הוסיף 17, מרכוס מוריס הוסיף 14 ו-12, אבל החבורה הצעירה של הסלטיקס לא עמדה בלחץ ברגעי ההכרעה. הניסיון של קליבלנד התבטא בדקות האחרונות. מאז שטייטום קבע 71:72, קליבלנד קלעה 16 נקודות (4 מ-8 מהשדה) מול 7 של בוסטון (2 מ-13 מהשדה, 1 מ-9 מהשלוש). בבוסטון יודעים שעם הזמן, עם קצת בגרות וסגל מלא, זה יכול להשתפר. "זה היה מסע מדהים, של חבורה מדהימה, היה תענוג אמיתי וזכות גדולה להיות לצדם בכל יום", אמר בראד סטיבנס על קבוצתו, שבהחלט עשתה מסע מרשים אחרי שאיבדה את קיירי אירווינג וגורדון הייוורד, שהיו אמורים לסחוב את הקבוצה, "אין ספק שיש פה משהו טוב", סיכם המאמן.

האחוזים הרעים של בוסטון מהשלוש

לברון העניק חיבוק חם בסיום לטייטום, לחש לו מספר דברים, וידע לפרגן לו אחר כך במסיבת העיתונאים. "אני פשוט אוהב הכל בילד הזה", אמר לברון, "הצורה שבה הוא משחק, המניעים שלו, המקום שממנו זה בא, אני פשוט יודע שהוא נועד לגדולה, בנוי להצלחה. על המגרש, ומחוצה לו".

וכצפוי, חובבי ה-NBA שוב נגררים לדיון על הגדולה ההיסטורית של לברון, ומשווים אותו למייקל ג'ורדן, קובי בריאנט והגדולים ביותר בתולדות המשחק, השוואות שכוללות השמצות וניסיונות לבטל או להמעיט בהישגים של שחקן אחד כדי להמחיש גדולה של שחקן אחר. לקובי התייחס לתופעה, וצייץ: "אנחנו יכולים ליהנות ממשהו בלי להיכנס במישהו אחר. אני אוהב את מה שהוא עושה. אל תיכנסו לדיון שבו אף אחד לא יכול לנצח. תיהנו מה-5 שלי, תיהנו מה-6 של ג'ורדן, תיהנו מהמסע של לברון".

קליבלנד קאבלירס, לברון ג'יימס מתחבק עם ג'ייסון טייטון בוסטון סלטיקס. AP
חיבוק מרגש בסיום. טייטום ולברון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully