וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציריך זכתה בגביע השוויצרי, אליפות דרמטית ללובליאנה בסלובניה

באירופה נסגרים הקצוות אחרונים לעונת 2017/18: ציריך זכתה בפעם העשירית עם 1:2 על יאנג בויז, לובליאנה לקחה את התואר בזכות שער בדקה ה-81. ראיו חזרה ללה ליגה, טולוז שרדה בליג 1

עריכת וידאו:ניר חן

בכדורגל האירופי סוגרים בימים אלה את הקצוות האחרונים של עונת 2017/18, ורגע לפני שעיני העולם עולו יופנו לעבר המונדיאל ברוסיה נערכו הערב (ראשון) כמה משחקי הכרעה בליגות השונות. ציריך זכתה בגביע העשירי בתולדותיה עם 1:2 בגמר על האלופה יאנג בויז ולובליאנה חגגה אליפות אחרי דרמה גדולה במחזור הסיום. ראיו וייקאנו חזרה ללה ליגה אחרי היעדרות של שתי עונות. וטולוז נשארה בליג 1 בזכות 0:4 בסיכום על אז'קסיו.

עוד בנושא

העברות בעולם, 27.5: פאביניו קרוב לאתלטיקו, ריאל לא מרפה מדה חאה
אונאי אמרי: "במנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה הוא האחראי. בפריס סן ז'רמן זה ניימאר"
לוריס קאריוס: "יודע שאיכזבתי את כולם, לא ישנתי ממש מאז המשחק"

נתחיל עם שוויץ: בפעם השלישית בחמש העונות האחרונות (ב-2014 יחד עם אבי ריקן), ציריך זכתה בגביע ובכך שמרה על רקורד נפלא בגמרים (10 מ-11) ומנעה מיאנג בויז דאבל ראשון מאז עונת 1957/58. מייקל פריי, שסיים את הליגה בכושר נהדר (שישה שערים בחמשת המחזורים האחרונים), המשיך במומנטום עם בעיטה שטוחה לרשת מ-20 מטר בדקה ה-11. כרטיס צהוב שני של סנגונה סאר הסנגלי איים לקלקל את החגיגה (67), אבל שבע דקות לאחר מכן אנטוניו מרצ'סאנו הכפיל את היתרון, והשער המצמק של מיראלם סולימאני (80) כבר לא שינה הרבה.

בסלובניה התרחשה דרמת ענק. לובליאנה הגיעה למחזור הסיום עם יתרון של שתי נקודות על פני האלופה מאריבור, וידעה שתיקו מול דומז'אלה יספיק לה כדי לזכות בתואר בפעם השנייה בתולדותיה (הראשונה הייתה ב-2015/16). בדקה -67' כשמאריבור הוליכה 0:2, לובליאנה ספגה ואיבדה את הפסגה, אך הצליחה להשיג שער אליפות דרמטי בדקה ה-81, בזכות פנדל מדויק של רוק קרונאבטר. בשלב הזה המשחק הופסק לכמה דקות בשל פריצה של האוהדים לכר הדשא, והוא חודש רק לאחר שהם פונו וחיכו לשריקת לסיום מחוץ לקווים.

כמה הזכייה הזו הייתה דרמטית? לובליאנה ומאריבור סיימו את העונה עם 80 נקודות כל אחת ובארבעת המפגשים ביניהן ניצחה כל אחת פעם אחת ושני משחקים נוספים הסתיימו ללא הכרעה. הפרש השערים גם הוא היה זהה (4:4), ולמעשה האליפות הלכה ללובליאנה בשל פרט קטן מאוד: יתרון בשערי חוץ במפגשים הפנימיים שהושג בזכות 2:3 על מאריבור. הכי צמוד שיש.

ראיו וייקאנו הפכה לעולה השנייה ללה ליגה (אחרי הואסקה) בזכות ניצחון 0:1 על לוגו, משער של אלכס מורנו (40). הקבוצה ממדריד עלתה למקום הראשון ופתחה פער של חמש נקודות על פני חיחון, כאשר נותרו רק שלוש בקופה. העולה השלישית תיקבע לאחר משחקי פלייאוף בין מקומות 3-6. בעונה הבאה, לראשונה בהיסטוריה תהיינה חמש קבוצות מבירת ספרד בליגה הראשונה: ריאל ואתלטיקו מדריד, ראיו, חטאפה ולגאנס.

הקשר ג'ימי דורמאז, שכבש שלושה שערי ליגה בחודש אוגוסט ומאז נקלע לבצורת ארוכה מאוד, כבש את השער היחיד ב-0:1 של טולוז על אז'קסיו, ובכך היא השלימה 0:4 בסיכום שני משחקי הפלייאוף מול היריבה מליג 2 ונשארה בליגה הראשונה.

* עוד בספרד: מאיורקה שבה לליגת המשנה אחרי היעדרות של עונה אחת, אחרי 0:0 בחוץ מול מירנדס ו-1:3 בסיכום שני משחקי פלייאוף העלייה, והיא תחלום בעונה הבאה על חזרה ללה ליגה לראשונה מ-2012/13. גם ראיו מחאנדהונדה עלתה לליגה השנייה בזכות יתרון בשערי חוץ על קרטחנה (2:2 בסיכום המשחקים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully