וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: נועלים את העונה הסדירה בקרבות מיקום וכניסה לפלייאוף

26.5.2018 / 16:49

הקרב על המקום הראשון, על יתרון הביתיות בפלייאוף ועל המקום האחרון בשמינייה הראשונה יוכרע במחזור ה-33 שייערך אחרי שהליגה חזרה מהשביתה (שעה אחידה: 20:45). נס ציונה-ירושלים, הרצליה-מכבי ת"א, מכ' חיפה-חולון, נהריה-הפועל ת"א, אילת-גלבוע/גליל, ראשל"צ-אשדוד

one

אחרי שתי דחיות בשל הסכסוך בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה, ייערך מחר (ראשון) המחזור ה-33 והאחרון בעונה הסדירה בליגת העל במלואו. הפועל חולון רוצה לסיים במקום הראשון, וכדי לעשות כך היא צריכה לנצח את מכבי חיפה שכבר ירדה ללאומית (0:2 לחולון בעונה הסדירה עד כה). בני הרצליה ועירוני נס ציונה ילחמו על המקום השמיני והאחרון בכניסה לפלייאוף. הקבוצה מהשרון תארח בבית את מכבי תל אביב (0:2 למכבי תל אביב בעונה הסדירה עד כה) שרוצה עדיין את המקום הראשון, ואילו הכתומים יארחו את הפועל ירושלים (1:1 בין הקבוצות בעונה הסדירה), שהפסד שלה עשוי לעלות לה בביתיות בפלייאוף.

הפועל תל אביב רוצה לדחוק את ירושלים מחוץ לפלייאוף, כשתתארח אצל עירוני נהריה שכבר סיימה את העונה (1:1 בין הקבוצות בעונה הסדירה), וגם מכבי אשדוד חייבת ניצחון כדי לא לאבד את הביתיות, והיא תצא למשחק חוץ אצל מכבי ראשון לציון (1:1 בין הקבוצות בעונה סדירה). הפועל אילת תארח את גלבוע/גליל במשחק על המקום השישי (0:2 לאילת בעונה הסדירה עד כה).

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ערך אימונים במהלך הפגרה. ספאחיה/ברני ארדוב

בני הרצליה - מכבי תל אביב (20:45, משולב בספורט 5)

לפני שהליגה כמעט והסתיימה, בני הרצליה פספסה הזדמנות לעלות למקום השמיני בטבלה כשהפסידה להפועל חולון בחוץ, ולא ניצלה את הפסדה של עירוני נס ציונה. הקבוצה של אריק שיבק הצליחה בשבועות האחרונים לברוח מאימת הירידה ולהתקרב לפלייאוף, אבל כדי להכנס לשמינייה הראשונה עונה שלישית ברציפות עליהם לנצח את מכבי תל אביב ולקוות שבמקביל נס ציונה תפסיד להפועל ירושלים. בכל תוצאה אחרת, הרצליה תסיים את העונה.

מכבי תל אביב הייתה בין הקבוצות היחידות שכן הצליחה להתאמן, אמנם לא בסגל מלא, אבל ערכה אימונים במהלך הפגרה. הצהובים נהנו מסגל של זרים ומתאזרחים באימונים, ונבן ספאחיה מגיע עם יתרון יחסי על שאר קבוצות הליגה לרגעים האחרונים של העונה. פייר ג'קסון, ארט פרחוסקי ודשון תומאס לא יתלבשו במשחק החוץ בהרצליה, שניצחון בו עשוי לעלות את הצהובים למקום הראשון בטבלה בסיום העונה הסדירה, אם הפועל חולון תפסיד בחיפה. בכל תוצאה אחרת, מכבי תל אביב תסיים את העונה הסדירה במקום השני.

שחקן עירוני נס ציונה טל דן. ברני ארדוב
יהיה בפלייאוף? טל דן/ברני ארדוב

עירוני נס ציונה - הפועל ירושלים (20:45, משולב בספורט 5)

המשחק היחידי במחזור הזה בו לשתי הקבוצות יש הרבה מאוד על מה לשחק. בעירוני נס ציונה חזרו אתמול להתאמן כשאחת הפעולות הראשונות שנעשו הייתה התנצלות של השחקנים בפני האוהדים, על השביתה האחרונה. הכתומים מגיעים למשחק אחרי שבמחזור הקודם איבדו יתרון מבטיח בדרך להפסד ביד אליהו, ופספסו הזדמנות להבטיח את מקומם בפלייאוף. אם הקבוצה של נדב זילברשטיין תנצח בבית את ירושלים, היא תסיים במקום השמיני ותיכנס לפלייאוף, הפסד וניצחון במקביל של בני הרצליה, ונס ציונה תסיים את העונה כבר מחר במקום התשיעי המאכזב. דקוואן קוק ישחק למרות פציעה בכתפו.

הפועל ירושלים אמנם גברה במחזור החולף על מכבי ראשון לציון ועלתה למקום השלישי, אך הרבה מאוד חוסר יציבות מאפיין את החבורה של עודד קטש בשבועות האחרונים, ומעניין יהיה לראות כיצד היא תצא מהפגרה הזאת. ירושלים יוצאת לנס ציונה בידיעה שהיא תלויה בעצמה כדי להבטיח את הביתיות עם ניצחון חוץ, שיסדר לה לסיים במקום השלישי בטבלה. אם ירושלים תפסיד בלב המושבה, היא תהיה תלויה בתוצאות של הפועל תל אביב ומכבי אשדוד. ניצחונות של שתי הקבוצות הללו, וירושלים תסיים במקום החמישי, ניצחון של אחת מהן בלבד, והיא תסיים רביעית, והפסד של שתיהן וירושלים עדיין תסיים במקום השלישי.

גיא פניני, הפועל חולון. קובי אליהו
רוצה מקום ראשון. פניני/קובי אליהו

מכבי חיפה - הפועל חולון (20:45, משולב בספורט 5)

אחרי שירדו ליגה כבר בסיום המחזור שעבר, מכבי חיפה מופיעה למשחקה האחרון בליגת העל, ככל הנראה לשנתיים הקרובות, בסגל חסר במיוחד. הזרים רג'י באקנר, אנג'ל רודריגז וזאק גרהאם כבר עזבו את הארץ, ומי שנשאר הם טרבור גאסקינס, ברנדון בואומן ות'רסון בורל, שלא שיחק כבר תקופה ארוכה. מנגד, בהפועל חולון, שראשיה היו מהמובילים לחזרה למגרשים, ירצו לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון בדרך להגעה לפיינל פור אחרי הרבה שנים. מחזיקת הגביע מופיעה גם היא עם שלושה זרים, ללא קורי וולדן, אך בתחושות אחרות לחלוטין מאלה של חיפה. ניצחון ברוממה וחולון תסיים במקום הראשון, הפסד, וניצחון של מכבי תל אביב, והיא תסיים את העונה במקום השני.

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
הריצה תושלם? רביב לימונד/יוסי ציפקיס

עירוני נהריה - הפועל תל אביב (20:45, משולב בספורט 5)

סל הניצחון של אלכס יאנג באשדוד לפני תשעה ימים השאיר את עירוני נהריה בליגה, ומנע מהמשחק להיות משמעותי עבור הקבוצה מעין שרה. בנהריה רצו לסיים את העונה בטעם טוב, אבל אחרי השביתה מה שעניין את השחקנים הזרים וההנהלה בתקופה האחרונה היה בעיקר מתי להעלות את השחקנים האמריקאים על מטוס, ומעניין יהיה לראות כיצד יופיעו שחקנים שעוזבים למחרת את ישראל.

מנגד, הפועל תל אביב רוצה להשלים ריצה מדהימה עם יתרון ביתיות בפלייאוף. האדומים צריכים ניצחון, בתוספת הפסד של מכבי אשדוד או הפועל ירושלים כדי לעלות למקום הרביעי, כשאם שתי הקבוצות תפסדנה, השחקנים של פרנקו יסיימו במקום השלישי. בכל תוצאה אחרת, הפועל תל אביב תסיים חמישית. הפגרה הכפויה עזרה לפרנקו לאושש את מאט האוורד ותומר גינת הפצועים, בתקווה להמשיך את הריצה של תשעה ניצחונות ב-11 משחקים.

שחקן גלבוע גליל ג'ייקובן בראון. לילך וייס, מערכת וואלה!
חוזר לסגל. ג'ייקובן בראון/מערכת וואלה!, לילך וייס

הפועל אילת - הפועל גלבוע/גליל (20:45, משולב בספורט 5)

המשחק על מקומות 6-7. הפעם האחרונה בה הפועל אילת הפסידה בבית הייתה בדיוק לפני ארבעה חודשים, מאז הקבוצה של שרון דרוקר עם שמונה ניצחונות בית רצופים, אך כדי לחזור לפיינל פור הם יצטרכו לנצח בחוץ, שם ניצחו בפעם האחרונה מעל חודשיים והפסידו את כל ששת המשחקים האחרונים. בקבוצה מתנהלים בתקופה האחרונה תחת בעיות כלכליות לא פשוטות, כשמשכורות מתעכבות, ובמועדון מקווים כי הדבר לא ישפיע ברגעי ההכרעה של העונה. בצד השני, הפציעות וירידת מתח גרמו לגלבוע/גליל לרשום ארבעה הפסדים רצופים. האדומים היו היחידים שהתאמנו באופן מלא לאורך כל השביתה, בשל החלטת הבעלים חיים אוחיון.

ג'ייקובן בראון, שנעדר לאורך כל שרשרת ההפסדים, ישוב לסגל, מנגד דיאנג'לו הריסון יחמיץ משחק שני ברציפות כשאלייז'ה ג'ונסון יתלבש. המנצחת במשחק תסיים במקום השישי, והמפסידה שביעית.

מכבי ראשון לציון - מכבי אשדוד/באר טוביה (20:45, משולב בספורט 5)

אחת המאכזבות הגדולות של העונה, מכבי ראשון לציון, תסיים את דרכה בעונת 2017/18 במשחק ביתי חסר חשיבות עבורה. מרגע הגעתו של קית' לנגפורד ולאחר מכן חילופי המאמנים והבאתו של צביקה שרף במקומו של שמוליק ברנר, לא הצליחו הכתומים להתרומם והדבר היחיד שנותר להם לשחק הוא על המקום העשירי.

ג'ייסון סיגרס ישלים משחק רביעי ברציפות מחוץ לסגל של הקבוצה, ומעניין יהיה לראות מה יעשו בקבוצה עם החוזה שלו לעונה הבאה. מנגד באשדוד, שם הפסידו ארבעה מחמשת המשחקים האחרונים, מגיעים כשיש להם הרבה על מה לשחק. ניצחון חוץ והם משיגים את יתרון הביתיות בפלייאוף. מנגד, הפסד, וניצחון של הפועל תל אביב במקביל, ואשדוד תרד למקום החמישי בטבלה. אם אשדוד תנצח, והפועל ירושלים תפסיד, הצהובים יסיימו את העונה במקום השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully