וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמואל פרנקל: "זו תהיה בכייה לדורות אם מכבי ת"א תבנה שתי קבוצות"

אחרי השגת ההסכם, יו"ר המנהלת הסביר את ההחלטה לאשר שיתוף 6 זרים: "זו לא החלטה רק לטובת מכבי ת"א. כל מה שעשינו היה לשפר את ליגת העל". הצהובים: "מצטטים אותנו בצורה לא אמיתית"

עריכת וידאו: אביעד בלילי

אחרי שהגיעה לסיכום על מתווה חדש עם ארגון השחקנים הישראלי, מנהלת הליגה ערכה היום (שישי) מסע"ת שבה שמואל פרנקל יו"ר המנהלת ענה על שאלות העיתונאים והתייחס למו"מ וגם לשאלה כיצד תיראה העונה הבאה.

על פי המתווה החדש, בעונה הבאה יהיה חוק רוסי, כשהקנס שתשלם קבוצה שתבחר לרשום שישה זרים ייקבע בוועדה בראשות מנכ"ל משרד הספורט. אם לא תהיה החלטה, בעונת 2019/20 החוק הרוסי יבוטל וקבוצות יוכלו לרשום עד חמישה זרים, כשרק ארבעה יוכלו להיות על הפרקט בעת ובעונה אחת. קבוצה שתרשום עד שלושה זרים תזכה במענק בסך 750 אלף שקלים, קבוצה שתרשום חמישה זרים תשלם קנס בסך חצי מיליון שקלים וקבוצה שתרשום ארבעה זרים לא תשלם קנס ולא תזכה במענק.

עוד בנושא:

יש הסכם בין המנהלת לשחקנים: ליגת העל חוזרת לפעילות
אז מה עכשיו? הפלייאוף ייצא לדרך בשלישי, מכבי חיפה תרד רשמית

שמואל פרנקל, עדלי מרכוס פגישת ארגון השחקנים עם מנהלת הליגה. קובי אליהו
יום חגם. שמואל פרנקל ועדלי מרקוס/קובי אליהו

"אלו היו מהימים הקשים בחיי והיום זה אחד הימים המאושרים בחיי", אמר פרנקל, "אנחנו קוראים לקהל האוהדים לחזור למגרשים, אנחנו מתנצלים שהאוהדים נאלצו לראות סדרות NBA מאשר לראות את המשחקים שלנו בליגה. אני רוצה להודות לכם התקשורת, אני חושב שהתמיכה עזרה לנו מאוד. קראתי את כל הידיעות באתרים וזה עזר לנו מאוד".

"כל מה שעשינו בהסכם הזה נועד כדי לשפר את הליגה. אנחנו הולכים לפעול לטובת השחקן הישראלי. פניתי כל הזמן לאוהדים והתנצלתי וביקשתי את התמיכה שלהם. ראינו את הכמיהה של האוהדים לחידוש המשחקים".

על השלכות המתווה בעונה הבאה: "למכבי תל אביב אין החלטה סופית לגבי אם יהיו שני סגלים. זו תהיה בכייה לדורות אם הם יקימו שתי קבוצות. העובדה שיהיו שישה זרים זה יכול לתת להם דחיפה לכך שיהיה להם סגל אחד. יש ראשי קבוצות שאמרו שאם יהיו למכבי שישה זרים, אנחנו נקבל עוד שחקן טוב".

"בליגה שלנו מי שטוב, משחק. אני רואה קבוצות עם שלושה וארבעה ישראלים על המגרש. מי שטוב ישחק".

ניר אלון שמואל פרנקל.
סוף טוב, הכל טוב? ניר אלון ושמואל פרנקל חותמים על ההסכם

"אנחנו מייצגים את הכדורסל הישראלי", אמר יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון, "הרגשתי שהשבוע היה דה לגיטימציה לשחקן הישראלי. הקבוצות והמנהלים פעלו בצורה לא הולמת נגד השחקן הישראלי. הייתה לי תחושה של שליחות ואני שמח שהצלחנו להגיע לעמק השווה אצל פרנקל בבית. אנחנו בצומת מאוד חשוב וקריטי לעתיד הכדורסל. הקהל וגם השחקנים רוצים לראות ישראלים על המגרש. תזכרו את היום זה כי ממנו יבוא השינוי".

"השחקנים גילו סולידריות, 100 אחוז אחווה וגם לחברי, שמעון אמסלם, שנתן מילה שהוא לא יכול לחתום על משהו שהוא פחות משני ישראלים על המגרש, ובגלל זה הוא לא כאן. אני קורא לעדלי ולפרנקל די עם השביתות. אם לא מגיעים להסכמות לא צריך לשבות. נקווה שהוועדה לא תתמסס. יכול להיות שיש שחקנים שחושבים אחרת, אבל ברגע שיש הצבעה וכל אחד מצביע מה שהוא חושב אז דעת הרוב קובעת. ברגע שהוחלט כולם התיישרו. אנחנו מקווים שבוועדה נגיע להישגים יותר ממה שכתוב כרגע על הנייר. המטרה היא שהשחקן הישראלי ישחק כמה שיותר, ואם זה לא יקרה אז הנבחרת לא תתקדם".

"אני שמח מאוד שהליגה לא בוטלה", אמר ניסנקורן, "זה יכול היה להיות ציון דרך רע מאוד לכדורסל הישראלי. טוב שאנחנו באירוע החתימה. לא היה לי ספק שנגיע לזה כי זיהיתי שכל הגורמים המעורבים לא רצו לייצר מצב שהליגה תבוטל. לפעמים אתה לא רוצה שיקרה משהו אבל זה מתגלגל וקורה. יש בעיה במעמד השחקן הישראלי, בתמריצי הקבוצות לקדם שחקנים מקומיים. יש פה משהו שנוצר שהוא לא בריא וזה גם מייצר תוצאות שליליות בנבחרות. זו תופעה שצריך למצוא לה פתרון ולכולם צריך להיות אינטרס משותף. ההסכם שהגענו אליו מראה ניצנים של פתרון - הוא מציל את הליגה ונותן תמריצים של גזר ומקל למי שיקדם ומי שלא יקדם שחקנים ישראלים. גם הוועדה שהוקמה תגרום לקידום השחקן תוך שמירת מאזן האינטרסים של כל הקבוצות".

מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי הוסיף: "אני מאוד שמח שהגענו לרגע הזה בו אנחנו יכולים לשים את המשבר הזה מאחורינו. השרה נכנסה לעובי הקורה ושינתה את הדברים. הבאנו ערכים נוספים שמשרד הספורט יודע להביא כדי לסיים את המשבר. היה פה קושי אמיתי כלפי השחקן הישראלי. אנחנו רוצים לראות יותר ישראלים על המגרש. כל המתווה הזה נועד בסופו של דבר להחזיר את הזהות הישראלית ובמקביל להתחרות באירופה. בסוף הכי חשוב לנו זה לראות את הנבחרת הלאומית שלנו חוזרת ליכולת הטובה והמוכרת שלה. רק הרגענו את המשבר, לא פתרנו אותו. הוועדה אותה אנהל צריכה להביא לפתרון בכל הדברים מסביב. יש המון הצעות, סוגיות ורעיונות. נצטרך לשבת על השולחן ולהצמיח את הענף הזה. אני מוכרח להגיד שחוויתי כמה חוויות טובות וגם רעות. צריך להגיד תודה לכולם".

הבהרה שפרסמה מכבי תל אביב

"לצערנו, חלק מאנשי המנהלת כולל היושב ראש ובעלי קבוצות, מצטטים כביכול את אנשי מכבי תל אביב בצורה לא נכונה ולא אמיתית, וזאת לאחר שמכבי בחרה בשבועיים האחרונים לא להתייחס למחול השדים שהתרחש פה. למען הסר ספק, אנו מבקשים להבהיר כי נציגנו בדירקטוריון שמעון מזרחי התנגד היום בהצבעה על מזכר ההבנות שהושגו בין המנהלת לארגון השחקנים. בנוסף, אנו מבהירים בזאת בצורה קטגורית וחד משמעית כי אין כל חילוקי דעות בין בעלי מכבי תל אביב בגילאים השונים ובכלל, לגבי החחלטה שהתקבלה בנוגע להרכב הסגל בעונה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully