וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: איתי שכטר הודיע על עזיבת בית"ר, ולאדן איביץ' אישר את החתמתו

22.5.2018 / 10:30

החלוץ נפרד באינסטגרם: "כואב לי שעוזב כשלא הצלחתי להביא לבית"ר תואר". מידע על החלוץ הועבר לאיביץ' שהתרשם והמליץ להחתימו. צפוי לסגור לשנתיים בשכר של בסביבות 350 אלף דולר לעונה

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. טל לוי
נפרד בפעם האחרונה. ג'ורדי קרויף/טל לוי

1. בלקמן יאמר למנספורד: "רוצה מאוד להישאר"

במכבי תל אביב שמחו לסיים את העונה עם ניצחון על בני יהודה, אך בקבוצה קיימת דריכות לקראת ההכרעה בשאלת עתיד חלק משחקני הקבוצה. היום לפני הצהריים יגיעו השחקנים לקרית שלום למפגש פרידה חגיגי, אבל לחלק מהם זה עלול להיות גם סוף הדרך בקבוצה, שכן הם צפויים לשמוע מהמנכ"ל בן מנספורד מה הוחלט במועדון לגביהם.

מבין הישראלים, יוכרע עתידם של טל בן חיים, יובל שפונגין ואופיר דוידזאדה. גם גידי קאניוק אמור לשמוע מה הוחלט לגביו. מי שמאוד רוצה להישאר במכבי תל אביב הוא ניק בלקמן. לחלוץ היהודי יש חוזה לעונה הבאה בדרבי קאונטי, אבל הוא מעוניין להישאר בישראל ולשחק גם בעונה הבאה במכבי תל אביב. בלקמן צפוי לומר את הדברים למנכ"ל המועדון בן מנספורד ונראה כי עתידו במכבי תל אביב תלוי בהשתתפות של דרבי קאונטי בשכרו הגבוה.

העונה שילמו האנגלים את מרבית השכר של בלקמן ועדיין לא ברור כיצד הם יתנהלו לקראת העונה הבאה. ג'ורדי קרויף אמנם לא יקבע דבר באשר לעונה הבאה, אבל הוא המליץ באחרונה בפני גורמים שונים במועדון להשאיר את בלקמן לעונה נוספת. במידה שמכבי תל אביב תוותר עליו, ינסו קבוצות אחרות בארץ להשתלט על השחקן שכאמור לא נחשב לזר.

שחקן נוסף שמאוד רוצה להישאר אבל סיכוייו לכך נמוכים הוא ז'אן סילבן באבין. "יש למכבי תל אביב אופציה לשנתיים נוספות עליי ואני מאוד אשמח אם הם יממשו את האופציה ואשאר כאן", אמר אמש באבין ביציאה מאיצטדיון המושבה. "אני חושב שבעונה הבאה אנחנו נזכה באליפות. יכולנו לעשות זאת גם העונה, אבל האישיות שלנו לא היתה מספיק חזקה בעיקר כשהובלנו את הטבלה".

למפגש היום בצהריים בקרית שלום יגיעו גם השחקנים המושאלים של מכבי תל אביב וביניהם שחקני בני יהודה שפגשו אתמול את מכבי תל אביב יונתן כהן, מתן חוזז, מאוויס צ'יבוטה ואליאל פרץ. שחקנים נוספים כמו דן גלזר ורוסלן ברסקי גם אמורים להגיע היום ולשמוע מה מכבי תל אביב מתכננת עבורם לקראת העונה הבאה. "האווירה בקבוצה מצוינת אחרי שעשינו פיניש טוב וסיימנו במקום השני, אבל אין ספק שזה שבוע מאוד מכריע לגבי חלק מהשחקנים וטבעי שהם יהיו במתח", הודה גורם במועדון.

עוד בנושא:

מכבי תל אביב סיימה כסגנית עם 0:2 על בני יהודה
מהפיצוח המושלם של הפועל באר שבע ועד איש הברזל: מספרי העונה בליגת העל

וידאר קיארטנסון שחקן מכבי תל אביב. טל לוי
לא ימשיך במכבי. קיארטנסון/טל לוי

2. איתי שכטר עוזב את בית"ר ובדרך למכבי תל אביב

מכבי תל אביב צפויה להודיע בקרוב מי המאמן שיחליף את ג'ורדי קרויף וגוברים הקולות כי הסרבי ולדימיר איביץ' כבר סגור. כך או אחרת, המאמן הבא של מכבי תל אביב יצטרך להתמודד עם מגבלות הפייר פליי וקרוב לוודאי שיהיה לו קשה מאוד לרכוש שחקנים. בכל הקשור למכירת שחקנים, וידאר קיארטנסון שלא שותף אתמול בניצחון על בני יהודה, אמור להימכר עוד לפני פרדראג ראיקוביץ'. במכבי תל אביב מאמינים כי מבין השניים סיכוייו של החלוץ להימכר גבוהים יותר למרות שלא רשם עונה גדולה ועל אף שנופה מסגל נבחרת איסלנד למונדיאל.

על חשבון קיארטנסון צפוי להגיע איתי שכטר. זאת אחרי שהמאמן החדש ולדימיר איביץ' המיועד נתן אור ירוק להחתמתו וזה צפוי לסכם ביומיים הקרובים, זאת למרות התנגדות חלק מהקהל לחזרתו. החומרים על שכטר הועברו לולדימיר איביץ' והוא התרשם מהשחקן והמליץ להחתים אותו. ביומיים הקרובים אמורה להתקיים פגישה בין מנספורד לאבי נמני ושכטר יסגור לשנתיים בשכר של בסביבות 350 אלף דולר לעונה. לאלירן עטר חוזה לעונה הבאה והוא לא מתכוון לעזוב לשום קבוצה. גם לארון שוינפלד יש חוזה לעונה הבאה ואחרי שימריא לארצות הברית לחופשה, הוא מתכוון לחזור. "אין כמו מכבי תל אביב", אמר אמש. "אני לא מתכוון לשחק בשום מועדון".

שכטר אישר היום בעמוד האינסטגרם הפרטי שלו שהוא עוזב את בית"ר ירושלים ומתחיל בפרק חדש. "לפני שנתיים וחצי התחילה אחת מהתקופות היפות בחיי. חזרתי לשחק כדורגל עם חדוות החיים שכל כך התגעגעתי אליה והפכתי להיות שחקן בית"ר ירושלים, אימפריה ענקית. כאן אני חייב תודה ענקית מכל הלב לאלי טביב, שהאמין בי, תמך בי ונתן רוח גבית למעבר שלי לבית"ר. בעודי משחק בקבוצת הפאר הזאת, הפכתי גם להיות הקפטן של הספינה האדירה והמדהימה הזו. הימים חלפו והקבוצה התגבשה והפכה להיות משפחה של כדורגל מלהיב וקצבי, שסחף את הליגה הישראלית. במשך התקופה היו לנו כקבוצה ניצחונות מתוקים והפסדים כואבים, היו אכזבות קשות והצלחות מהדהדות, אבל תמיד היינו מאוחדים כמשפחה וככה אני מרגיש היום וזו לא קלישאה".

שכטר הוסיף: "אני רוצה להודות לכולכם על אותם הניצחונות וגם ההפסדים, וכן על כל שניה שהייתי חלק מהמועדון הענק והמדהים הזה. אני, שהתחלתי את ימי ככדורגלן לפני 15 שנה כילד ביישן בקבוצה בצפון, חלמתי להיות שחקן כדורגל, ובית"ר היא אחת מהפסגות שהגשמתי בתור אותו ילד קטן שמחכה לאימון יום אחר יום, כך בדיוק גם הרגשתי בבית"ר. המועדון אימץ אותי כאילו נולדתי במועדון, ועל כך אני אהיה אסיר תודה לעד. השנה רצנו לאליפות ולגביע, עשינו הכל שזה יקרה, אבל לעיתים ישנם דברים חזקים מאיתנו. אף פעם לא ויתרתי לעצמי, תמיד רציתי לנצח אבל לא תמיד הכל מתחבר וזה הכדורגל. אחד הדברים שכואבים לי הוא שאני עוזב כשלא הצלחתי לסייע לבית"ר לזכות בתואר, שכל כך הגיע לנו העונה.
כאן בשבילי הסתיימה לה תקופה ועכשיו מתחילה עבורי תקופה חדשה ומאתגרת לא פחות. אני אוהב את כולכם ומודה לכולם על הזכות להיות חלק קטן מהמועדון הענק והמדהים של אנשי כדורגל שהפכו להיות משפחה בשבילי".

עוד באותו נושא

מילוש וסלינוביץ' אישר: "מגיע למכבי תל אביב כעוזרו של ולדימיר איביץ'"

לכתבה המלאה

3. קרלוס גרסיה עוזב ומתכנן קאמבק נוסף בעתיד

עם הצוות של ג'ורדי קרויף יעזוב גם קרלוס גרסיה. דווקא בקיץ בו ברק יצחקי מתמנה לתפקיד ניהולי מקצועי וכשיואב זיו מנהל את הקבוצה, גרסיה ששיחק במכבי תל אביב ומסיים חצי עונה כעוזר מאמן, יעזוב. "זו החלטה טבעית", אמר אמש גרסיה. "אני לא יודע מי המאמן שיגיע, אבל הוא בטח יביא את הצוות שלו. כך זה קורה בכל מקום". גרסיה סיפר כי העדיף להימנע מהגעה למסיבות עיתונאים, אף שקרויף הציע לו, מכיוון שהרגיש כי הוא לא הדמות המרכזית במועדון שיכולה וצריכה לספק את התשובות. יחד עם זה, הוא הודה כי בכוונתו לנסות ולהגיע למכבי תל אביב בעתיד כמאמן ראשי. "אני לא מתכוון עכשיו לנוח. אני רוצה להתפתח ולהתקדם. ללמוד ולהיות ראוי לאמן במועדון. אני מקווה שבעתיד תהיה לי ההזדמנות לחזור למכבי תל אביב כמאמן ראשי, אבל קודם עלי ללמוד ולהתפתח".

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף עם שרן ייני. טל לוי
בוחר את רגעי העונה. גורדי קרויף/טל לוי

4. קרויף בוחר: מבאזל ועד הגמר מול בני יהודה

קרויף יעזוב בקרוב את ישראל וכפי שכבר סיפר הוא מעוניין לנוח, להיות ליד אמו ומשפחתו ובהמשך ללמוד ולהשתלם אצל טובי אנשי המקצוע בעולם. "אתן לגורל להחליט מה נכון בשבילי", אמר בתשובה לשאלה האם יחפש בהמשך לחזור לאמן כפי שעשה במכבי תל אביב או שיעדיף את תפקיד המנהל המקצועי. באשר לרגעים המיוחדים שעבר במכבי תל אביב, אמר קרויף: "הרגע הכי מאושר היה בתיקו 2:2 בבאזל. עד עכשיו כשאני רואה את השער של ערן זהבי בבאזל, הגוף שלי מתמלא באדרנלין ומוטיבציה. הרגע שעלינו לליגת האלופות בתיקו 1:1 כאן בבלומפילד מול באזל שהיתה קבוצה יותר גדולה, הוא הרגע שאני הכי גאה לגביו. הרגע הקשה היה בעונה שעברה בהפסד לבני יהודה בפנדלים בגמר הגביע".

"ההחמצות שלנו בפנדלים היו נוראיות והן שלחו אותנו לעשרה ימי מנוחה בלבד לפני העונה הזו. אני שמח שבהתאחדות שינו את תכנית המשחקים ויעשו גביע טוטו במתכונת שונה הקיץ. ביחד עם העובדה שיש הקיץ גביע העולם, יהיה למכבי תל אביב יותר זמן לנוח ולהתכונן לעונה הבאה".

גידי קאניוק שחקן מכבי תל אביב. טל לוי
לא רוצה לחזור לקזחסטן. קאניוק/טל לוי

5. קאניוק: "לא רוצה לחזור לפחטקור. לא טוב לי שם"

גידי קאניוק כבש אתמול וקיבל הרבה פרגון מהקהל של מכבי תל אביב, אבל הוא עוד לא יודע מה יהיה איתו בעונה הבאה. הוא מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה בפחטקור אבל לא ממש רוצה לחזור לשם. "חשבתי שאני מגיע למשהו אחר לגמרי", הודה אמש קאניוק. "בפעם הראשונה התמודדתי עם אכזבות במכבי תל אביב כי אני לא רגיל לא לשחק ולא להיות שחקן מוביל. ידעתי שאני בא למקום שיהיה לי קשה ואני מאוד מקווה שהוכחתי למכבי תל אביב שאני ראוי להישאר עוד עונה".

"לא יודע מה יהיה בהמשך, אבל אני לא מתבייש לומר שאני לא רוצה לשחק שם. יש לי חוזה לעוד עונה וחצי בפחטקור. לא טוב לי שם. אמנם יש לי חוזה גבוה, אבל כסף זה לא הכל בחיים, בטח לא כשאתה בן 25. זה מצחיק אולי לומר זאת, כי יצאתי לשם על מנת לעשות כסף, אבל הנה היום אני רוצה לחזור אפילו שיש לי שם חוזה לעונה הבאה וחוזה יפה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully