וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת פסגה אצל שרת הספורט: נציגי ארגון השחקנים והמנהלת יגיעו

21.5.2018 / 16:04

הפגישה עם שרת הספורט נדחתה ליום שלישי, האוהדים מאיימים לתבוע, ובינתיים במנהלת חושבים על היום שאחרי ושוקלים מעבר לארבעה זרים. כל העדכונים מהמשבר בכדורסל הישראלי

one

המשבר בכדורסל הישראלי מתקרב לשעת המבחן שלו, כשמחרתיים (רביעי) יפוג הדדליין שהציבה מנהלת הליגה לארגון השחקנים לחזור בו מהודעת השביתה שהכריז על המחזור ה-33. המחזור, שהיה אמור להיערך במקור הערב, נדחה ליום חמישי, כדי לנסות ולתת זמן לארגון השחקנים לחזור בו, ובינתיים לא מאפשרות הקבוצות לשחקנים הישראלים להתאמן, על אף איומים מצד עורכי הדין של ההסתדרות. הערב היו אמורים ראשי הארגון להפגש עם שרת הספורט, מירי רגב, אך הפגישה נדחתה ליום שלישי.

מי שבינתיים נכנסו למשוואה הם אוהדי הכדורסל שהרימו עצומה לקרוא לשני הצדדים לסיים את עונת 2017/18 על המגרש. האוהדים טוענים כי בתוך כל הסכסוך הם נשכחו, והם אף איימו בתביעה נגד ארגון השחקנים, אם וכאשר העונה לא תגיע לסיומה.

עוד בנושא

במנהלת הליגה מקדמים את חידוש המגעים עם ארגון השחקנים
מנהלת הליגה הודיעה: משחקי מחזור הליגה האחרון נידחו ליום חמישי

שחקני ליגת העל בכדורסל אחרי הפגישה איגוד השחקנים. אור שקדי, מערכת וואלה! NEWS
מה יהיה בעונה הבאה? השחקנים הישראלים/מערכת וואלה! NEWS, אור שקדי

16:02: יו"ר מנהלת הליגה הלאומית בכדורסל , עוגן יוחננוב, פנה לשרת התרבות והספורט, מירי רגב וטען שחזרה לשיטת שתי עולות ושתי יורדות חייבת להיות חלק מכל פתרון במשבר שנוצר. יוחננוב מתכוון להגיש בשבועות הקרובים הצעה לרפורמה מקיפה בליגה הלאומית, וזאת במטרה לשפר את מקצוענות הליגה ולסגור פרצות שהתגלו בתקנון. יוחננוב אמר בפנייתו לשרה: "פתרונות לא ספורטיביים ולא ערכיים יגרמו לאובדן אמון הציבור בקברניטי הענף, ירחיקו את אוהדי הכדורסל מן המגרשים, וספק אם יעמדו במבחן בית המשפט. רק בכוחך להחזיר את כלל הצדדים לגודלם הטבעי, ולדאוג לפתרון ספורטיבי וערכי, תוך ראייה ארוכת טווח ודאגה לשחקן הישראלי, נבחרות ישראל, בני הנוער ודור השחקנים הבא".

12:37: ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ): יו"ר שדולת הספורט בכנסת ויוזם הדיון במשבר בכדורסל: "מסתבר שזרועותיו הארוכות של שמעון מזרחי הגיעו עד הכנסת, שם הוא מפעיל את נציגיו, עד שהצליח לדחות דיון חשוב בוועדת החינוך להצלת הכדורסל הישראלי, דיון שאושר בנשיאות הכנסת, למועד לא רלוונטי".

12:17: משרד הספורט הזמין גם את נציגי מנהלת הליגה לפגישה מחר עם ארגון השחקנים. זו למעשה תהיה פסגה משולשת בהשתתפות שרת הספורט, ארגון השחקנים ומנהלת הליגה. הפכישה תתקים ב-17:00. נציגי המנהלת יהיו שמואל פרנקל, המנכ"ל עדלי מרכוס, יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, יו"ר עירוני נהריה, ניסים אלפסי ויו"ר עירוני נס ציונה יניב מזרחי. יחד עם זאת, הצדדים מקווים לקדם את המגעים באמצעות פגישה שתקיים עוד היום.


08:00: אחרי שאתמול ארגון השחקנים קרא למנהלת הליגה לחזור לשולחן המשא ומתן, ובשעות הערב קידמה המנהלת את היוזמה, מצפים בשני הצדדים לקיום פגישה עוד היום. "מישהו צריך להרים את הטלפון ולצלצל לשני, זה לא כל כך קשה", אמר אחד מחברי דירקטוריון המנהלת, "מעורב פה הרבה מאוד אגו, אחרת לא היו מחליפים כל כך הרבה מילים אלא כבר יושבים". למרות שפגישה עשויה להערך עוד היום, שני הצדדים לא אופטימיים לגבי סיכוי התקרבות אם לא יחול ויתור פתאומי מהצד השני.

בינתיים לוואלה! ספורט נודע כי אם הליגה תגיע לסיומה ביום רביעי, תקבע ישיבת מנהלת לתחילת השבוע הבא כדי לאשר את חוקי הזרים לעונת 2018/19 ללא התערבות ארגון השחקנים. כזכור, שני הצדדים הגיעו להבנות על כך שבעונה הבאה תשוחק הליגה במתכונת החוק הרוסי כעונה אחרונה, אך לאחר שלא הגיעו להבנות לאחר מכן, במנהלת צפויים להחליט על מעבר לארבעה זרים על המגרש עם אפשרות ליותר זרים בסגל בכפוף לקנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully