וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים צפויים להכריז על שביתה, במנהלת מגיבים: "לא יסחטו אותנו"

18.5.2018 / 6:51

המשבר שעשוי להוביל לסיום עונת הכדורסל אמור להימשך גם היום. הארגון יודיע על השביתה באופן רשמי, והיא תחל עם צאת חג השבועות. במנהלת מאוחדים: "מוכנים לצאת למלחמה, לא נתקפל". עם זאת, הצדדים צפויים להפגש בימים הקרובים

one

ארגון השחקנים צפוי להכריז היום (שישי) על השבתת ליגת העל בכדורסל החל מיום שני הקרוב, כך שהמחזור ה-33 שצפוי להערך באותו היום לא יתקיים. לאחר שארגון השחקנים יכריז על השביתה צפויה מנהלת הליגה להגיב ולהודיע שהמחזור יידחה ליום חמישי, כשלארגון השחקנים יינתן עד יום רביעי לחזור בו מהשביתה, אחרת ליגת העל תסתיים, ועונת 2017/18 לא תגיע לסיומה. בכל מקרה, הצפי הוא כי עד יום שני הצדדים ייפגשו פעם אחת נוספת כדי לנסות ולהתקדם במשא ומתן התקוע.

כזכור, אתמול בבוקר נפגש יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון וסגנו שמעון אמסלם עם יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל והמנכ"ל עדלי מרכוס והבהירו לו את דרישת השחקנים - המשך החוק הרוסי לשנתיים נוספות, והבטחת המנהלת כי קבוצות הליגה ישלמו מס מלא על השחקנים המתאזרחים, מה שאמור בסופו של יום לבלום את גל המתאזרחים שמגיעים לליגת העל. במנהלת הליגה מוכנים לשחק עונה אחת נוספת בליגת העל, אך דורשים ליצור וועדה משותפת עם ארגון השחקנים שתקבע את החוקים לשנים לאחר מכן, וכמו כן מסרבים לחתום על נושא המס. "שבארגון השחקנים יפעלו כראות עיניהם בנושא המס, לא נעצור אותם, אבל זה לא יהיה חלק מהסכם", אמרו במנהלת. אגב, בהסכם שנחתם בשנת 2013 נכתב כי ארגון השחקנים לא יפעל נגד נושא הטבות המס, הסכם שכאמור מסתיים בסוף העונה הזאת.

בארגון השחקנים מסרבים לחתום על הסכם לשנה אחת בלבד, מה שהוביל לפיצוץ המשא ומתן. לאחר מכן התכנס דירקטוריון מנהלת הליגה, ולאחר עדכון קצר מצד פרנקל היו תשעת נציגי הקבוצות, להוציא את נציגי מכבי חיפה, עירוני נהריה וגלבוע/גליל שנעדרו, בעד המהלך להפסיק את הליגה. "הדירקטוריון מאוחד ברמה שטרם נראתה", סיפר אחד מיושבי החדר, "אנחנו מוכנים לצאת למלחמה, גם אם לא יהיה פה חצי שנה כדורסל, לא יסחטו אותנו".

ביום שני הקרוב צפויים נציגי המנהלת וארגון השחקנים להפגש בוועדת הספורט של הכנסת בישיבה מיוחדת שיזם יו"ר שדולת הספורט עיסאווי פריג', כשגם במשרד הספורט עוקבים אחר ההתפתחויות ועשיים להתערב במשבר.

עוד בנושא

אם ארגון השחקנים ישבית את הליגה, המנהלת צפויה להכריז על סיום העונה
מכבי חיפה ניצחה את גלבוע/גליל, אך ירדה ליגה בעקבות ניצחון נהריה
מכבי תל אביב גירדה 95:98 על נס ציונה, שגב נעלב וירד לחדר ההלבשה

ניר אלון יו"ר ארגון השחקנים. יותם רונן
המאבק נמשך. השחקנים עם ניר אלון/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully