וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיירון לו: "בוסטון קשוחה מאיתנו". ג'יילן בראון: "לא מפחדים מאף אחד"

לברון ג'יימס לא מאבד תקווה חרף פיגור 2:0 בגמר המזרח, מאמנו הודה שהמכה שספג השפיעה עליו. לאב: "אפשר ללמוד הרבה מהסלטיקס". וגם: המספרים המוחצים שצריכים להדאיג את קליבלנד, וההצהרה של רוברט פאריש: "נותנים לסטיבנס יותר מדי קרדיט"

אימג'בנק GettyImages

את הרבע הראשון לברון ג'יימס סיים עם 21 נקודות. את המשחק כולו עם 42 נקודות, 10 ריבאונדים ו-12 אסיסטים, וגם זה לא הספיק לקליבלנד, שהפסידה הלילה (בין שלישי לרביעי) 107:94 בבוסטון וכעת היא מוצאת עצמה בפיגור 2:0 בגמר המזרח, עם הגב אל הקיר, אולי לקראת סוף העונה שלמה וסוף הקדנציה האחרונה של גדול שחקניה.

המחצית הראשונה עוד הלכה צמוד, אלא שברבע השני ספג לברון כתף ללסת מג'ייסון טייטום, ואף שלא רצה להודות בכך בסיום, ניתן היה לראות את השפעת הפגיעה במחצית השנייה, אותה ניצחו הסלטיקס 39:59. "אני אהיה בסדר", התעקש קינג ג'יימס, שירד לחדר ההלבשה למספר רגעים לפני ששב לפרקט. "זו היתה מכה קשה, כמובן שלא בכוונה. אני לא חושב שזה השפיע על היכולת שלי לאחר מכן. אצליח לישון בלילה אחרי ההפסד הזה. צריך לצאת ולתת את כל מה שיש לך, ובסופו של דבר אפשר לחיות עם זה. בוסטון עשתה מה שהיתה צריכה לעשות - לשמור על הבית - ועכשיו הגיע תורנו לעשות את אותו הדבר".

עוד בנושא:

למרות הצגה של לברון: בוסטון ניצחה 94:107 את קליבלנד ועלתה ל-0:2 בגמר המזרח

שחקן בוסטון סלטיקס מרכוס מוריס. GettyImages
המסע הקסום נמשך. מוריס והחברים/GettyImages
שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, קווין לאב. AP
כרגע זה נראה לא טוב. לברון ולאב/AP

הכתף ההיא של טייטום היתה רק אחת משלל דוגמאות ללחימה הבלתי מתפשרת של הירוקים, שמצאו עצמם בפיגור 61:52, 10 דקות לסיום הרבע השלישי, וסיימו את המשחק עם 33:55. גם טיירון לו מודע לבעיות. "אנחנו חייבים להיות קשוחים יותר", אמר מאמן הקאבס. "הם משחקים קשוח מאיתנו כרגע, ואפשר לראות את זה. הם פיזיים, הם הופכים את המשחק לבריוני ואנחנו צריכים לעשות את אותו הדבר. ההתנגשות של לברון היתה חזקה. כמובן שהוא הצליח לחזור, אבל לא חשבתי שהיה לו את אותו כוח כמו לפני כן, איתו תקף את הסל. נראה איך הוא מרגיש".

קווין לאב החמיא למנצחת, ועל הדרך קשה שלא להרגיש כאילו גם העביר ביקורת על הסגנון של קבוצתו שלו: "אפשר ללמוד מבוסטון הרבה. כל שחקני החמישייה שלהם קלעו בספרות כפולות. הם מזיזים את הכדור, הם חותכים, מרכוס סמארט עושה הכל על המגרש. יש לנו שחקנים שמסוגלים לעשות דברים כאלה, אנחנו פשוט צריכים להיות עצמנו".

ואם באגרסיביות עסקינן, הרי שהמנצחת חשבה שג'יי אר סמית' עבר את הגבול, כשביצע עבירה מסוכנת על אל הורפורד, ולאחר מכן התעמת עם מרכוס מוריס. "זו לא הפעם הראשונה שג'יי אר סמית' עושה דברים מלוכלכים, בעיקר נגדנו", אמר מרכוס סמארט. "זה כמו בריון, אם תמשיך לתת לו להציק לך, הוא יעשה את זה עד שתקום ותשיב מלחמה. זה מה שניסיתי לעשות".

סמית' עצמו התעקש: "דחפתי אותו, לא ניסיתי להיכנס מתחת הגוף שלו או משהו כזה. זה היה פאול טוב וקשוח".

ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס, דוחף את אל הורפורד, בוסטון סלטיקס. GettyImages
מהלך מלוכלך. סמית' דוחף את הורפורד/GettyImages
שחקן קליבלנד קאבלירס ג'יי אר סמית' מול שחקן בוסטון סלטיקס מרכוס סמארט. GettyImages
בוסטון זועמת. סמית' עם סמארט/GettyImages

ומכאן, למנצחת. נתחיל בנתון החשוב מכולם: 37 פעמים בוסטון הובילה 0:2 בסדרת הטוב מ-7, ובכל ה-37 ניצחה. הסלטיקס עומדים כעת על מאזן מושלם של 0:9 ב-TD גארדן בפלייאוף הנוכחי, ונראה שהמומנטום כל כולו ירוק. "אנחנו הולכים להילחם", אמר טרי רוז'יר, שסיים עם 18 נקודות. "בשלב הזה לא אכפת לנו אם ננצח בנקודה. אם ננצח, זה כל מה שחשוב".

אל הורפורד, הגיבור הגדול של בוסטון בפלייאוף הנוכחי, שוב הופיע ברגעי האמת והוא גם זה שסיכם זאת טוב מכולם: "אנחנו חבורה של שחקנים שבאמת מאמינה אחד בשני. גם בזמנים קשים, אנחנו כל הזמן מוצאים דרכים לצאת מהם".

סמארט, שעשה קצת מהכל, החמיא ללברון: "חייבים להוריד את הכובע בפניו, הוא עושה את זה כבר זמן רב, ואם הוא לא הגדול אי פעם, הוא אחד הגדולים. ידענו שנצטרך לתת הכל ושהוא הולך לספק משחק שכזה, פשוט היינו צריכים להמשיך להילחם".

ג'יילן בראון - הקלע המוביל עם 23 נקודות - הוסיף: "יכולנו לשחק הרבה יותר טוב, לברון היה אדיר ובכל זאת ניצחנו. אני שמח להיות פה, קיבלתי הזדמנות גדולה. אנחנו לא מפחדים מאף אחד. יהיה קשה מאוד להצר את צעדיו של לברון במשחק 3 ולנצח, אבל אם אם מישהו יכול לעשות את זה, זו החבורה הזאת. אל הורפורד כל הזמן רגוע, אנחנו נשענים עליו ברגעים גדולים והוא כל הזמן מספק את הסחורה".

כמובן שגם בראד סטיבנס סחט מחמאות רבות בסיום. המאמן הצעיר נותן עד כה נוקאאוט לטיירון לו בסדרה, אבל למרות זאת לא כולם חולקים לו כבוד. שאר המאמנים ב-NBA, למשל, לא הצביעו עבורו למאמן העונה למרות שהוא נחשב למועמד המוביל לזכות בתואר, ואמש גם שחקן העבר האגדי של הסלטיקס רוברט פאריש טען שהוא מוערך יתר על המידה.

"אני חושב שהוא מקבל קצת יותר מדי שבחים", אמר פאריש, אלוף עם הסלטיקס שלוש פעמים בשנות ה-80. "אני אוהב את העבודה שלו, אבל נותנים לו אהבה כאילו הוא זכה בשלוש או ארבעה אליפויות. נו באמת, אנשים. שיזכה קודם במשהו, ואז תתנו לו כזאת אהבה".

פאריש הוסיף ש"אני לא טוען שהוא לא צריך לקבל כבוד והערכה על העבודה שעשה העונה, אני רק אומר שכמות השבחים לא פרופורציונלית ביחס לאחד שלא זכה בכלום בקריירה. למה סטיב קר לא מקבל כזה יחס, לדוגמא?"

שחקן בוסטון סלטיקס אל הורפורד. GettyImages
"גם בזמנים קשים, אנחנו כל הזמן מוצאים דרכים לצאת מהם". הורפורד/GettyImages

המספרים

* לברון קבע טריפל דאבל עם למעלה מ-40 נקודות בפעם השלישית בקריירה בפלייאוף - יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה. קבוצותיו ניצחו פעם אחת בלבד כשזה קרה, והפסידו פעמיים.

* לברון קלע 40 נקודות או יותר בפעם החמישית בפלייאוף הזה - יותר מכל פלייאוף אחר בתולדותיו.

* קינג ג'יימס סיפק עוד הופעה לפנתאון במשחק מספר 2, אף שזה נגמר בהפסד. בסיבוב הראשון מול אינדיאנה היו לו 46 נקודות, 12 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ובחצי גמר המזרח מול טורונטו סיפק 43, 8 ו-14.

* שימו לב להבדלים בין הקו האחורי הפותח של שתי הקבוצות: הגארדים של בוסטון (טרי רוז'יר וג'יילן בראון) סיפקו 41 נקודות, אלה של הקאבס (ג'ורג' היל וג'יי אר סמית') שלוש בלבד (1 מ-11 מהשדה, 0 מ-6 ל-3).

* הפעם האחרונה שלברון פיגור 2:0 בסדרת פלייאוף במזרח היתה לפני עשר שנים - מול בוסטון, שבסופו של דבר גם זכתה באליפות.

* בינתיים, מרכוס מוריס מגבה את הדיבורים שלו: כשהוא שמר על לברון עד כה, ג'יימס קלע 11 נקודות בלבד, ב-4 מ-14 מהשדה ועם אף שלשה (לעומת 41 ב-16 מ-28 מהשדה, כשכל יתר הסלטיקס שמרו עליו).

* כמה בוסטון היא קבוצה? ג'יילן בראון היה הקלע המוביל ברבע הראשון (14), טייטום בשני (9), טרי רוז'יר בשלישי (14) ואל הורפורד ברביעי (8).

* במחצית השנייה, לבוסטון היו 20 זריקות חופשיות. לקליבלנד 3 בלבד.

מה אתם אומרים, יש דמיון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully