וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הספורט דרש הבהרות מהמנהלת בנוגע לפיצול של מכבי תל אביב

12.5.2018 / 10:00

במכתב שכתב מנכ"ל הערוץ, שבעליו הם מבעלי הצהובים: "נבקשכם להבהיר כי הנכם פועלים להבטיח כי הסגלים הבכירים ביותר ישחקו". החשש כי הערוץ יטען להפרת הסכם. תגובת הערוץ: "המנהלת התבקשה לעמוד בכל סעיפי ההסכם"

one

בצל המגעים בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה והודעתה של מכבי תל אביב בחודש שעבר כי תקים שני סגלים נפרדים בעונת 2018/19 -אחד למשחקי הליגה ואחד ליורוליג - נודע לוואלה! ספורט כי בערוץ הספורט, שמשדר את ליגת העל, פנו בתקופה האחרונה למנהלת על מנת לבקש הבהרות לגבי הסיטואציה ורמזו על עמדתם.

במכתב שכתב מנכ"ל הערוץ, תומר תורג'מן, ושתוכנו הגיע לידי וואלה! ספורט, נכתב: "בהסכם שבינינו, שבמסגרתו רכשנו מכם, בתמורה גבוהה, את זכויות השידור של ליגת העל, מוגדרת הליגה כ-'ליגה הבכירה ביותר בכדורסל הישראלי במסגרתה משחקות או תשחקנה הקבוצות הבכירות ביותר בכדורסל הישראלי'. אין ספק, כי היה ויתממש האמור בפרסומים, הרי שתיווצר 'ליגה' חדשה, בה לא תשחקנה הקבוצות הבכירות בכדורסל הישראלי". אותה 'ליגה' חדשה שתיווצר, לא תוכל להיחשב כ'ליגת על', והדבר יפגע אנושות באיכות ואטרקטיביות הליגה, ובשווי הזכויות... נבקשכם להבהיר בדחיפות כי הנכם פועלים מל הקבוצות על מנת להבטיח שלכל אורך תקופת ההסכם והזכויות, כי הסגלים הבכירים ביותר של הקבוצות ישחקו במסגרת הליגה".

עוד בנושא

הפועל חולון גברה 80:82 על ראשון לציון, נס ציונה ניצחה 89:76 בחיפה
במרחק נגיעה מליגת העל: הפועל באר שבע עלתה לגמר הפלייאוף בלאומית
שטים על גבי ההיסטוריה: ונציה מהממת את הכדורסל האיטלקי

עורך דין שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב (שמאל) עם שמואל פרנקל יושב ראש מנהלת הליגה. מערכת וואלה! NEWS
שמואל פרנקל ושמעון מזרחי/מערכת וואלה! NEWS

במנהלת הליגה ראו במכתב זה של ערוץ הספורט כהכנה משפטית לקראת אפשרת של הודעה על הפרת ההסכם. בישיבת המנהלת שנערכה ב-24 לאפריל סיפר שמואל פרנקל על המכתב שנשלח מטעם הערוץ, וכך נכתב בפרוטוקול, שטרם אושר: "התקבל מכתב מערוץ הספורט כי במידה ומכבי תלך על מהלך של שני סגלים, מדובר בהפרת הסכם". לוואלה! ספורט נודע כי היועץ המשפטי של מנהלת הליגה בוחן את הנושא בתקופה האחרונה.

אלא שבסביבת המנהלת ובעולם הכדורסל קיימת ביקורת רבה על עצם המכתב של ערוץ הספורט, שכן בעלי ערוץ הספורט הוא מבעלי מכבי תל אביב, ויש הרואים בעצם המכתב לחץ כבד שמפעילה מכבי תל אביב על מנהלת הליגה על מנת להשיג את מבוקשה. אגב, חלק מחברי הדירקטוריון התייחסו בביטול לעצם הצגת הנושא, וטענו כי מדובר אך ורק בלחץ של מכבי תל אביב. הסכם זכויות השידור בין הצדדים מסתיים בסוף העונה הבאה, סוף עונת 2018/19.

מערוץ הספורט נמסר בתגובה לידיעה: "ערוץ הספורט מחזיק בזכויות השידור בליגת הכדורסל וקשור בהסכם - משפטית ומסחרית - עם מנהלת הליגה. מתוקף זה התבקשה מנהלת הליגה להבהיר שתעמוד בכל סעיפי הסכם ההתקשרות בעתיד. כל ניסיון לקשור בין זה לנושאים אחרים פסול ונפסד."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully