וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בליגת העל: מכבי תל אביב תשוב למסלול הניצחונות מול נהריה?

9.5.2018 / 16:23

הצהובים, ללא ג'קסון ורול, תארח את הקבוצה הצפונית (19:00, 5+ לייב). הפועל ירושלים תחפש להתאושש מול אילת (21:05, ספורט 5). הפועל תל אביב תצא לאשדוד, גלבוע/גליל תארח את הרצליה

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב מול יפתח זיו שחקן עירוני נהריה. מגד גוזני
דיברתולומאו מול זיו/מגד גוזני

המחזור ה-30 בליגת העל ייפתח מחר (חמישי) עם ארבעה משחקים חשובים. אחרי ההפסד להפועל אילת, תארח מכבי תל אביב את עירוני נהריה (0:2 למכבי תל אביב בעונה הסדירה עד כה) שמרגישה את מכבי חיפה האחרונה סוגרת עליה. אותה אילת תצא למשחק חוץ נגד הפועל ירושלים (0:2 לירושלים בעונה הסדירה עד כה) שרוצה לשים את ההפסד להפועל תל אביב בחוץ. הקבוצה של דני פרנקו תצא למשחק חוץ קשה נגד מכבי אשדוד הנהדרת (0:2 למכבי אשדוד בעונה הסדירה עד כה) ואילו גלבוע/גליל תארח את בני הרצליה (1:1 בין הקבוצות בעונה הסדירה עד כה).

seperator

מכבי תל אביב - עירוני נהריה (19:00, 5+ לייב)

מאז חזרה מכבי תל אביב מפגרת נבחרת ישראל בחודש פברואר היא רושמת מאזן מאוזן של שישה ניצחונות מול שישה הפסדים. המשמעות של הנדנדה ביכולת היא חוסר יכולת לשמור על המקום הראשון אותו תפסה לפני מספר משחקים בניצחון על הפועל חולון בחוץ, וביום שני איבדו השחקנים של נבן ספאחיה יתרון משמעותי נגד הפועל אילת בדרך לירידה למקום השני. הצהובים רשמו את אחד המשחקים ההתקפיים החלשים שלהם העונה עם 69 נקודות בלבד, מה שגרם לספאחיה לבצע שוב שינוי בסגל כשפייר ג'קסון ומייקל רול לא יתלבשו, כמו גם ארט פרחוסקי שיושב בחוץ זה משחק שלישי ברציפות, ואת מקומם ברוטציה יתפסו דיאנדרה קיין ומייקל רול.

ההפסד הביתי להפועל חולון, והניצחון במקביל של מכבי חיפה על מכבי ראשון לציון, הפכו את החיים של עירוני נהריה לקשים מאוד. הסגולים צריכים לפגוש ארבע קבוצות חזקות עד לסיום העונה, בידיעה שאם לא יצליחו לרשום ניצחונות הם צפויים לרדת לליגה השנייה אחרי ארבע שנים. בנהריה מקווים לחזור למסלול הניצחונות דווקא ביד אליהו, מקום בו ניצחו בסיבוב השלישי בעונה שעברה בפעם הראשונה בהיסטוריה, ולקבל מעט מרווח נשימה מהתחתית הבוערת. האקים ווריק, שהגיע עם לא מעט ציפיות לפני שבועיים, לא יתלבש זה המשחק השני ברציפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ריצ'רד האוול, שחקן הפועל ירושלים. יוסי ציפקיס
בכושר רעוע. האוול/יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים - הפועל אילת (21:05, ספורט 5)

ההפסד של הפועל ירושלים להפועל תל אביב הקטין את סיכויי האלופה לסיים את העונה הסדירה במקום הראשון, ובבירה ירצו קודם כל להבטיח את יתרון הביתיות בפלייאוף במשחקים הקרובים. הקבוצה של עודד קטש הציגה כדורסל לא מספיק טוב לאורך דקות ארוכות של המשחק בדרייב אין, כשרק קאמבק מרשים שהוביל ג'רום דייסון החזיר אותה לתמונה, אבל גם אז איבדו האדומים ריכוז ורשמו הפסד נוסף. מלבד קיילין לוקאס, שמוצא את עצמו בלא מעט משחקים מסופסל, מי שעוד נמצא בכושר לא טוב, מאז שנפצע, הוא הסנטר ריצ'רד האוול שרושם 5.7 נקודות ו-6.7 ריבאונדים בארבעת המחזורים האחרונים.

הפועל אילת רשמה רק שלשום את אחד הניצחונות המשמעותיים שלה העונה, כשגברה על מכבי תל אביב בבית, והשאירה לעצמה סיכוי אמיתי לסיים את העונה במקום החמישי המכובד. אילת החל מאמצע הסיבוב השני היא בעיקר קבוצה ביתית, שם הצליחה לנצח שבעה משחקים ברציפות, אך מחוץ להיכל בגין הקבוצה של שרון דרוקר מצליחה הרבה פחות, והפסידה כבר ארבעה משחקים ברציפות. באילת ירצו לשים סוף לרצף השלילי מחוץ לבית, ולשחק כדורסל טוב יותר מזה ששיחקו נגד מכבי תל אביב על הדרך.

מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו. ברני ארדוב
הפועל תל אביב תמשיך במומנטום? דני פרנקו/ברני ארדוב

מכבי אשדוד/באר טוביה - הפועל תל אביב (20:55, משולב בספורט 5)

מכבי אשדוד חזרה למסלול הניצחונות בתחילת השבוע כשגברה בקלות על גלבוע/גליל, ובזכות ההפסד של מכבי תל אביב, נצמדה החבורה של בראד גרינברג בחזרה למקום הראשון בטבלה. באשדוד מקבלים את הגארד קמרון לונג בכושר שיא בשבועות האחרונים, כשהוא רשם טריפל דאבל בניצחון האחרון, ורק שבוע קודם לכן היה קרוב לאותו הישג נגד מכבי תל אביב. בקבוצה חולמים על סיום במקום הראשון את העונה הסדירה, אך יודעים ששתי המטרות העיקריות הן לשמור על המומנטום החיובי לתוך הפלייאוף ולהמנע מפציעות שעלולות להפריע בדרך להגעה האפשרית לפיינל פור.

שישה ניצחונות בשמונת המחזורים האחרונים הופכים את הפועל תל אביב לאחת הקבוצות החמות בליגת העל לקראת הפלייאוף, ואולי הקבוצה שאף אחת מארבע הראשונות לא תרצה לקבל בסדרת רבע הגמר. ביום ראשון הציגו השחקנים של דני פרנקו משחק נהדר כשגברו בבית על הפועל ירושלים, בזכות יכולת גבוהה של שני שחקנים שלא מרבים להתעלות העונה - אדריאן בנקס וטיי מקי. בהפועל יודעים שאשדוד היא אחת משתי קבוצות בלבד העונה שאותן הם לא ניצחו, ורוצים לשים סוף למאזן הזה, כדי לשמור על סיכוי לתפוס את יתרון הביתיות לפני הכניסה לפלייאוף.

שון דאוסון שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
קרוב למקום אחרון. שון דאוסון/ברני ארדוב

הפועל גלבוע/גליל - בני הרצליה (18:45, משולב ב-5+ לייב)

רצף שבעת הניצחונות של גלבוע/גליל הגיע לסיומו ביום ראשון עם תבוסה במשחק החוץ נגד מכבי אשדוד, אליו הופיעה הקבוצה עם שלושה זרים בלבד כשג'ייקובן בראון הפצוע בברכו מקבל מנוחה. אם העדרותו של בראון לא הספיקה, איבדה גלבוע עוד ברבע הראשון את דיאנג'לו הריסון ונאלצה לשחק עם שני זרים לאורך שלושה רבעים, כשברבע האחרון פשוט נפלה מהרגליים. הריסון, שנפצע בקרסולו, כשיר למשחק נגד בני הרצליה וישחק, אך שיתופו של בראון עדיין מוטל בספק והוא ייקבע בהחלטה משותפת של השחקן, הצוות הרפואי והצוות המקצועי לפני המשחק. בגלבוע רוצים לסיים את העונה הסדירה במקום החמישי המכובד, ויודעים שכדי לעשות כך, הם חייבים לנצח את הרצליה.

עד לפני 11 ימים נראתה בני הרצליה בדרך הבטוחה להשארות בליגה ולכניסה לפלייאוף, אלא ששלושה הפסדים רצופים, ששניים מהם, למכבי ראשון לציון ועירוני נס ציונה, היו תבוסות קשות. לפתע מוצאים עצמם השחקנים של אריק שיבק מרחק משחק אחד בלבד מהמקום האחרון, כשביום שני יפגשו את מכבי חיפה בהרצליה למשחק עונה, שהפסד בו עשוי להיות שווה ירידה לליגה הלאומית. בהרצליה מקווים להגיע למשחק הזה מעל המקום האחרון, וכדי לעשות כך הם חייבים לנצח בגן נר, מקום שבו הם כבר ניצחו העונה ובצורה משכנעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully