וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון תורג'מן: "העונה הזאת גדולה יותר מהעונה במכבי חיפה. מגיע לנו לזכות בגביע"

7.5.2018 / 14:30

"מה שקורה השנה מזכיר לי את הזכיה עם בני יהודה. זו העונה הכי טובה בקריירה שלי. אני יותר מנוסה, יותר ותיק, יותר אחראי". אלון תורג'מן בראיון מיוחד לגמר: השמועות על תמאש, העזיבה של ממן, והסרטון של מייקל ג'ורדן

ברני ארדוב

לקראת הראיון עם אלון תורג'מן, קשה שלא לחזור לדברים שאמר בראיון בתחילת העונה. הויתור על אירופה, אחרי עונת שיא במכבי חיפה, הוא משהו שתורג'מן מתחרט עליו עד היום. כשנוגעים בנקודה הזאת, זה עושה לו כואב. גם היום, מספר חודשים אחרי הראיון, אף שחקן במכבי חיפה לא הצליח לנפץ את השיא שלו מאז "עונת שלומי ארבייטמן" ב-2009/10. תורג'מן כבש 15 שערי ליגה, 21 בכל המסגרות, אבל בדיוק בשלב הזה הקריירה נתקעה.

על השאלה האם העונה, עם 11 גולים וארבעה בישולים, היא עונה גדולה יותר, הוא לוקח פאוזה. "השאלה קשה, אבל יש לי תשובה בשבילך", הוא מהנהן. "זאת עונה גדולה יותר מהעונה במכבי חיפה. זאת העונה הכי טובה בקריירה שלי. לא הכל זה מספרים, אני מדבר על הסגנון שלי. השתפרתי בהמון פרמטרים, אני שחקן יותר מנוסה, יותר ותיק, אני לוקח יותר אחריות מאשר במכבי חיפה. אז הייתי ילד בן 22, היום אני שחקן בוגר. העונה הזאת מוצלחת יותר, גם ברמה הקבוצתית".

עוד בנושא

הפועל חיפה תערוך חגיגות ספונטניות במקרה של זכיה בגביע
למרות שקלינגר טרם חתם, הפועל חיפה תחל בהכנות לקיץ אחרי הגמר

אלון תורג'מן שחקן הפועל חיפה חוגג עם חבריו. ברני ארדוב
"זאת העונה הכי טובה בקריירה שלי". אלון תורג'מן/ברני ארדוב

בניגוד לראיון הקודם, כשמחזירים את תורג'מן לעונת מכבי חיפה, זה עושה לו טוב. "אפשר להתווכח עם המון דברים. שמעתי ביקורות, וחיוויתי לא מעט כאלה במכבי חיפה למרות המאזן. היו גם דברים לא נעימים. אבל עם מה שעשיתי - אי אפשר. זה עונה לך על השאלה איזו עונה גדולה יותר?".

אבל לא זאת הסיבה היחידה שבגללה תורג'מן יהפוך את העונה לגדולה יותר. פעמיים הוא הגיע לליגה האירופית, אבל את התואר היחיד שיש לו בארון הוא השיג בעונה שעברה - גביע המדינה עם בני יהודה. בצד השני, שון גולדנברג וטל כחילה רוצים גביע שני ברציפות. "לא חשבתי על זה עד עכשיו, אבל אני ממש מקווה שזה יהיה אני שאזכה בגביע שני ברציפות. יש לנו המון דרייב מהצוות המקצועי, וזה מזכיר לי מה קרה בעונה שעברה עם בני יהודה".

המסלול דומה?

"כולם החדירו בנו מתחילת העונה שהגביע הוא של בני יהודה. ברק אברמוב, יוסי אבוקסיס ואלירן עובד לא הפסיקו לדבר על זה. ככל שהתקדמנו לגמר, אתה קולט כמה זה ממשי. בהתחלה אתה לא מבין מה אומרים לך, כי זה נראה רחוק. כשאתה במרחק נגיעה, אתה מבין שאם לא תיקח את זה, זה יהיה פספוס ענק. לפני המשחק בגמר, התאספנו כל השחקנים ואמרנו אחד לשני שלא משנה הדרך, אנחנו מביאים את הגביע לשכונה. להגיד לך שזה היה פשוט? זה היה אחד המשחקים הקשים באותה שנה. גם בפנדלים הלך קשה. הם היו ביתרון, חשבנו שזה נגמר, אבל בניון ובן חיים החמיצו ועשינו מהפך. זאת אולי לא העונה הטובה בקריירה שלי, אבל זה הרגע הכי משמח. ככל שהגמר מתקרב, אני נזכר במה שקרה אז. אין דבר שאני רוצה יותר מאשר לקחת את זה, בטח אחרי עונה כזאת. מגיע לי. מגיע להפועל חיפה".

מה יותר קשה לנצח, מכבי תל אביב של העונה שעברה או בית"ר ירושלים של העונה?

"שאלה קשה מאוד. אני חושב שזה די דומה. מכבי תל אביב של העונה שעברה הייתה קבוצה חזקה, אבל בית"ר של העונה היא קבוצה מיוחדת. אסור לי לחשוב על זה. צריך לשים הכול בצד ולחזור עם הגביע".

11 שערים, ארבעה בישולים. מה שלא הלך בבני יהודה קורה בהפועל חיפה.

"מבחינת מספרים, זה לא עבד שם. אני לא משתמש בזה כתירוץ, אבל עובדתית - זאת שנה שבה אני משחק כחלוץ תשע. אמרתי לך בתחילת העונה שהמיקום שלי בבני יהודה קצת הרס. יותר נוח לי בתפקיד הנוכחי, אני מרגיש יותר טוב במגרש. גם בעונת בנאדו במכבי חיפה שיחקתי תשע וראית איזה מספרים אני מסוגל לתת. בתחילת העונה ניר אמר לי שאשחק תשע ולא בצד, זה מה שהביא אותי להפועל חיפה ולא למכבי פתח תקוה".

אלון תורג'מן שחקן מכבי חיפה מאוכזב. יוסי ציפקיס
"אני לוקח יותר אחריות מאשר במכבי חיפה". אלון תורג'מן בירוק/יוסי ציפקיס

הנקודה הכי חשובה בקריירה שלי תורג'מן היא אחיו הגדול. את הקואוצ'ינג וההשראה למשחק הוא שואב ממנו. "אחרי הזכיה עם בני יהודה, ידעתי שאני בצומת דרכים בקריירה שלי. מה עושה כל שחקן נורמלי? יוצא לסוג של חופש, טיול, לנקות את הראש. אחי, אורן, התנגד. הוא הודיע לי שאני לא יוצא לשום מקום בקיץ, שאני נשאר בארץ כדי לעבוד", מספר תורג'מן. "עשיתי מה שהוא אמר. עבדתי קשה עם מאמן אישי, דבר שבשנים אחרות לא עשיתי כי רציתי 'להתנקות'. השנה ישבתי בבית וחשבתי: איך אני חוזר להיות אלון תורג'מן של מכבי חיפה, כזה שיודע לכבוש שערים, לעבוד במגרש, שמתרכז. יש הרבה אנשים שיכולים לייעץ, אבל אחי הוא ה'דה בסט'. יוצא יחידה מובחרת בצה"ל, שראה דבר או שניים בחיים שלו. השבוע הוא חגג יום הולדת 31. אני רוצה להביא לו את הגביע במתנה, תמורה לסרטון מוטיבציה ששלח לי ומלווה אותי עד היום".

ספר לי.

" הוא שולח לי המון סרטונים, אבל יש אחד שתפס אותי. משפט של מייקל ג'ורדן. 'החטאתי מעל 9000 זריקות בקריירה שלי. הפסדתי כמעט 300 משחקים. ב-26 הזדמנויות סמכו עלי לקחת את הזריקה המכרעת במשחק... ופספסתי. נכשלתי שוב ושוב ושוב בחיי, וזו בדיוק הסיבה להצלחתי'. זה המשפט הכי טוב ששמעתי".

מה עוזר לכם להצליח העונה?

"קודם כל ניר. המרקם שהוא יצר בקבוצה. יש משהו בחדר ההלבשה של הפועל חיפה, שגורם לי ליהנות כאילו אני נכנס לבית של ההורים שלי. ניר לימד אותנו, בעיקר אחרי הפסדים, שלא צריך לבכות בדיוק כמו שצריך למתן את השמחה אחרי ניצחונות גדולים. תראה מה קרה אחרי קריית שמונה, מכבי תל אביב ובני יהודה - הקבוצה חזרה לנצח. לזרים יש חלק מהותי בזה. עוד לא נתקלתי בזרים כל כך איכותיים בליגה, לפחות בקבוצות שבהן שיחקתי. יש כאן תותחים, אחד אחד. בינגו אדיר של ניר ויואב".

תמאש הוא הדמות המסקרנת מבין הזרים. איך הוא מתנהל בתוך ומחוץ למגרש?

"בסופו של דבר, בכל קבוצה שאי פעם אהיה בה, הייתי רוצה שחקן כמו תמאש. שמועות על בילויים? אתה יודע, ראיתי לאחרונה ראיון עם ניימאר. שאלו אותו 'למה אתה יוצא כל היום ומבלה?'. הוא ענה לכתבים: אם לא אהיה טוב על המגרש, אתם יכולים לבוא בתלונות. כל עוד אני מספק את הסחורה, תהיו בשקט. גם תמאש השתיק הרבה אנשים העונה".

גבריאל תמאש שחקן הפועל חיפה עם אלון תורג'מן. ברני ארדוב
"הוא השתיק הרבה אנשים העונה". אלון תורג'מן עם גבריאל תמאש/ברני ארדוב

כדי להבין מהיכן הרומן התחיל, כדאי לחזור מעט אחורה, לתחילת העונה. תורג'מן סיכם את התנאים עם יואב כץ והמריא מיד לקייב, כדי לחתום על חוזה ולעשות תמונה עם הבוס. "אני מגיע למחנה ושומע שכולם מדברים על כך שהפועל חיפה תסיים במקומות שש עד שמונה. לא האמנתי", מספר תורג'מן.

מה חשבת?

"ברור שיותר גבוה, הם בנו שם קבוצה לגיטימית לפלייאוף העליון. ראיתי את זה כבר במחנה. יש לי ניסיון בליגת העל, אני מכיר קבוצות ושחקנים, בעיקר יכולות. ראיתי את הסגל, את השחקנים, קבוצה שמשחקת כדורגל התקפי, עושה לחץ וגורמת ליריב לאבד כדור. השחקנים היו רעבים. נקודת המפנה הייתה המשחק מול דינמו קייב (1:1, תורג'מן כבש, א"י). זה מועדון גדול, ושאף אחד לא יבלבל את המוח ויספר לי שהם עלו עם הרכב שלישי. היו שם שחקנים שהכרתי אישית. והפועל חיפה הקטנה, כמעט ניצחה אותה. שם הבנתי מה יקרה העונה. כשראיתי 2,000 איש ביציע לפני הליגה, הבנתי מה יקרה בהמשך. פתאום הגיעו 6,000, ויותר. לא הייתה סיבה שזה לא יקרה".

עד הפגישה עם יואב לא דיברתם. הוא לא בעלים סטנדרטי.

"לפני שהגעתי להפועל חיפה, לא הכרתי את יואב באופן אישי. שמעתי עליו סטיגמות בלי סוף. אמרו לי: 'הוא קשה, לא בן אדם נחמד, לא הכי נוח'. היום זה מצחיק אותי. אחרי הפגישה הראשונה איתו בקייב, לקחתי את כל מה שאמרו לי וזרקתי לפח. יושב לידי בעל בית צבעוני, אדם נדיב מאוד שסגר איתי חוזה בעשר דקות. אמרו לי שהוא קשה במשא ומתן. קשה? ממש לא, הוא יודע לשחרר ולתת את הביטחון ואת הגב. פעם אחת לא קיבלתי משכורת באיחור, זה לא מובן מאליו בליגת העל. הייתי בכמה מועדונים בקריירה, מי שאומר עליו משהו אחר הוא פושע".

אחת ההחלטות הקשות שלקח העונה - שחרור חנן ממן. כמה העזיבה שלו השפיעה?

"אני לא משווה בין ממן לורמוט שהגיע. שניהם מאוד מוכשרים ויכולים לשחק בכל קבוצה בליגה. אני שמח על ההתקדמות שחנן עושה בקבוצה החדשה שלו. זאת באמת עונה גדולה, הוא עוזר להם לקחת אליפות. גילי הגיע ממקום אחר. שחקן שבא ממקום שהוא לא הצליח לפרוח בו, שלא הלך לו, חזר לשחק ולכבוש שערים. שנינו היינו במכבי חיפה והגענו לכאן, אבל אנחנו לא באותו מסלול. הוא הגיע לכאן מיד אחרי מכבי חיפה, אני לא. יש דבר אחד שאי אפשר להתווכח איתו בכדורגל. הבאתי מספרים גם שם וגם כאן. גילי לא קיבל שם את ההזדמנות. פה הוא משחק ואתה רואה שחקן שונה. ככה זה עם שחקנים טובים. כשנותנים להם קרדיט הם מצליחים. גילי שחקן מדהים, הוא עזר לנו מאוד להגיע לאיפה שאנחנו היום. אנחנו עושים דברים יפים בחלק הקדמי".

מי פייבוריטית בגמר?

"בית"ר קבוצה טובה, בטח בטדי. תהיה להם אווירה ביתית. אבל הקהל שלנו יהיה שם כדי לעזור. אני מאמין בחברים לקבוצה, בצוות המקצועי שלנו. אין לזה תשובה חד משמעית, אבל אני מקווה שנחזור עם הגביע. רוצה גביע שני ברציפות".

שחקן הפועל חיפה אלון תורג'מן. ברני ארדוב
"רוצה גביע שני ברציפות". אלון תורג'מן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully