וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברפול בעננים: "אנחנו יודעים להפוך הכל למעניין, אה?"

המייטי רדז חגגו את ההעפלה המלהיבה לגמר האלופות, מילנר הוסיף: "לא יודע מה להגיד על זה". קלופ הקדיש את הניצחון לאוהד הפצוע. המנהל המקצועי של רומא מונצ'י במתקפה חריפה על השיפוט

עריכת וידאו: מתן חדד

שלב הנוקאאוט של ליגת האלופות התאפיין בדרמות ובמהפכים רבים וגם הערב (רביעי) ליברפול לא שייטה בנעימים באולימפיקו, אבל הצליחה לשמור על ה-2:5 מהמשחק הראשון והעפילה לגמר מול ריאל מדריד למרות שהפסידה 4:2 באולימפיקו, עם 6:7 בסיכום שני המפגשים מול רומא. הג'לארוסי הצליחו לחזור פעמיים מפיגור ולהתקרב עם צמד מאוחר של ראג'ה נאינגולן (86, 94), אבל בסופו של דבר נאלצו לראות את החבורה של יורגן קלופ חוגגת על הדשא הביתי שלהם. כעת, החבורה ההתקפית האדירה (40 שערים בצ'מפיונס - שיא עונתי חדש) בראשותו של מוחמד סלאח הנפלא, תנסה לשחזר את הניצחון מול הבלאנקוס בגמר 1981 ולקחת מהם את הגביע עם האוזניים הגדולות אחרי שתי זכיות רצופות. גמר ליגת האלופות ייערך באצטדיון אולימפיסקי בקייב ב-26 במאי.

עוד בנושא

ליברפול עברה את רומא והעפילה לגמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד
מקנדי, דרך בניון ועד רונאלדו: המספרים לקראת גמר ליגת האלופות
ארסן ונגר מתכונן לגמר הליגה האירופית: "אני רוצה לסיים יפה את סיפור האהבה שלי עם ארסנל"

הטריו הקטלני בהיסטוריה

המספרים

* ליברפול העפילה לגמר ליגת האלופות/גביע אירופה לאלופות בפעם השמינית בתולדותיה, והראשונה מאז 2007.

* ליברפול תפגוש בגמר את ריאל מדריד - שחזור הגמר מ-1981 (אז האנגלים ניצחו 0:1 משער של אלן קנדי).

* זאת הפעם ה-20 שקבוצה אנגלית עולה לגמר המפעל האירופי הבכיר, ופעם ראשונה שזה קורה מאז הזכייה של צ'לסי ב-2012.

* בחמישה מפגשים שנערכו בין ליברפול לרומא במסגרות אירופיות, האיטלקים מעולם לא ניצחו.

* ליברפול הפסידה לראשונה העונה בליגת האלופות.

* שערו של מאנה היה ה-29 של השלישייה הקדמית של ליברפול העונה בצ'מפיונס (סלאח ופירמינו 10, מאנה 9) - בכך עקפה את שיא השערים לשלושה מאותה קבוצה, שהיה שייך ל-BBC של ריאל מדריד ב-2013/14 (רונאלדו 17, בייל 6, בנזמה 5).

* ליברפול כבשה כבר 40 שערים העונה בליגת האלופות - שיא כיבושים חדש במפעל.

* כולל משחקי המוקדמות, לליברפול יש 46 שערים באירופה העונה וזהו שיא חדש נוסף - הכי הרבה שערים לקבוצה בקמפיין אירופי בודד.

* ממוצע השערים העונה בליגת האלופות - 3.2 למשחק - הוא הכי גבוה מאז עונת 1990/91 והגבוה בתולדות המפעל.

* יורגן קלופ העפיל בפעם השנייה בקריירה לגמר ליגת האלופות. ב-2012/13 הפסיד עם דורטמונד לבאיירן מינכן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מאמן ליברפול יורגן קלופ חוגג. רויטרס
העפיל לגמר שני בקריירה. יורגן קלופ/רויטרס

* אחרי ששמרה על רשת נקייה בשלב הבתים מול אתלטיקו מדריד, קרבאח וצ'לסי, ובשלבי הנוקאאוט נגד שחטאר דונייצק וברצלונה - רומא ספגה הערב לראשונה העונה שערי בית בליגת האלופות.

* ג'ורג'יניו ויינאלדום כבש את שערו ה-19 עבור מועדון אנגלי (ליברפול, ניוקאסל), והוא היה הראשון מתוכם במשחק חוץ. למעשה, שלוש שנים עברו מהפעם האחרונה שכבש מחוץ לאצטדיון הביתי שלו.

* ג'יימס מילנר כבש את השער העצמי הראשון של ליברפול בליגת האלופות מאז עונת 2007/08. אז זה קרה בהופעה הקודמת של המייטי רדס בשלב חצי הגמר, כאשר המגן ג'ון ארנה ריסה כבש לשערו הוא מול צ'לסי של אברהם גרנט.

* השער של מילנר היה העצמי ה-18 העונה בליגת האלופות - שיא חדש.

* ליברפול השוותה את שיא הכיבושים במשחקי חוץ לעונה אחת בצ'מפיונס עם 20, בדיוק כמו ריאל מדריד ב-2013/14.

* צמד המפגשים בין ליברפול לרומא הוא הפורה ביותר אי פעם בשלב חצי הגמר (13 שערים), לפני המפגש הכפול בין יובנטוס למונאקו ב-1997/98 (10).

* סאדיו מאנה הוא השחקן השלישי אי פעם שהגיע לתשעה שערי אלופות בעשרת משחקיו הראשונים במפעל, לצד סימונה אינזאגי והארי קיין.

* אדין דז'קו כבש בחמשת המשחקים האחרונים של רומא בליגת האלופות. זהו הרצף הארוך ביותר של שחקן ג'לארוסי במפעל.

* דז'קו הוא גם הראשון מאז סמואל אטו במדי אינטר ב-2010/11 שכבש שמונה שערי אלופות בקבוצה איטלקית.

קלאסה: רומא איחלה לסלאח בהצלחה בגמר

התגובות

יורגן קלופ הקדיש את הניצחון לשון קוקס, אוהד ליברפול שנפצע קשה במתקפה של אוהדי רומא בשבוע שעבר: "הגמר הזה הוא מאה אחוז עבור שון קוקס. אמרנו עוד לפני המשחק שאנחנו חושבים על זה, ועכשיו אנחנו שם. שולחים אליו את כל התפילות והאיחולים".

על המשחק עצמו אמר הגרמני: "היה לנו מזל היום, אנחנו יודעים את זה. רומא קבוצה חזקה. היינו במצב שרצינו, ניהלנו את הסיכונים והובלנו 1:2, אבל אז לא עשינו מספיק במתפרצות ולא ניצלנו את השטחים שקיבלנו. נצטרך לשחק בגמר הרבה יותר טוב, החדשות הטובות הן שאנחנו מסוגלים לזה. זה מגיע לשחקנים, האופי שהם הראו, המנטליות, הכדורגל שהם הציגו - זה פשוט משוגע. זה מתאים לנו שהתוצאה הכוללת היא 6:7. זה לא ייאמן. אני יודע שכולם יזכירו לי שהפסדתי בחמישה גמרים, אבל אלה החיים. הדרך היחידה לנצח גמר היא להגיע אליו, ולעשות את זה".

ג'יימס מילנר: "אני לא יודע מה להגיד אחרי דבר כזה. אנחנו יודעים איך להפוך הכול למעניין, אה? זה כל העניין. אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לסגור משחקים טוב יותר, אבל בסך הכול אפשר להיות מרוצים. אף אחד לא אמר שלהגיע לגמר ליגת האלופות יהיה קל, ועברנו כמה קבוצות נהדרות בדרך. אנחנו צריכים להינות מזה אבל לא לאורך זמן. השחקנים ישתו הלילה? אולי ארשה לעצמי לשתות קצת מיץ או משהו".

ג'ורדן הנדרסון: "לצערי, אנחנו אף פעם לא עושים דברים בדרך הקלה. היה מאמץ מדהים שלנו. בסך הכול התמודדנו עם הסיטואציה בצורה טובה, חוץ מבעשר הדקות האחרונות. אני מאושר שעלינו לגמר. ידענו שזה חשוב שנבקיע מוקדם. היה חסר לנו מזל בשער הראשון שלהם אבל בסך הכול יכולים להיות מרוצים מצמד המפגשים. נגיע לגמר עם ביטחון".

כך הגנת רומא התמודדה עם סלאח, פירמינו ומאנה בשני המשחקים

אצל האיטלקים התעסקו בסיום בעיקר בשני הפנדלים שהגיעו להם במהלך המשחק, והמנהל המקצועי מונצ'י יצא במתקפה חריפה נגד השופטים. השיפוט שינה הכול", אמר, "ספגנו שער מנבדל במשחק הראשון, וכאן לא קיבלנו שני פנדלים שהגיעו לנו, שאחד מהם גם היה אמור להסתיים בכרטיס אדום ברור. זה הזמן שנרים את הקול שלנו. לא קר רומא, גם יובנטוס סבלה בצורה דומה מול ריאל מדריד. הכדורגל האיטלקי צריך להתחיל להישמע, כי מה שראינו הערב היה מזעזע. זה לשחק משחק בלבבות של האוהדים. אנחנו צריכים להחמיא לליברפול על ההעפלה, אבל גם לבדוק איך זה קרה. זה לא נורמלי.

"אני לא מבין למה ה-VAR לא בשימוש בתחרות המועדונים הכי חשובה בעולם. לא מבין. אני לא יודע למה אופ"א לא רוצה את זה, לדעתי זה הכרחי. זה לא רק נזק ברמה הכלכלית, אלא גם פוגע בתשוקה ובעבודה הקשה של הקבוצות. השחקנים מאוד כועסים בחדר ההלבשה".

פדריקו פאסיו: "המשחק הזה מייצג כמה אנחנו צומחים בעקביות, נקווה להגיע לאותו שלב בעונה הבאה כדי להמשיך את העבודה שעשינו. המשכנו הערב את העונה הטובה עם כדורגל טוב. חבל, בעיקר כי הגיעו לנו שני פנדלים. חוץ מזה, השופט הוסיף רק שלוש דקות. אנחנו צריכים לחשוב חיובי, להסתכל על הדברים הטובים שעשינו, להרים את הראש ולהמשיך הלאה".

אוזביו די פרנצ'סקו התמקד בנושאים אחרים: "נצמח דרך החוויה הזו. חבל, כי יכולנו להבקיע עוד שערים ולהלחיץ את ליברפול עוד יותר. אני מאוכזב מההדחה אבל אמרתי כל הכבוד לשחקנים על משחק כמעט מושלם במחצית השנייה. הוכחנו למה אנחנו מסוגלים באלופות במסע לא פשוט, אבל אני לא מסתפק הזה. אנחנו יכולים לעשות יותר. כמובן ש-25 דקות לסיום היה עוזר לנו לקבל פנדל ושיורחק להם שחקן, אבל עכשינו בעצמנו טעויות שעלו לנו".

רונאלדו ממתין להגנה של ליברפול

מאמני ליברפול הקודמים שהגיעו לגמר

מוכנים למאבק האדיר הזה על הגביע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully