וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקנים במכבי תל אביב טוענים: התקרית בין קרויף לטיבי נבעה מאי הבנה?

30.4.2018 / 12:25

העימות בין הבלם למאמן שסירב להתנצל פיצל את שחקני הצהובים לשני מחנות: "ג'ורדי איבד את זה לגמרי, זה משהו שרואים רק בליגות נמוכות". שחקנים מסבירים: קרויף לא הבין שטיבי התמהמה מסיבה מוצדקת

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. האם התקרית בין קרויף לטיבי נבעה מאי הבנה?

התקרית הממושכת בין ג'ורדי קרויף לאיתן טיבי על ספסל מכבי תל אביב אמש (ראשון) בחיפה ובהמשך על עמדת החילופים, פיצלה את מכבי תל אביב למחנה אשר תומך בבלם וסולד מהתנהגותו של המאמן ולמחנה שחושב כי טיבי היה צריך להיות מוכן הרבה יותר מהר לחילוף של ז'אן סילבן באבין וגם אם קרויף התנהג בצורה מוגזמת, זה נבע מתגובתו לאדישות המקוממת של הבלם. מיד בסיום המשחק קיבלו מרבית השחקנים את הסרטונים לטלפונים הסלולריים שלהם. "כולם נראו בהלם אחרי שהסרטונים הגיעו למכשירים", תיאר אמש אחד השחקנים. "מרבית השחקנים היו במגרש ולא הבחינו בכל מה שקרה על הספסל ובעמדת החילופים, אבל כאשר קיבלנו את הסרטון, הפנים של כולם היו המומות. זה נראה רע מאוד בשביל ג'ורדי, בשביל איתן ובשביל מכבי תל אביב. זה בטוח לא מה שמיטש גולדהאר קיווה להנחיל למכבי תל אביב. התגובה של ג'ורדי וההתפרצות שלו כלפי איתן, הן משהו שרואים רק בליגות נמוכות. ג'ורדי היה חייב לשלוט בעצבים".

בתוך כך, מתבררות הנסיבות האמיתיות של התקרית, ומסתבר שייתכן שמקורה בסך הכל באי הבנה בין המאמן לשחקן. שחקנים במכבי תל אביב סיפרו הבוקר כי טיבי התמהמה וערך באיטיות את כל ההכנות הדרושות כדי להיכנס כמחליף, מאחר שהוא המתין לקבל את צ'יפ המיקום שמחברים מאמני הכושר לגופיות השחקנים לפני שהם נכנסים לשחק. על פי גורם מסוים, הצ'יפ שהיה אמור לקבל איתן טיבי חובר אליו באיחור ועקב זאת הוא עמד והמתין בלי להראות סימנים שהוא כבר מוכן לחילוף.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הובילה 0:2, וסיימה ב-2:2 דרמטי מול הפועל חיפה
ג'ורדי קרויף התעמת עם איתן טיבי: "מצפה מהשחקנים להיות מוכנים"
ניר קלינגר טוען שחואן טוריחו קילל אותו: "שלא יטיפו לנו איך להתנהג"

שחקן מכבי תל אביב איתן טיבי. קובי אליהו
חובבנות נוסח מכבי תל אביב. איתן טיבי/קובי אליהו

2. קרויף מבין שהגזים בתגובתו, אבל לא ממהר להתנצל

בדרך חזרה מחיפה לתל אביב ניהל קרויף שיחות עם כמה ממקורביו. הוא בעצמו ראה את הסרטון מהמשחק והבין שהוא נראה בהם רע מאוד. יחד עם זאת, הסביר קרויף לסביבתו הקרובה כי זה הטריף אותו שאיתן טיבי התארגן במשך שלוש דקות ולא היה מוכן מיד כאשר באבין דיווח ששריריו מכווצים והוא לא יכול להמשיך. "מה, זה עונש כזה גדול לשחק עבור מכבי תל אביב גם לכמה דקות בלבד?", שאל קרויף גורמים בסביבתו. "בסופו של דבר מה שיקרה מעתה והלאה זה העתיד של השחקנים ושל מכבי תל אביב. אני כבר לא אהיה חלק מזה בעוד פחות מחודש. אז אני צריך להסביר להם כמה זה חשוב שמכבי תל אביב תזכה בכרטיס לאירופה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
משאיר אדמה חרוכה. קרויף/קובי אליהו

3. גם עם אלירן עטר לא שקט

התקרית עם טיבי, לא היתה היחידה אמש בחיפה. גם הכניסה של אלירן עטר כמחליף לכמה דקות סמוך לסיום, לוותה באקורדים צורמים. כאשר עמד עטר על נקודת החילוף, ניגש אליו קרויף ולחש דבר על אזנו. חלוץ מכבי תל אביב אפילו לא הפנה את מבטו לעבר המאמן ולא ניסה אפילו להקשיב למה שיש לקרויף לומר. מעבר לזה שהאירוע עם טיבי יוצא דופן בכיעורו ומותיר טעם רע מאוד בפה מכל העונה הזו של מכבי תל אביב, במועדון דיברו אמש על כך שהתקריות אמש בין המאמן לבין שניים משחקניו, עלולות להוביל בסופו של דבר לפגיעה אנושה בסיכויים להשיג כרטיס לאירופה בסוף העונה. "ג'ורדי איבד את זה והוא קרוב לאבד את הקבוצה", אמר אמש אחד השחקנים. "גם אם חלק מהשחקנים איתו לגמרי, התקריות האלה לימדו שיש בעיות קשות עם שחקנים אחרים וזה עשוי לפגוע בכל הקבוצה. זו התקופה הכי פחות טובה בעידן קרויף וחבל שהוא מסיים את הקדנציה שלו במכבי תל אביב באופן הזה".

שחקן מכבי תל אביב אלירן עטר מאוכזב. ברני ארדוב
עוד תקרית לאוסף. אלירן עטר/ברני ארדוב

4. גולדהאר מעביר מסר לשחקנים

האירועים אמש התרחשו בזמן שמיטש גולדהאר נמצא באצטדיון וצופה במשחק. בסביבתו של גולדהאר טוענים כי הסיבה להימצאותו שוב בארץ היא הבנה שבתקופה הקרובה הוא חייב לשדר לשחקנים שהוא בשליטה על מה שנעשה במועדון וכי הוא מתכוון לשלוט בכל ההתרחשויות שיקרו הקיץ. על פי גורם המעורה בפרטים, גולדהאר מרגיש שאחרי עזיבת קרויף, הוא חייב להראות נוכחות ולתת לשחקנים את ההרגשה שהוא לא נעלם לשום מקום. "זה מאוד מזכיר את התקופה הראשונה של מיטש במכבי תל אביב כשהוא רצה להראות שהוא לגמרי בתמונה ולא מתכוון להיעלם", אמר גורם המעורה בפרטים.

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב. קובי אליהו
התקווה היחידה. גולדהאר ביציע/קובי אליהו

5. חכמון יציין בדוח את הכסאח בין קלינגר לאנשי מכבי

שופט המשחק אמש אלי חכמון יציין בדוח השיפוט שלו את התקרית שהתרחשה בין אנשי הצוות של מכבי תל אביב והפועל חיפה בסיום המשחק. במכבי תל אביב מתעקשים שניר קלינגר חגג מולם בצורה מופגנת אחרי שהמשחק הסתיים וטוענים שהוא המשיך את החגיגות של שער הניצחון של הפועל חיפה על מכבי תל אביב מהסיבוב הראשון של הפלייאוף. חואן טוריחו, דני פויאטוס וקרלוס גרסיה כעסו מאוד על קלינגר ועימות ביניהם פרץ ליד חדרי ההלבשה. "ניר היה צריך להיות יותר רגיש", אמרו במכבי תל אביב. "הוא חגג את שער השוויון שלהם בצורה מופגנת ולא כיבד את אובדן הניצחון שלנו שהכאיב מאוד לכולנו".

(עדכון ראשון: 6:41)

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, ניר קלינגר מאמן הפועל חיפה תופס את הראש. קובי אליהו
הרגיז את מכבי תל אביב. קלינגר/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully