וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס קיבל עזרה מהחברים, והוכיח שהוא אנושי: "עכשיו אני פשוט גמור"

כוכב קליבלנד שוב לקח את כל הקבוצה על הכתפיים בערב שיא של 45 נקודות, קרס פיזית ועורר דאגה, אך ידע לפרגן לחברים שהסתדרו בלעדיו. המספרים והציטוטים מאחורי עוד משחק לפנתאון

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. רויטרס
אין מילים. לברון/רויטרס

סוף סוף לברון ג'יימס קיבל עזרה. "אני משחק את כל המשחק", נראה אומר ג'יימס לספסל שלו במהלך משחק 7 מול אינדיאנה אמש (ראשון), "את כל המשחק", אבל בסופו של דבר גם הכוכב החסון הראה שהוא אנושי וקרס פיזית, וחבריו היו אלה שהשלימו את המשימה כשהקאבס ניצחו את הפייסרס 101:105 והעפילו לחצי גמר המזרח.

לאורך כל הסדרה לברון עשה הכל לבדו. הכי הרבה נקודות, הכי הרבה ריבאונדים, הכי הרבה אסיסטים בקבוצה, כשכולם לצדו מקרטעים ומאכזבים, החל מקווין לאב ועד לכל השאר. לכן, כשלברון ירד פצוע לחדר ההלבשה לקראת סוף הרבע השלישי עם כאבי שרירים, ירדו עמו לא רק שני אנשי צוות רפואי, אלא גם הג'נרל מנג'ר קובי אלטמן, כדי לבדוק מה שלום הכוכב. עד לרגע הזה, לברון קלע 38 מתוך 75 הנקודות של קבוצתו, ששאר השחקנים קולעים רק 12 מ-49 מהשדה.

ברקע אינדיאנה הלוחמנית השלימה ריצת 5:20 ומחקה פיגור 14, כך שלא הפליא אף אחד שנרשם לחץ בקרב אנשי קליבלנד. אבל דווקא אז קווין לאב הגיב עם שלושה סלים (שתי שלשות) בדרך לסיים את המשחק עם 14 נקודות, ג'ורג' היל (שנעדר רוב הסדרה) סיפק כמה מהלכים מנצחים בהתקפה (בדרך ל-10 נקודות), ג'יי אר סמית הצליח לסיים את המשחק עם 11 נקודות חשובות, וההפתעה הגדולה הייתה טריסטן תומפסון, שסיים את המשחק עם דאבל דאבל, בדיוק ברגע הנכון - 15 נקודות ו-10 ריבאונדים.

עוד בנושא

עוד הצגה לפנתאון: לברון סחף את קליבלנד לחצי גמר המזרח
יוסטון פתחה את הסדרה מול יוטה בניצחון קליל, 41 נקודות להארדן
הניקס ממשיכים לשקול את מועמדותו של בלאט: "ישפר את פורזינגיס"

שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
פרגן לחברים. לברון/GettyImages

לברון, שסיים את המשחק עם 45 נקודות, ידע להחמיא לחבריו המנוסים. "התחלנו את המשחק עם שחקנים שכבר היו במשחקים גדולים בעבר - אני וקווין, טריסטן וקורבר", אמר לברון, "אז ידענו מה צריך לעשות. ומה יש להגיד על ג'ורג' היל? הוא לא שיחק שלושה משחקים, ואז ברבע השלישי נתן לנו דחיפה אדירה. טריסטן היה אדיר, הגן על הטבעת, נלחם על הריבאונד, תרם בהתקפה".

ג'יימס סבל מהתכווצויות בשרירים, ככל הנראה כתוצאה מהמאמץ הגדול שהשקיע האיש הגדול, שגם בעונתו ה-15 בליגה, פשוט לא רצה לרדת מהמגרש. "אמרתי לטיירון לו שאני מתכנן לשחק כל המשחק", אמר, "בואו נשיג את הניצחון, ואז נדאג לסיבוב הבא. החבר'ה דאגו לעשות את העבודה כשלא הייתי. האולסטאר קווין לאב שמר עלינו, וכשאני נכנסתי הפער גדל מ-2 ל-9".

על היריבה בסיבוב הבא טורונטו אמר לברון: "זו קבוצה מצוינת, תנו קרדיט לדוויין קייסי, יש להם עשרה או 12 שחקנים שיכולים לתת עבודה בכל ערב. ויש את דרוזן ולאורי, אבל המחליפים עולים עם אותה גישה כמו החמישייה. אין לנו הרבה זמן להתכונן, פשוט נצטרך להגיע מולם באותה גישה כמו היום". במסיבת העיתונאים לברון כבר נראה תשוש לחלוטין, וכשנשאל על הסדרה הבאה אמר: "אני פשוט גמור עכשיו, אני פשוט עייף, רק רוצה ללכת הביתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

גם לברון מתעייף לפעמים

טיירון לו הילל את הכוכב שלו ואמר: "קשה לתאר במילים מה לברון עשה בסדרה הזאת, בגלל זה הוא השחקן הטוב בתבל. הוא שם אותנו על הגב שלו, קלע, מסר, היה אגרסיבי. הוא עשה הכל עבורנו בסדרה הזאת". על ההחלטה לפתוח עם טריסטן תומפסון - שהשתלמה לו עד מאוד - אמר לו: "לאורך כל הסדרה אמרתי לו שיהיה מוכן. מה שהוא עשה היה ענק. הוא לא שיחק כל הסדרה, ופתאום לקחת צעד קדימה ולהיכנס לאש במשחק 7, זה לא ייאמן. אני שמח מאוד בשבילו, הוא איתנו לכל אורך הדרך".

טריסטן תומפסון על לברון: "לשחק ככה בעונה ה-15? זה מטורף"

בצד השני, ויקטור אולדיפו נותר מאוכזב מההפסד של קבוצתו, אבל מיד עם סיום המשחק מאמן הכושר שלו חשף סמס שקיבל מהשחקן. "מתי כבר מתחילים לעבוד?", שאל את המאמן, "אני כבר מוכן לקחת את זה לרמה גבוהה יותר". אולדיפו החמיא ללברון ("הוא מדהים, הוא עשה את מה שהוא תמיד עושה, זה לא מפתיע כי הוא הטוב בעולם, ואני רוצה להגיע לרמה שלו"), והסביר את הרעב שלו: "אני לא יודע איך לקחת חופש. מישהו אמר לי, 'קח קצת מנוחה ותיהנה מהחיים', אבל זה החיים שלי".

המספרים של לברון

* בסופו של דבר לברון סיים את המשחק עם 45 נקודות ב-43 דקות, עם 16 מ-25 מהשדה (64 אחוז), 2 מ-3 מהשלוש, 11 מ-15 מהעונשין, 9 ריבאונדים (3 בהתקפה), 7 אסיסטים ו-4 חטיפות.

* ב-2008 לברון קלע 45 נקודות במשחק מספר 7 מול בוסטון, עשר שנים אחרי זה הוא הפך לראשון אי פעם שקולע 45 נקודות במשחק מספר 7 יותר מפעם אחת. שיא הנקודות לשחקן במשחק 7 הוא 47 - של דומיניק ווילקינס.

* ג'יימס כמובן השלים את הסדרה שהוא מוביל את הקבוצה בכל שלוש הקטגוריות: נקודות, אסיסטים וריבאונדים. זו הפעם ה-20 שלברון מוליך את הקבוצה בשלוש הקטגוריות בסדרת פלייאוף! אחריו ברשימה עם אותו הישג: טים דאנקן (6 פעמים) ולארי בירד (5 פעמים).

* בפעם הראשונה בקריירה שלו, לברון ניצח סדרת פלייאוף כשאף אחד מהחברים שלו לא קולע יותר מ-20 נקודות בכל אחד מהמשחקים.

* בסך הכל לברון היה אחראי על 35 אחוז מהנקודות, הריבאונדים והאסיסטים של קבוצתו בסיבוב הראשון.

* לברון הוא הראשון בתולדות הליגה שקולע 20 נקודות ומעלה ב-200 משחקי פלייאוף.

* זו הפעם ה-22 שהוא קולע 40 ומעלה בפלייאוף. היחיד שלפניו הוא מייקל ג'ורדן - 38 פעמים.

* לברון עלה למאזן 2:5 במשחקי 7 בפלייאוף. הוא ניצח את חמשת האחרונים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully