וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס סחף את קליבלנד לחצי גמר המזרח, יוסטון ב-0:1 על יוטה

קינג ג'יימס (45 נק', 9 ריב' ו-7 אס') סידר לקאבס 101:105 קשה על אינדיאנה ו-3:4 בסדרה, בדרך למפגש עם טורונטו. הרוקטס לא התקשו ב-96:110 על הג'אז, הארדן הפציץ 41 נקודות

עריכת וידאו: מתן חדד
שחקן קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס. GettyImages
הגיע למשחק כמו גדול, ועוד איך הגיע. לברון ג'יימס/GettyImages

זה היה קשה, מתיש, אבל בעיקר היה לברון ג'יימס: מלך הכדורסל הבלתי מעורער סחף את קליבלנד על גבו לחצי גמר המזרח עם 101:105 קשה על אינדיאנה העיקשת במשחק מספר 7 בפלייאוף. במשחק מספר 1 של חצי גמר המערב, ניצחה יוסטון 96:110 את יוטה ועלתה ל-0:1.

שחקן יוסטון רוקטס ג'יימס הארדן. רויטרס
קלי קלות. הארדן/רויטרס

קליבלנד (4) - אינדיאנה (5) 101:105, הקאבס ניצחו 3:4

כמו בכל המשחקים הקודמים בסדרה, הפייסרס מתחו את הקאבס אך היו חסרי אונים מול לברון שנתן עוד מופע כדורסל מרהיב וסיים את המשחק הזה עם 45 נקודות, 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים באחוזים מצוינים (16 מ-25) כשהוא קולע את כל שבע הזריקות הראשונות שלו במשחק ומסיים את המחצית הראשונה עם 26 נקודות. אלא שבניגוד למשחק הקודם שבו קליבלנד הובסה, לברון קיבל עזרה בעיקר משני שחקנים - קווין לאב וטריסטן תומפסון.

הסנטר המושמץ פתח בחמישייה, כשלברון פתח כרכז, וסיים את המשחק הזה עם דאבל דאבל של 15 נקודות ו-10 ריבאונדים (7 ריבאונדים ברבע הראשון). קווין לאב הוסיף 14 וסחב את הקאבס בעיקר בחלק הראשון של הרבע הרביעי שבו לברון המותש קיבל מנוחה אחרי שיצא לקבל טיפול בחדר ההלבשה בשל התכווצויות בשרירים. מנגד, נייט מקמילן קיבל עוד תצוגת תכלית של ויקטור אולדיפו שהיה חלש במחצית הראשונה אבל התפוצץ בשנייה וסיים את המשחק הזה עם 30 נקודות ו-12 ריבאונדים, דארן קוליסון סייע לו עם 23, אבל בויאן בוגדנוביץ' היה חלש עם 3 נקודות (1 מ-9 מהשדה). קליבלנד המותשת תפגוש כעת את טורונטו הרעננה שסיימה ראשונה במזרח בחצי הגמר. על פניו היתרון הוא של הראפטורס, אבל.. לברון ג'יימס.

קווין לאב קליבלנד מול בויאן בוגדנוביץ' אינדיאנה. רויטרס
קווין לאב נאבק בבוגדנוביץ'/רויטרס

רבע 1:

קליבלנד פתחה בחמישייה מפתיעה בלי קלדרון ובלי ג'ורג' היל הפצוע, כך שלברון פתח בעצם כרכז, קורבר ב-2, ג'יי אר סמית', ב-3, קווין לאב ב-4 וטריסטן תומפסון ב-5. הפתיחה היתה שייכת לקליבלנד שעלתה ל-2:9 מהיר בזכות שני סלים של לברון ושלשה של קווין לאב, אבל אינדיאנה חזרה בזכות דארן קוליסון שצלף שלשה מנגד. בשלב הזה מי שסוף סוף נכנס לעניינים בסדרה היה טריסטן תומפסון שהיה בכל מקום ועשה שש נקודות עם שבעה ריבאונדים שלקח. קייל קורבר צלף עוד שלשה והעלה את הקאבס ליתרון שיא של 9:19. הבריחה של קליבלנד נמשכה אחרי שסטיבנסון עשה עבירה מכוערת על לברון שקלע שלוש נקודות רצופות מהקו וסל נוסף שקבע 14:26 לקליבלנד שתי דקות לסיום הרבע. אינדיאנה חזרה עם שלשה של סטיבנסון אבל המילה האחרונה היתה של לברון ג'יימס שקלע עוד סל על הבאזר, סיים את הרבע עם 13 נקודות (ללא החטאה) והעניק לקאבס 19:31 מבטיח בסוף הרבע.

רבע 2:

לברון ג'יימס פתח את הרבע השני עם שני סלים וקבע 21:35 כשהוא עם 17 נקודות ומאזן מושלם מהשדה (7 מ-7), אבל אינדיאנה ממש לא התכוונה לשמש תפאורה במשחק הזה והגיבה עם ריצת 0:10 שהחזירה אותם ל-35:31 בלבד. אבל לצערה של אינדיאנה גם לברון היה בשיאו ועם שבע נקודות רצופות העניק שוב יתרון דו ספרתי למארחים. אגב, לברון הפך ברבע למלך החטיפות בכל הזמנים בפלייאוף כשהוא עוקף את סקוטי פיפן (396). קליבלנד נהנה מיכולתש אדירה של לברון שהיה בכל מקום ושלשה של ג'יי אר סמית' העניקה שוב לקאבס יתרון מבטיח, 41:54. דארן קוליסון ניצל החטאה של לברון וקלע עם הבאזר כדי לקבוע את תוצאת המחצית: 43:54.

ג'יי אר סמית' קליבלנד. רויטרס
כמה שלשות חשובות. ג'יי אר סמית'/רויטרס

רבע 3:

פתיחת הרבע השלישי הייתה שייכת לאינדיאנה שהידקה את ההגנה על לברון ועם ריצת 0:9 צימקה ל-56:52 בלבד כשאנחנו שלוש דקות מפתיחת הרבע. הקאמבק של הפייסרס הושלם לחלוטין עם שלשה של יאנג ואיבוד של ג'יי אר סמית' שהביא לעוד שלשה של בוגדנוביץ' שקבעה 58:59 לאינדיאנה (!). ג'יי אר סמית' הגיב עם שלשה ולברון עלה לראשונה על הלוח ברבע הזה כדי להחזיר את היתרון לקליבלנד. הרבע הזה הפך להיות צמוד מאוד כשהיתרון עובר מצד לצד. לברון הגיע כבר ל-38 נקודות אבל ממש בשלהי הרבע הגיע הרגע ממנו כל אוהדי הקאבס חששו כשלברון ג'יימס נפגע מדריכה של בוגדנוביץ' וירד לחדר ההלבשה כשהוא מדדה על רגלו. יאנג וסאבוניס קלעו מנגד וקבעו 74:76 בלבד לקאבס בסוף הרבע.

רבע 4:

דווקא כשהיא בלי לברון ג'יימס קליבלנד את הרבע הרביעי בצורה טובה עם 0:6 מהיר שהעניק לה 74:82. ארבע דקות בתוך הרבע במצב של 78:86 לקאבס לברון ג'יימס חזר לפרקט, כאשר לפי הדיווחים הוא סבל מהתכווצויות בשרירי רגלו. קווין לאב היה ה-איש של קליבלנד ברבע הזה ועם עוד שלשה קבע 79:91 מבטיח למארחים. אינדיאנה קיזזה בהפרש בזכות מיילס טרנר, אבל ארבע וחצי דקות לסיום המותחן הוא צבר עבירה שישית וג'יי אר סמית' קבע 88:97 מהקו. קוליסון ואולדיפו לא הרימו ידיים וצימקו ל-98:82 בלבד כשנותרו שתי דקות לסיום. תומפסון איבד כדור מנגד, אבל קוליסון החטיא שלשה פנויה לחלוטין שהייתה יכולה להלחיץ מאוד את הקאבס, אבל סאבוניס צימק מהקו, לברון החטיא זריקה קשה ואולדיפו קבע 96:100 בלבד כשנותרו 50 שניות לסיום. האם הפייסרס יכולים להדהים את הקאבס? לא אצל לברון שקיבל כדור מצוין מקורבר וקלע בקלות מתחת לסל. ויקטור אולדיפו עוד הספיק לתפור שלשה על הבאזר שלא שינתה דבר ובסיום: 101:105 לקליבלנד שעולה לחצי גמר המזרח.

חוסה קלדרון, ג'די אוסמאן, ג'ורדן קלארקסון על הספסל של קליבלנד קאבלירס. רויטרס
שרדו. קלארקסון, אוסמאן וקלדרון/רויטרס

יוסטון (1) - יוטה (5) 96:110, הרוקטס עלו ל-0:1

לכולם היה ברור שיוטה תתקשה ללא ריקי רוביו (וגם איתו, למען האמת), אך הלילה, למשך מרבית הדקות, היא לא היתה אפילו קרובה לרוקטס, שסיפקו מחצית ראשונה אדירה והוכיחו פעם נוספת כמה כח אש יש להם.

המארחים פתחו בסערה, צלפו חמש שלשות ברבע הראשון וסיימו אותו ביתרון 21:34. כריס פול וג'יימס הארדן המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם, הפער הלך וצמח, ולחדרי ההלבשה ירדה המדורגת ראשונה במערב ביתרון מפלצתי של 39:64, אחרי 10 מ-16 מחוץ לקשת. הארדן סיים את המחצית הראשונה עם 20 נקודות ב-18 דקות, כשמנגד, היה ג'יי קראודר (11) היחיד שקלע בספרות כפולות אצל הג'אז.

יוטה עוד קיוותה לקאמבק וקיבלה התעוררות של דונובן מיטשל ברבע השלישי. בתחילת הרביעי צימק ל-86:75, אך זה היה הכי קרוב שהאורחת הגיעה, שכן הארדן עשה לזה סוף. כוכב הרוקטס סיים ערב אדיר עם 41 נקודות (7 מ-12 ל-3), 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, פול הוסיף 17 (ו-7 איבודים), קלינט קאפלה תרם 16 ו-12 ריבאונדים ופי ג'יי טאקר הוסיף 15. מנגד, 21 של מיטשל וקראודר לא הספיקו לג'אז.

שחקן יוסטון רוקטס פי ג'יי טאקר. רויטרס
אקס פקטור. טאקר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully