וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי מכבי חיפה שנעצרו בגלל התקיפה ביציע חשפו: קדמה לזה תקרית גזענית קשה

29.4.2018 / 21:10

שלושת האוהדים שנעצרו בגלל התקיפה החמורה, ערבים נוצרים מיפו, טוענים שעמדו דקת דומיה לזכר בן משפחה, כשאוהד קרית שמונה קרא לעברם "עוד ערבי הלך", "הלוואי שכולם ימותו", כולל לאמו של המנוח. השופטת לא התרשמה

צילום מסך

אוהדי מכבי חיפה, ערבים נוצרים מיפו שנעצרו אתמול (שבת) באצטדיון סמי עופר בגלל אירוע התקיפה ביציע, טוענים כי האירוע התפתח לאחר שלא יכלו עוד לשאת קריאות גזעניות שספגו מאוהד עירוני קרית שמונה.

עוד בנושא
שלושה אוהדי מכבי חיפה נעצרו בגלל קטטה ביציע: "אירוע קשה לצפייה"
אוהד קרית שמונה שהותקף על ידי אוהדי מכבי חיפה משחזר: "עשו בי לינץ'"
ביבי נתניהו תוקף את בני סכנין, שהגיבה: "מדאיג שראש הממשלה נסחף לדברי שקר"

רפי ביטון אוהד עירוני קרית שמונה. באדיבות המצולמים
מה קדם לאירוע? האוהד שהותקף/באדיבות המצולמים

אתמול, באצטדיון, ערכה הנהלת מכבי חיפה מחווה לשישה מאוהדיה שהלכו לעולמם. אחד מהם הוא רימון חורי, אוהד מכבי חיפה בן ה-22, שנספה עם שניים אחרים בפיצוץ הגז שאירע בחנות חומרי בניין ביפו לפני כחמישה חדשים. על המסכים במגרש הוקרנה תמונתו, והכרוז קרא דברים קצרים לזכרו. בני משפחתו - דודו בייטל בן ה-41, אליאס וכילה בן ה-41 ועטאללה וכילה בן ה-43 - שהגיעו לאירוע מיפו במיוחד לרגע זה ובהזמנת הנהלת מכבי חיפה, עמדו לזכרו.

לטענתם, אז פנה אליהם הגבר שישב מספר שורות מתחתם, והכריז מולם במפגיע "עוד ערבי הלך", "הלואי שכולם ימותו", ו"מוות לערבים".

עו"ד ג'ורג' חילו המייצג את השלושה הדגיש היום בבית משפט השלום בחיפה כי "כמובן שזה לא מצדיק שום תקיפה", אבל הסביר לשופטת מריה פיקוס-בוגדנוב את הרקע הגזעני שנשמט מהודעת המשטרה אודות האירוע.

בהחלטתה, נמנעה גם השופטת מלהתייחס לדברים, קבעה כי קיים חשד סביר לתקיפה המיוחסת להם, הפנתה לסרטון שתיעד את ההתרחשות והוסיפה כי "מדובר באירוע אלימות חמור במגרש ספורט אשר הסתיים כפי שהסתיים בגלל התערבות של האנשים הנוספים שנכחו במקום". היא האריכה את מעצרם של בייטל וכילה ווכילה ביממה.

מחר שוב יובאו השלושה בפני שופט, אם לא תשחרר אותם המשטרה קודם לכן. אגב, עולה כי גם אמו של חורי המנוח נכחה ביציע ולטענתה גם כלפיה הופנו קריאות גזעניות דומות.

מקבוצת מכבי חיפה נמסר בתגובה: "סיפור האלימות הקשה נחקר כעת במשטרה ובבית המשפט. אנו סומכים על מערכות אכיפת החוק שיגיעו לחקר האמת. אם אכן לאירוע קדמו אמירות גזעניות קשות כפי שנטען בכתבה זו ואלו אכן יתבררו בבית המשפט, מדובר בהתנהגות שאף היא ראויה לגינוי. אך גם זו קשה ככל שתהיה, אינה מצדיקה אלימות ברוטלית כפי שהייתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully