וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה - מכבי תל אביב: ולדימיר איביץ' הוצע לצהובים

מאמן פאוק לשעבר הוזכר כמחליף אפשרי של קרויף ("לא אוהב את השמועות בנוגע לעתיד שלי").. גולסה עשוי לחזור להרכב, ייני יהיה בסגל? מיטרבסקי תורגל אצל קלינגר, איבנצ'יץ' עשוי לפתוח

מחזור 32הסתיים29/04/2018
הפועל חיפה
  • בסט (88)
  • בסט (90)
2:2
  • (47, פנדל) אצילי
  • (81) בלקמן
מכבי תל אביב
צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הפועל חיפה

הפועל חיפה קיימה את האימון המסכם שלה לקראת המשחק מחר. כזכור, במועדון החליטו להעניק לגבריאל תמאש מנוחה אך הוא יפתח בהרכב. גם מקסים פלקושצ'נקו תורגל. ההערכה היא שאלון תורג'מן ורסמוס סויסטדט לא ישחקו בשל העובדה שבמאזן שלהם ארבעה ושמונה צהובים. יוסיפ איבנצ'יץ' וריסטו מיטרבסקי עשויים לפתוח. ראדו גינסארי ערך אימון ראשון מאז הפציעה אך נראה כי מקסים פלקושצ'נקו וגל אראל יקבל עדיפות על פניו.

לרגל העפלת הקבוצה לגמר הגביע שיתקיים ב-9 במאי בירושלים, יזם הבעלים יואב כץ טקס הצדעה לשחקני עבר של הקבוצה שהיו שותפים בזכיות בגביעי המדינה עם הפועל חיפה בשנים 1963, 1966 ן-1974, הגביע האחרון בו זכתה הקבוצה. כ-40 שחקני עבר, ובהם כמה מהשמות הגדולים ביותר שלבשו את המדים האדומים של הפועל חיפה, ישתתפו בטקס ויקבלו תעודת הוקרה וצעיף. בין היתר הוזמנו לטקס גם בני משפחה של כמה מגיבורי הזכיה שכבר אינם בין החיים וייוצגו על ידי בני משפחותיהם -יסמין גרונדמן אלמנתו של יעקב גרונדמן ז"ל אשר אימן את הקבוצה ב-1974 בה זכתה בגביע וב-1975 בה סיימה כסגנית, מורדי גביסון, אחיו של דוד גביסון ז"ל, קפטן הקבוצה וכובש שער הניצחון בגמר 1966. איציק אשכנזי שהניף את הגביע הראשון בו זכתה הקבוצה בשנת 1963 ואיציק אנגלנדר שהניף את הגביע ב-1974, כמו גם שמות גדולים מהעבר שגם לבשו את מדי הנבחרת-יוחנן וולאך ויחיאל המאירי, שנמנו עם הנבחרת במונדיאל מקסיקו 1970, איציק אנגלנדר ואלי לוונטל נציגי המועדון באולימפיאדות מקסיקו 68 ומונטריאול 76.

יואב כץ: "מועדון כדורגל הפועל חיפה חגג בשבוע שעבר יום הולדת 94 ולאורך ההיסטוריה הארוכה שלו רשם המועדון לא מעט הישגים מפוארים ובהן הזכיות בגביעי המדינה ולכן היה חשוב דווקא עכשיו, עם העפלת הקבוצה לגמר הגביע, להוקיר ולהגיד תודה לשחקנים שהצעידו את המועדון להישגים גדולים ושהביאו כבוד להפועל חיפה ולעיר חיפה ושימחו את האוהדים".

שחקן מכבי תל אביב חוסה רודריגס, שחקן הפועל חיפה ריסטו מיטרבסקי. ברני ארדוב
מיטרבסקי מול רודריגס במפגש קודם/ברני ארדוב

מכבי תל אביב

מכבי תל אביב:

הצהובים יגיעו מחר (ראשון, 21:00, ספורט1) לחיפה למאבק ישיר על הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. מיטש גולדהאר שנכח בהפסד להפועל חיפה בתחילת הפלייאוף אמור לצפות גם מחר במשחק בחיפה, אחרי שנחת בארץ ביום חמישי האחרון. אלי דסה ודור פרץ ייעדרו מהמשחק בגלל צהובים. ברק יצחקי מורחק וכריסטיאן באטוקיו פצוע ויעבור בקרוב ניתוח בברכו. דור מיכה וניק בלקמן שסופסלו בשני המשחקים האחרונים מקווים לאשראי מחודש ונראה כי רק לאחד מהם סיכוי לפתוח, אם בכלל. אייל גולסה שלא היה בסגל במשחק הקודם, צפוי לפתוח בהרכב. שרן ייני חזר להתאמן והוא עשוי להיכלל בסגל.

מי שהוצע בינתיים לקבוצה כמאמן לקראת העונה הבאה הוא ולדימיר איביץ', מאמן פאוק סלוניקי עד לעונה שעברה. פאוק הייתה הקבוצה הראשונה בקריירת האימון של הסרבי בן ה-40, והוא הוביל אותה לזכייה בגביע היווני בעונה שעברה. הוא שיחק בקבוצה עד 2012 ולפני כן היה קשר גם באריס, א.א.ק אתונה, בורוסיה מנשנגלדבאך ופרטיזן בלגרד.

ג'ורדי קרויף אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "השער שספגנו בתוספת הזמן מול הפועל חיפה סימן את הנסיגה שלנו. היינו צריכים להכריע את אותו משחק במחצית הראשונה, אבל הם חזרו וקיבלו את הפרס האולטימטיבי. ההפסד הזה כאב לנו ונכנסנו לדינמיקה רעה. מחר זה משחק חדש, שונה לגמרי. זה משחק חשוב להבטחת הכרטיס לאירופה. לא הפסדנו את הליגה במשחקים מול היריבות הישירות, אלא במשחקים מול קבוצות תחתית ששמטנו נקודות שהיינו צריכים לקחת. נכון שאיבדנו 12 נקודות מול היריבות הישירות בפלייאוף, אבל הסטטיסטיקה סך הכול מאוזנת".

על הגעתו של גולדהאר לארץ אמר: "זו הפתעה בשבילכם, אנחנו ידענו שהוא מגיע. אני תמיד אומר - אני לא סוכן הנסיעות שלו. אנחנו תמיד שמחים שהוא כאן וזה חשוב לקבלת ההחלטות של המועדון. זה היה מקרי שההפסד להפועל חיפה היה כשגולדהאר נכח. קבוצת כדורגל תמיד רוצה לנצח, בלי קשר למי שנמצא". לגבי ברצלונה הוסיף: "יש הרבה שמועות, זה חלק מעולם הכדורגל. עוד לא החלטתי לגבי עתידי, המטרה הראשונה שלי היא לנצח את המשחקים הנותרים ולהשיג את הכרטיס לאירופה. אני לא מתייחס לשמועות ולא אוהב את זה, זה לא משרת את מטרת הקבוצה. אני שומר על שקט ומתרכז במשחק".

מאמן מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף. קובי אליהו
לא אוהב את השמועות. ג'ורדי קרויף/קובי אליהו

טריוויה

* 112 מפגשים נערכו בין הקבוצות בליגה הבכירה, כשמכבי תל אביב מובילה 30:50 בניצחונות ועוד 32 משחקים לא הוכרעו.

* הפועל חיפה לא השיגה שני ניצחונות רצופים על מכבי תל אביב מאז 2011.

* מכבי תל אביב ניצחה רק אחד מחמשת משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה.

* זהו מפגש בין שתי הקבוצות ששמרו הכי הרבה פעמים על רשת נקייה - 14 כל אחת (לעומת 13 של הפועל באר שבע).

* הפועל חיפה נמצאת לראשונה העונה ברצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון בליגת העל.

הרכבי הקבוצות

שופט: אלי חכמון
אצטדיון: חיפה
קהל: 4000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully