וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולידיי אין: על הפריחה המחודשת של כוכב ניו אורלינס פליקנס ג'רו הולידיי

ב-2016 ג'רו הולידיי נאלץ להיפרד זמנית מכדורסל ולשהות לצד אשתו, שעברה ניתוח להסרת גידול במוח. מאז הוא שחקן חדש: עם חוזה חדש בניו אורלינס (126 מיליון דולר), וסוויפ מול פורטלנד כולל משחק גדול של 41 נקודות, ואפילו אנתוני דייויס אמר: "אין לי מושג מאיפה זה בא"

עריכת וידאו: ניר חן

הקדמה, מתוך טורו של זאק לואו ב-ESPN, 24 באפריל, 2018:

"הפליקנס עומדים לפגוש את הווריירס - קבוצה עם ארבעה כוכבים לגיטימים. ניו אורלינס, ללא קאזינס, מחזיקה בכוכב אחד - אנתוני דייויס - ברמה של שני השחקנים הכי טובים של גולדן סטייט, ושחקן שני, 'כוכב-לפעמים' (הולידיי), שבשיאו מתקרב לדריימונד גרין וקליי תומפסון (הולידיי היה הרבה יותר טוב מזה בפלייאוף, אבל הוא לא ישמור על הרמה הזו. אני מתכוון, אם הוא כן ישמור על הרמה הזו, הוא בעצם יהיה מייקל ג'ורדן)".

רגע.

מה?

עצור-סוסים, זאק לואו.

בדיקה:

בפלייאוף האחרון בו שותף הולידיי, הוא סיים עם 6.3 נקודות למשחק, 4.3 אסיסטים ו-37% מהשדה. ניו אורלינס שלו טואטאה על ידי גולדן סטייט.

בפלייאוף הנוכחי ג'רו עם 27.8 נקודות, 6.5 אסיסטים, 4.0 ריבאונדים, 5 שלשות למשחק ו-57% מהשדה. וניו אורלינס שלו הסוויפה את פורטלנד.

אבל אלו לא רק המספרים האלה שגרמו לזאק לואו להשתעשע עם אזכור הגדול מכולם. הולידיי גם עושה הגנה - מה עושה, הוא מפלצת שמירה במסגרת של 1.93 מ' גובה על מוטת ידיים של שני מטרים. את דמיאן לילארד, הסטאר של הטריילבלייזרס, הוא עצר על 4 מ-17 בסדרה ביניהם. ב-basketballinsiders.com הראו שנכון ל-100 מהלכים, כשהוא על הפרקט ניו אורלינס רושמת טוויסט של 13.6+ נקודות. כן, מספרים טובים יותר משל דייויס.

קשה לתרגם את המשמעות של Two-way player בצורה שתשביע רצון, אז נקרא לזה שחקן הגנה-התקפה? סבבה. וכך אמר על הולידיי מאמנו אלווין ג'נטרי, בהתייחסו לכך שקוואי לנארד פצוע: "אם תתנו לי שם של שחקן הגנה-התקפה טוב יותר בליגה כרגע, אני מוכן להקשיב".
אז מה קרה?

נמאס לו להיות הערת שוליים. איך אמר השבוע בתוכנית Get Up?

"זה הזמן שלי לזרוח".

עוד בנושא:

"ביקשתי שפשוט יתנו לי את הכדור": לברון חוגג, אינדיאנה קופחה?
מייק בודנהולצר עזב את אטלנטה, יאמן את ניו יורק ניקס?
לעשות את הבלתי אפשרי: מה עומד מאחורי ההצלחה המסחררת של יוטה?

ג'רו הולידיי שחקן מכללת UCLA. Gus Ruelas, AP
ג'רו הולידיי במדי UCLA/AP, Gus Ruelas

אגב הערת שוליים, דארן קוליסון היה בקושי הערת שוליים הלילה. אגב מספר 23, זה היה הלילה של לברון ג'יימס. המלך תפר 44 נקודות, 15 מ-15 מהקו, 10 ריבאונדים, 8 אסיסטים - 6 מהם לשלשות, חסימה על אולדיפו שלוש שניות לסיום ושלשת באזר של ניצחון - אחד המשחקים הגדולים בקריירה של ג'יימס, לא נתון לוויכוח; קוליסון, בצד המפסיד, סיים עם 4 נקודות ב-1 מ-5 מהשדה. כלום, כבר אמרנו. אבל שמו רלוונטי לענייננו לא בגלל שורה סטטיסטית זניחה ב-2018 אלא בגלל שורת פתיחה בפלירטוט חשוב ב-2008.

2008, משחק כדורסל נשים ב-UCLA. ג'רו הולידיי, פרשמן במכללה, מגיע לתפוס את המקום שלו ביציע. הבחורה שליד עוצרת אותו, שואלת "אתה דארן קוליסון, נכון? אפשר חתימה?". הולידיי האז-אלמוני והמובך הסביר לגברת שהוא לא קוליסון, והתיישב בכיסא שלו. בחורה בשורה אחת מאחוריו נקשה והרגיעה: "אל תדאג, אתה הרבה יותר חמוד מדארן".
זו היתה לורן צ'ייני, שאז היתה יותר מפורסמת מג'רו הולידיי. כוכבת כדורגל אמריקאית מ-UCLA אף היא, שהספיקה לזכות במדליית זהב עם הנבחרת בבייג'ינג, ובהמשך תוסיף גם מדליית זהב בלונדון והנפת גביע העולם במונדיאל הנשים בקנדה ב-2015. עוד תוסיף שתי אליפויות ארצות הברית עם קנזס סיטי ושלל תארים אישיים.

ג'רו עם לורן

כמה חודשים לאחר הפלירט הם יתחילו בזוגיות שהיא דרבי ספורטיבי. ב-2009 הכוכב והכוכבת פתחו בקריירות מקצועניות. היא הלכה לפאלי בלוס, בליגת הנשים השנייה במדינה; הוא הוא נבחר על ידי פילדלפיה במקום ה-17 בדראפט בו הגיעו לליגה גם בלייק גריפין (1), ג'יימס הארדן (3), סטפן קרי (7), דמאר דרוזן (9) ועומרי כספי (23). בפילי הוא הרשים, מדי פעם, ומדי פעם נעלם, ומדי פעם נפצע. הוא רשם הופעת אולסטאר בגיל 22 - הצעיר ביותר שעושה את זה - ושתי גיחות לפלייאוף. ביולי 2013 היה שותף לתחילת ה"פרוסס" בפילדלפיה, מהצד הלא נכון שלו - כשבסמוך לחתונה עם הכדורגלנית לורן עבר בטרייד לניו אורלינס תמורת נרלנס נואל. כן נסחרו בטרייד פייר ג'קסון, היום במכבי תל אביב, שנשלח לשקנאים, ובחירת סיבוב ראשון בשנה לאחר מכן תהפוך לדריו שאריץ' הנהדר.

מקום עבודה חדש, בעיות ישנות, והפציעות לא הפסיקו לתקוף. בעונה הראשונה הצליח לשרוד רק 34 משחקים, בשנייה 40, ובעונה השלישית ה"עמידה" רשם 65 הופעות.

הבעיה הרפואית החמורה מכולן הגיעה ב-2016, והיא לא היתה בגופו. אשתו לורן, שפרשה שנה קודם לכן ממשחק כדי להקים משפחה בצוותא, חשה בכאבי ראש. במצב של הריון מתקדם נמצא גידול בצד השני של המוח. בפגרה הם עברו לצפון קרולינה, כדי לשהות בקרבת מומחים שייעצו כיצד לטפל בעניין במהלך ההריון מבלי לפגוע בעובר. הג'נרל מנג'ר של הפליקנס, דל דמפס, והמאמן ג'נטרי נפגשו עם הולידיי וסוכנו באוגוסט, בלוס אנג'לס, כדי לתכנן את התקופה הקרובה. הם הרגיעו אותו - קח כמה זמן שאתה צריך. "המשפחה שלי קודמת לכדורסל", אמר, והם אמרו לו: "אתה קודם-כל בעל". זו היתה נקודת מפתח ביחסים בין השחקן לקבוצה, והולידיי מוקיר: "אני לא חושב שיש להם מושג כמה התמיכה שלהם היתה חשובה לנו".

לאוהדים אמר: "אנחנו רק מבקשים את תפילותיכם, תתפללו למען המשפחה שלי. נזדקק לכל תפילה ותפילה".

ג'רו הולידיי, ניו אורלינס פליקנס חוגג. AP
"צד שלא ראינו ממנו". ג'רו הולידיי/AP

הולידיי החמיץ את ההכנה לעונה ואת 12 המשחקים הראשונים. בזמן ששהה ליד אשתו, יצא החוצה מדי פעם, התאמן לבד ושמר על כושר. במקביל הפליקנס, בלעדיו, נראו נורא והיו במאזן של 10-2. בספטמבר לורן ילדה את בתם, ג'רו טיילר, בהליך מזורז, ובאוקטובר עברה ניתוח להסרת הגידול.

הניתוח הצליח, הילדה בריאה, ובנומבר הולידיי התייצב במתחם האימונים. למה? "כי אשתי הרשתה לי", אמר. אחרי אימון אחד נזרק למים, והחזיר 21 נקודות. איתו, ניו אורלינס ניצחה בארבעה משחקים רצופים וזה לא הספיק לפלייאוף במערב החזק אבל החיוך חזר לפנים. בתחילת יולי, כשהמשפחה בריאה, הולידיי הידק את הקשר גם עם הפליקנס - כשחתם על חוזה חדש, 126 מיליון דולר ל-5 עונות.

העיניים נפערו והביקורות נשפכו - איך גארד כזה יכול להספיק לצדו של הסופרסטאר דייויס. אבל הנה, בינתיים זה מספיק, ולמרות חסרונו של בוגי קאזינס הפליקנס הגיעו למקום השישי במערב הצפוף והדיחו בסוויפ את פורטלנד - אחרי ש-22 עיתונאי ESPN מתוך 22 בחרו בבלייזרס. סדרה נהדרת לעיר, עוד יותר להולידיי, שהשתיק הרבה ספקות עם ארבע תצוגות ובראשן האחרונה - 41 נקודות ב-15 מ-23 מהשדה פלוס 8 אסיסטים. ביחד עם ה-47 של דייויס, ה-88 המשותפות של הצמד השוו שיא של כל הזמנים בפלייאוף. קדמו להם הצמד האבליצ'ק וג'וג'ו וייט מהסלטיקס של 1973.

אבל אלה לא רק המספרים אלא הגישה. כולל תמונת הסדרה, אם תרצו, כשאחרי דאנק עצבני של דייויס על הראש של נרקיץ', הולידיי הצביע בהתגרות על הסנטר הבוסני. מיותר לציין שהחבר'ה לקבוצה התלהבו מהמחווה, אבל נציין בכל זאת. "אני אוהב את זה", אמר רייג'ון רונדו, "אני מנסה לעשות הרבה טראש טוק. למדתי באוניברסיטת קווין גארנט ובאוניברסיטת פול פירס, אז זה ב-DNA שלי. אבל ג'רו? זה צד שלא ראינו ממנו, אבל לאחרונה הוא משחק עם הרבה כעס. התעלמו ממנו יותר מדי זמן ואני חושב שהעולם סוף סוף רואה את ג'רו הולידיי האמיתי". "אין לי מושג מאיפה זה בא", אמר דייויס לאחד המשחק בו הולידיי גם התגרה באוהדי הבלייזרס. "לא ראיתי את זה ממנו, ואני אוהב את זה. אם הוא ימשיך לקלוע 40, אעצבן אותו בכל ערב".

שחקני ניו אורלינס פליקנס אנתוני דיוויס, ג'רו הולידיי. AP
נראה שמצא את הנוסחה. ג'רו הולידיי עם אנתוני דייויס/AP

נראה אכן שהולידיי מצא את הנוסחה, וכן, אולי חסרונו של קאזינס מועיל לו. עם דייויס הוא מסתדר מצוין ובטח עם רונדו. "גדלתי עליו", סיפר הולידיי ל"יהאו". "אני אוהב לשחק איתו, ועכשיו אני משחק בלי הכדור - כשיש לך פוינט גארד כמו רונדו, כולם שמחים יותר".

ועכשיו כל העסק של הביג-איזי מגיע להתנגש עם האלופה, הפייבוריטית, הקבוצה הטובה בעולם עד שיוכח אחרת. השנה הולידיי קולע 24 נקודות בממוצע מול הווריירס, שניצחו את הסדרה העונתית 1-3. וכן, הווריירס, שאמורים לקבל בחזרה את סטף קרי, פייבוריטים גם בסדרה הזו. אבל זה בדיוק המקום בו רוצה להיות ניו אורלינס, זה בדיוק המקום בו היתה אחרי פציעת קאזינס, לפני הסדרה מול פורטלנד, ובכלל. וזה בדיוק המקום בו היה הולידיי. "הוא היה מתחת לרדאר לאורך כל חייו", אמר רונדו. "הרבה שחקנים עם ה-DNA הזה מרכיבים את הקבוצה שלנו. זה מה שאנחנו. אז אנחנו בסדר עם זה שאור הזרקורים לא מופנה לעברנו. אנחנו נותנים למשחק שלנו לדבר".

הראיון ב"Get Up"

והולידיי חתם בראיון ל-Get Up: "אנחנו מרגישים שכולם נגדנו, שאנחנו עם הגב לקיר, ואנחנו משחקים עם ייאוש מסוים - וזה מה שאני מרגיש שאנחנו עושים בכל ערב. לדעתי, זה כדורסל 'מפחיד'".

שקשוקים נרשמו באוקלנד?

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully