וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: בנות נבחרת ההתעמלות אמנותית דורשות: שלמו לנו את הכספים שמגיעים לנו

25.4.2018 / 22:13

חמש בנות הנבחרת, שהיו תחת המאמנת אירה ויגדורצ'יק בריו, מאיימות לפנות לערכאות משפטיות: "לא נחשפנו לנוהל חלוקת הכסף. חלק נכבד מהפרסים נלקחו על ידי ויגדורצ'יק, וחלקם הועברו לאיגוד. איננו יודעות מה נעשה עם הכסף". היועץ המשפטי של האיגוד: "יש צורך בהליך משמעתי"

יוסי ציפקיס

בלגן באיגוד ההתעמלות: חברות נבחרת הבנות של ישראל בהתעמלות אמנותית לאולימפיאדת ריו 2016, דורשות את חלקן בפרסים הכספיים בהן זכו במשך שלוש שנים לפני האולימפיאדה ואשר לטענתן מעולם לא הועברו אליהן על פי חוק.

במכתב שנשלח השבוע על ידי חמש הבנות של הנבחרת שהיו תחת המאמנת אירה ויגדורצ'יק, הן דורשות תשובות בתוך 14 ימים אחרת יפנו לערכאות אחרות ויערבו את כל גורמי החוק.
במכתב ששלחו למנכ"לית איגוד ההתעמלות שרית שנער והגיע לידי וואלה! ספורט, הן כתבו בין היתר: "אנו, בנות נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית לאולימפיאדת ריו 2016 - אלונה קושבצקי, אידה מיירין, יובל פילו, יקטרינה לבינה, קרינה ליחבר, פונות אליכם בעקבות הנוהל לחלוקת הפרסים הכספיים של איגוד ההתעמלות אליו נחשפנו לאחרונה. הנוהל קובע כי הספורטאי זכאי לשני שליש מגובה הפרס בעוד שהמאמן האישי זכאי לקבלת שליש מהסכום".

עוד בנושא
בנה של אירה ויגדורצ'יק: "השפילו את אימא שלי, אי אפשר לפטר אותה"
אירה ויגדורצ'יק מאיימת בתביעות אישיות נגד חברי איגוד ההתעמלות

אירה ויגדורצ'יק כנס מנהיגות בספורט. יוסי ציפקיס
הסערה התורנית באיגוד נוגעת לכסף. אירה ויגדורצ'יק/יוסי ציפקיס

בהמשך כותבות חברות הנבחרת כי: "במהלך כל שנות האימונים והתחרויות שלנו בנבחרת הלאומית, ברוב המוחלט מהתחרויות זכינו במדליות ובדירוג לפיהם הגיע לנו גם פרס כספי. עבדנו ועמלנו קשה מאוד לטובת ההישגים הנ"ל ועל מנת לייצג את מדינת ישראל ואת איגוד ההתעמלות בכבוד רב. אלו מנעו מאיתנו לימודים, חיי משפחה וחברה ודרשו מאיתנו להקדיש את רוב זמננו לאימונים ולתחרויות. במשך שנות האימון בנבחרת לא נחשפנו כלל לנוהל חלוקת הכספים אך שמענו מנבחרות אחרות שעל דירוגים ותוצאות אותן קבענו הן מקבלות פרסים כספיים. כמו בנבחרות אחרות בעולם, חלק נכבד מהפרסים נלקחו מארגון התחרות על ידי המאמנת הראשית של הנבחרת - אירה ויגדורצ'יק וחלקם הועברו לאיגוד ההתעמלות".

לסיכום כותבות חברות הנבחרת לשעבר: "למען הסדר הטוב נציין כי בכשבע תחרויות מתוך מעל לכ-30 תחרויות קיבלנו חלק קטן מאוד מסכום הזכייה הכולל (לא 2/3 כפי הנדרש ע"פ הנוהל). חשוב לציין כי איננו יודעות מה נעשה עם שאר כספי הזכייה ולאילו מטרות נעשה בו שימוש. אנו מבקשות את עזרתכם בבירור העניין הכספי, ודורשות את אשר מגיע לנו ע"פ נהלי האיגוד תוך 14 ימי עבודה, במידה ולא יטופל נאלץ לפנות לערכאות המתאימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יו"ר איגוד ההתעמלות רזי פלד. קובי אליהו
דרש לקבל דוחות. יושב הראש המודח פלד/קובי אליהו

יש לציין כי הנושא אינו חדש לחברי הנהלת איגוד ההתעמלות. היה זה יושב הראש המודח רזי פלד שדרש כבר לפני למעלה מחצי שנה מכל המאמנות להגיש דו"חות המפרטים אילו פרסים כספיים הן קיבלו לאורך השנים האחרונות. אירה ויגדורצ'יק היתה אחת הבודדות שלא הגישו את הדו"ח והיא זומנה עקב כך לבירור ראשוני אצל היועץ המשפטי של איגוד ההתעמלות עורך הדין רועי רוזן.

לפני כשלושה חודשים, בעשרה בינואר אחרי הבירור הראשוני שערך מול ויגדורצ'יק כתב רוזן למנכ"לית איגוד ההתעמלות שרית שנער: "היי שרית, כידוע, בהתאם לנהלי האיגוד ערכתי בירור מקדים עם הגברת ויגדורצ'יק, בנוגע לחלוקת כספי זכיות בטורנירים. במסגרת הבירור המקדים, שנערך ללא פרוטוקול וללא שמיעת עדים וראיות, שמעתי את גרסתה של הגברת ויגדורצ'יק, לרבות טענותיה לגבי כספים מפרסים שהתקבלו אצל האיגוד ולא חולקו ולרבות לגבי מה שנעשה עם הכסף שהתקבל אצלה בפועל".

בהמשך כתב רוזן: "כמובן שאני לא משמש כועדת משמעת ובמסגרת הבירור המקדמי הכלים שבידי הם מוגבלים ומטבע הדברים מתאימים למקרים יותר פשוטים וברורים. המקרה הזה לא פשוט ולא ברור ומחייב הליך משמעתי מעמיק יותר. מטעם זה, אין באפשרותי לעשות שימוש בסמכות המוקנית לי מכוח נהלי האיגוד ולהחליט על זניחת ההליך המשמעתי.
בנסיבות העניין ומקום בו אין באפשרותי לזנוח את ההליך המשמעתי, יש להמשיך בהליכים משמעתיים, בהתאם לתקנון, לשם בירור העניין. בברכה, רועי".

למרות ההמלצה של עורך הדין רוזן, אשר נחשפת כאן, לא הרימו את הכפפה בהנהלת איגוד ההתעמלות וכעת לאחר קבלת המכתב אמר הערב חבר הנהלת האיגוד עודד אברמסון: "אני רואה את זה בחומרה רבה. אני לא יודע מה היה בעבר ואיך זה הגיע למצב שהנושא לא הגיע לחקירה רצינית. הפעם הנושא הזה לא יטואטא ואם לא יתייחסו אליו ברצינות, אנחנו נפנה לערכאות המתאימות ולרשויות החוק".

תגובתה של כינרת גנצרבסקי המשמשת כיושבת ראש זמנית מטעם מרכז הפועל ביחד עם עודד אברמסון, תובא לאחר שתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully