וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של המנהלת לביטול החוק הרוסי: הגדלת הליגה ל-14 קבוצות

25.4.2018 / 9:24

כפי שנחשף בוואלה! ספורט בחודש שעבר, דירקטוריון המנהלת יסכים להגדלת הליגה החל מעונת 2019/20. בכך יישמר מספר הישראלים הבכירים בליגה גם במעבר לארבעה זרים על המגרש. פרנקל וניר אלון צפויים להפגש בימים הקרובים

- יו"ר המנהלת שמואל פרנקל. יוסי ציפקיס
נמצא פתרון? שמואל פרנקל/יוסי ציפקיס

דירקטוריון מנהלת ליגת העל החליט אמש (שלישי) על עמדה לקראת המשך המשא ומתן מול ארגון השחקנים לפיו הוא מעוניין בביטול החוק הרוסי. ההחלטה התקבלה אחרי דיון ארוך, במהלכו הציגו ראשי הקבוצות הצעות שונות כדי להגיע לפשרה עם ארגון השחקנים, אך השורה התחתונה היא כי מנהלת הליגה לא תיתן לחוק הרוסי להמשך.

מיד בתום הפגישה יצר יו"ר המנהלת שמואל פרנקל קשר עם יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון וקבע כי השניים יפגשו בימים הקרובים. לפי דבריו של אלון, רק לאחר הפגישה עם פרנקל, יוחלט האם לפתוח בסכסוך עבודה, מהלך שבסיומו יוכל הארגון לשבות.

לוואלה! ספורט נודע כי הרצון של מנהלת הליגה הוא ללכת לחוק רוסי מצומצם - ארבעה זרים על המגרש, כשכל קבוצה תוכל לרשום עד חמישה זרים בטופס. כדי לא לפגוע במספר השחקנים הישראלים הבכירים בליגת העל יסכים דירקטוריון המנהלת למהלך מול איגוד הכדורסל של הגדלת ליגת העל ל-14 קבוצות, החל מעונת 2019/20, כפי שפורסם בלעדית בוואלה! ספורט לפני כחודש. ייתכן שאף יוצע שנת מעבר בו יימשך החוק הרוסי בעונה הבאה, בה מספר הקבוצות בליגת העל לא יגדל.

החישוב של ראשי המנהלת הוא כי לא רק שמספר הישראלים הבכירים בליגה לא יקטן, הוא אף יגדל. כיום, בחוק הרוסי, מחזיקות הקבוצות בין שלושה לחמישה שחקנים בכירים בסגל, כ-48 ישראלים בכירים בכל הליגה. בליגה של 14 קבוצות, החל מעונת 2019/20, יצטרכו הקבוצות להחזיק בין שלושה לארבעה ישראלים בכירים לפחות, בין 50 ל-56 ישראלים בכירים בליגה.

בדירקטוריון מודעים למהלך השביתה שארגון השחקנים עשוי לנקוט בו, פחות משבועיים לפני סיום העונה הסדירה והתחלת הפלייאוף. למרות זאת, לפי מספר רב של חברי דירקטוריון, אין בכוונתם לסגת מההצהרה כי החוק הרוסי לא יימשך, גם במחיר כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully