וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מספר הקבוצות בליגת העל יגדל ל-14 החל מעונת 2019/20

28.3.2018 / 9:20

בהנהלת איגוד הכדורסל הוחלט על ועדה משותפת עם מנהלת הליגה לבחינת מבנה הליגות כשהרעיון המוביל הוא לשלוש עולות ויורדת אחת בעונת 2018/19, וחזרה לסדרות במבנה שעדיין לא גובש סופית. נושא החוק הרוסי עדיין שנוי במחלוקת

one

בישיבת הנהלת איגוד הכדורסל שנערכה שלשום (שני) הוחלט להקים וועדה משותפת לאיגוד ולמנהלת הליגה על מנת לגבש מתווה מסודר למספר העולות והיורדות החל מעונת 2018/19, וכן למתווה הליגות, וזאת לאחר שבמהלך הפגישה הועלו מספר הצעות ורעיונות. הוועדה אמורה להגיש את המלצותיה תוך 45 יום, כשלאחר מכן הנהלת איגוד הכדורסל אמורה לאשר או לדחות את ההמלצות.

לוואלה! ספורט נודע כי קיים רעיון מוביל שמוסכם על רוב הקבוצות, ועליו אמור הדיון להתבסס, לפיו ליגת העל תגדל בעונת 2019/20 ל-14 קבוצות, כשבעונה הבאה יעלו שלוש קבוצות מהליגה הלאומית, וקבוצה אחת תרד מליגת העל. מספר הקבוצות בלאומית לא אמור להשתנות, ויישאר על 14 קבוצות גם כן. במסגרת המתווה יסכימו הקבוצות השונות לקיים סדרות פלייאוף החל מעונת 2019/20 של הטוב מחמישה משחקים ברבע וחצי הגמר, כשעל מבנה משחק הגמר עדיין קיימת מחלוקת בין הטוב משלושה משחקים לשיטה אחרת. במקביל, החל מעונת 2019/20, בליגה של 14 קבוצות, יהיו שתי עולות ושתי יורדות, כך שמספר הקבוצות לא ייפגע. הסדרות, וגיוס כספים נוספים, אמור לצמצם את הפגיעה הכספית בכספים שמקבלות הקבוצות ממנהלת הליגה.

שני נושאים מרכזיים עומדים עדיין בגדר סימן שאלה - מספר הזרים בקבוצות ומה עושים עם קבוצה שלא תממש את העלייה מהליגה הלאומית. ברצון הקבוצות לבטל את החוק הרוסי כקולקטיב החל מעונת 2019/20, שכן מספר הקבוצות עלה, ולקבוע שמספר הזרים על המגרש לא יעלה על ארבעה, כאשר קבוצות שירצו להחזיק יותר מארבעה זרים בסגל, לא יקבלו מענק כספי. אגב, הנושא הזה לא כפוף בלבד להנהלת איגוד הכדורסל, שכן צריך להגיע להסכם מול ארגון השחקנים, כשפגישה בין הצדדים צפויה להתקיים באמצע חודש אפריל. בנוגע לקבוצה שלא תממש את העלייה, דורשות קבוצות מליגת העל שהיא תורד לליגה הארצית כעונש, על מנת שלא לפגוע במותג של שתי הליגות.

- יו"ר המנהלת שמואל פרנקל. יוסי ציפקיס
שמואל פרנקל/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully