וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיץ סרבו לקלוט אותו, היום הוא הסיפור של בית"ר: אופיר קריאף לוהט

24.4.2018 / 7:16

"השריף" סרב להחזיר, טביב אמר לו שהוא מגיע כבלם, אבל סיפור ההצלחה של קריאף הוא הסיפור על הקבוצה שמסרבת להישבר. הקשר פרגן ("אשריך כבוד הרב") לעזרא, שצפוי להמשיך בעונה הבאה

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. לא מרשימים, אבל מנצחים

זה כבר שבוע שני ברציפות שבבית"ר ירושלים חוששים כי החגיגה של הפועל באר שבע יום או יומיים לפני המשחק שלה תשפיע על השחקנים. בכל זאת, לא קל לעלות לשחק אחרי שהאלופה נותנת חמישייה בנתניה ומעלה את ההפרש לשבע נקודות. עוד לפני המשחק בו ניצחה בית"ר 0:1 את הפועל חיפה אמר בני בן זקן לשחקנים: "לא צריך לשבור את הראש יותר מדי ולעשות חישובים, צריך להתרכז אך ורק במשחק כמו שאנחנו עושים בכל שבוע. אנחנו בתקופה טובה ובואו נמשיך אותה, אם נעשה את הדברים שאנחנו יודעים ננצח את המשחק".

ואפשר היה לראות את זה על בית"ר אתמול. מצד אחד היא סובלת מעייפות של לא מעט שחקנים שנראים בדקות רבות סחוטים פיזית אך מנגד היא רגועה, השחקנים לא לחוצים ולא חוששים לאורך המשחק, חיים בתחושת ביטחון שהמשחק שלהם, או כמו ששון גולדברג סיכם זאת בסיום: "אנחנו מאוד חזקים ומלוכדים, חבורה אחת שחושבת משוכה אחרי משוכה ולא יותר מדי רחוק וזאת הדרך שלנו".

עוד בנושא:

עדיין במאבק האליפות: בית"ר ניצחה 0:1 את הפועל חיפה
איתי שכטר: "מקווה להישאר בבית"ר גם בעונה הבאה"
עזרא וכחילה הצטיינו, משחק חלש לקליימן: הציונים

מרסל הייסטר, בית"ר ירושלים חוגג. ברני ארדוב
נשאר מחוץ לסגל. מרסל הייסטר/ברני ארדוב

בבית"ר היו מרוצים מרביעיית ההגנה אך יחד עם זאת, בצוות המקצועי לא מתעלמים מכך שבשני המשחקים האחרונים הירידה ביכולת בחצי השני של המשחק עלולה הייתה לעלות להם ביוקר. הקשר הברזילאי קלאודמיר פריירה נמצא בירידה במהלך הפלייאוף ובבית"ר מייחסים זאת לעובדה שכמעט ולא החמיץ משחק מתחילת השנה: "זה לא רק קלאודיו, להרבה שחקנים הייתה ירידה בלא מעט דקות, בעיקר בחצי השני, נסיק מסקנות ונמצא פתרונות" .

מרסל הייסטר ,ז'אורז'יניו ודייויד בויסן לא נכללו ב-18 ובני בן זקן הסביר זאת, כשאמר: "כשהקבוצה רצה קשה מאוד למצוא מקום לכל השחקנים להיכנס לרוטציה, במיוחד כאלה שהיו פצועים תקופה לא קצרה. יש לנו עומס משחקים וכולם עוד ישחקו". בוריס קליימן לא ישחק במשחק נגד מכבי נתניה בשל כרטיסים צהובים וסתיו שושן יחליפו בשער.

עידן ורד ירד עצבני כשהוחלף וטען שהוא כבר יכול לשחק 90 דקות. כמה דקות לאחר מכן הוא כבר נרגע. בית"ר תגיש לאריק סאבו חוזה לשנתיים וצפויה לממש את האופציה עליו מול פאוק סלוניקי תמורת כ-250 אלף יורו. לסאבו ישנה הצעה מבוכום מהליגה השניה בגרמניה אך בשלב זה הוא רוצה להישאר בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקני בית"ר ירושלים חן עזרא, אופיר קריאף חוגגים. ברני ארדוב
הלב והכוכב. קריאף ועזרא/ברני ארדוב

2. הקאמבק של אופיר קריאף

בפברואר 2012 החליף אלי כהן "השריף" את יובל נעים בבית"ר ירושלים. הסגל אז מנה 35 שחקנים והשריף החליט לקצר ולחתוך תשעה שחקנים שלא ראויים מבחינתו להיות בשלב זה ב-26 שחקני הסגל המורחב. אחד מהם היה אופיר קריאף, אז בן 20 שהייתה זו עונתו הראשונה בבוגרים. לקראת סיום אותה עונה החזיר המאמן את קריאף לסגל, נתן לו כמה דקות ואמר לו כי בשנה הבאה יהפוך לשחקן משמעותי יותר. בעונה שלאחר מכן קריאף כבר הפך לשחקן הרכב והשריף הגדיר אותו כ"כמו חיה בטבע, מה שלא תעשה לו או לאיפה שלא תזרוק אותו, בסוף הוא יעמוד על הרגליים ויילחם על המקום שלו". חצי עונה מצוינת הייתה לשניים יחד עד לפרשת הצ'צנים שריסקה את כל המועדון. השריף עזב ואחרי שנתיים קריאף כבר מצא עצמו מחוץ לבית"ר.

ב-3 לספטמבר של העונה הנוכחית מונה השריף ליועץ המקצועי של בית"ר ירושלים. קריאף היה אז בקרית שמונה, אך איזי שרצקי הבהיר לקשר כי הוא רוצה לחתוך את החוזה שלו ואצלו הוא לא ישחק. קריאף הוצע לבית"ר, אלי טביב זכר לו את התקופה הטובה כבלם שנתיים קודם לכן, והציע לשריף לצרף אותו. גם קריאף עצמו החליט שהוא עושה הכל לחזור הביתה והרים טלפון ליועץ המקצועי החדש. השריף ענה לקריאף: "אני אוהב אותך אבל אנחנו מלאים בבלמים וקשרים ויהיה לך קשה לשחק כאן. במצב הנוכחי של הקריירה שלך אתה צריך ללכת לשחק חצי שנה או שנה ובהמשך נחזיר אותך".

כפי שכולם זוכרים, הקדנציה של השריף כיועץ החזיקה עשרה ימים. בינואר עלתה שוב האפשרות שקריאף יחזור לבית"ר. בכל זאת, כחילה וסירושטיין משחקים ואין אפילו בלם מחליף. קריאף זכה לפיצוי יפה מקרית שמונה וסיכם בבית"ר עד תום העונה עם אופציה בשכר נמוך. בבית"ר דאגו להבהיר לקריאף: "אתה בא אך ורק כבלם, לשם אנחנו מייעדים אותך".

קריאף עשה סוויץ' בראש והתחיל לראות וידאו של בלמים, מחו"ל ומהארץ. הדוגמא מהעולם הייתה של סרחיו ראמוס. מהארץ הוא לקח דוגמא ממיגל ויטור וחסוס רואדה, שניים מהבלמים הטובים ביותר שהיו כאן בשנים האחרונות. במשחק הראשון שלו בסגל נגד סכנין בטדי קריאף נכלל ב-18 ויועד להיות בלם מחליף. לאחר דקות ראשונות רעות מאוד של פול אדגר בני בן זקן זרק במקומו לקישור ומאותו הרגע הוא לא יוצא ממנו.

כשמדברים על העונה המדהימה של בית"ר ירושלים, הסיפור של אופיר קריאף הוא הסיפור של בית"ר. מעבר לערך המוסף שלו כשחקן בית וכאחד שגדל ביציע, הוא חזר לבית"ר בסיטואציה של מלחמה על הקריירה ולא לוקח שבויים. ההשקעה וההקרבה שלו אמש לשמור על הנקודות ולהישאר במאבק האליפות הם המראה הכי גדולה של בית"ר הנוכחית. לצד כישרון גדול בהתקפה ישנה חבורה של שחקנים שלפני הכדורגל מביאים הרבה לב ונשמה למשחק. אם בית"ר תזכה בתואר או שניים, הוא יהיה מעמודי התווך של הזכיה.

אופיר קריאף.
צמד מנצח. פוסט הפייסבוק של קריאף לאחר המשחק

3. "הרב" של בית"ר

ואם קריאף היה הלב והנשמה של בית"ר במשחק הזה, חן עזרא היה הכוכב. בכלל, עזרא קיבל את תקן הכוכב במאני טיים. נגד מכבי תל אביב הוא כבש והיה מעורב בעוד שני שערים, גם אתמול כבר וחילק וסחב את ההתקפה, גם בחצי גמר הגביע הוא בישל את השער השני שהעלה למעשה את בית"ר לגמר. לבית"ר יש עד ה-10 למאי להודיע אם היא מממשת את האופציה על עזרא לעונה הבאה. בבית"ר רוצים שיישאר ויחלו איתו כבר בשבוע הקרוב מו"מ על חוזה לשנתיים. בכל מקרה בית"ר תשאיר את עזרא בעונה הבאה.

העזיבה הצפויה של שכטר לא משאירה לבית"ר את האפשרות לאבד עוד ישראלי דומיננטי ועזרא ככל הנראה ימשיך במועדון בעונה הבאה. אגב, סמלי מאוד היה שקריאף העלה לרשתות אתמול תמונה של חיבוק עם עזרא תחת הכיתוב "אשריך כבוד הרב" וסיים עם "בשקט, בצניעות, אבל בכל הכח", הוא יודע היטב מי ומה מביאים לקבוצה את הפרנסה בימים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully