וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה בוכה עם אנדרס אינייסטה: "אחד הימים המרגשים בתולדות המועדון"

אינייסטה הזיל דמעה, ואיתו גם כל ברצלונה: למרות שהוא שומר על עמימות בנוגע לעזיבה ("השבוע אקבל החלטה סופית"), אביו מכין את הקרקע ("זמן טוב ללכת") והשחקנים כבר נפרדים. התגובות, המספרים והאלבום המיוחד

צילום מסך

עם כל הכבוד לצמד של לואיס סוארס, לשער ולשני הבישולים של ליאונל מסי או לפנדל של פיליפה קוטיניו, הסיפור הגדול ביותר מגמר גביע המלך, בו מחצה ברצלונה 0:5 את סביליה, היה אנדרס אינייסטה. הקשר המבריק שצפוי להודיע בקרוב על עזיבתו את המועדון התכבד בשער הרביעי של הקטלאנים (52), הוחלף לקראת הסיום וזכה לסטנדינג אוביישן, כולל מאוהדי סביליה, ובסיום נראה מזיל דמעה שעה שירד מכר הדשא. לאחר מכן הניף לבדו את הגביע, ככל הנראה בפעם האחרונה בקריירה המופלאה שלו.

אינייסטה עצמו אמר ש"השבוע אקבל החלטה סופית, למרות שזה די מובן מאליו מה תהיה ההחלטה", והוסיף שהדמעות על הספסל אחרי שהוחלף היו כי "האמוציות השתלטו עליי. הרגשתי גדוש, ולא יכולתי לעצור אותן. אני מצטער על זה, פשוט זה היה יום מרגש ומיוחד מאוד בשבילי".

גם אביו, חוסה אנטוניו אינייסטה, יותר מרמז שפניו של אינייסטה לקראת עזיבה: "אני חושב שזה זמן טוב בשבילו כדי לעזוב. אם הוא יעשה את זה, חייבים לכבד את ההחלטה שלו. הוא הולך לעשות צעד לא פשוט".

גם אביו הודה שפרץ בבכי כשהקהל הריע לו וקרא בשמו: "גם אני בכיתי, התרגשתי מאוד והעובדה שאנדרס התרגש כל כך רע גרמה לי לבכות עוד יותר. זה היה יום מדהים".

עוד בנושא:

ברצלונה הביסה 0:5 את סביליה וזכתה בגביע המלך
מיכאל יוכין נפרד מאינייסטה: הכדורגלן הגדול בדורו

שחקן ברצלונה אנדרס אינייסטה. רויטרס
אפילו אוהדי סביליה התמוגגו. אינייסטה/רויטרס
אנדרס אינייסטה אחרי הזכייה של ברצלונה גביע המלך. AP
אומר שלום? אינייסטה/AP

מספרי המשחק

* ברצלונה זכתה בגביע הפעם ה-30 בתולדותיה ובפעם הרביעית ברציפות - הישג השיא שלה (רק ריאל מדריד של 1905-1908 ואתלטיק בילבאו של 1930-1933 יכולות להתגאות בהישג דומה).

* הפעם האחרונה שבארסה כבשה חמישייה בגמר הגביע היתה אי שם ב-1922, עם 1:5 על ריאל אוניון.

* הקבוצה האחרונה שכבשה חמישייה או יותר בגמר הגביע היתה ריאל מדריד, ב-1980.

* ליאונל מסי השווה את שיאו של טלמו סארה, כשני השחקנים היחידים בהיסטוריה שהבקיעו חמישה שערים בגמר הגביע הספרדי.

* לואיס סוארס כבש צמד כבר במחצית הראשונה של הגמר, דבר שרק תשעה שחקנים עשו לפניו בהיסטוריה.

* לראשונה בקריירה שלו, מסי הבקיע בגמר הגביע זו שנה שנייה ברציפות. הוא שחקן ברצלונה החמישי שעושה כך.

התגובות

"צריך לשאול את אינייסטה לגבי עתידו", אמר הנשיא ז'וספ מריה ברתומאו. "ראינו אותו בשיאו כבר תקופה ארוכה. כל הקהל הריע לו, הוא גורם לנו ליהנות. יש לו הצעות, אבל ברצלונה היא הקבוצה של חייו, הוא נותן את כל כולו למועדון הזה. יש לו פה חוזה לכל החיים, והוא יבחר מתי להפסיק אותו". על המשחק עצמו אמר הנשיא: "ראינו את הקבוצה הטובה בעולם מנצחת, גילינו עליונות. אני מקווה שבקרוב נחגוג דאבל".

גם ארנסטו ואלווארדה השמיע דברים דומים: "אנדרס עוד לא הודיע שהוא עוזב. הוא זה שיקבל את ההחלטה. היום היה תענוג לראות אותו".

לואיס סוארס לא שכח לעקוץ את ריאל מדריד ואמר: "התחלנו את המשחק טוב מאוד, לפי התכנית, וזו תולדה של עבודת צוות. זהו רגע יפה עבורנו. היו קבוצות שרצו להגיע למעמד הגמר ולא הצליחו, כולם יודעים מי אלו". הכוכב שכבש צמד התייחס גם למפלה בליגת האלופות מול רומא והוסיף: "היה קשה, ספגנו מהלומה חזקה. זה לא מכפר על מה שקרה ברומא, אבל זהו תואר חשוב. זה מוזר להיות מודח מליגת האלופות, כי יכולנו להגיע רחוק יותר".

ארנסטו ואלווארדה הוסיף: "אני שמח בשביל הקהל שלנו. אחרי ה-0:1 המשחק הפך קל יותר. לא חשבנו על ההפסד לרומא, היינו עדיפים מהדקה הראשונה. היינו נחושים להראות שאנחנו בסדר כמועדון, זכינו בתואר ואני מקווה שכולם יהנו ממנו".

התואר והחגיגות שאחריו גרמו גם למאמן להשתחרר קצת, אחרי ימים לחוצים ומתוחים, במהלכם התקשורת הספרדית טענה שוב ושוב שמעמדו בסכנה. כשנשאל המאמן על העובדה שעוסמאן דמבלה לא שיחק, ענה בציניות: "אל תאשימו אותי, תאשימו את האנגלים שהמציאו את הכדורגל וקבעו שרק 11 ישחקו בכל זמן נתון, ולא 12 או 15...".

פיליפה קוטיניו, שקבע את תוצאת המשחק מהנקודה הלבנה, אמר: "זה לילה בלתי נשכח עבורי. תמיד חלמתי לשחק כאן ולזכות בתארים, וזה התואר הראשון שלי. אני לא יודע מה אינייסטה יעשה, עבורי זה כבוד לחלוק איתו חדר הלבשה. מגיע לו הכל בזכות מה שעשה, על המגרש ומחוצה לו, ועל האדם שהוא".

המאמן המפסיד וינצ'נזו מונטלה סיכם: "ברצלונה היתה גדולה, וכשהיא משחקת ככה קשה מאוד לעצור אותה. זה לא בלתי אפשרי, ניסינו, אבל זה היה קשה מאוד. אני מתנצל בפני האוהדים שלנו, שתמכו בנו עד הסיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully