וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום שלישי בדירוג ה-70: אסתר רוט שחמורוב

אלכס אברבוך

19.4.2018 / 12:00

"המסלול שליד אזור האימונים שלנו קרוי על שמה של אסתר. לא פעם אני אומר לחניכים שלי שהם צריכים לדעת שהם עושים זאת במסלול שקרוי על שמה של ספורטאית אדירה". אלכס אברבוך, אלוף אירופה וסגן אלוף עולם, בטור מיוחד על האגדה שהגיעה לגמר במונטריאול

מערכת וואלה!

ענף: אתלטיקה (מדורגת ראשונה בין האתלטים בדירוג)

שנות פעילות: 1967-1982

הישגים בולטים: מקום שישי בגמר 100 משוכות אולימפיאדת מונטריאול 1976, חצאי גמר ב-100 מטר ו-100 משוכות במינכן 1972, 5 מדליות זהב ממשחקי אסיה, שתי מדליות זהב מאליפות אסיה באתלטיקה, 11 מדליות זהב מהמכביה, כלת פרס ישראל לספורט

במקום הרביעי: יוסי בניון
במקום החמישי: יעל ארד
למקומות 10-6 בדירוג
למקומות 20-11 בדירוג
למקומות 30-21 בדירוג
למקומות 40-31 בדירוג
למקומות 50-41 בדירוג
למקומות 60-51 בדירוג
למקומות 70-61 בדירוג

אתלטית ישראלית אסתר רו?ט שחמורוב. ברני ארדוב
אסתר רוט שחמורוב/ברני ארדוב

אלכס אברבוך על אסתר רוט שחמורוב

אני לא זוכר את הרגע המדויק שבו שמעתי את השם אסתר רוט שחמורוב, אבל ברגע שגיליתי מיהי ובעיקר מה היא עשתה, הבנתי שמדובר בספורטאית גדולה. מאוד גדולה. גם במבט לאחור, כשאתה מגלה בדיעבד מה היא עשתה, אתה מצדיע.

אסתר הגיעה להישגים גדולים באליפויות אסיה ובתחרויות שונות, אבל אין ספק שלהגיע לגמר אולימפי זה משהו אחר לגמרי. בג'ודו, לדוגמה, כל שנה כמעט יש אליפויות אירופה ועולם. בענף הריצות זה לא ככה. כל אליפות בסדר גודל כזה הופכת למשהו ענק, כשאולימפיאדה היא השיא, היא הטופ שבתחרויות. אירוע שכל המדינה מאחורייך ולכולה יש ציפיות ממך. כאשר אתה שומע על מישהי שהגיעה לתחרות הכי יוקרתית, באחת הריצות הכי יוקרתיות, לגמר, יש רק מילה אחת שיוצאת לך מהפה - וואוו. ספורטאי ישראלי שמגיע לגמר אולימפי? פשוט וואו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלכס אברבוך, אסתר רוט שחמורוב. ניב אהרונסון
אלכס אברבוך עם אסתר רוט שחמורוב/ניב אהרונסון

גמר בקפיצות כולל בדרך כלל 12 מתחרים. בריצות הקצרות מדובר בשמינייה. מה שאומר שאסתר הייתה צריכה להיות הכי טובה מתוך הטובים ביותר ממילא. מה לעשות, נולדתי רק ב-1974, כך שאני לא יודע בדיוק להעיד על המתחרות מולה ועל המערכת שעטפה אותה. אך בתור ספורטאי אני יכול להגיד שלהגיע לגמר אולימפי אומר שהייתה סביבה מערכת מצוינת שידעה להוציא הרבה מהכישרון הזה.

אסתר היא אגדה בישראל בעיקר כי היא הראשונה שהצליחה לפרוץ את המחסום ולעשות הישג שכזה. וכן, לצערנו, בגלל שאחריה לא קמו במשך זמן רב יורשות שהלכו בדרכה. לפחות עד העלייה של שנות התשעים.

ראיתי אותה בטקס הדלקת המשואות בו השתתפנו יחד. אני חייב להעיד שלא היה בינינו שיח אז. אלו היו ימים שהעברית שלי לא הייתה טובה. אבל דווקא היום יוצא לי לדבר הרבה יותר בטקסים ואירועים שונים. היא מגיעה תמיד כנציגת הדור הישראלי הוותיק של האתלטיקה. רואים שזה עדיין אכפת לה. רואים שזה עדיין חשוב לה. דם של ספורטאי עדיין זורם בעורקיה.

בימים אלה אני מאמן בווינגייט קופצים במוט והמסלול שליד אזור האימונים שלנו קרוי על שמה של אסתר. לא פעם אני אומר לחניכים שלי, במשימות שאני נותן להם, שהם צריכים לדעת שהם עושים זאת במסלול שקרוי על שמה של ספורטאית אדירה, על שמה של אסתר. אני לא יודע עד כמה הדור הצעיר מכיר את אסתר, אבל אין ספק שבבית ספר או בפעילויות אחרות צריכים לספר אודות מי שהגיעה לגמר אולימפי בריצה כל כך יוקרתית. אולי בסוף נמצא מישהי שיהיה לה מספיק כישרון כדי ללכת בדרכה. כי כמו שכבר אמרתי - היא ספורטאית ענקית.

עורכי הדירוג: אור שקדי, אורן יוסיפוביץ

רשימת המדרגים: גיא לרר, ישי רז, מתן בכור, אייל גיל, בן מיטלמן, טל שורר, עמית הורסקי, תומר יצחק, חמי אוזן, פז חסדאי, אריה ליבנת, אלכס נירנבורג, יצחק ויסהוף, הילה קובו, נמרוד עופרן, אייל לוי, אופיר סער, יפתח קוכמן, אוריאל דסקל, אורי דגון, ליאן וילדאו, גבריאל היידו, עידן ויניצקי, מולי אפשטיין, אבנר שביט, שאול אייזנברג, שלמה וייס, יניב טוכמן, נדב יעקבי, עודד שלו, יעקב זיו, מוטי חביב, אסף בילגורי, ורד כהן, ד"ר גלעד ויינגרטן, מאיה רונן, אהרל'ה ויסברג, שרון דוידוביץ', אודי הירש, עוזי דן, עמית גולדשטיין, רון עמיקם, שרון קינן, קרין שביט, מיה בנאי, עמית לוינטל, ארז מיכאלי, דניאלה סמרי, ניר צדוק, עירד צפריר, אביעד פוהורילס, מירי נבו, אלי אילדיס, אלי סהר, דני בורשבסקי, יהונתן אליהו, אלעד זאבי, אסף אקרמן, ניצן ליבנה, שי האוזמן, אבנר בורוכוב, רועי פרייס, תמר ריפל, לירן מוסלי, דור הופמן, ברני ארדוב, איציק שאשו, יונתן כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully