וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק ניסנוב: "אדי גוטליב ישחק בארץ רק בהפועל תל אביב"

בצל חגיגות העלייה, בקבוצה כבר חושבים על ליגת העל והבעלים הצהיר: "השחקנים שאנחנו רוצים לא יימכרו לאף קבוצה בישראל". פייסל מוליץ' צפוי להמשיך, הירש ופרסמן מתנדנדים, קוויאר מועמד

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

את תמונות האבל מירידת הליגה קצת לפני פחות משנה והטראומה הקשה שספגה הפועל תל אביב, החליפו מראות שמחה באדום שבישרו לכולם: הפועל תל אביב חזרה למקומה הטבעי. על אף החגיגות הספונטניות והריקודים בחדר ההלבשה לאחר ה-0:3 על אחי נצרת, רוב אנשי הקבוצה הסכימו עם המאמן קובי רפואה שאמר אמש בסיום: "שקבוצות אחרות יחגגו עלייה. הפועל בסך הכל חזרה למקומה הטבעי. אם אקח אליפות אתם תראו אותי באמת שמח".

עם זאת, גם רפואה כמו יתר אנשי המועדון לא יכלו להישאר אדישים לחגיגות השחקנים בחדר ההלבשה. בזה אחר זה הקיפו האדומים הצוהלים את אנשי המועדון במעגלים ושפכו עליהם שמפניות וכשרפואה הכריז: "יש לכם עד יום חמישי חופש", הקרנבל עלה מדרגה. אבל אם מישהו חושב שהפועל תל אביב סיימה את חלקה בלאומית העונה, אז לרפואה יש תכניות אחרות ואחרי שהתפזר הבאלגן במושבה הוא אמר: "אותי לא מעניין כל הסיפור הזה. אני לא מתכוון להפסיד נקודה אחת עד סיום העונה".

אם באמת צריך להגיד איך הפועל תל אביב התייחסה אמש לחזרה לליגת העל ובכלל לעונה בלאומית, היטב לעשות זאת אוראל דגני כשאמר: "מבחינתי הסיוט הזה הסתיים. לי זה היה מאוד קשה להיות בלאומית, לא התחברתי, ואני שמח מאוד שהחוויה הזאת נגמרה". דגני גם הזכיר לכולם כי האדומים לא חגגו כבר שנים שמחה אמיתית: "לי לא יצא עדיין לחגוג תואר או משהו עם הקבוצה. אני שמח מאוד שיצא לי לטעום רק קצת מזה ואני מקווה שיהיו עוד ערבים כאלה שמחים בעתיד".

עוד בנושא:

רפואה: "לא צריך לחגוג, שהעולה השנייה תחגוג", ניסנוב: "נעמיד את התקציב הרביעי בליגת העל"
שוב היא כאן: הפועל תל אביב עלתה לליגת העל
הכי מהירה, אבל לא הכי מוצלחת: מספרי העלייה של הפועל תל אביב
באנו, ראינו, כבשנו והלכנו: אלבום העלייה של הפועל תל אביב

קובי רפואה מאמן הפועל תל אביב. קובי אליהו
חתום על עליית ליגה מרשימה. קובי רפואה/קובי אליהו

"חיכינו לזה שנה שלמה מאז שירדנו וזה כיף, כיף גדול", הוסיף שחר הירש. "הרווחנו הרבה העונה הזאת, בעיקר שקט. המועדון הזה עבר הרבה מאוד טלטלות בשנים האחרונות והעונה הזאת החזירה קצת את השקט ואני מקווה שזה יחזיר את המועדון לאיפה שהוא צריך להיות. היו לי הרבה התלבטויות בקיץ אם לרדת ללאומית, אבל הרצון להחזיר את הפועל לליגת העל אחרי כל מה שעברנו בעונה שעברה ניצח את הכל. האמנו שזה יכול להיות כזה קל, כי יש המון פוטנציאל לקבוצה הזאת, אבל היינו צריכים את הכאפה הזאת בסיבוב הראשון כדי שזה יקרה".

"עם כל הדיבורים מסביב והביקורת, בסופו של דבר עשינו עונה טובה יותר ממכבי נתניה בעונה שעברה. הקבוצה הזאת חיה ונושמת ומשחקת כדורגל לא רע בכלל ואני שמח שהתפוצצנו בתקופה האחרונה. אני רואה את הפועל באר שבע לא משכנעת ומקרטעת כל העונה ועדיין לוקחת אליפות, אז תמיד יש מה להגיד החוכמה היא לא לשים לב למה שנאמר".

אז אחרי החגיגות, להפועל תל אביב יש הרבה עבודה לקראת העונה הבאה. לא מעט שחקנים עדיין בסימן שאלה ולא ברור האם ימשיכו בקבוצה, אבל המחשבה בהפועל תל אביב היא לא לעשות שוב מהפכה שלמה בסגל.

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב חוגג עלייה. קובי אליהו
יהיה אחד משחקני המפתח בעונה הבאה. אביחי ידין/קובי אליהו

"יש פה בסיס טוב לליגת העל", אמר אתמול רפואה והבעלים איציק ניסנוב הוסיף: "אנחנו רוצים להעמיד תקציב של 30 מיליון והשאיפה להחזיר את הפועל למקומה הטבעי לצמרת". מעבר לזה ניסנוב הצהיר: "אדי גוטליב לא הולך לשום מקום. כל עוד הוא ישחק בארץ, לפחות בשנתיים הקרובות הוא ישחק אצלנו. כל השחקנים שאנחנו רוצים בקבוצה לא יימכרו לאף קבוצה בישראל רק לחו"ל".

המשמעות היא די ברורה, הפועל תל אביב לא רוצה להיות תחנת מעבר. הבעלים רוצים ליצור זהות חדשה בהפועל כשהמטרה היא להחתים כמה שיותר שחקנים על חוזה ארוך טווח עם אופציות יציאה לחו"ל בלבד. הראשון שאמור לחתום מבין השחקנים הקיימים בסגל, מלבד אלה שכבר חתומים על חוזים, הוא פייסל מוליץ'. הפועל תל אביב תרכוש את ה-50 אחוז הנוספים על כרטיס השחקן שלו תמורת 100 אלף שקל ותציע לו חוזה של שנתיים לפחות. בקבוצה מאוד מקווים כי ישחזר לפחות מהיכולת שהראה בליגה הלאומית. מלבדו הבסיס של הקבוצה אמור להיות: אריק ינקו, אדי גוטליב, אוראל דגני, אביחי ידין, עידן כהן, אמיר עגייב, ניר לקס, מוטי ברשצקי וג'וזף גנדה. כמו כן, רמזי ספורי אמור לחזור בהשאלה ורועי זיקרי הצטרף בקיץ לקבוצה שכבר הוא חתום על חוזה לשלוש שנים.

שחר הירש שחקן הפועל תל אביב. קובי אליהו
לא ברור אם ימשיך בעונה הבאה. שחר הירש/קובי אליהו

לגבי שאר השחקנים יש התלבטות גדולה. שחקנים צעירים שבהפועל תל אביב בונים עליהם ככל הנראה יושאלו לקבוצות אחרות על מנת להתחשל ואילו יש לא מעט התלבטויות לגבי מספר שחקנים. הראשון ביניהם הוא שחר הירש שבינתיים הוא מלך שערי הקבוצה העונה עם 9 כיבושים בליגה. להפועל תל אביב יש אופציה על החלוץ, אך לא ברור אם רפואה יחליט להשאירו בקבוצה או ינסה להחתים חלוץ בכיר יותר. הדברים תקפים גם לגבי המגן השמאלי פרסמן שעדיין לא הוחלט אם להשאירו בקבוצה. אור אוסטוינד וטל בנש מהבכירים יותר בסגל האדום אמורים לעזוב את הקבוצה כשגם ישראל ראש ואופיר טקיאר לא ימשיכו באדום.

ומה קורה בגזרת הזרים? השחקן הראשון שכרגע על הפרק הוא קרלוס קוויאר בלמה של קרית שמונה שצפוי לחזק את הקו האחורי של הקבוצה. רפואה גם מעוניין בקשר אחורי דומיננטי ולא מן הנמנע שינסה להחתים את רומאריו פירס בקבוצה. אל אלה אמור להצטרף קשר יצירתי בחלק הקדמי וגם שמו של החלוץ אלי אלבז עלה בימים האחרונים כחלק משמות של מועמדים לחיזוק. בקבוצה גם מקווים מאוד שעומר דמארי יקבל שחרור מלייפציג הגרמנית שבה הוא חתום לעוד עונה. האדומים מקווים שדמארי ירד משמעותית בשכרו ואם זה יקרה, הוא יחתום בקבוצה ויוצג כרכש המרכזי בקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully