וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת מערכות? ג'ורדי קרויף: "העתיד של מכבי תל אביב הוא טוב"

17.4.2018 / 7:40

במכבי ת"א מבכים את ההחלטה לקיים את המסע"ת שבה הודיע קרויף על עזיבתו בקיץ: "ג'ורדי היה חייב להפנים שמסע"ת כזו תעשה רע לשחקנים". המאמן מביט קדימה: "חייבים להפסיק לדמם במשחק הבא"

יוסי ציפקיס

1. במכבי מפנימים את טעות מסיבת העיתונאים

במכבי תל אביב מבכים את ההחלטה לקיים את אותה מסיבת עיתונאים בה מסרו מיטש גולדהאר וג'ורדי קרויף לכולם באופן רשמי כי הם ייפרדו בסיום העונה. מסיבת העיתונאים היתה כולה החלטה של ג'ורדי קרויף שהתעקש על קיומה ושיכנע את בעלי מכבי תל אביב שצריך לצאת בהודעה פומבית בעניין. קרויף היה משוכנע אחרי ההפסד להפועל חיפה בתחילת הפלייאוף, כי מסיבת עיתונאים כזו תסייע לשחקנים להוציא מעצמם יותר ובאותם ימים הוא גם האמין באפשרות לזכות באליפות.

אמש, אחרי ההפסד הרביעי ברציפות, הודו במכבי תל אביב שזו היתה טעות קשה מאוד שאולי אף תהיה עוד יותר דרמטית אם מכבי תל אביב לא תסיים במקום הרביעי ותחמיץ את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית. "זו היתה החלטה של ג'ורדי וזו היתה טעות כי אסור היה להודיע בשלב כל כך מוקדם של הפלייאוף שיש כבר החלטה להיפרד", היה מי שאמר אמש במכבי תל אביב. "עם כל הנסיון ומה שהוא עבר בכדורגל, ג'ורדי היה חייב להפנים שמסיבת עיתונאים כזו תעשה רע לשחקנים שיודעים שהוא אינו ממשיך. יכול להיות שהוא האמין שהשחקנים שלו בנויים אחרת, אבל בסופו של דבר הוכח שההחלטה הזו היתה טעות קשה מאוד. עכשיו אנחנו כבר במקום אחר ומדובר בכדור שלג שקשה לעצור, אבל הכל התחיל מאותה מסיבת עיתונאים סתמית ומוטעית שעדיף היה ולא היתה מתקיימת מלכתחילה".

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים ניצחה 2:3 את מכבי תל אביב המרוסקת
עזרא הביא נקודות, קרויף החזיר את מכבי תל אביב לאחור: הציונים

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
טעה כשערך את המסע"ת ההיא? ג'ורדי קרויף/ברני ארדוב

2. למרות ההפסד הרביעי ברציפות, קרויף אופטימי

אחרי שנזף בשחקנים על יכולת כל כך ירודה במחצית הראשונה, ג'ורדי קרויף יצא מעודד בסיום מהמחצית השנייה וינסה לבנות עליה לקראת המשחק מול בני יהודה בשבת הקרובה. "אנחנו כרגע במצב של חוסר ביטחון", חיפש אמש קרויף את ההסברים. "הפלוס היחיד הוא במחצית השנייה ואם היה לנו יותר ביטחון היינו יכולים להפוך את התוצאה. אנחנו חייבים להפסיק לדמם במשחק בשבת הקרובה".

"בחלומות הכי שחורים שלי לא חשבתי שנהיה עם אפס נקודות אחרי ארבעה משחקים בפלייאוף. ברגעים האלה אני למד שוב כמה אנחנו זקוקים לאישיות ולאופי. אנחנו זקוקים כרגע ללוחמים ולשחקנים רעבים". קרויף נשאל אמש מה היתה הטעות הגדולה שלו עד כה בפלייאוף והשיב: "כנראה שלא הייתי צריך לשחק במשחקים האחרונים במערך של ארבעה שחקנים בקו האחורי". קרויף לא הסכים לקבל את העובדה שהוא עלול להשאיר מכבי תל אביב זהה לזו שקיבל לפני שש שנים. "מכבי תל אביב עשתה התקדמות גדולה מאוד בתקופה שאני נמצא. זה אולי נשמע מטופש אחרי ארבעה הפסדים רצופים אבל יש למועדון הזה בעלים מצוין. יש קבוצת שחקנים טובה, מחלקת הנוער מתקדמת ויש שחקנים מושאלים שעשו התקדמות והתפתחו. העתיד של מכבי תל אביב טוב רק צריך ללמוד מי השחקנים המתאימים למנטליות שצריכה להיות במכבי תל אביב. מכבי תל אביב זה לא רק לשחק טוב. צריך שתהיה קבוצה עם כוח מנטלי חזק".

עוד הוסיף קרויף בעניין האפשרות שמכבי תל אביב לא תזכה בכרטיס למוקדמות הליגה האירופית: "מגיע לנו להיות שם ולקחת את הכרטיס לאירופה בסיום העונה. בכל המשחקים בפלייאוף, למעט המשחק מול מכבי נתניה, היינו יותר טובים. גם בהפסד הזה לבית"ר ירושלים לא היינו הקבוצה הרעה במגרש".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שילם את המחיר? דור מיכה/ברני ארדוב

3. בלקמן ומיכה יודחו מההרכב גם מול בני יהודה?

קרויף קיבל אתמול שתי החלטות שלימדו אולי על כך שהוא מודה שהוא טעה בהערכה מוגזמת לשני שחקנים להם נתן המון קרדיט העונה. הראשון ניק בלקמן והשני דור מיכה. השניים לא פתחו אתמול בהרכב אחרי שהיו באנקר לאורך תקופה ארוכה והם גם לא שולבו כמחליפים. בלקמן היה הג'וקר של קרויף והוא דחה את כל הביקורות נגדו עד שאתמול החליט לספסל אותו. למיכה דאג קרויף לחוזה ארוך טווח בסכומים גבוהים מאוד וההחלטה שלא לתת לו דקת משחק אתמול, לימדה אולי על שינוי בגישה מצד ההולנדי. בהתייחסות למיכה אמש, אמר קרויף כמה דברים מאוד מעניינים: "יכול להיות שמיכה חש קצת עייפות מנטלית. אולי הוא שחוק. משהו בראש. זו היתה בשבילי הזדמנות להעלות שחקנים קצת יותר רעבים כמו אצילי ושוינפלד שגם ראויים לשחק".

אלי דסה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קיבל ביקורת על שני השערים הראשונים של בית"ר. אלי דסה/ברני ארדוב

4. דסה ספג ביקורת על שני השערים הראשונים

ג'ורדי קרויף שלף בהפסקה את יובל שפונגין והכניס את אופיר דוידזאדה. בסיום הוא הסביר שהאחרון כמעט שלא התלבש מאחר שמיעט להתאמן בימים שלפני המשחק. אבל הבעיה היותר גדולה של מכבי תל אביב היתה אתמול בצד ימין של ההגנה אצל אלי דסה. "בשביל מה היה צריך לעשות עבירה על קו ה-16 ולאפשר לקלאודמיר בעיטה חופשית שהיא יותר טובה מפנדל בשבילו?", אמר אמש אחד השחקנים על הפאול שעשה אלי דסה. "הכדור היה רחוק ולא היה צריך לבצע עבירה". גם על פעולת ההגנה של דסה בשער של חן עזרא נמתחה ביקורת. "כולם יודעים שעזרא עושה את אותה תנועה כל הזמן וחותך ימינה. למה לא לסגור מלכתחילה את הבעיטה שלו? למה בכלל לאפשר לו את הבעיטה הזו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully