וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרא הביא נקודות, קרויף החזיר את מכבי תל אביב לאחור: הציונים

16.4.2018 / 23:10

קשר בית"ר סיפק מחצית ראשונה מצוינת וחתום על שלוש נקודות קריטיות. מאמן הצהובים מצליח להרוס במו ידיו מה שבנה, אולי בדרך לתואר "נמושת הפלייאוף העליון". ציוני המשחק במאצ' אפים

חן עזרא שחקן בית"ר ירושלים מול עומר אצילי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
האחד להט, השני הסיר חלודה/ברני ארדוב

בוריס קליימן - פרדראג ראיקוביץ' 5:4

קליימן הוא שוער ליגה טוב, אבל לאורך העונה טעה יותר מדי פעמים עבור קבוצה שרצה לאליפות. הפעם, הכדור שחלף בין רגליו לא מנע מבית"ר שלוש נקודות. בניגוד למשחקיו הקודמים, הפעם אי אפשר להאשים ישירות את ראיקוביץ' באחד השערים. עם זאת, הוא ספג בערך את כמות הבעיטת שנבעטה לעברו, וזה ממש לא סימן טוב עבור השוער חסר הביטחון.

אנטואן קונטה - אלי דסה 4:5

הצרפתי של בית"ר חזר אחרי תקופה ארוכה ומהר מאוד פתח מבערים וסידר מצב נהדר לסילבסטר, שפספס. בסך הכול הופעה סבירה שלו. דסה פרח במערך שלושת הבלמים, אבל בינתיים מכבי תל אביב נבלה ומשום מה קרויף החליט שהפיתרון יהיה לחזור למערך של ארבעה בהגנה. לדסה זה ממש לא מחמיא: אחרי 25 דקות של משחק פחות או יותר עומד הוא סידר לקלאודמיר מצב נהדר משום מקום והיה מעורב לצערו גם בשער השני. גם התקפית לא ממש הצליח לייצר את מה שהוא מסוגל.

מיקי סירושטיין - טל בן חיים 5:6

סירושטיין נהנה במחצית הראשונה מחופש כמעט מוחלט בשל העובדה שמכבי תל אביב פשוט לא הסתכלה לכיוון השחקנים עליהם שמר. בסך הכול ביצע כמה סגירות מרשימות ויכול להיות מרוצה. מרכז הגנה המורכב מבן חיים ובאבין הוא אולי הכבד והאיטי בליגת העל. טב"ח ניסה להרים את המורל עם כמה מילים לפני שריקת הפתיחה, אבל היכולת שלו לא הספיקה כדי לגבות את דבריו.

טל כחילה - ז'אן סילבן באבין 6:5

כחילה הסתדר במרבית המקרים עם קיארטנסון. באבין לא הצליח להימנע מהעבירה השטותית התורנית שלו ובאופן כללי רחוק מלהשרות ביטחון על הקבוצה.

שון גולדברג - יובל שפונגין 4:5

המגן הבית"רי סיפק משחק שקט וחף מטעויות קריטיות. שפונגין מתקשה באופן כללי כמגן שמאלי והציוות באגף עם שוינפלד בטח לא עזר. השיפור ביכולת של מכבי תל אביב לאחר שיצא לא הייתה רק בשל החילוף, אבל שפונגין ירצה לשכוח את המשחק הזה.

קלאודמיר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
כבש, אבל לא הרשים. קלאודמיר/ברני ארדוב

קלאודמיר - דור פרץ 6:5

הברזילאי שבר בצורת עם מצב שכאילו נתפר במיוחד בשבילו, אבל לא באמת חזר ליכולת שהפכה אותו למועמד בכיר לשחקן העונה. הפנדל הטיפשי שהחזיר את מכבי תל אביב למשחק, כמה איבודים של חוסר ריכוז ובאופן כללי, לא הופעה טובה. פרץ היה טוב והשתדל להניע קדימה, אבל פלירטט עם הצהוב השני דקות ארוכות.

אופיר קריאף - אייל גולסה 6:5

קריאף עבד קשה, בעיקר במחצית השנייה כמובן, כדי לשמור על שלוש הנקודות החשובות הללו עבור בית"ר בטדי. גולסה היה הבולט בשחקני מכבי תל אביב עוד במחצית הראשונה החלשה להחריד, ובטח בשנייה לצד שוינפלד, אבל פשוט לא מסוגל לייצר מספרים.

אריק סאבו - כריסטיאן באטוקיו 4:5

חוץ משתי הפצצות לשמיים, סאבו כמו מרבית חבריו לא היווה פקטור בהתקפה והתעסק בעיקר במאבקים במרכז השדה. באטוקיו לא היה חלש כמו שהיה רודריגס בשבוע שעבר, אבל איבוד שלו הוביל לשלישי של בית"ר.

עידן ורד - עומר אצילי 5:6

אוהדי בית"ר אוהבים מאוד את ורד, ובצדק, הוא שחקן מצוין. הערב הוא אמנם סיפק יופי של בישול, אבל מעבר לזה היה מאוד לא מדויק ובעיקר איבד. אצילי חזר ישירות לבוז מול האקסית, שידר קור רוח מרשים בפנדל ומבחינה אישית יכול לסכם קאמבק סביר, ולקוות לימים טובים יותר שלו ושל הצהובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עדיין בלי נקודות בפלייאוף. קרויף/ברני ארדוב

חן עזרא - ארון שוינפלד 6:7

מחצית אחת טובה מאוד של עזרא הספיקה לו לתואר איש המשחק. הוא סחט מדסה את העבירה שהובילה לראשון, גרם לו לסחרחורת וגם בעט דרכו את השני ובאופן כללי היה פעלתן וחד. לאחר מכן נעלם כמעט לגמרי, אבל עם שער ראשון מאז ינואר וארבע נקודות מהפסגה, מחצית אחת זה די והותר. שוינפלד התרככז במחצית הראשונה בעיקר ביירוט כדורי גובה, אבל אחרי שסחט פנדל בשנייה הוא נראה לא רע בכלל, סיפק אנרגיות ובישל. עדיין, לא ברור מה היה המניע להכללתו בהרכב.

יקוב סילבסטר - וידאר קיארטנסון 6:6

סילבסטר שבר בצורת קצרה אבל לפני כן היה לא חד ובזבז כמה כדורים טובים בתוך הרחבה. קיארטנסון אולי לא החזיר את מכבי תל אביב לעצמה, אבל אולי יחזור לעצמו בזכות הכדור שחמק מקליימן לרשת.

בני בן זקן - ג'ורדי קרויף 2:6

הייבוש של שכטר הוא מרגיז, אבל קשה לבוא לבן זקן - שבינו לבין ההחלטה הזו אין טיפת קשר כנראה - בטענות. הוא הכעיס את הקהל לא רק כשלא הכניס את שכטר, אלא גם כשהוציא את ורד, אבל הצליח לשמור על התוצאה אחרי שכמעט איבד משחק שנראה קליל עבורו. ניצחון גדול נוסף לבב"ז, אחרי הכול - בית"ר כבשה שלוש פעמים כמעט מבלי לתקוף.

אחרי כל מה שנכתב ונאמר על קרויף לאורך שש שנותיו בישראל, אף אחד לא היה יכול לנחש שהאדם שנכנס לכדורגל הישראלי בסערה וקטף תארים, יוכל לסיים את דרכו עם התואר המפוקפק "נמושת הפליאוף העליון לעונת 2017/18". מאז הונהגה שיטת הפלייאוף בליגת העל (מספר המשחקים השתנה): מ.ס. אשדוד 0 מ-15, קרית שמונה 4 מ-15, בני סכנין 3 מ-21, רמת השרון 3 מ-30, בני סכנין 7 מ-30, מכבי פתח תקוה 8 מ-30, הפועל רעננה 6 מ-30, מכבי חיפה 7 מ-30 וכרגע: מכבי תל אביב 0 מ-12 - וממש לא בטוח שרצף ההפסדים יעצור בדרבי מול בני יהודה. ארבעה הפסדים רצופים לא היו לצהובים מאז ימי מוטי איוניר (למעשה, אחרי הרצף הזה הוא פוטר), ובכך קרויף הצליח להחזיר, במו ידיו, את מכבי תל אביב בדיוק למקום שהייתה לפני שהגיע, למרות רוח הלחימה המסוימת שהפגינו השחקנים אחרי ההפסקה. ואולי סגירת המעגל המאוד עגומה הזו היא בכלל תרגיל, לאבד את המקום באירופה ולתת ליורש - מי שלא יהיה - להתחיל את הבנייה בלי נסיעה למזרח אירופה בחודש יולי. אחרי תצוגת נפל כזו, כנראה שקרויף קונה תירוץ כזה ובורח מפה. אחרי הכול, בספרד מדווחים שברצלונה מעוניינת.

מחליפים:

אופיר דוידזאדה: פתח למכבי תל אביב אופציה לשחק גם על האגף השמאלי, מה שעם שפונגין היה בלתי אפשרי.

דוד קלטינס: נכנס כדי לשמור על התוצאה אחרי דקות בהן בית"ר נראתה קצת אבודה, ועשה את שלו.

אלירן עטר: לא הצליח לנצל את העובדה שנכנס במומנטום טוב של מכבי תל אביב, לא היה חד.

אנתוני וארן: איבד את המקום בהרכב, לא הרשים במיוחד מהספסל.

גידי קאניוק: קיבל הזדמנות נדירה ולא הספיק להשפיע.

חן דילמוני: עזר לשמור על התוצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully