וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן אליפות: חנן ממן מוביל את הפועל באר שבע

מליקסון ביקש שינאם באסיפת שחקנים סגורה, בכר הודה בטעות לגביו בשיחה פרטית, האבא עקץ את המאמן במו"מ הראשוני וברקת הלכה עם האינטואיציה ("רוצה שזה יקרה בינואר יותר ממך. עובדת על זה"). כל הסיפורים שלא הכרתם על האס של הפועל באר שבע

ניצן דמארי בריאיון לתכנית "טוכמן וחמי"/וואלה! ספורט

לטוויטר של יוסיפון

שחקני הפועל באר נשטפו בטונים גבוהים במהלך האימון שנערך לאחר ההפסד למכבי תל אביב בתחילת פברואר. כשבעלי התפקידים עזבו את החדר, נערכה אסיפה לשחקנים בלבד.

"חנן", שאל הקפטן מאור מליקסון, "כאחד שהגיע מבחוץ, מה אתה אומר על המצב שלנו?".

לפעמים, לא להיות חלק ממשהו רע עדיף אפילו על פני להיות חלק ממשהו טוב, ואת זה למד ממן על בשרו. כי במשחק ההוא מול מכבי האלופה נראתה רע, רע מאוד, במיוחד בראש; ראש שאיבד ג'ון אוגו והורחק, לואי טהא גם, ואלירן עטר דחק 0:1 שהציב את הצהובים בראש הטבלה על חשבון החבר'ה מהנגב.

עוד בנושא:

הפועל באר שבע - הפועל חיפה: וואקמה צפוי לפתוח, אלחמיד תורגל כמגן ימני
ברק בכר: "יש לנו הגנה עם לב גדול שנותנת מעצמה 200 אחוז"

חנן ממן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
שחקן העונה הראשון של ינואר? חנן ממן/ברני ארדוב
סגירת מעגל ראשונה בסיפור התקבלה כשבאר שבע שוב הגיעה לנתניה, שוב נגד מכבי, רק שהפעם ממן בהרכב, וזה נגמר הפעם 0:1 לאלופה, וממן הוא שכבש. והדרומים כבר עם שש הפרש בפסגה, וממן עם חמישה שערים ושני בישולים במדי קבוצתו החדשה

ברק בכר, שלא מרבה לטעות מאז עבר דרומה, טעה - ממן לא שותף במשחק הזה. המאמן העריך שעדיף לזרוק את הרכש למים במשחקי הבית, להכניסו אט-אט לתלם, ובמפגש החוץ הלחוץ מול הנמסיס העדיף 11 אחרים, ואת המחליפים ראדי, מלמד וזריהן - במקום הבחור שהובא כדי להשיב את הניצוץ שאבד. ההפסד, ובעיקר הכאוס המנטלי, יצרו סערה בקבוצה. מבחינת יחסי ממן-באר שבע, זו גם היתה תפנית: משחקן שהוא בונוס לשחקן שאי אפשר בלעדיו.

וכשמליקסון שאל לדעתו באסיפת השחקנים, ממן השיב: "אתם משחקים במועדון גדול, תהיו אופטימיים. אתם מקבלים כאן תנאים מטורפים להצליח, ולא צריך להיכנס למרה שחורה. בואו נהנה - בסך הכול הפסד אחד - מה יכול לקרות?".

אל משרדו של בכר באיצטדיון ווסרמיל ממן נקרא לאחר מכן, התיישב ושמע מהקואץ': "אני יודע שאתה מאוכזב שלא שיחקת, אבל המשחק לא התפתח כמו שרצינו". בכר ידע שטעה. "מעכשיו", הכריז, "אתה תהיה פקטור משמעותי".

ומאז אכן כך, ובליגה שותף ממן בשמונה מתוך תשעת המשחקים הבאים, ובאר שבע ניצחה שמונה פעמים וסיימה בתיקו את המשחק הנוסף - 92% הצלחה משוגעים כשהוא פותח בהרכב, 3-15 בגולים. בלעדיו, האדומים רשמו 70%, נתון שהיה מציב אותם מאחורי בית"ר ירושלים.

סגירת מעגל ראשונה בסיפור התקבלה כשבאר שבע שוב הגיעה לנתניה, שוב נגד מכבי, רק שהפעם ממן בהרכב, וזה נגמר הפעם 0:1 לאלופה, וממן הוא שכבש. והדרומים כבר עם שש הפרש בפסגה, וממן עם חמישה שערים ושני בישולים במדי קבוצתו החדשה, ובצוותא עם חלקו בהפועל חיפה בחצי העונה הראשון, הוא סופר 9 ו-7. ואם ימשיך באותה הדרך, בגולים, אסיסטים ואחוזים, ואם וכאשר יצעיד את באר שבע לצלחת שלישית - אל תתפלאו אם על הדרך ירשום הישג נדיר:

שחקן עונה שהגיע בינואר. הרי תמיד יש פעם ראשונה.

אבל זה לא מעניין אותו. בראשו דברים חשובים הרבה יותר. כי חנן ממן, מספר 28, בן 28, שנולד ב-28 באוגסט, אף פעם לא זכה בתואר. לא באליפות, לא בגביע, לא בבוגרים ולא בילדים.

והרי תמיד יש פעם ראשונה.

חנן ממן. עיבוד תמונה
המספרים של ממן לעומת חבריו/עיבוד תמונה

יומיים לפני שהגיע באופן רשמי, באר שבע התייבשה בעכו. ניצחון 0:1 אמנם, אבל הייאוש ניכר על פני ברק בכר. הוא אפילו לא השתמש בטריק שלו, ראיון-סוף-משחק עצבני. מבחינתו, לא נותר מה לשדר לשחקנים. הם לא היו צריכים נזיפה, הקבוצה כולה היתה צריכה שעון מעורר. היה ברור לכל מקבלי ההחלטות בבאר שבע: אם לא יבוא שינוי, האליפות לא תישאר כאן. הם רצו את דיא סבע אבל בנתניה הבהירו שאין סיכוי; הם רצו את פיראס מוגרבי אבל גם שם לא יצא עשן לבן. הם רצו את ממן, ולא בפעם הראשונה. כפי שמספר אביו ברוך ממן, משחקניה הבולטים של מכבי חיפה בשנות השמונים, "כבר לפני שלוש שנים חנן היה אמור להיות בבאר שבע, אבל משהו התפקשש". ואז הוא מוסיף: "מאז הם ניסו, כל שנה מחדש, וכנראה שזה היה כתוב איפשהו - כי בסוף זה הצליח".

בצוות המקצועי של באר שבע התלהבו מהשחקן, במיוחד אחרי פתיחת העונה הטובה בהפועל חיפה. אבל אף אחד לא התלהב כמו שאלונה ברקת התלהבה. "מתחילת השנה היא דיברה עליו", סיפר גורם במועדון, "תמיד יש לה אינטואיציות טובות - ובמקרה הזה האינטואיציה שלה היתה חזקה במיוחד". עם פתיחת חלון ההעברות נשלח מכתב רשמי להפועל חיפה, בו הבהירו בבאר שבע שהם חפצים במו"מ. בפגישה הראשונה ישבו ברקת, בכר וחנן וברוך ממן.

זה לא היה המפגש הראשון בין ברוך וברק. ב-2005, אחרי ששמעון הדרי פוטר מקרית שמונה מהליגה הלאומית, ממן סיניור מונה למאמן המחליף והדריך את המגן הימני בכר. הצפונים נחלצו מהתחתית, ובכר שיחק עד שנפצע והפסיד שבועות רבים מהעונה. ממן לא שוכח את בכר ההתקפי על המגרש אך המופנם מחוץ לו. "כשהייתי כועס עליו הוא היה מסמיק", הוא אומר, ומשחזר את ערבי הקריוקי בצפון, עם בכר ובני בן זקן. "בוא נגיד שבטונים - ברק לא ידע לעלות גבוה כמו שהוא היה עולה במגרש", הוא אומר.

13 שנים אחר כך, בפגישת המו"מ, הם העלו זיכרונות מימי קרית שמונה העליזים, וברוך זרק לבכר: "היית שחקן כל-כך מבוהל, מי היה מאמין שתהפוך למאמן כזה טוב?!".

חנן ממן החביא את הפרצוף בין הקעקועים וחשב לעצמו: "רק התיישבנו ואבא שלי צוחק על המאמן? זו התחלה לא טובה…".

אבל השיחה היתה טובה, וממן אמר "כן" כל כך מהר, כמעט לפני ששאלו אותו. וכשברוך הבהיר "אני רוצה שחנן יעבור כבר בינואר", ברקת קפצה: "אני עובדת על זה - אני רוצה את זה יותר ממך". במשפחת ממן הבינו שמה שאמרו להם נכון - "כשאלונה ממש רוצה משהו, זה בדרך כלל קורה".

חנן ממן. עיבוד תמונה
באר שבע עם ממן ובלי ממן/עיבוד תמונה
יומיים אחרי הניצחון המדאיג בעכו חתם ממן בהפועל באר שבע. זמן קצר עבר וכבר אימון ראשון, בו הלהיב את הצוות המקצועי. בכר קרא לו הצדה וסיפר: ?כנראה אשתמש בך כבר במחזור הקרוב?. אכן כך, וממן נכנס כמחליף בניצחון 1:3 מול הפועל רעננה

יואב כץ לא רצה לאבד את ממן שוב, אבל מאמן הפועל חיפה ניר קלינגר לא היה מוכן לשמוע - עבורו, אם ממן חותם בקבוצה אחרת בקיץ הבא, הוא לא רוצה אותו אצלו בחורף הזה. היה חשוב לו לדגמן שהפועל חיפה כבר לא מועדון קטן, ושם משחקים רק אלו שבאמת רוצים. ברקת שמעה על כך מקלינגר, ובבאר שבע הבינו שזה יכול לקרות. באחד האימונים האחרונים של ממן בחיפה אמר לו המאמן: "אתה לא יכול להישאר, אני מבין. אני אוהב אותך, לך קח תואר עם באר שבע".

יומיים אחרי הניצחון המדאיג בעכו חתם ממן בהפועל באר שבע. זמן קצר עבר וכבר אימון ראשון, בו הלהיב את הצוות המקצועי. בכר קרא לו הצדה וסיפר: "כנראה אשתמש בך כבר במחזור הקרוב". אכן כך, וממן נכנס כמחליף בניצחון 1:3 מול הפועל רעננה. מקצועית, מהר מאוד הבין מה רוצים ממנו, והסתגל לשיטת הלחץ הבאר-שבעית במהירות. במקביל, בצוות המקצועי התלהבנו מממן, ולא רק מהטכניקה. שם אהבו את המשחק לעומק, השוו - תלוי באיזו קטגוריה - לזהבי)"פרקטי, שחקן של תכלס"), לבוזגלו ("מספרים, קעקועים, בחור יפה"). בעיקר הופתעו מאינטליגנציית המשחק. נדלקו על כך שלא צריך להסביר לו יותר מדי, הוא מבין. "הוא תמיד יודע לאן ללכת, יש לו משמעת טקטית נהדרת", פרגנו.

חברתית, כמו בכל מועדון בו היה, ממן התאקלם מצוין. הוא לא הכיר לעומק אף שחקן פרט לאורן ביטון הצפוני אף הוא, רק את דרור שמשון מאמן הכושר שעבד עמו בהפועל תל אביב ובבית"ר, אבל מהר מאוד סיפר לחברים: "נדבקתי". גם לעיר. האוהדים מזהים, הטירוף גדול יותר מבימיו בבית"ר, והסמסים מקושמרו ושאר הסלבס המקומיים לא איחרו להגיע.

בגלל שאשתו בר היתה צריכה לתת עוד חודש לעבודה - גן אירועים בקיסריה - ממן לן אצל הרווקים בהתחלה, בעיקר אצל ניב זריהן. בקבוצה עוד חששו שההגעה שלו תפריע למאור מליקסון, אבל מהר מאוד הבינו שאין סיבה לדאגה. לגבי מיכאל אוחנה הסיפור היה אחר, אבל על זה קראתם ותקראו בפעמים אחרות.

לפני כמה שבועות נכנסו סוף סוף ממן ואשתו לדירה שכורה בבאר שבע, בלי פלייסטיישן ובלי מדיח. וכך, בלו"ז של ממן הבוגר-יותר יש פחות פיפ"א ויותר כלים - במובן מסוים, מדובר בחזון אחרית הימים.

חנן ממן שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
היה חשוב לו להיפרד יפה מהפועל חיפה. חנן ממן בתחילת העונה בחיפה/אדריאן הרבשטיין

אחרי כמה שבועות בבאר שבע, לממן היה חשוב להיפרד מהפועל חיפה כמו שצריך, אז הוא הגיע לאימון נוסף, וזה נגמר טוב. חברים לקבוצה שולחים לו הודעות אחרי גולים במדי באר שבע - לא דבר מובן מאליו, בהתחשב שעד לפני שבועיים זו היתה מתחרה על הצלחת.

"זה שחנן לא שם זה נטו פספוס של הפועל חיפה", ברוך ממן מצהיר, ערב המפגש מול האקסית. "אני ישבתי עם קלינגר לפני שנה וזה היה רק עניין של 'תגידו כן' ואנחנו ממשיכים לשלוש שנים נוספות - בהרבה פחות כסף ממה שהציעו לו השנה. אבל כשאומרים לך 'עוד קצת' ו'עוד קצת', זה מוריד, והחלטנו ששם אנחנו לא ממשיכים. גם אם לא היתה באר שבע, שיהיה ברור - חנן לא היה נשאר בהפועל חיפה. זה כבר לא היה עניין של כסף, אם כבר, זה היה עניין של מרדף אחרי הישגים".

אגב הישגים - מאז המשחק בו לא שיחק נגד מכבי, ממן לא הביט לאחור. הוא כבש את הראשון נגד אשדוד, את שני הגולים הראשונים נגד מכבי פתח תקוה, את השער היחיד מול בית"ר ירושלים וכאמור גם את זה מול מכבי - לאחריו סיפר לחבריו שהרגיש "צמרמורת". אחוזי ההצלחה בשמיים, ואיתו באר שבע נראית ערה יותר, חיה יותר, רטובה יותר. מבחינת מספרים, הוא ממשיך את היכולת מחיפה, ולמעשה, הפאשלה הגדולה היחידה שלו העונה עד כה היתה כשלאחר גול בתחילת העונה חגג עם כדור בבטן - ספוילר להריון של אשתו. זה היה בשלב מוקדם מדי ובר כעסה על החשיפה הלא מאושרת, ומסרה לבעלה: "מאמי, אני גאה בך, אבל אל תחזור הביתה בקרוב".

ברוך לא מופתע מההצלחה. "לחנן יש קארמה מיוחדת", הוא אומר. "זוכרים את העונה של בן בסט לפני שיצא לצרפת? חנן בישל לו המון גולים. אחר כך הוא הלך להפועל - בן חיים, טוטו ודמארי נהנו ממנו. לאחר מכן בית"ר, וראו איזה פלא - אצילי פרח, איציק כהן הפך לחלוץ מצוין. חזר להפועל חיפה, ותראה את תורג'מן. יש לו חיבור עם שחקנים מסוימים, ואתם כבר עכשיו יכולים לסמן את זריהן. אתם תראו.

"אני לא רוצה לפגוע באף אחד אחר, אבל אם שחקן אחר היה עושה את מה שחנן עושה בחודש האחרון - היו עושים עליו סרטים".

אז סרט עדיין אין, אבל כתבה לפחות יש, וכששאלנו גורם בהפועל באר שבע האם אפשר לקבוע שחנן ממן הוא השחקן הכי רעב בקבוצה, הוא השיב בביטחון:

"זה יהיה הדבר הכי נכון שתכתבו בכתבה הזו".

אז כתבנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully