וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר בדירקטוריון: "מכבי תל אביב מנסה להפחיד קבוצות ואת המנהלת"

8.4.2018 / 11:46

הודעת הצהובים על כוונתם לבנות שתי קבוצות הגיעה שלושה ימים לפני הישיבה לקראת המגעים עם ארגון השחקנים: "מכבי מנסה להשפיע על המשך החוק הרוסי. פרנקל: "מאמינים שהליגה חשובה להם"

עריכת וידאו: ניר חן

ההודעה של מכבי תל אביב לפיה תעמיד שתי קבוצות שונות בעונה הבאה, קבוצה עם סגל בכיר ליורוליג ואחת נוספת עם סגל ישראלי צעיר מחוזק במספר מצומצם של זרים לליגה, ממש תפסה את ראשי הכדורסל הישראלי בהפתעה. מזה זמן רב מטפטפים ראשי הצהובים דרך התקשורת על כך שהם הולכים למהלך מסוג זה, וההצהרה הדרמטית הנוכחית לא הייתה משהו שהיה עבורם רעידת אדמה אמיתית.

אלא שעיתוי ההודעה, שלושה ימים לפני ישיבת הדירקטוריון של חודש אפריל, מלמד קצת על מה שקורה מאחורי הקלעים. אחד הנושאים שנמצאים על סדר היום הוא "עמדת הדירקטוריון לקראת הישיבה עם ארגון השחקנים". המגעים אמורים לצאת לדרך בסוף השבוע הקרוב, כשבארגון כבר אומרים מזה זמן רב שמבחינתם אין פשרות, ורק המשך החוק הרוסי בא על הפרק, כשבארגון לא חששו בעבר לפתוח בסכסוכי עבודה ובשביתות.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הודיעה רשמית על בניית שני סגלים שונים בעונה הבאה: לליגה וליורוליג
"זה הדבר הכי צבוע שיש": הסיפור מאחורי האיום של מכבי תל אביב
נוריס קול: "משחק אחד בשבוע ייתן לנו הזדמנות לעבוד על הכימיה"

בעלי מכבי תל אביב דייויד פדרמן, שמעון מזרחי, אודי רקנאטי. ברני ארדוב
העיתוי חשוד . מזרחי, פדרמן ורקאנטי/ברני ארדוב

כזכור, דירקטוריון המנהלת אישר בקיץ שעבר מתווה של הליגה לשלוש שנים, לפיו הליגה תשוחק לפי החוק הרוסי, וכדי להחליט משהו שונה יצטרכו להגיע לרוב של חברים. "הטיימינג מלמד דבר אחד, מכבי מנסה להשפיע על המשך החוק הרוסי בצורה אגרסיבית", סיפר לוואלה! ספורט אחד מחברי הדירקטוריון, "היא מנסה להפחיד קבוצות ואת המנהלת עצמה בכך שהיא תופיע בסגל חלש, הרייטינג יצנח, הקהל לא יבוא, והליגה תהיה חלשה, אלא אם ילכו לפי הדרך שלה. לא ראיתי מהלך כזה של תחזיקו אותי או שאני הולך כבר הרבה שנים".

חבר דירקטוריון אחר סיפר: "גם אם מכבי הייתה מגיעה בדרך אלגנטית יותר ומנסה להשפיע על שינוי השיטה, סביר להניח שהיא לא הייתה מצליחה. נגיד והיו אומרים לנו שאם נצא למאבק ממושך, יבוטל החוק הרוסי, עם הגבלה מסוימת על מספר הזרים, אולי זה כן היה מצליח. אבל מכבי רוצה שבעה שמונה זרים בסגל, הם רוצים להגדיל את הפער מהליגה על ידי המהלך הזה. לא ניתן יד לפתיחת פערים אסטרונומיים שוב". יש לציין כי למרות הצהרות הצהובים כי בליגות האירופאיות אין הגבלות על הזרים כמו שיש בישראל, ברוב הליגות יש הגבלה על מספר הזרים, שלא עולה ברובם על שישה, ודרישה למספר שחקנים מקומיים מסוים.

אגב, חלק מחברי הדירקטוריון לא חששו לומר כי כן יש לבחון את המשך החוק הרוסי, אלא שלוואלה! ספורט נודע כי הם לא התבקשו על ידי המנהלת להביע את עמדתם לפני הישיבה, כך שקשה לראות כיצד יוכלו לגבש עמדה מסודרת לפני הישיבה. "גם באיגוד הכדורסל וגם במנהלת העליתי את ההצעה והדרישה שישקיעו הרבה כסף בקידום השחקן הישראלי, כי אני חושב שאין מספיק שחקנים טובים ישראלים היום לליגת העל, דבר שגורם בעקיפין לעליות מחירים גבוהות מאוד בנושא הזה", סיפר לוואלה! ספורט יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי, חבר ותיק בדירקטוריון המנהלת, "כל הסכם אליו יגיעו עם ארגון השחקנים צריך לקחת בחשבון את התופעה שאין מספיק שחקנים ישראלים טובים. כל שחקן שבולט המחירים יוצאים עליו מפרופורציה. אני בעד השחקן הישראלי, בעד הכדורסל הישראלי, העליתי את ההצעה לדחוף את הקבוצות עם יותר שחקנים ישראלים, אבל האינטרסים של קבוצות היורוליג והיורוקאפ, קרי מכבי וירושלים שונים שלנו".

יושב ראש מנהלת הליגה שמואל פרנקל הגיב למהלך: "אנו מאמינים שהליגה הישראלית חשובה מאוד למכבי תל אביב והיא תרצה לזכות בכל התארים ולכן תשחק בהרכב החזק ביותר שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully