וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בכר, שחקן העונה? על הבינגו של בכר במשחק העונה נגד בית"ר

במשחק הכי חשוב של העונה העלה מאמן הפועל באר שבע חלוץ שכולם הגדירו כ"פלופ", וקיבל קונצרט של ציון 9 ואת השער הכי יפה והכי חשוב שנכבש ב-2017/18. אורן יוסיפוביץ על השיקום הרפואי והתדמיתי שעובר ניב זריהן, ועל המועמד המוביל והתקדימי ל-MVP

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

***למניעת נהי עתידי נבהיר מיד: על אף שמדובר במקרה פלילי - הכאת בחורה צעירה במועדון - שהתרחש בתקופה בה ניב זריהן היה שחקן מ.ס. אשדוד, בגלל שרגע ההרשעה היה בזמן תקופתו בבאר שבע, המועדון היה צריך לשחרר הודעה לקונית בנושא, השחקן היה צריך להביע חרטה פומבית וכולם היו יכולים להמשיך ולהתרכז בכדורגל***.

ועכשיו נתרכז בכדורגל:

ניב זריהן קיבל את הכדור כשלושים מטר מהיציע הדרומי שהפך אתמול לצפוני כשקים ג'ונג-און קיבל תפאורת תדמית.

הוא פתח בדריבל.

עוד בנושא:

הפועל באר שבע בונה על "סיום מדהים" של ניב זריהן לעונה: "הוא כישרון ענק"
הפועל באר שבע ניצחה 1:3 את בית"ר ירושלים במשחק העונה
הדז'ה-וו של זריהן, החולשה של הגנת בית"ר: ציוני משחק העונה

ניב זריהן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
בכר נתן לו צ'אנס וקיבל תגמול. ניב זריהן/ברני ארדוב
אנשים שדיברו עם בכר על השחקן הצעיר מאשדוד מספרים על ברק בעיניים. בכר אוהב את זריהן. משוגע עליו. מבחינת כישרון, הוא מדרג אותו בטופ של השחקנים אותם אימן, ולמרות הקריירה הקצרה עברו אצלו כמה כישרונות. גם כשלא הלך המשיך להודיע: ניתן לו עוד צ'אנס?

זה עידן פלסטי בו מי שצועק נשמע צודק יותר ממי ששותק, בו דאנק מפלצתי יקבל יותר חשיפה מאסיסט מאחורי הגב, בו הגולים שזוכים בפרסים הם לרוב טילים או מספרות (ד"ש לכריסטיאנו). אבל המהלך הזה — הדריבל של זריהן שהוסט על ידי קלאודמיר רק עד לאוגו שהרים רגל מעל ראשו של הברזילאי והחזיר לזריהן שדירבל עוד קצת ומסר לממן שהתקדם קדימה-שמאלה ועם פאלש עדין החזיר ימינה לזריהן שעבר את כחילה והחדיר את הכדור לרשת דרך הרגליים של קליימן — המהלך הזה, לדעתי, הוא שער העונה עד כה. והיו העונה שערים מדהימים, אבל בגול הזה היה הכול - דריבלים, מסירות יפות, דהירה על מגרש שלם, כיבוש בין הרגליים, המעמד, החשיבות, הטיימינג והסטטיסטיקה (בית"ר נהדרת במחציות שניות, 0:1 לא מספיק, בכר ידע את זה, ואם הגול לא נכבש באר שבע עושה שינוי במחצית). וכן, גם זהות הכובש.

הקריירה של ניב זריהן, בן 23, נמצאת במאבק מתמיד בין הכישרון לתדמית. בשנה האחרונה התדמית ניצחה בגדול ולכן זריהן הפסיד. תג המחיר ישב על הכתפיים, הפציעות תקפו ללא הרף, התקרית הגזענית במהלך משחק באשדוד לא הוסיפה ובטח שלא ההרשעה בתקיפת בחורה צעירה במועדון בתל אביב. יותר מכל, הוא פשוט לא שידר תדמית של שחקן כדורגל, בטח שלא במדי האלופה. אוהדי באר שבע תומכים מאוד בשחקניהם, אבל זריהן היה חוצן גם עבורם. כל האש הופנתה אליו, גם הבדיחות, וגם התלונות. באיזשהו שלב האוהדים אף פנו לגורמים במועדון בביקורת על העמודים של זריהן ברשתות החברתיות. יותר מדי ארוחות ובילויים, פחות מדי כדורגל, קבלו. כשהלך, ובעיקר שלא הלך - זריהן, זריהן, זריהן. בעונה בה יותר מדי דברים לא הלכו לפי הספר, זריהן ענה להגדרה המילונית של המונח "פלופ". והוא ידע את זה, והרבה לילות נגמרו בלי בילויים אבל גם בלי שינה. זה היה כבד עליו.

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. ברני ארדוב
זכר לזריהן את המשחק הקודם מול בית"ר. ברק בכר/ברני ארדוב
אנשים שדיברו עם בכר על השחקן הצעיר מאשדוד מספרים על ברק בעיניים. בכר אוהב את זריהן. משוגע עליו. מבחינת כישרון, הוא מדרג אותו בטופ של השחקנים אותם אימן, ולמרות הקריירה הקצרה עברו אצלו כמה כישרונות

לכן, בעיני רובנו, הצבתו בהרכב היתה ה-הפתעה של ברק בכר לקראת משחק העונה הראשון בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים. עבור בכר, זו לא היתה הפתעה כלל.

אנשים שדיברו עם בכר על השחקן הצעיר מאשדוד מספרים על ברק בעיניים. בכר אוהב את זריהן. משוגע עליו. מבחינת כישרון, הוא מדרג אותו בטופ של השחקנים אותם אימן, ולמרות הקריירה הקצרה עברו אצלו כמה כישרונות. גם כשלא הלך המשיך להודיע: ניתן לו עוד צ'אנס. לא רק בכר, גם אליניב ברדה לקח את הבחור תחת חסותו. ובזמן שהשתקם מהפציעות במועדון עבדו גם על שיקום התדמית. פחות בילויים מתוקשרים, והאינסטגרם מלא בכדורגל.

ומבחינת כדורגל, באימונים האחרונים, בשבועות האחרונים, זריהן נראה נהדר. במשחק אימון מול קבוצת הנוער הוא כבש ובישל, ובכר ראה כי טוב. גם אחרי המשחק אתמול אמרו בבאר שבע: "עוד לא ראיתם כלום, באימונים הוא עושה אפילו יותר". כדי להמחיש עד כמה מבריק הוא על הדשא של וסרמיל כשאף אחד כמעט לא רואה, השתמש גורם במועדון בשם של כדורגלן טוב מאוד, שם משפחה בן שלוש אותיות, ניצח אתמול את רומא.

בבאר שבע זכרו את המשחק במרץ שעבר, למעשה ה-משחק של זריהן. אז כבש בטרנר נגד בית"ר צמד שערי בכורה בנגב, ואחרי הניצחון הדרומים לא הסתכלו לאחור. זריהן כן, עד אתמול. בכר, שבגלל הבלגן הבית"רי - לטוב ולרע - לא התייחס בהכנה שלו כמעט למה שתעשה היריבה אלא התמקד בחבורתו. התמקד בזריהן. אתמול במסיבת העיתונאים סיפר שהרגיש שזה יהיה המשחק שלו. ושוב בטרנר, שוב נגד בית"ר, זריהן נתן משחק של ציון 9 - השער של שהר בזכות דריבל שלו, אסיסט נהדר שלו נגזל בגלל חוסר ריכוז, על הגול השני כבר הרחבנו והפגז שהכניע את קליימן היה קינוח הולם - ורק מפאת הזהירות אכתוב שאני לא זוכר "משחק עונה" מרשים יותר של שחקן מפתיע יותר. לא בעונות האחרונות.

"ראית בעצמך", ענה כנשאל על ההחלטה. "הוא במגמת שיפור, אני יושב איתו, עובד איתו, רואה את ההתקדמות שלו… אנחנו מרגישים מתי שחקן מתחיל לקבל חדות". עכשיו המבחן של ניב ושל בכר ואליניב יהיה לגרום לכך שהשואו הבא לא יתרחש רק בעוד שנה.

וכשזריהן פותח, בליגה, העונה, באר שבע עם 7 מ-7, 100% הצלחה, 2:12 בגולים. ובפעם האחרונה שדפק צמד נגד בית"ר, הוא שיחק בהרכב עם קורהוט, צדק, ראדי, וואקמה וברדה. אתמול לאף אחד משמות אלה לא היה זכר ב-11. וזה כבר מביא אותנו לצד השני של ההחלטה: לבחור שקיבל אותה. ולא ניזהר במשפט הזה: העונה, זו היתה ההחלטה הכי מבריקה של מאמן בליגת העל.

בעונה לא מבריקה של הפועל באר שבע, כשכל מה שיכול להשתבש, השתבש (אמש השיבוש התורן היה ראדי, למשל), ברק בכר מצעיד את הקבוצה ל-63 נקודות אחרי 28 משחקים. בעונה שעברה, עם שלל כלים, באותה נקודת זמן באר שבע היתה עם 65. כלומר, בלי בוזגלו, בלי ויטור, בלי הרבה וואקמה, בלי צדק ועם כל כך הרבה פרשיות וכאוס - והמחיר של כל אלו הוא רק שתי נקודות?! אז כמה נקודות שווה בכר?

אוהדי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
גנבו את ההצגה גם ביציע. אוהדי באר שבע עם כרזת קים ג?ונג-און המדהימה/ברני ארדוב

מיגל ויטור זכה בתואר "שחקן העונה" על 18 הופעות הרכב, וזה היה תקדים לו התנגדו רבים. העונה, בזמן הריצה של מכבי תל אביב, אחוזי ההצלחה של דסה העלו שוב את הדיון - אם וכאשר זה היה ממשיך, האם אפשר להכתיר שחקן עונה עם כל כך מעט משחקים? מבחינתי, שחקן העונה הוא לא בהכרח השחקן הכי מרשים אלא הדמות שאם תוציאו אותה מהקבוצה, כך ייגרם לה הנזק הגדול ביותר. בגלל זה, למשל, ערן לוי חשוב לנתניה יותר מדיא סבע, ובגלל זה ויטור, בעונה שעברה, היה האיש הנכון.

כרגע, נראה שיש שתי מועמדות לצלחת, ובעוד בבית"ר יש לא מעט מצטיינים, בבאר שבע נצטרך לשבור את הראש, שוב - אם וכאשר ויש הרבה זמן והכל יכול לקרות. כי הם מוכיחים שהם יכולים להסתדר, בינתיים, בלי ויטור ובלי וואקמה, בלי בוזגלו ובלי קואנקה, עם חוליית הגנה חדשה ורכישות מינואר הזה וינואר שעבר; כי השחקן הכי חשוב נמצא בלי סחוס ועם 100 ניצחונות על הקווים.

בעונה שעברה הוכח שהגבולות מיטשטשים; שאין חוקים, כמו במקרה קים ג'ונג-און, שהשתלט אתמול על כל היציע הדרומי. כחובב כדורסל, הדיקטטור הצפון-קוריאני החליט - באמת - שסל בשלוש הדקות האחרונות שווה שמונה נקודות במקום שתיים, שלשה שווה ארבע נקודות אם הכדור לא פוגע בטבעת, הטבעה שווה נקודה יותר וכל החטאת עונשין שווה נקודה פחות. ואם ג'ונג-און עשה את כל זה לענף כל כך ותיק, אז אנחנו יכולים לעשות את זה למוסד "שחקן העונה". ואם באר שבע תזכה באליפות בלי שאף שחקן בולט מעל היתר, ואם הקבוצה שבמקום השני דוהרת עם סמסים מהיציע לספסל ובעלים בצינון, ואם גם ככה בעידן שלנו החוקים לא מעניינים אף אחד — אז לראשונה אי פעם, רק בישראל, נייצר את התקדים, ובתואר "שחקן העונה" בכדורגל יזכה בכלל מאמן.

המספרת של רונאלדו, נתניה קרעה את ג'ורדי ולקראת רסלמניה 34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully