וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק דונצ'יץ' ודה קולו: חמישה שחקני יורוליג שישדרגו את מכבי תל אביב

7.4.2018 / 7:00

התחליף הזול (יחסית) לפייר ג'קסון, הגארד הצרפתי שיודע לעלות מהספסל, הפורוורד שמביא תארים והסנטר שהיה צריך להגיע כבר לפני שנה. השלב הראשון ביורוליג הסתיים, ואור שקדי מצא שם כמה שחקנים חופשיים שיוכלו לעזור לצהובים בעונה הבאה ושבכלל כדאי לשים לב אליהם

one

אריק גרין, ולנסיה

גארד אמריקאי, 25, 1.90

העונה ביורוליג: 14.4 נקודות, 1.7 ריבאונדים ו-1.7 אסיסטים

בעונתו השלישית ביורוליג קיבל אריק גרין את המפתחות לקבוצה קטנה, והפך לאחד הסקוררים המובילים במפעל. זו הייתה עונה חסרת מזל מבחינת ולנסיה: היא פתחה היטב, אבל אז נקלעה לסחרור בגלל מכת פציעות בלתי נגמרת, כשמלבד גרין ובויאן דובלייביץ' קשה להצביע על שחקנים בקבוצה שנמצאים בטופ האירופי. רק לפני שנה, כששימש כגיבוי לוואסיליס ספאנוליס, הגיע עם אולימפיאקוס לגמר היורוליג והעמיד ממוצע מרשים ביחס לתפקידו עם 9.9 נקודות בערב. ארז אדלשטיין היה מעוניין בו לפני שאנדרו גאודלוק הונחת ביד אליהו.

מה הוא ייתן למכבי? פחות או יותר מה שפייר ג'קסון נותן לה, עם יותר לחץ בהגנה, וכנראה בפחות כסף. אחרי שוולנסיה לא הגיעה להצלחה אמיתית, מחירו לא אמור להרקיע שחקים, ואם הכתומים הצנועים הצליחו לשים את ידם עליו - אין ספק כי גם מכבי תוכל להתחרות עליו. בתל אביב הוא יוכל ליהנות מצוות מסייע איכותי יותר, ואולי גם רכז איכותי שישחק לצידו וייתן לו לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב - לקלוע, והרבה. אין ערובה לכך שגרין הוא שחקן טוב יותר מג'קסון, אבל אחרי שהאחרון לא הצליח להוביל את הצהובים לטופ 8, ונחשב לאחד השחקנים היקרים במועדון, ניתן לחפש חלופה זולה יותר, שאולי תעשה עבודה טובה יותר.

עוד בנושא
"אם יוחלט שוויצ'יץ' לא ממשיך, דני פדרמן לא יוכל למנוע זאת"
לנדסברג: "במכבי תל אביב לא נתנו לי לשחק את המשחק שלי, לא הרגשתי שם בנוח"
בירושלים מרוצים מקטש: "הוא מרים את השחקנים ומשיב להם את הביטחון"

אריק גרין, שחקן ולנסיה. רויטרס
מחירו לא אמור להרקיע שחקים. אריק גרין/רויטרס

רודריג בובואה, באסקוניה

גארד צרפתי, 30, 1.90

העונה ביורוליג: 12.1 נקודות, 2.3 ריבאונדים ו-1.6 אסיסטים

באסקוניה סגרה את העונה עם קאמבק מופלא, ורודריג בובואה הוא אחד האחראים המרכזיים לכך שעלתה לפלייאוף על חשבון מכבי תל אביב. המספרים עוד עושים לו עוול: הוא לא מוריד הרבה ריבאונדים ולא מוסר יותר מדי אסיסטים, אבל היכולת שלו להשתלט על משחקים הופכת אותו לנשק יעיל שבבאסקוניה לא חששו להשתמש בו במהלך העונה. תשאלו את חימקי מוסקבה והכוכב האדום בלגרד, שהצרפתי חיסל בתצוגות התקפיות מרשימות.

מה הוא ייתן למכבי? ניסיון ויכולת טובה, התקפית והגנתית. הרבה מאוד שחקנים לא יודעים כיצד לשנות משחקים, כיצד להיות האקס פקטור שמביא ניצחון, ובובואה הפך את התכונות האלה למקצוע. בשנתיים שלו בבאסקוניה הוא נדד בין הספסל (כמחליפו של שיין לארקין אשתקד) לחמישייה, וזאת לאחר שהגיע על תקן כוכב מהליגה הצרפתית. את רזי העלייה מהספסל הוא למד בבית הספר של ריק קרלייל בדאלאס מאבריקס, עמה אפילו זכה באחת מאליפויות ה-NBA המרגשות ביותר של השנים האחרונות. מכבי סבלה לא מעט מהעובדה שהגארדים שלה - ג'קסון, נוריס קול, ג'ון דיברתולומיאו, דיאנדרה קיין ומייקל רול הגיעו כמעט ללא ניסיון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן באסקוניה רודריג בובואה. GettyImages
יתן ניסיון ויכולת טובה. רודריג בובואה/GettyImages

ג'ף ברוקס, מלאגה

פורוורד אמריקאי, 28, 2.03

העונה ביורוליג: 8.8 נקודות, 4.3 ריבאונדים ואסיסט


אחד מקבלני התארים הגדולים של אירופה בשנים האחרונות לא הצליח להביא את אוניקאחה מלאגה לרבע גמר היורוליג, אבל אשתקד היה אחד הגיבורים של העונה הנפלאה של הקבוצה וזכה עימה ביורוקאפ. היכן שדרך, הדשא הלך וצמח. כשיצא מפן סטייט ב-2011 היה מועמד לכמה קבוצות בישראל, אך העדיף את הליגה האיטלקית השנייה, ולאחר שנה עבר לקאנטו ששיחקה ביורוליג ורשם עונה די טובה מבחינה אישית. ב-2015 הוביל את ססארי לדאבל היסטורי.

מה הוא ייתן למכבי? הפורוורד הוא בדיוק השחקן שהצהובים היו צריכים העונה לצידו של דשון תומאס. בהנחה שג'ונה בולדן יעזוב לפילדלפיה, מדובר כנראה בתחליף הכי נכון שאפשר להביא לו: אתלט שמשחק יותר בפנים מאשר בחוץ, אבל יודע גם לעזור בריבאונד ולא מפחד לעשות את העבודה השחורה. ברוקס הוכיח שהוא מסוגל להתעלות ולהתאים את עצמו לרמה גבוהה יותר, ובמשך שלוש עונות ביורוליג הוא אמנם לא הפך לכוכב, אבל היה טוב ויעיל בדרכו הצנועה.

ריקי היקמן שחקן באמברג מול ג'ף ברוקס שחקן מלאגה. GettyImages
קבלן תארים. ברוקס מול ריקי היקמן/GettyImages

ארון ווייט, ז'לגיריס קובנה

פורוורד אמריקאי, 25, 2.06

העונה ביורוליג: 9.4 נקודות, 4.5 ריבאונדים ואסיסט

מסיפורי ההצלחה הגדולים של השנה ביורוליג. אמנם כמעט כל שחקן שעבר השנה תחת שרונאס יאסיקביצ'יוס הפך להצלחה גדולה, אבל בניגוד לאחרים, ווייט לא רץ במשך מספר שנים תחת השיטה של ז'לגיריס ומאמנה. הוא הגיע אחרי שנתיים בבון ובזניט סנט פטרסבורג כשחקן טוב ברמת היורוקאפ, והפך לאחד השחקנים היעילים ביורוליג בעמדה מספר 4. בכמה משחקים הוא היה המוציא לפועל העיקרי של שאראס, כשהוא וקווין פאנגוס הופכים יעילים ביותר בפיק אנד רול. היכולת שלו לצאת החוצה ולקלוע שלשות הופכת אותו לקטלני במיוחד.

מה הוא ייתן למכבי? גרף העלייה של ווייט, שהתקדם בכל שנה ששיחק באירופה, גרם אפילו לוושינגטון וויזארדס שבחרה אותו בדראפט לתהות האם כדאי לתת לו הזדמנות אמיתית. הוא המתכון המושלם לשחקן שעושה את העלייה ביחד עם הקבוצה שלו - כך עשה גם אשתקד בזניט, שלא הייתה רחוקה מלהגיע להישג יפה ביורוקאפ. העובדה שהוא מגיע מלמטה, כשחקן מוביל באייווה - אבל לא כוכב מכללות לכל דבר ועניין, הופכת אותו לשחקן רעב שייתן את הדחיפה לקבוצה שזה בדיוק מה שחסר לה.

שחקן ז'לגיריס ארון ווייט. GettyImages
מתקדם בכל שנה. ווייט/GettyImages

דיאן מוסלי, באמברג

סנטר סרבי, 27, 2.13

העונה ביורוליג במדי באמברג: 10.4 נקודות ו-6.1 ריבאונדים

זה אולי השחקן שהיה יכול לעשות את השינוי במכבי תל אביב של העונה ולהפוך אותה להצלחה. מוסלי היה על המדף לאחר שחרורו ממלאגה, והצהובים נחשבו אז לקבוצה טובה, אבל כזאת שמשחק הפנים שלה רחוק מלהיות מרשים. אולי הם הסתנוורו מההצלחה של פתיחת העונה, ואולי לא רצו להוציא כספים מיותרים, ולא הגיעו לכדי מגעים אמיתיים עם מוסלי, שהיה מועמד בעבר לחיזוקם. הוא נחת בבאמברג, שהעונה שלה הייתה די גמורה עוד לפני הגעתו, והשתלב הרבה יותר טוב.

מה הוא ייתן למכבי? כבר כמה עונות שהצהובים מחפשים את הגבוה היעיל שייכנס לנעליו של סופוקליס שחורצאניטיס, ויהפוך לאימת ההגנות בעמדת הסנטר. ספק אם בסכומים שהיא משקיעה, מכבי מסוגלת להנחית שחקן כל כך דומיננטי, אבל מוסלי יכול להשתלב מצוין עם אלכס טיוס ולא לייצר שני סגנונות שונים לאותה קבוצה. הוא מעולם לא מימש את הפוטנציאל הענק שטמון בו, אבל גבוהים נוטים לפרוח מאוחר, ובשנתיים האחרונות נמצא במגמת עלייה. הימור עליו לא ייחשב לסיכון גדול מדי, במיוחד לאור היכולת של ארט פראחוסקי.

דיאן מוסלי, שחקן באמברג. רויטרס
השחקן שיכול לעשות את השינוי. מוסלי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully