וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: ברק יצחקי התפרץ בחדר ההלבשה. חצי קבוצה תשוחרר בקיץ

4.4.2018 / 7:13

אווירה קשה במכבי תל אביב אחרי התבוסה. החלוץ שעשוי לעזוב יחד עם חלק גדול מהסגל זעם: "שכל אחד יתפוס את עצמו בידיים", קיארטנסון ענה בכעס למבקרים, וכעת חוששים בקבוצה מ"האסון הכי גדול": להפוך למכבי חיפה

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. החשש במכבי תל אביב: הידמות למכבי חיפה

התבוסה 4:1 אמש (שלישי) מול מכבי נתניה היא סיום של תקופה במכבי תל אביב. אם מיטש גולדהאר לא יעשה לקרויף מה שעשה לאבי נמני ולמוטי איוניר, יסיים ההולנדי את דרכו במועדון בעוד שמונה משחקים ומכבי תל אביב תצטרך לבנות את עצמה מחדש. "לא רצינו להגיע למצב הזה", הודה אמש גורם במכבי תל אביב. "מילא לסיים תקופה של שש שנים בה ג'ורדי קרויף היה כמעט הכל במועדון הזה, אבל להגיע למצב שצריך לבנות הכל מהיסוד לעונה הבאה ולשנים הבאות? הפחד הכי גדול הוא שהמועדון הזה יכנס לתקופה כמו שעוברת על מכבי חיפה. בסך הכל חיים של קבוצת כדורגל הם גלגל ואחרי תקופה טובה, כמעט תמיד באה תקופה רעה והיום זה נראה שמכבי תל אביב עלולה ללכת לשנים קשות מאוד".

קרויף, שחטף הרבה ביקורת לאורך השנים על השחקנים הזרים שהביא למכבי תל אביב, יוחלף במנהל מקצועי שביחד עם מאמן חדש ועם המנכ"ל בן מנספורד, יצטרכו להביא שיפור משמעותי בבחירת שחקנים זרים למועדון. "תכל'ס, אין יותר מדי שחקנים ישראלים שאפשר לבנות עליהם", המשיכו אמש במועדון. "את השינוי אפשר לעשות רק באמצעות פגיעה בשחקנים זרים, אבל אף אחד לא מבטיח הצלחה באגף הזה ודי לראות כמה שחקנים זרים כושלים נחתו במכבי חיפה בשש השנים האחרונות". מכבי תל אביב תקווה למכור בקיץ את פרדראג ראיקוביץ' ווידאר קיארטנסון. הראשון מיצה את עצמו בישראל ומדבר כל הזמן על מקפצה למקום אחר. השני לא מצדיק את הסכומים שהוא מקבל ודי היה לראות אתמול עוד הופעה כושלת שלו. זרים כמו כריסטיאן באטוקיו, חוסה רודריגס וז'אן סילבן באבין אמורים אף הם לסיים את דרכם בישראל. "כל הזרים קיבלו צ'אנסים ובמשך רוב הזמן לא הצדיקו את הקרדיט", אמרו בסביבת המועדון אמש. "צריכה להיות כאן מתיחת פנים משמעותית. אנחנו הולכים לתקופה מלווה בסימן שאלה גדול".

עוד בנושא

מכבי נתניה הביסה 1:4 את מכבי תל אביב, שנותרה ללא נקודות בפלייאוף
ברק יצחקי: "אם לא תהיה מחויבות, שכל אחד יחפש קבוצה אחרת בקיץ"
קרויף מתרץ: "לא יכול להגיד את מה שאני באמת חושב, רגע לא נעים"

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
משאיר אדמה חרוכה. קרויף/ברני ארדוב

2. יצחקי התפרץ בחדר ההלבשה. גם ליואב זיו היה מה לומר

אבל יש גם שחקנים ישראלים שעתידם לא ברור. אחד מהם הוא ברק יצחקי שכבש אתמול את השער המצמק בפנדל ואחרי המשחק שפך את לבו בראיון שנתן לטלוויזיה. יצחקי לא הסתפק בדברים לתקשורת וגם בחדר ההלבשה היה לו מה להגיד. הוא הרים את הקול וצעק בין היתר: "אנחנו לא יכולים להיראות כך. זו מכבי תל אביב. כל אחד צריך לתפוס את עצמו בידיים ולחשוב כמה אוהדים רואים אותנו ואיך אנחנו נראים. צריך להתעורר". יצחקי הוא אחד השחקנים הקרובים ביותר אל ג'ורדי קרויף וגם הוא יודע שעתידו במכבי תל אביב תלוי בצוות החדש שיגיע.

גם יואב זיו שעבר הסבה לתפקיד מנהל הקבוצה וגם נחשב לאחד האנשים שהכי קרובים לקרויף, שוחח עם שחקנים אחרי המשחק ואמר להם את דעתו על ההופעה של הקבוצה. "אנחנו עדיין לא במצב הכי גרוע שלנו", אמרו אמש במועדון. "אנחנו עוד יכולים לאבד את המקום למוקדמות הליגה האירופית וזה יהיה האסון הכי גדול של הקבוצה העונה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בלאגן בחדר ההלבשה. שחקני מכבי תל אביב מתוסכלים/ברני ארדוב

3. קיארטנסון לא שלם עם הביקורות: "אני משחק לבד?"

"הגענו למצבים מצויינים במחצית הראשונה והכדורים הגיעו לשחקנים שאנחנו רוצים שיקבלו את הכדורים ובכל זאת לא הבקענו", כך אמר אמש ג'ורדי קרויף אחרי המשחק והתכוון קודם כל לוידאר קיארטנסון. מי שהיה אמור להוביל את מכבי תל אביב לתארים אחרי עידן ערן זהבי, כשל עונה שנייה ברציפות ולא הצדיק את הסכומים חסרי התקדים שמכבי תל אביב שילמה עליו.

"אנחנו צריכים להתבייש באיך שהפסדנו הערב", אמר קיארטנסון אחרי המשחק. "הגענו לכמה מצבים טובים ובסוף הפסדנו 4:1 שזה כואב. זה לא היה צריך להיות כך. היו לי שתי הזדמנויות שהחמצתי, אבל מהצד השני איבדנו פוקוס ומכבי נתניה כבשה. הורג אותנו שאנחנו לא כובשים מכל המצבים אליהם אנחנו מגיעים". לשאלה האם הוא לא מאוכזב מעצמו אחרי שנרכש בסכום שיא לכדורגל הישראלי, ענה קיארטנסון: "זו שאלה נוראית. אני משחק לבד? רק אני יכול לנצח את המשחק? רציתי להביא תארים למכבי תל אביב מהרגע שהגעתי לכאן. אם אנחנו עושים טעויות מטופשות, מה אני יכול לומר?"

שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. ברני ארדוב
הוא וקיארטנסון לא הצדיקו את ההשקעה. ראיקוביץ'/ברני ארדוב

4. ניצחון על התקשורת? מה עם תארים?

שני שחקנים של מכבי תל אביב דיברו השבוע. הראשון אלי דסה. השני אייל גולסה. דסה ערך כתבה באתר הרשמי של הקבוצה והתייחס לאלה שכתבו כי הוא עשוי לפרוש בשל הפציעה שלו. דסה התגאה שדברים לא יצאו ממכבי תל אביב בנוגע לפציעה שלו ולכן מי שכתב עליו, טעה. גולסה לעומתו אמר שלשום כי שחקנים במכבי תל אביב ידעו מה ג'ורדי קרויף עומד לומר במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר, אבל מאחר שהדברים לא יצאו החוצה, התקשורת לא ידעה למה היא מצפה. אז יכול להיות שמכבי תל אביב ניצחה בהיבט התקשורתי ויתכן שהיא ידעה לשמור על המידע שהיא רצתה אצלה. אבל מכבי תל אביב של העונה וגם זו של העונה שעברה הפסידה בקרב האמיתי שלה. לא מול התקשורת, אלא בקרב על התארים. איך אמר אחד משחקני הקבוצה אמש: "יכול להיות שניצחנו בזה שמידע מסוים לא דלף החוצה, אבל מה זה שווה אם לא ניצחנו על הדשא ולא הבאנו אליפות?".

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
דרוש מנהיג. דור מיכה/ברני ארדוב

5. מכבי לא מצאה מנהיג במגרש

דור פרץ קיבל אתמול כרטיס צהוב כבר בדקה החמישית. כעבור כמה דקות ביצע אביב אברהם עבירה לא פחות קשה, אבל המשחק לא הופסק במשך כמעט שתי דקות. כאשר הכדור יצא, רבים היו בטוחים שאיתן שמואלביץ' ירוץ לשלוף כרטיס צהוב לקשר של מכבי נתניה, אבל הוא לא עשה כן. הדבר היותר צורם היה ששום שחקן ממכבי תל אביב לא רץ אל השופט ודרש את הכרטיס. שום שחקן לא הפציר בשופט לשלוף לקשר מכבי נתניה כרטיס צהוב שהיה פוגע מן הסתם בעבודת ההגנה שלו בהמשך. את הדברים האלה, הפעולות הקטנות הללו עושים מנהיגים במגרש ולמכבי תל אביב אין את המנהיג הזה.

קרויף חשב שזה יהיה שרן ייני אבל ייני לא משחק בגלל פציעה ועוד קודם הוא לא היה כבר מספיק טוב עבור המאמן כדי לקבל את חולצת ההרכב. די היה לראות איך ראיקוביץ' ירד מכר הדשא אתמול בלי לספור את בקשתו של הקפטן הראשון מהשוער ללכת להודות לעשרות האוהדים שנותרו עד השנייה האחרונה ביציעים. "בעיית המנהיגות בקבוצה זועקת לשמיים", הודו בקבוצה. "לא מצאנו את השחקן שיסחוף אחריו את כל היתר ואנחנו משלמים על כך בעונה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully