וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול שרייבר: "נצטרף השנה לבדיקות הדם, יש חומרים שאי אפשר למצוא בשתן"

3.4.2018 / 17:05

הוועד האולימפי אירח מסע"ת לקראת הוועידה הראשונה למניעת סימום בספורט, יו"ר הסוכנות למניעת סימום בספורט חשף, רוני ברקוביץ': "רוצים לשנות את החקיקה כמו במדינות אירופאיות"

מולי אפשטיין הוועד האולימפי.
מעלים הילוך במאבק בסימום בספורט

הוועד האולימפי אירח היום (שלישי) אחר הצהריים מסיבת עיתונאים לקראת הוועידה הראשונה למניעת סימום בספורט שתיערך בעוד שבוע בקריה האקדמית אונו. במהלך מסיבת העיתונאים היום גילה פרופסור שאול שרייבר, יו"ר הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט כי בקרוב יתחילו לערוך בישראל גם בדיקות דם לאיתור חומרים אסורים שלא יכולים להתגלות בבדיקות שתן. כמו כן עדכן פרופסור שרייבר כי בשנת 2017 נערכו תחת הסוכנות הלאומית 400 בדיקות שמהוות אומנם גידול ביחס לשנים שעברו, אך עדיין אינן מתקרבות לכמות שמתבצעת למשל במדינה כמו פורטוגל שהיא בסדר הגודל של ישראל מבחינת היקף הספורטאים ושם מקיימים כ-1,600 בדיקות.

מולי אפשטיין הוועד האולימפי.
מולי אפשטיין, אבי מויאל, רוני ברקוביץ', שאול שרייבר

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי אמר: "אנחנו נקיים ועידה כדי להציף את נושא מניעת סימום בספורט. משרד הבריאות יחד עם הוועד האולימפי, הסוכנות למניעת סימום ומשרד הספורט התאגדו ביחד כדי להעלות את הנושאים כי יש בורות אדירה ועצומה בקרב הציבור והספורטאים. נוטים לחשוב שהבורות נמצאת רק אצל הספורטאים אבל היא קיימת גם אצל אנשי המקצוע. הצלחת הוועידה חשובה לכולנו".

פרופ' שאול שרייבר: "כדורסלנים עזבו כאן בגלל שכשלו בבדיקות סמים והם משחקים היום בכל מיני מקומות בעולם. דברים מתחילים לזוז ואני מקווה שלא יגררו רגליים. אני מצפה שהתקשורת תהיה איתנו בעניין. אנחנו נצטרף השנה לבדיקות הדם. יש חומרים מסוימים שאי אפשר למצוא בשתן".

פרופ' שרייבר: "בדיקות הדם יהוו עליית מדרגה מבחינתנו".

רוני ברקוביץ' מנהל אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות: "אנחנו תופסים הרבה חומרים מזוייפים. יש הרבה מעבדות פיראטיות בארץ. הוועידה הראשונה למניעת סימום בספורט חשובה ביותר. תפסנו מספר אנשים שזכו במר ישראל ואצלם תפסנו כמות גדולה של סטרואידים אנאבוליים בייצור עצמי. אנחנו רוצים לשנות את החקיקה כמו במדינות מערב אירופאיות לעשות חקיקה ספציפית של נושא סמים וספורט. בהרבה חדרי כושר יש מדריכים שמוכרים את החומרים האלה".

מולי אפשטיין מנהל מדעי בוועד האולימפי: "המתאמנים בחדרי הכושר לא מודעים לסכנות. כמות הבדיקות בארץ הלכה וגדלה אבל הבדיקות עולות הרבה כסף. הספורט האולימפי מכיר את המבדקים אבל יש את ענפי הספורט הפחות מוכרים שם אנשים טומנים את הראש בחול".

דוקטור אבי מויאל מהקריה האקדמית אונו שתארח את הוועידה בעוד שבוע: "לא מרבים לעסוק בתופעת הסימום. הנושא חייב להיות בשיח הציבורי ובהבנה שהחומרים האלה עושים נזק רב. דרך החינוך אפשר לעשות את השינוי. רק הבנה שתמריץ אסור יעשה נזק בלתי הפיך לספורטאי, היא זו שיכולה לעשות את ההבדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully