וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר הירש: "הפועל תל אביב עברה יותר מדי מהפכות, אשמח להיות מזוהה עם המועדון"

אחרי שהחזרה לליגת העל הובטחה מעשית, חלוץ האדומים במסר להנהלה: "יש פה 7-8 שחקנים שיכולים להוות שלד לעונה הבאה". אביחי ידין זועם על היחס כלפיו: "עשיתי הרבה למועדון וכך מחזירים לי?"

שחקן הפועל תל אביב שחר הירש. יוסי ציפקיס
יהפוך לסמל אדום? שחר הירש/יוסי ציפקיס

בהפועל תל אביב סופרים כבר את הדקות עד לסיום העונה או יותר נכון עד העלייה הרשמית לליגת העל. חלק מהשחקנים רואים בתקופה זו כמיותרת, במיוחד כאלו המשוכנעים כי ימשיכו בוודאות במועדון גם בעונה הבאה. אבל בכדורגל כמו בכדורגל, תמיד יש הפתעות.

כך למשל, בשבוע שעבר אביחי ידין שבר שתיקה ואחרי הרבה מאוד זמן התראיין לכל מקום אפשרי ושיבח את ההנהלה האדומה. והנה פתאום, אחרי פגישה קצרה בין הצדדים, מי שהפך לסמל של המועדון והקפטן הבלתי מעורער שלו, גם כבר לא בטוח שימשיך בשורות האדומים בעונה הבאה. ואם הדברים כל כך נזילים בנוגע לידין, מה כבר יגידו השחקנים האחרים?

רק כדי להמחיש עד כמה עצבים היו גדולים אתמול אצל הקפטן, הוא אמר לחבריו בחדר ההלבשה: "עשיתי כל כך הרבה למועדון הזה, ירדתי ליגה, נלחמתי בשבילו וככה מחזירים לי?". יש לציין כי הדברים נאמרו לאור פערים במשא ומתן על רקע הרצון של ידין לקבל חוזה לשנתיים בחודורוב. בקבוצה אמרו אתמול בהתייחס לנושא: "שני הצדדים ירדו מהעץ שטיפסו עליו והדברים יסגרו הרבה יותר מהר ממה שזה נראה כרגע". כך או אחרת, צריך להתייחס לתקופה הזאת כתקופת מבחן עבור המועדון, עבור ההנהלה ועבור לא מעט שחקנים שרוצים לחזור עם הקבוצה לליגת העל.

עוד בנושא
אביחי ידין בראיון: "לא הרגשנו שהונו אותנו בתקופת כבירי"
לאומית: ניצחון קליל להפועל תל אביב, חדרה ניצחה בדקה ה-94
הפועל תל אביב: אביחי ידין לא שותף והוא בדרך החוצה

אביחי ידין שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"הצדדים ירדו מהעץ"? ידין/ברני ארדוב
"בהפועל תל אביב ובכלל במועדונים כאלה יש כל הזמן לחץ. הקושי היה בעיקר אחרי שהיינו עושים סדרת נצחנות ואז היה מגיע הפסד"

אחד כזה הוא שחר הירש שחולם להפוך להיות סמל אדום. אם בוחנים את החלוץ על פי כמות השערים, (שבעה מתחילת העונה) אז הרי שספק אם הפועל תל אביב צריכה להמר עליו. עם זאת הוא מביא איתו למגרש הרבה יותר. מדובר באדם אינטליגנטי שתום בהיבטים רבים למועדון והוא גם פיתח תחושת שייכות עמוקה למועדון.

הירש עצמו מעיד כי: "האמת היא שהייתי בטוח שאתן עונה הרבה יותר טובה כי כבר עשיתי עונות טובות יותר בליגת העל ובליגה הלאומית. אבל שאתה מסתכל על זה לעומק והעונה הייתה הרבה יותר קשה ממה שזה נראה עכשיו. בחצי שנה הראשונה בכלל לא שטפנו במגרש ולא שחקנו בצד ההתקפי וזה השפיע על כולם. פתאום עכשיו בחודשים האחרונים, אחרי שהגיע חיזוק נכון בינואר, אתה פתאום רואה שהמספרים של הקבוצה וכל אחד באופן אישי השתדרגו. פתאום אנחנו גם ההתקפה הכי טובה בליגה ולא רק ההגנה. אז שוב, צפיתי מעצמי ליותר, אבל מי שבתוך המועדון יודע כמה אני תורם גם למועדון מעבר למגרש ומאוד מאוד התחברתי להפועל. הייתי שמח מאוד להישאר, אבל זו לא ההחלטה שלי".

-מה השחקנים יותר רוצים עכשיו, שהעונה תסתיים או שבא להם פשוט ליהנות מכדורגל?

"לא יודע אם נכון להגיד שאנחנו מחכים שתסתיים, אבל הייתה ירידת מתח. ברור שמבחינת ההנהלה אנחנו רוצים שזה יסתיים וזה יהיה רשמי. עם קובי רפואה אי אפשר לא לשמור על מתח. הוא פשוט לא נותן לנו את האופציה הזו. אם זה להילחם על מקום בהרכב או שלדעת לסיים את העונה בצורה טובה. כל פעם הוא מצליח לגרום לקבוצה לא להגיע שאננה ורואים את זה".

-גם אתמול, עם המון פצועים וצעירים לא ממש התקשיתם לנצח.

"זה עניין של בטחון ויש כזה בקבוצה. הפעולות הקטנות הופכות יותר קלות וזה גורם למשחק לשטוף הרבה יותר".

- כמה הלחץ שהיה בהפועל השפיע עלייך ועל שאר החבר'ה הצעירים במהלך העונה?

"אני לא כזה צעיר בכדורגל, עברתי הרבה דברים שגורמים לי להרגיש יותר מנוסה מהגיל שלי (24). בהפועל תל אביב ובכלל במועדונים כאלה יש כל הזמן לחץ. הקושי היה בעיקר אחרי שהיינו עושים סדרת נצחנות ואז היה מגיע הפסד, ולהתאושש ממנו היה קשה. שם הרגשת את החוסר ניסיון שיש בקבוצה. אבל גם התקופה הזאת מאחורינו. היום אם אנחנו מועדים במשחק כזה או אחר, אנחנו יודעים לחזור למסלול הניצחונות די מהר. אנחנו הרבה יותר רגועים ובטוחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקני הפועל תל אביב חוגגים. יוסי ציפקיס
חידה לקראת העונה הבאה. שחקני הפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

- הליגה הלאומית היא באמת מדד ליכולת של הקבוצה או שהקבוצה צריכה שדרוג משמעותי?

"צריך חיזוק מאוד משמעותי, ואני מאמין שגם הקבוצה תעבור שדרוג כזה לקראת ליגת העל. אבל צריך לשמור על בסיס של הקבוצה, יש פה לפחות 7-8 שחקנים שיכולים להיות השלד של הקבוצה בעונה הבאה. הפועל תל אביב עברה יותר מידי מהפכות בשנים האחרונות והיא צריכה למצוא שחקנים שיהיו מזוהים עם המועדון, גם אם הם לא יהיו שחקני הרכב.

"הפועל תל אביב חייבת ליצור שלד כזה, ואני אשמח להיות מזוהה עם המועדון. אני חושב שזו הבעיה הכי גדולה של הפועל תל אביב וגם של במכבי חיפה וזה מה שחסר למועדונים האלה, שחקנים שירוצו פה שנים ולא רכבת של שחקנים בכל קיץ".

- אם נסתכל על נתניה או בני יהודה או הפועל חיפה העונה, אתה מסכים שהפועל תל אביב עם חיזוק נקודתי גם יכולה לעשות עונה שכזאת בליגת העל?

"אלה קבוצות שלא מביאות יותר מידי שחקנים בקיץ, אין מהפכות. וגם אם קבוצה פחות מצליחה, לא צריך לעשות מהפכות גדולות. כי אם נסתכל על ליגת העל היא לא מוצפת בכוכבים ורוב הקבוצות הן באותה הרמה וזה רק שאלה של יציבות. יש הרבה מאוד שחקנים שנותנים עונה או שנתיים טובות ואחרי זה נעלמים ואז שוב נותנים עוד שנתיים טובות. הכל תלוי בסביבה שלהם במועדון ובשחקנים סביבם ואם שומרים על בסיס קבוע הסיכוי להצליח הרבה יותר גדול".


- מה צריך לצפות מהפועל תל אביב בליגת העל?

"המטרה של הפועל זה להיות בצמרת. אבל המטרה העיקרית של המועדון זה להתייצב, הפועל עברה בשנים האחרונות טלטלה ומהפכות גדולות ומה שהכי חשוב לה עכשיו זה להחזיר את היציבות למועדון. אני בטוח שלא זה לא יהיה קל לחזור לליגת העל בהתחלה, אבל זו הפועל והיא תמיד חייבת לכוון לצמרת הגבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully